Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Michal Horák (MusicJet): hudbu budeme muset možná dotovat i z daní od Michal Breškovec - Ufff, opravdu jsem neměl sílu dočíst to do...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 4. 2012 9:07

    Michal Breškovec

    Ufff, opravdu jsem neměl sílu dočíst to do konce. Skončil jsem v místě, kde se Horák pohřbil tím, že uživatelé Linuxu by hudbu nekupovali (podle komentářů to zřejmě na stejném místě zabalila i řada dalších).

    Takže si to shrňme. Pane Horáku jste těžce mimo a až to vaše rádoby podnikání skončí, tak to bude jen vaši vlastní vinou (na rozdíl od Ilegálně, které pohřbili samotní vydavatelé svými nehoráznými podmínkami). Zde jsou důvody:

    • Streaming hudby do mobilů v podmínkách českého <ironie>"speci­fického"</iro­nie> mobilního trhu je utopie. Ano na Slovensku to asi díky Orange funguje, ale mi tu žádný Orange nemáme.
    • Podpora jen pro Windows a navíc nutnost použít nějakou specifickou aplikaci, tak to je slepá ulička. Pan Horák zřejmě nepochopil, co je nutné, aby lidé konzumovali nějaký obsah - co nejméně omezování, jednoduchost, přístupnost, případně cena.
    • Ignorování rychle rostoucí komunity uživatelů počítačů Apple v Česku (díky úspěchu ostatních produktů této firmy) a pohrdání uživateli Linuxu je zcela do nebe volající. Vždyť jsou to právě uživatelé Apple produktů, kteří jsou "naučeni" platit za každé uprdnutí. Co se týká uživatelů Linuxu, tam je pan Horák zcela mimo a vůbec nepochopil kdo jsou tito lidé a jakou mají motivaci k užívání svého software. Snad jen podotknu tolik, že právě Linuxáci patří k nejvíce platícím zákazníkům u akcí jako Humble Bundle a na rozdíl od (řekl bych většiny) běžných uživatelů Windows striktně dodržují licence a používají svůj software ale i další díla legálně.
    • Kdokoliv se pošpiní spoluprací s OSA má u mě totální utrum.
    • Pan Horák by měl vážit slova o Uložto.cz, takové nepodložené obvinění z krádeže by se mohlo kvalifikovat jako trestný čin. Ostatně uložto nemůže být zodpovědné za chování svých zákazníků (stejně jako Megaupload), pokud je k chování v rozporu s licencí (pozor, to rozhodně neznamená krádež) vysloveně nevybízí.
    • Podobná, ale nezmrzačená služba tu měla být už dávno. Nyní je příliš pozdě, trh je úplně někde jinde, uživatelé jsou někde úplně jinde, technologie jsou úplně někde jinde, jen vydavatelé a pan Horák stále žijí v minulém tisíciletí. Vzhledem k tomu, kolik hudby atd. se na nás denně valí ze všech směrů mám někdy pocit, že by vydavatelé měli posluchačům ještě platit, za to, že jejich díla vůbec konzumují.
    • Autoři a umělci rozhodně okrádáni nejsou, jak tvrdí pan Horák, pokud si někdo myslí, že vydá jedno CDčko a má do smrti vystaráno, tak je okrádán spíše posluchač. Hlavní těžiště zisku umělců by mělo být z živých produkcí a dalších věcí s nimi spojenými. Díky technologiím skončila doba bezpracných výdělků a je to tak správně.
  • 6. 4. 2012 9:31

    stn (neregistrovaný) 62.216.147.---

    "Vzhledem k tomu, kolik hudby atd. se na nás denně valí ze všech směrů mám někdy pocit, že by vydavatelé měli posluchačům ještě platit, za to, že jejich díla vůbec konzumují."

    Jo, taky si rikam - kolikrat mam sto chuti v hospode pozadat obsluhu o vypnuti radia, protoze, to co tam obcas hraje se fakt neda poslouchat. Jsem zasadne proti jakymkoliv formam vypalneho nebo dotovani hudby z dani. Proc bych mel prispivat na hudbu, ktera me v lepsim pripade absolutne nezajima, a v horsim pripade dokonce obtezuje?!

    V dnesni dobe je mozne snadno platit umelcum, kteri cloveka zajimaji, a muze to byt treba podle poctu stazeni atd., a samozrejme placenim za koncerty (a hudebnik se ma zivit predevsim koncertovanim, a ne tim, ze nahraje/slozi jednu pisnicku co ho bude zivit do konce zivota, a nejen jeho, ale i jeho deti a celou masinerii vydavatelstvi a kolektivnich spravcu!), pripadne neprimo treba merchandise (tricka apod). Tak proc to resit nejak centralne, kolektivne, a predevsim netransparentne??

    A i pokud umelec sam hudbu/texty nesklada a pise mu to nekdo jiny, at si to resi sami mezi sebou na zaklade dohody - ja zaplatim umelci za koncert, a ten at z toho zaplati treba svemu textari podil. Jinymi slovy, kolektivni spravci, nebo spis mafiansko-prizivnicke organizace typu OSA apod jsou imho zcela zbytecni.

  • 6. 4. 2012 10:56

    Vlastimil Ott

    Michale,

    napsal jste to tak, jak jsem to chtěl formulovat já. Díky.

    Shrnuto - ukřivděný pocit, pohrdání potenciálními zákazníky, pocit elitářství. Každý si holt podnikání představuje jinak...

  • 10. 4. 2012 10:52

    Michal Breškovec

    V tom nevidím rozpor, jak jsi řekl, díla těchto skladatelů / textařů interpretují jiní, čili by mezi těmito lidmi měl být nějaký smluvní vztah, který to ošetří.

  • 6. 4. 2012 12:49

    Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----

    Díky, "zní to jako když blije sýkorka" opravdu pobavilo. :-)))

  • 6. 4. 2012 12:40

    VfB (neregistrovaný) 188.122.212.---

    když se člověk dočte, jací "umělci" jsou si schopni vydělat něčím, co nazvat hudbou jen s množstvím uvozovek vlevo i vpravo, tak bych řekl, že problém je někde jinde
    http://hudebnimasakry.blogspot.com/

  • 7. 4. 2012 2:30

    Pavel Šimerda

    „Shrnuto - ukřivděný pocit, pohrdání potenciálními zákazníky, pocit elitářství. Každý si holt podnikání představuje jinak...“

    Ano, taky miluju rádobypodnikatele typu „všichni jste debilové, ale pojďte si koupit náš produkt“ :D.

  • 10. 4. 2012 9:57

    Ondřej Bouda (neregistrovaný) ---.adslcust.sbone.cz

    >> Autoři a umělci rozhodně okrádáni nejsou, jak tvrdí pan Horák, pokud si někdo myslí, že vydá jedno CDčko a má do smrti vystaráno, tak je okrádán spíše posluchač. Hlavní těžiště zisku umělců by mělo být z živých produkcí a dalších věcí s nimi spojenými.

    Nevidím na tom nic špatného - ze dvou důvodů:

    1. Pokud má to CD takový úspěch, že jim to nadosmrti vystačí - přejme jim to. V jiných oborech se to taky stává.

    2. Nenuťte všem nutnost živit se koncerty, to je nesmysl. Jsou lidé, kteří si na živých koncertech vydělávat nemohou. Např. textaři a skladatelé, jejich díla interpretují jiní. On člověk může totiž mít dost nápadů, které ale není schopen sám "uhrát". On takový skladatel klidně může mít i zdravotní postižení, kvůli kterému třeba vůbec hrát nemůže - podstatné je ale to, že má dobrou fantazii/nápady a umí je zapsat do not.