Co se týče literatury myslím, že se náš vzdělávací systém zasekl někde před 150 lety... .
V dnešní době má průměrný teenager problém rozeznat Transformers 3 od nějakého hodnotnějšího filmu - pro něj jsou nej. film právě Transformáci a ve škole po něm chtějí, aby nějak přemýšlel nad klasickou literaturou.
Vždyť je to v 90% studentů na zš, střední úplný nesmysl.
Kdyby se raději probíraly právě zajímavé filmy, nebo nedej bože doporučila nějaká klasická PC hra... i takové s perfektními příběhy jsou.
Jenže kdo by určil který film je dobrý, ministerstvo školství, nebo nějaká komise složená z 60 letých ztroskotaných politiků a aparátčíků?
Takže raději nic neměnit a učit přád "osvědčené" věci z 18-19. století... že národu jaksi dlouhodobě ujíždí vlak přeci nikoho netrápí.
<i>"... ve škole po něm chtějí, aby nějak přemýšlel nad klasickou literaturou."</i>
Mam obavu, ze klicove slovo je <b>přemýšlel </b>. A protoze mysleni boli, tak se navrhuje snizovat naroky - filmy (co nejjednodusii) a nebo hry. Ze to s literaturou (ve smyslu prace s jazykem) nema mnoho spolecneho? Nevadi, je to jednoduche a neni s tim prace. :-(