Doménu mediar.cz si už v roce 2002 zaregistroval Miloš Čermák, který ji ke konci využíval jako prostor pro příspěvky svých studentů. Před čtyřmi lety ji ale odkoupil Ondřej Aust. Skoro po pětiletce strávené v čele mediální rubriky Lidových novin se totiž vydal na vlastní pěst.
Rozjel nový Médiář znovu a vydržel. Teď se domluvil na partnerství s rodinným podnikem Global Marketing Ivany a Michala Bařinových. Novinku oznámili noví partneři stylově na stránkách Médiáře.
"Díky investorovi můžeme plánovat rozšíření obsahového záběru Médiáře a také redakčního týmu. Zpravodajsky a informačně se zaměříme na další oblasti, které jsme zatím neměli kapacitu sledovat,“ vysvětluje Aust. Podle Michala Bařiny by jeho peníze měly povýšit Médiář o úroveň výš.
Austův web, specializovaný na média a marketing, se vydal jinou cestou než další „one man show“ projekt Borovan.cz, který provozuje novinář Aleš Borovan. Namísto paywallu získával peníze především z reklamy a pořádání akcí, a to jak mikrokonferencí, tak třeba vývojářských soutěží jako je třeba Apparade. Přímou konkurencí pro Médiář je ale především oborový server Mediaguru, za nímž stojí autorsky především Martina Vojtěchovská a finančně mediální agentura Phd.
Novým vydavatelem Médiáře se stane založená firma News Media. Oba majitelé drží padesátiprocentní podíly a role mají rozděleny tak, že Aust bude odpovědný za obsah a Bařina za obchod. První změny by měly být viditelné již velice brzy. Promění se web a podle Austa by měl server výrazně posílit především v datové části.