Hlavní navigace

Médiář se bude rozšiřovat. Investuje do něj rodinná firma Global Marketing

Jan Beránek

Necelé čtyři roky budoval Ondřej Aust svůj server Médiář. Teď získává partnera, který mu uvolní ruce se věnovat především obsahu.

Doménu mediar.cz si už v roce 2002 zaregistroval Miloš Čermák, který ji ke konci využíval jako prostor pro příspěvky svých studentů. Před čtyřmi lety ji ale odkoupil Ondřej Aust. Skoro po pětiletce strávené v čele mediální rubriky Lidových novin se totiž vydal na vlastní pěst.

Rozjel nový Médiář znovu a vydržel. Teď se domluvil na partnerství s rodinným podnikem Global Marketing IvanyMichala Bařinových. Novinku oznámili noví partneři stylově na stránkách Médiáře

"Díky investorovi můžeme plánovat rozšíření obsahového záběru Médiáře a také redakčního týmu. Zpravodajsky a informačně se zaměříme na další oblasti, které jsme zatím neměli kapacitu sledovat,“ vysvětluje Aust. Podle Michala Bařiny by jeho peníze měly povýšit Médiář o úroveň výš. 

EBF17 tip Braverman 2


Foto: Martin Kabát

Michal Bařina a Ondřej Aust.

Austův web, specializovaný na média a marketing, se vydal jinou cestou než další „one man show“ projekt Borovan.cz, který provozuje novinář Aleš Borovan. Namísto paywallu získával peníze především z reklamy a pořádání akcí, a to jak mikrokonferencí, tak třeba vývojářských soutěží jako je třeba Apparade.  Přímou konkurencí pro Médiář je ale především oborový server Mediaguru, za nímž stojí autorsky především Martina Vojtěchovská a finančně mediální agentura Phd.

Novým vydavatelem Médiáře se stane založená firma News Media. Oba majitelé drží padesátiprocentní podíly a role mají rozděleny tak, že Aust bude odpovědný za obsah a Bařina za obchod. První změny by měly být viditelné již velice brzy. Promění se web a podle Austa by měl server výrazně posílit především v datové části. 

Našli jste v článku chybu?