Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Měření českého Internetu: od iAuditu k NetMonitoru od Pitrsek - Asi se neda cekat, ze by nekdo z...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 7. 2005 19:10

    Pitrsek (neregistrovaný)
    Asi se neda cekat, ze by nekdo z ctenaru ci spise z diskutujich na Lupe mel alespon trochu kladny pristup k internetove reklame(tedy krome provozovatele :-)

    Hondzyk to rekl strucne ale vystizne. Tech lidi, kteri blokuji reklamu a nejskou schopni ji akceptovat je opravdu jen par. Po pravde vubec nevim proc tomu tak je, soucasna internetova reklama neni az tak agresivni (krom obrovskych formatu na iDnesu) a datova kapacita formatu je dnes skutence miziva a v dobe, kdy temer 40% uzivatelu vyuziva vysokoryhlostniho internetu je nesmysl, aby se diky reklame nebo dokonce kvuli malemu kodu vyzkumu Netmonitor stranka nacitala vyrazne pomaleji.

    Bohuzel v techto prispevcich se odrazi typicka ceska vlastnost, jak neco precurat nad necim vyzrat, zde tedy jak vyzrat nad reklamou at uz je kdekoliv.
    Internet je skvele medium a snaha nas vsech je toto medium vyzdvihnout na uroven hlavnich mediatypu (jako rozhlas, TV, tisk atd.) diky tomu jsou potreba ruzne vyzkumy jako je napriklad Netmonitor, ktery sleduje chovani uzivatelu, meri navstevnsot serveru, umi zjistit socdemo uzivatelu.

    Tato data jsou dulezita pro media samotna, ale i pro medialni agentury, ktere internet nabizeji svym klientum. Diky tomu se na interet dostavaji penize, ktere umoznuji vydavatelum a tvurcum serveru zdokonalovat sve sluzby, ktere pak vy vyuzivate. Pokud se to reptalum nelibi (coz je samozrejme mozne), tak jina moznost je, ze se zpoplatni pristupy na jednotlive stranky... ovsem to bych internetu opravdu nepral.
  • 21. 7. 2005 20:09

    rony (neregistrovaný)
    ano, da sa s tym suhlasit.

    avsak treba doplnit, ze mozno si reklamu blokujem aj preto, ze NEPLANUJEM dokonat zamer zadavatela ani vykonavatela reklamy - urobit nakup. A to v ziadnom pripade. Ze sa s blokovacom splachne aj iny typ reklamy je uz smola zadavatela a vykonavatela.

    Vychcanost s tym nema nic spolocne - pravdepodobnejsim dovodom je mozno to, ze pokial mi do oci blika stroboskop, tak bud oci zatvorim alebo sa budem snazit stroboskop zatienit. Pretoze stroboskop nie je moj, nehodim do neho kamen ;-)

    Posledny odstavec je take akesi deja-vu, cely ten medialny kolos potrebuje data, aby mohli viac a lepsie pracovat cize "pozierat" peniaze klientov a takto pohanat ten nekonecny kolotoc ;-)

    Pripomienka k poslednej vete: tak hrozne to snad nedopadne. Verte pevne, ze pokial NIEKTO spoplatni pristup zmenia sa mu iba sance: bud mu stupnu priame prijmy od komunity alebo nie. Ale v kazdom pripade nenastane kataklizma vo forme plne spoplatneho obsahu. Proste sa najde dalsi, co obsah poskytne zadarmo. Casom mozno dospeje k platenej forme, ale to uz "dorastie" dalsi... netreba sa az tak bat.

    Mate iba jednu pravdu: tych, co si blokuju reklamu je pomerne zanedbatelne mnozstvo a navyse blokuju iba cast reklamy (tu identifikovatelnu, identifikovanu a blokovatelnu). A verte, ze JE MOZNE zapocitat do statistik aj tych. Ono Vam mozno z dostupnych dat na "meranie" akosi vypadli originalne logy webservrov. Akesi "bodky" v kode stranok su len barlicky.
  • 21. 7. 2005 20:31

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Nevím jak jiní, můžu mluvit jen za sebe, ale každý další reklamní formát blokuji od okamžiku, kdy mě opravdu naštve.

    Například lítající potvory přes celou obrazovku, zastiňující text, který chci číst, technicky nepovedené reklamy, kdy je třeba přes celou obrazovku průhledná vrstva zabraňující kliknout na jakýkoliv odkaz, velké blikající nebo hýbající se reklamy, které mi nedovolí soustředit se na text, reklamní servery, které nefingují nebo jsou pomalé - nebaví mě dívat se pouze na na "Contacting...", a tak podobně.

    Určitým řešením je i používat zjednodušenou podobu stránek:

    http://www.lupa.cz/rubrika.php3?rubrika=archiv
    http://zive.cz/text/
    http://servis.idnes.cz/ (to je tedy za mezí použitelnosti)

    Nikdy jsem neblokoval reklamu z principu, ale jen když to bylo opavdu nutné. Výsledkem ale i tak je, že dnes už blokuji prakticky všechno.
  • 21. 7. 2005 20:47

    JW (neregistrovaný)
    Dobre napsane. Jen doplnim, jestli se maji penize presunout z televize a tistenych medii na net, tak se bez takoveho exaktniho mereni neobejdou. A verte, ze to exaktni mereni je; rozhodne na vyssi urovni nez bylo doposud a da se rici, ze na vyssi kvalitativni urovni nez maji stavajici media. Jedine tud y je cesta, jak zmenit pomer penez v mediich ve prospech Internetu. Nemusi se vam to libit, ale je to proste fakt.

    Znovu preji vsem pristupny a nezpoplatkovany puvodniobsah pro dlouha leta dopredu. Snad si nechete stahovat puvodni autorske clanky z webu pres P2P site??
  • 22. 7. 2005 12:05

    Pitrsek (neregistrovaný)
    Reklama vsak neni jen zlo, reklama neni apriori prostredek k tomu, aby vas o necem nasilne presvedcovala, nutila vas atd., ale dokaze byt i prospesna, muze vam byt voditkem pri rozhodovani ve vyberu. Dle vaseho negativniho pohledu se zda, ze se vyhybate vsemu co jen trochu znate z reklamnich kampani bez ohledu na mediatyp.

    Mylite se, je to dano ceskou mentalitou, stale se najde dost tech, kteri misto toho, aby byli ochotni spolknout mensi omezeni(a slovo omezeni je zde v uvozovkach, nebot to ze se na serveru objevi reklamni ctverec opravdu povazuji za omezeni jen minimalni), tak radeji hledaji vsemozne zpusoby jak se i tohoto minimalne otravneho "zla" zbavit. Neuvedomujete si, ze diky tomu, ze na strankach objevuje trochu reklamy, ctete obsah zcela ZDARMA ? Server z neceho ziv byt musi a reklama je nyni ten nejprirozenejsi zpusob, jak vydelat na provoz takoveho serveru. Cimz nerikam, ze se medium nesnazi vydelat i jinymi zpusoby.

    Zadne dejavu, ale fakt, ze pokud chci aby byla reklama dobre zacilena a splnila svuj ucel, tedy: A) oslovila spravnou cilovou skupinu, B) nabidla ctenarum, uzivatelum produkt, sluzbu, ktera souvisi s obsahem media... Vemte si napr. ze hledate novy dum, byt, pozemek a na mediu, ktery vam nabizi ucelenou nabidku narazite na reklamu, ktera vam nabizi zprostredkovani hypoteky, nebo vyhodne stavebni sporeni, nebo vam nekdo pujci za vyhodnych podminek atd... porad mate pocit, ze to je nesmysl ? K tomu, aby to vse mohlo opravdu fungovat, aby klient mohl nakoupit reklamu na co nejefektivnejsich mediich a z tech medii vybral zase jen ty nejlepsi servery, televize, rozhlasove stanice, tak potebuje data z vyzkumu. Z pohledu media je dulezite tatodata mit z toho duvodu, aby mohla sebe jako medium nabizet medialnim agenturam a ty to pak nabizely svym klientum. Diky tomu bude mit medium penize na provoz a vy budete mit moznost i priste si precist Lupu ci jiny server.

    Predposledni odstavec je vas zasadni omyl, verte nebo ne, ale skutecnost je takova, ze kdyby server ci jine medium nemelo prijmy z reklamy tak neprezije a vy nemate na netu co cist, v radiu nenaladite jedinou poradnou stanici, a v tisku byste si mohl vybrat jen mezi nejakym samizdatem ci predvolebnim letakem. Jinymi slovy prevedeno zpatky na net, ano sehnal byste tu par blogu, ktere vsak cte jen par lidicek, navic blogy nejsou proto aby nekoho uzivili. Rozhodne byste nesehnal takovy obsah, ktery by byl opravdu aktualni (a tim aktualni myslim online), stezejni a dulezity . A neverte tomu, ze pokud by se nasel nekdo, ktery by obsah sveho webu zpoplatnil, ze by se nasly okamzite jine weby, ktere by obsah davaly zadarmo. Ony se samozrejme najdou, ale budou s reklamou ... no a vidite jste zase na zacatku, ted si vyberte, bud budete platit nebo budete tolerovat reklamu... Samozrejme, ze vyhraje ten, ktery bude zadarmo, ale protoze tohle pro vas nebude idealni reseni, budete hledat zpusoby jak se te "zatracene" reklamy opet zbavit. Jak rikam, je to o te vycuranosti, proste kdyz mam neco zadarmo tak si toho nevazim, nevidite totiz tu praci, kterou s tim provozovatel ma. mate pocit, ze kdyz je to zadarmo, takze to je zadarmo nadozivoti a kdyz se objevi neco co by mohlo znamenat vylepseni obsahu, nabidky serveru, ci proste jen prinest finance na provoz, tak se branite zuby nehty.

    Ale nevypadly, logy serveru opravdu v kodech stranky jsou, ale jejich vyuziti je mozne pouze interne, nikoliv pro verejne pouziti. Netmonitor je vyzkum, ktery je napric celym netem a pouziva unikatni metodiku, stejnou pro cely web. Tim jsou data porovnatelna a pouzitelna. Jina data nema cenu porovnavat, nejde o stejnou metodiku a tudiz takova data jsou k nicemu.
  • 22. 7. 2005 14:23

    Melkor (neregistrovaný)
    Sice hezky sepsano, ale ...
    Kdyz clovek ceka na jednopixelovy obrazek kup[riklady ze serveru ad.iinfo.cz nekolik minut (a jeste se casto nedocka), pak wellmi rychle da za odmenu takovehlemu chronicky pretizenemu serveru IP adresu 127.0.0.1. A najednou neni co resit.

    Nutnost reklamy chapu, ale (s)proste a jednoduse by nemela obtezovat v mire vetsi nez male.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).