Zboží.cz naprosto pohřbili. Vyhledávání tam moc nefunguje, cena prokliků se rapidně zvýšila a konverze naopak rapidně snížily. Už několik měsíců se špatně načítají feedy, obrázky fungují jen občas, stále se zobrazuje "interní chyba" a další problém na problém. Těží z toho akorát Heuréka. Produktové inzeráty jsou dobré, ale tím zboží.cz ještě víc pohřbíte. Naprosto nechápu, proč jste šťourali do před tím relativně dobře fungující služby a udělali takové zvěrstvo!
Koukám, že Seznam se z firmy orientované na uživatele dokonale přeměnil na korporaci, které je uživatel u zadku.
Teď se orientuje na zákazníky, kterými ovšem nejsou uživatelé seznamáckých služeb, ale podnikatel platící za firmy.cz, anebo korporace, kupující reklamu.
Služby Seznamu tento přerod odrážejí dokonale. Nezajímá je komunita, spokojení uživatelé, kvalitní služby. Jen se snaží udělat takový produkt, který přitáhne dostatečné množství hlupáků, kteří se dobře zabalí do úhledných balíčků a prodají jinam.
Nejlepší byla otázka na vyhledávání: "...vyhledávání chápu jako reklamu spojenou s vyhledáváním, což je primárně Sklik"
Žádné řeči o přínosu pro uživatele, nebo kvalitním vyhledávání. Místo toho natvrdo přizná, že ho to vůbec nezajímá!
Tak jsem si cvičně pustil jejich homepage a měl jsem velmi živý pocit cesty v čase, a do budoucnosti to nebylo. Ale mi to může být fuk, seznam nepoužívám...
Nepracuji pro seznam, ale tyto argumenty jsou divné... Nebude to tím, že byl rozhovor s obchodním ředitelem? Kdyby byl vedený s někým, kdo má na starosti třeba vyhledávání, asi by to nebylo tolik o reklamě, nemyslíš? Jeho práce je obchodovat a tenhle pohled tady prezentuje, neprezentuje celý seznam, hm?
Nemuzete chtit po slepici, aby roztahla kridla a odletela jako orel. Seznam nikdy nemel inovacni potencial jako Yahoo nebo snad dokonce Google, a ani tolik nevratil OSS komunite skrze podporu zajimavych projektu. Bohuzel, podobna neutesena situace je na ceskem internetu u mnoha "starsich" firem.
Na vine je zajiste velikost trhu, ale zaroven se ukazuje lenost a pohodlnost manageru, coz je demonstrovano i v clanku (volne parafrazuji) "kdyz neco funguje, tak to bude fungovat i za rok". Tohle plati mozna pro navrhy strojirenskych soucastek, castecne pro SW/HW, ale v internetovem businessu? Osobne bych pochyboval, protoze pamatuji takove protipriklady jako Altavista a mnohe dalsi...
bohuzel mate ve vsem pravdu, nezbyva nez podepsat - ono pokud nekdo operuje pouze v zatuchle cestine tak proste nebude ani od ostatnich ocekavat nic moc lepsiho.
ale tak co uz no - at my si tady napiseme cokoliv, tak prumerny BFU bude stale stejne spokojeny a ambice seznamu neprekracuji tuto republiku...
Na druhou stranu kdo se tady ve vyhledavani lepi na paty seznamu? Google? no, mozna ale nezapominejte jaka je tady i vekova struktura... a Google nikdy nebude portal a spousta lidi proste chce portal, Atlas ani Centrum se Seznamu proste ani nepriblizuje...
Seznam je tzv. internetova ceska jednicka, ale jedine, co s trhem dokaze, je zdimat ho. Rozhodne ne posouvat ho dal, coz by leader, pysnici se udajnym prvenstvim (otazka je v cem - v hledani uz davno ne, ziskem ho mistni Google uz nejspis prekonava take), mel mit mezi ambicemi. Jeho sluzby jsou zkostnatele, neinovativni, bez pridane hodnoty krome mistniho obskurniho jazyka. Titulka, vykladni skrin tehle jednicky, je porad na urovni Yahoo, jehoz kopii zacinal. V podstate se mu to neda ani moc vycitat, dela jenom to, co mu mistni uzivatele strpi - a ti jsou stejne nenarocni jako ve vsem ostatnim.