Proč by uživatel s Linuxem neplatil za hudbu ani náhodou? To si pán vycucal konkrétně z kterého prstu? Já nepoužívám Linux proto, že je zadarmo, ale proto, že mi vyhovuje. A hudbu, pokud se mi líbí, si kupuji (a na Steamu mám například nakoupeno desítky her). Dokonce jsem čekal na originální CD od skupiny Beatsteaks více než 100 dní, než mi dorazilo! Takže příště bych si takové kecy vyprošoval.
Jde o pohodlí (ala Steam), ne o to, že je to zadarmo. Když něco platím, chci to mít, ne si to pronajmout, nemít možnost to přehrávat na mp3 přehrávači když si jdu zaběhat nebo někam jedu vlakem/autobusem... taková hudba mi je fakt na nic.
Ze začátku mi to přišlo sympatické, ale v půlce si to u mne pán zkazil.
Plná ústa nového přístupu, a pak se najednou začne bránit konkurenci. Ale to je přesně to co už tady bylo, ten jediný, správný, brandovaný přístup, a cokoliv jiného je ilegální.
Pane Horáku, krásně ukazujete, že to opravdu ale opravdu nemyslíte upřímně. Jednak situace, kdy pouze váš projekt je ten správný a jediný legální je cesta z bláta do louže, protože jedině konkurence a soutěž různých projektů může dát férové podmínky a logicky nižší cenu (a to se vám evidentně velmi nelíbí), a druhak nezlobte se na mne, ale nabídka 20 mptrojek za 150,- Kč je kalkulace ze světa fantasmagorií. To si můžete zkoušet třeba v americe, ale ne v evropě, kde je stahování pro osobní potřebu legální.... za to by platil jen agent OSA nebo blázen. Platit za něco co mohu legálně získat zdarma??? To je evidentně špatný podnikatelský záměr ex ante :)
Pokud chcete uspět, musíte přijít s přidanou hodnotou, například měsíční paušál s neomezeným přístupem ke všemu za 150,-. ale za jednotlivé skladby Vám opravdu, ale opravdu moc lidí platit nebude, notabene když už za to jednou platí (mimo jiné) i v zákonném výpalném.
Možná byste si měl ujasnit realitu, než začnete plakat na špatném hrobě. My všichni hudbu a potažmo celou kulturu podporujeme a to dokonce několikrát. Jednak část našich daní jde přes ministerstvo kultury do kultury (teda do té lepší, ale to je už problém kulturních podnikatelů se o to poprat), jednak z každého media a každé reprodukční techniky jde daň OSA a podobným žráčům, kteří to "přerozdělují" (a to je problém OSA fans aby si svůj díl vyboxovali).
Navíc nezapomínejte na koncesionářské poplatky z nichž ČT a ČRo podporují i hudební projekty. O reklamě v souvislosti s kulturou snad ani nemusíme mluvit.
Opravdu chcete, abychom platili za muziku pětkrát nebo šestkrát? Proberte se.
Tvrdíte, že hudební průmysl jde do stále většího propadu. Jak s tímto tvrzením, prosím, korespondují čísla z následujícího článku? Máte vysvětlení? http://www.root.cz/zpravicky/producenti-lzou-o-stavu-trhu-ten-raketove-roste-a-trha-rekordy/.
Ufff, opravdu jsem neměl sílu dočíst to do konce. Skončil jsem v místě, kde se Horák pohřbil tím, že uživatelé Linuxu by hudbu nekupovali (podle komentářů to zřejmě na stejném místě zabalila i řada dalších).
Takže si to shrňme. Pane Horáku jste těžce mimo a až to vaše rádoby podnikání skončí, tak to bude jen vaši vlastní vinou (na rozdíl od Ilegálně, které pohřbili samotní vydavatelé svými nehoráznými podmínkami). Zde jsou důvody:
Dočet sem to až do poloviny, a náramně jsem pánovi fandil. Pak jsem zkonstatoval, že spolupráce s OSA způsobuje degenerativní změny inteligence a dál jsem to už nečetl. Linux používám, protože nabízí pro mou práci pohodlnější nástroje než Windows. Nevím jak to souvisí s hudbou, ale jedna věc už je jasná - od tohodle chytráka si nekoupím ani notu....
Ten pán je blázen. Hudba prý vznikala díky podpoře státu (církve) a kdyby jí nebylo, hudby by neexistovala?
Nedovedu ani vyjádřit opovržení, které k tomu pánovi cítím.
Když si někdo doma nebo při práci zpívá jen tak pro radost, tak je to díky podpoře státu? Když si lidé zpívají u ohně, tak je to díky podpoře církve? Když si někdo udělá hudební skupina a na vlastní náklady uspořádá koncert, tak je to díky daním?
Ale ten pán by chtěl svůj produkt mít automaticky zaplacen z daní? Který podnikatel by po tom netoužil? Doživotní renta za nic. Sen každého nemakačenka!
...Dovedu si představit univerzální poplatek, který bychom odváděli v nějaké podobě v rámci daní nebo jak říkáte v poplatku za Internet. A následně by se přerozdělil na udržování archivů, podporu vzdělání, vyhledávání talentů, odměny autorům a umělcům. ...
No to snad NE - doufám, že se tato zhovadilost nepodaří prosadit - jakoby nebylo dost různých výběrčích výpalného jako je OSA, jako bychom už neplatili paušální výpalné formou poplatků za záznamová média, poplatky za televizi, rozhlas a já nevím co ještě a teď si tady nějaký zmetek přijde s nápadem platit další výpalné formou přirážky k platbě za internet. Jinými slovy všichni by museli platit i za něco co nevyužívají. Tohle zjevně vypovídá o tom, že podnikatelský záměr pana podnikatele není příliš úspěšný, takže vymýšlí jak ho vylepšit jinými prostředky. Nepochybuji o tom, že za pomoci transferu peněz do správných kapes by se mu to v tomto státě mohlo podařit prolobovat.
Nebudu rozebírat mnohé jiné opravdu úsměvné názory, které na mě z článku koukají, nestojí to ani za námahu.
Ale jedno mě opravdu zaráží a to, že je pan Horák v naprostém šoku z toho jak s ním vydavatelé teď vyjebali :-) (slušně to říci nejde) a zvažují dohodu s uloz.to
Na jednu stranu by se panu Horákovi strašně líbilo přesně stejným monopolistickým stylem prodávat jednu mp3 za takových 20 Kč skrz nepoužitelné flashplayery, prostě proto, že na to má "právo".
Na druhou je, ale naprosto zděšen a ukřivděn když se stejně monopolisticky začne chovat vydavatel a přes noc se rozmyslí, že se na pana Horáka z vysoka vyprdne :-) To je najednou šok, co pane Horáku když na vás někdo jde tak jak vy na ostatní? Ten pocit křivdy a vědomí, že nejste víc než jen jedno malé nepodstatné číslo v účetním výkazu obří korporace... .
Dotyčný pán zapomněl na jisto maličkost - totiž na to, že na spoustě (ne-li většině) mobilů tu registraci nelze udělat!!!!
Ona se totiž SMS sice posílá na normálně tarifikované číslo (což zdůrazňují v návodu), jenže poněkud zapomněli na to, že odpověď přijde z "podezřelého" čísla, které spousta mobilů zablokuje...
Zkusil jsem z firemního mobilu,nešlo (žádná odezva). Nedalo mi to a zkusil jsem sebrat mobil synovi (Go karta) a hned bylo jasno - číslo blokováno.
Tak sorry, něco takového může navrhnout jen naprostý megakokot (tohle vůbec není přehnané slovo, nejde to říct mírněji) a nadále se nehodlám o tuto službu starat, tohle je opravdu neskutečné :-(((
Že se pán plete i v dalších věcech (podpora OS X atd.) anebo že je dost podivná cenová politika (nemožnost zkusit mobilní verzi bez nejdražšího tarifu) už je jen "třešnička na dortu", ale primární problém je ta registrace, jsem si naprosto jistý, že lidí, kteří se jako já na registraci sekli a následně se na to vykašlali budou stovky či spíše tisíce...
Podobna situace. Primarni OS v praci/doma Ubuntu. Vlastnim steam account s nekolika desitkama her ( spoustene pres zavadec her zvany tez Windows ). MusicJet nebudu pouzivat ani omylem. Mam proto nekolik duvodu. 1) Pokud je v tom OSA byt jen promilem procenta ani omylem nic nekoupim. 2) Pokud platim autorsky poplatek v CR nekoupim si "obsah" od nikoho v CR. 3) Proc bych mel nekomu od koho si chci kupovat muziku platit pres contentovou SMS ? Jen proto ze pan vzesel z LRI ? :-)
No, samozřejmě, že to zkrachuje. Ten člověk např. absolutně nepochopil, že lidé chtějí mít možnost přehrát si zaplacenou hudbu kdekoliv. Vyplodí si nějakého úplně zcestného proprietárního klienta pro WIndows a pro "větší zásah" platforem tady ten šílenec pak navrhne flash, který Adobe nedávno prakticky pro non-Windows platformy odpískala (bude pouze PPAPI pro Chrome), které nefunguje na mobilních zařízeních od Applu, nefunguje přinejmenším na Androidech s ARMv6 CPU, a všeobecně je to neskutečná sračka naprosto nevhodná k jakémukoliv přehrávání hudby.
A pak se hrozně diví, že to nikdo nekupuje a navrhne, že by se na chudáky jeho ovečky měla platit daň a pochvalně se zmíní o "transparentním" propojení o OSA... No to už je skutečně zralé na pár facek, případně na Chocholouška.
od pana, ktory ma evidentne dobry prehlad o trhu, by som takyto nazor necakal. staci sa pozriet, ake je rozdelenie platieb napr. pri balikoch hier "zaplat, kolko chces". www.inatux.com/?r=humble-indie-bundle-shows-gnu-linux-gaming-statistics
BTW: uživatelé Linuxu na rozdíl od uživatelů Windows mají na 95% všechen sw legální, naproti tomu uživatelů Windows se 100% čistým počítačem (myšlen jen sw) je IMHO jen pár procent
S tím Youtube je pán taky těžce mimo mísu, docela by mne zajímalo kolik Musicjet nabízí například čínského hiphopu, kpopu nebo japonského metalu?
Vždyť od logotypu, přes web (o bannerech nemluvě), po design přehrávače vše je nanejvýše průměrné.
Téměř patnáct let učila hudební vydavatelství Čechy, že digitální hudba je u nás k sehnání pouze na rapidshare a pán si myslí, že se situace změní za půl roku. Jaký si to uděláš, takový to máš.
Hudební vydavatelství v minulém století přivítali nástup CD jako výborný způsob, jak prodat lidem stejné LP (které již měli jako vinyl) ještě jednou. Tato chamtivost se jim stala ale osudnou. Hudba v digitální podobě šla s nástupem PC a zejména vypalovaček téměř bezchybně zkopírovat a společně s tím, že pro masivnější propagaci je nyní témeř nutné natočit velmi drahý videoklip pro MTV a jiné televize započal sešup hudebních mafií.
Ten člověk zcela zřetelně netuší o čem mluví.
Přesněji, opakuje pár najetých frází a prokládá to dojmy.
Představa že si na mobilu pustím flash přehrávač je natolik zcestná. Dál jsem to nečetl neměl jsem na to nervy.
V podstatě angažovanost OSY celou snahu podkopává. Každý kdo si tam něco koupí, si bude připadat jako by nakupoval u policjatů.
Podobný "sense of entitlement" blitků od lidí jako je p. Horák už jsem četl tolik, že se to začalo reálně projevovat na způsobu, jakým vstřebávám kulturu. Mám toho tak plné zuby a jsem z toho tak znechucený, že si čím dál víc hledám jiné způsoby jak se bavit. Českou hudbu jsem přestal poslouchat úplně, zahraniční skoro, v kině jsem nebyl už řadu let, televizi už ani nevlastním.
Mám mnohem víc času. Začal jsem se učit španělsky, chodím víc na výlety s kamarády, vrátil jsem se k pravidelnému plavání a ježdění na kole - konečně jsem zhubnul. Čím míň toho, čemu pan Horák asi říká "kultura", tim je mi líp. Takže na podobné články si říkám jenom... jdětě s tím už fakt někam! Mám vás dost.
Znechutili jste mi kulturu, šmejdi... ale já se bez ní můžu obejít, a velmi dobře. Pravých umělců, kteří tvoří pro radost z umění, bude stejně vždycky dost (a moderní technologie těmhle lidem umožňují se k nám dostat), a to je ta pravá kultura, ne to co do nás tlačí ta jejich mašinerie.
Kdybych já byl umělec, tak bych považoval samozvané ochránce kultury jako je p. Horák za svého úhlavního nepřítele.
Je spoustu způsobů jak na autorské tvorbě vydělat... dnes dokonce víc než dřív. Lidi, kteří se vydali na křížovou výpravu proti pokroku ve jménu "umělců" a čím dál víc normálním lidem znechucují vše s čím mají jen trochu společného jsou ti, kteří ve skutečnosti umělce ničí, ne piráti.
Vydávání hudby se hold změnilo. Je to stejné jako, když firmy investují do reklamy nebo PR, aby u nich lidé nakupovali. Umělci vydávají hudbu jakou upoutávku na jejich koncerty. Navíc mají pořád příjem z rádia a TV, takže pokud je po nich poptávka, rozhodně hlady neumřou.
Z daní platíme hudbu již dnes.Byl to hudební průmysl, který ve své touze po velkém a rychlém zisku vytvořil hromadu marketingových hudebních projektů pochybné kvality, díky kterým si značná část populace myslí, že Kelly Family nebo Spice Girls jsou umění a na skutečně kvalitní hudbu zcela zapoměli.
Kdyby to šlo dále podle not hudebního průmyslu a naše daně nepodporovaly filharmonie, opery a podobné zařízení, asi by během pár let nebylo možné poslechnout si Dvořáka, Čajkovského a nakonec ani Gershwina naživo. Věřím, že zachování této možnosti je veřejným zájmem, zatímco o zachování možnosti poslouchat Darinku si dovoluji pochybovat.
Jsem zarytý linuxář, příznivce svobodného softwaru a svobodné kultury, a také posluchač hudby. Za sebe mohu říci toto:
1) za hudbu platím a ne málo, kupuji alba a mám už pár let předplaceno Magnatune
2) platím i za svobodný software, pravidelně posílám peníze oblíbeným projektům, EFF a FSF
2) mám rád svobodnou kulturu, takže jsou mi bližší "nezávislí" interpreti, hudbu stahuji také z Jamenda, kde jsem autorům rovněž platil (ano, i to se tam dá dělat)
3) cokoliv s DRM ignoruji bez ohledu na to, jestli to na Linuxu běží nebo ne
4) jsem trošku audofil a pokud za něco platím, nechci usmolené MP3 na 128kbps, ale ideálně rovnou FLAC; také nechci stream, ale download
5) MusicJet může jít i s autorem výroku o linuxácích víte kam... no a kromě toho také na můj osobní blacklist
Mým názorem je, že položit rovnítko mezi linuxářem a neplatičem je zásadní chyba a nevypovídá o některých obchodnících zrovna lichotivě. Osobně bych linuxáře připodobnil spíše k fajnšmekrům. Peníze ochotni dávat určitě jsme, ale ne jen tak za něco. Vybíráme si pečlivěji a nestačí nám běžný prací prášek.
Pokud bude Uložto multimédiální soubory prodávat, pak už nebude poskytovat kradené ne ? Nechápu logiku pana Horáka. Vadí mu potenciální konkurence s lepším jménem a proto poukazuje na její "poněkud nečistou" minulost (současnost) ? Ve své podstatě vlastně ani Uložto nedělá nic nezákonného. Nelegální obsah neposkytuje web ale jeho uživatelé. Serveru se dá vytknout jen absence kontroly legálnosti uložených a sdílených souborů a to je pro všechny podobné služby poněkud náročné. Btw. i na jiná úložiště typu dropbox atp. lze uložit nelegálně získanou hudbu. Otázka tedy apriori nezní zda-li tam ty soubory uživatelé mají nebo ne ale zda-li je nabízí skrze veřejný vyhledávač.
Používám již mnoho let Linux (nyní Ubuntu). Pro poslech (a nákup) hudby aktuálně používám Deezer. Funguje skvěle v prohlížeči i na mobilu (Android). Také používám Jamendo. Obojí doporučuji!
MusicJet s ohledem na prohlášení pana Horáka, které považuji za velmi hloupé, využívat zřejmě nebudu ani po vytvoření Flash verze. Spíš se těším až do ČR dorazí Google Music, Spotify, apod.
Mimochodem, doufám, že se v ČR už konečně objeví online půjčovny filmů, které bude možné používat na Linuxu. Zatím je vše založené na Silverlightu, což je sice teoreticky na Linuxu použitelné, ale reálně nefunkční. V tuto chvíli uživatel Linuxu, který bydlí v malé obci, kde není půjčovna filmů ani kino, nemá žádnou legální a nekomplikovanou možnost půjčení/shlédnutí filmu.
To je zvláštní že si všichni myslí že používáme linux proto že nechceme za systém platit.
Mě osobně se nechce platit za systém který má záruku pouhé dva měsíce a neustále na něm něco nefunguje.
Aplikace v Ubuntu sowtware centru nakupuji za peníze a nevadí mi to. Ten kdo prohlásil že uživatelé Linuxu nechtějí za nic platit je vypatlanec a právě uživatelé Windows jsou největší tahouni warez.
Uff to jsem se po ránu nasr..
"Vzhledem k tomu, kolik hudby atd. se na nás denně valí ze všech směrů mám někdy pocit, že by vydavatelé měli posluchačům ještě platit, za to, že jejich díla vůbec konzumují."
Jo, taky si rikam - kolikrat mam sto chuti v hospode pozadat obsluhu o vypnuti radia, protoze, to co tam obcas hraje se fakt neda poslouchat. Jsem zasadne proti jakymkoliv formam vypalneho nebo dotovani hudby z dani. Proc bych mel prispivat na hudbu, ktera me v lepsim pripade absolutne nezajima, a v horsim pripade dokonce obtezuje?!
V dnesni dobe je mozne snadno platit umelcum, kteri cloveka zajimaji, a muze to byt treba podle poctu stazeni atd., a samozrejme placenim za koncerty (a hudebnik se ma zivit predevsim koncertovanim, a ne tim, ze nahraje/slozi jednu pisnicku co ho bude zivit do konce zivota, a nejen jeho, ale i jeho deti a celou masinerii vydavatelstvi a kolektivnich spravcu!), pripadne neprimo treba merchandise (tricka apod). Tak proc to resit nejak centralne, kolektivne, a predevsim netransparentne??
A i pokud umelec sam hudbu/texty nesklada a pise mu to nekdo jiny, at si to resi sami mezi sebou na zaklade dohody - ja zaplatim umelci za koncert, a ten at z toho zaplati treba svemu textari podil. Jinymi slovy, kolektivni spravci, nebo spis mafiansko-prizivnicke organizace typu OSA apod jsou imho zcela zbytecni.
Vy nemate telefon? Televizi? Ona se ta mptrojka da totiz prehrat na leccems a nevim proc bych mel pouzivat zrovna PC k tomu, abych si ji koupil a prehral. Jenze kvuli kokotum jako Horak si ji radsi stahnu kdekoli jinde - pekne s tagama, v libovolne kvalite (flac neni zadny problem) a bez kecu o tom, jak je neco minoritni nebo majoritni.
O to totiz v dusledku vubec nejde, je to jen dalsi debil, co si postavil zmrzlinarskej stanek za ostnatej drat a ted tu rve, ze knemu nikdo nechodi. Kdybych ho potkal, tak mu s gustem slapnu do usmevu.
Google je geniální. Nedávno jsem testoval šmírovací algoritmy a musel jsem smeknout svůj klobouk. Zkuste si to. Nahrajte si do fotek pár erotických obrázků. Malá prsa, velká prsa a jiné objekty v různých velikostech mužů i žen. Nastavte již při nahrání NEMOŽNOST sdílení tj. Viditelné jen pro Vás. To znamená, že by nemělo být možné, aby někdo nahlásil nudity. Přesto Vám u vybraných fotek záhy naskáčou trojůhelníky a info, že fotka byla nahlášena a nelze ji sdílet. No .. nahlášena být nemohla protože k ní nikdo neměl přístup což znamená, že ji prolustroval Google sám. Admin to nebyl. Tolik adminů Google nemá aby byl schopen lustrovat miliony fotek tak rychle. Takže algoritmus. A teď to začíná být zajímavé. Podle toho co algoritmus z Vašich testovacích fotek pustí a co ne odhadnete jak je udělán. Geniální :)
Já jsem míval takových windowsáků na starost docela dost. Hlavně nekomerčně, ale už jsem to z časových důvodů hodně omezil. Komerčně se tomu ještě trochu věnuju.
Ono je dobré si všimnout známé věci, která stále ještě platí, a to, že průměrný uživatel linuxu rozumí windows mnohem líp než průměrný uživatel windows.
to me taky pobavilo ze si jako mame sednout na zadek ze tu nejakej musicjet je uz "pul roku prece!" :)
problem spis vidim v tom ze hudby je prebytek a zatimco driv mel clovek touhu hudbu vlastnit dneska staci pustit nejaky online radio se stylem co poslouchate a neni treba nic dal resit, stahovat atd ... pred 5-10 lety jsem stahoval kdeco, ted jsem nestahl nic aspon 3 roky, proste neni duvod, bud to mam v tom online radiu nebo na youtube.
S pristupem, ktery pan Horak predvedl... To opravdu je tak slozite udelat rozumnou sluzbu?
O tech recech o Linuxovych uzivatelich, to snad neni ani potreba komentovat... Vlastnim 100% legalni software, vicemene jiz 100% u hudby, 100% knizky v Kindle (ano, s DRM, ale je to tak jednoduche je koupit, ze neresim, i kdyz me to mrzi) a to same u filmu. Kdyz jsem ted jeden stahl z netu, protoze pritelkyne chtela pred navstevou kina s pokracovanim videt prvni dil (tudiz zisk++), tak jsem okamzite klikal na Amazonu a dnes mam BD dome (obou dilu ;-). Dekujme za rozmahajici se svobodnou kulturu... Obsahu uz je dnes tolik, ze stejne nemam cas konzumovat vas obsah, ktery stejne nechcete ke konzumaci nabidnout :)
Klient se da udelat jednoduse - staci mit verejne API, komunita lidi kolem svych OS se pak postara o zbytek. Kdyz uz se inspiruji u Spotify - https://developer.spotify.com/
PS: Jamendo ma API, tak si na svou mobilni platformu (kterou vynechavate - Harmattan) delam open klient. Budu mit dost hudby pak na nekolik stoleti :)
Ten autor je v tom tvem prispevku dost zavadejici. Ja jsem v zivote neslysel o autorovi, kterej by se za tyhle zakony pral. To delaji lidi, kteri se nacpali do prostoru mezi autory kulturnich del a konecne odberatele - distributori. Sedej u stolu s nohama nahore, doutnikem v hube a urcujou zakony ke schvaleni viz ted SOPA/ACTA.
Taky pro Linux nic extra dělat nemusej. Bohatě stačí, když místo nějakýho hyper super wokna-only klienta udělaj normální webovej portál, ze kterýho se bude nakupovat a stahovat přes klasický HTTP. Ale to néééé, proč dělat věci jednoduše, když můžeme půlku zákazníků jen tak bezdůvodně poslat do prdele nějakou absolutně zbytečnou technickou ptákovinou, která funguje jenom někde a oproti univerzálnímu řešení neumí nic navíc, co by stálo za řeč.
A právě v tomhle je asi ten problém když se veřejně respektive z veřejných peněz podporuje jedno, tak se musí podporovat i druhé. Nebo snad je nějaké objektivní a pro všechny lidi stejné měřítko na to co je a co není umění.
Někomu jako umění příjde Kaja někomu zmíněný Dvořák.
Nebo máš představu kdo by hodnotil a za jaký podmínek co je prostě balast a co je umění?
jenže:
- to, co mě zajímá, tam není k nalezení
- to, co tam je k nalezení, mě nezajímá,
- registraci jsem na počátku přežil, ale teď nedávno mi přišla zpráva, že mám začít platit jednu z verzí, aby to bylo plně funkční a nehoukala mi v tom reklama
Pouštěl jsem si to párkrát a na zadek jsem si nesedl. Většina současné hudby mi leze na nervy a to, co mi neleze na nervy, jsem si většinou koupil jinde. Kromě toho, zvykl jsem si hudbu poslouchat naživo a z různých playerů si ji nepouštím. V autě poslouchám z flashky MP3 Toulky českou minulostí nebo jiné mluvené slovo, které jsem za ta léta nahrál z rádia a do smrti se mi to nepovede všechno poslechnout. Rádio vydržím poslouchat asi tak 5 minut a jen v nejvyšší nouzi. A je nás takových docela dost. Neví, jak si s tím ten trh poradí... :)
Podobné to mám s filmy. Producenti chrlí tuny strašlivých "akčních" pitomostí, já chodím už jen do klubových kin na filmy, které mě opravdu zajímají. Doma si pouštím ze své sbírky (koupené) filmy, které mám rád, ale to není často. Radši si večer čtu... :)
je zcela jasné, že MusicJet má nakročeno k úplně stejnému krachu jako iLegálně.....a nutno podotknout že to je dobře. Streamovanou musiku nikdo nikdy kupovat nebude, tak jako si nekupujeme písničky v rádiu. A dokud bude někdo prodávat "20 empétrojek za 150 korun" no tak každý bude ty empétrojky hledat ke stažení zadarmo nebo je grabovat ze streamu. Jedinou šanci na výdělek budou mít pokud prodají za nízkou cenu (cca 20-50 Kč/album) kvalitně sestříhanou a otagovanou muziku v kvalitním digitálním formátu (ne "plochá" MP3, ale třeba FLAC) . Pokud budou chtí cenu nasadit o moc výše pak zase spravedlivě pojdou na úbytě.
BTW jak může "milovník" vážné hudby vůbec vyslovit MP3 ?
Už při spuštení jsem měl o tom pochybnosti. Že v současné podobě to nebude mít úspěch.
Ale po přečtení tohoto rozhovoru to už je jisté.
Tak ještě jednou! Dokud tu nebude služba která za rozumný peníz (5-20Kč) za skladbu nenabídn rozsáhlý hudební archiv (min. v řádů milonů skladeb) v DRM Free podobě, tak je to prostě jedině běh proti zdi.
Totálně to ale celé zazdil prohlášením, že iTunes používají jen lidé s Apple a že uživatelé Linuxu nejsou ochotni za obsah platit. A ignorace indie tomu už jen nasazuje korunu... No, půjdou ke dnu rychle...
Odhaduji, že to byl palec na noze po celodenním chození v holinkách. Např. v herní akci "zaplať kolik chceš" byli uživatelé Linuxu ochotni platit nejvíc, viz. http://www.root.cz/zpravicky/humble-bundle-android-2-si-koupilo-pres-100-tisic-lidi/ .
Takových víblitků tam bylo ale víc. Po přečtení tohoto rozhovoru jsem snad i rád, že verze pro Linux neexistuje. Nerad bych podporoval někoho takto smýšlejícího.
Cože, stahování? Registrace?
Já tedy vlezu na http://grooveshark.com a do několika sekund poslouchám.
Paradoxem je, že už to začínají chápat i vydavatelství - třeba supraphononline.cz je vyloženě slušně fungující služba, kde lidi nakupují docela dost a zájem roste. Zrovna tak se spousta českých titulů (tam to není jen Supraphon) prodává v iTunes Store, přirozeně i to funguje. Takže ono to jde, ne že ne!
Největší šaškárna v CZ jsou právě různé "společné projekty", často s účastí OSA a podobných živlů jako bylo i-legalně a nyní musicjet, u nich je propadák celkem zaručen...
ale tak to má být, Vy jste zákazník , který se odhodlal zaplatit tak má kliknout (nebo jakákoliv jednoduchá akce) a hotovo. Když nastane wifikundace a ondace tak se na to zákazník vyblafne a použije ulož.to kde je to bez okolků...a dokonce je ochoten si zaplatit na ulož.to lepší podmínky (rychlost, multidown....atd)
Přesně tak!!! Mám Ubuntu, protože jsem jeho nadšeným a spokojeným uživatelem. A nedělalo by mi problém si za něj zaplatit. Jenže Linux je OpenSource, svobodný systém, proto je zdarma.
Ať se jde se svým MusicJetem zahrabat. Už jen z principu bych nepoužíval službu někoho, jehož myšlení je ve stylu "cena odpovídá kvalitě"..
S tím přebytkem máte pravdu, člověk hudbu dnes nepovažuje za nic vyjímečného , nic důležitého aby se zastavil, pustil si něco a odpočinul si u toho. Dnes bych to nazval hudebním hlukem a přetlakem. Hudba je do vás krmena ze všech stran a pak se logicky v očích uživatele snižuje i její hodnota. A s tím že nabídka hudby "zadarmo" z rádia/inet rádia etc. je celkem velká a dá se vybrat máte také pravdu...stačí si jen přeladit.
Na to je univerzální odpověď. Jdi do politiky, prosaď zákon o plošné podpoře kohokoliv, kdo zvládne 5 akordů na kytaru a vládni. Zatím je to tak, že je společenský konsensus na tom, že je rozumné podporovat dobou prověřená a interpretačně vysoce náročná díla.
Do debaty o tom, co je a co není umění se pouštět nemíním. Andy Warhol nechával známé lidi čůrat na měděné desky a pak to prodával jako oxidativní obrázky. Státní příspěvek nepotřeboval, měl dobré PR a lidé byli dost blbí, aby za to zaplatili. Na druhou stranu to byla dobrá investice, protože lidská blbost je věčná ;)
Ono je to trochu zamotanější - vy posíláte SMS na číslo, které opravdu vypadá normálně (i má normální tarif), jenže z "divného" čísla přijde odpověď a blokované je to - problém tedy ani tak není poslat SMS, ale přijmout reakci.
Ale skutečně necítím potřebu trávit čas přesnou diagnostikou, prostě jde o stav, který je pro mě jako zákazníka nepřijatelný...
Copak to neni zjevne? Stejne jako autor knih nepotrebuje vydavatele na to, aby na web hodil text/pdf/epub/...
Tak hudebnik nepotrebuje vydavatele na to, aby na web nahodil zaznam svy muziky ... to zvladne i dement (doslova).
A tohle oni proste nemuzou nikdy pripustit, protoze by tim i pripustili, ze je vlastne uz minimalne 10let nikdo nepotrebuje.
Tady ocekavam pindy o milionech za studia.
Udelat zaznam dneska zvladne naprosto kazdej doma v obejvaku, stejne 99% produkce ma kvalitu naprosto stejnou. A az (pokud) uspeje, tak si mozna bude moct dovolit zaplatit nekoho, kdo to bude delat za nej.
A uploadnout to nasledne trebas na uloz.to je okazka par vterin. Ze za to autod nic nedostane? Ale dostane, pokud to bude dobry, tak marketingovou propagaci v hodnote milionu.
Hudební vydavatelství zřejmě doufají, že zvrátí technický pokrok a lidi si zase začnou kupovat CDčka. Snad jim včas dojde, že doba i technologie jsou už jinde a to znamená, že i oni se musí přizpůsobit, jinak vyhynou jako dinosauři.
Proč prostě nevydávají hudbu digitálně s menšími náklady a následně i nižší prodejní cenou, která bude pro trh akceptovatelná? Skoro bych si tipnul, že za výrobu a distribuci nosičů (např. CD) se dají maskovat jejich "vysoké" náklady na výrobu.
Takové iTunes zřejmě docela dobře vydělává, tak v čem je problém, aby hudební vydavatelství najela na stejný/podobný model?
spravne rikate ze nejde o absolutni cisla.
ona skupina uzivatelu linuxu je podle mereni na webu na hranici statisticke chyby (0,5-0,7%) takze jejich "socialni slozeni a zpusob mysleni" bude hodne podobny jako treba u early adopters. tudiz se tyto dve skupiny (linux/win) nedaji absolutne srovnavat ve smyslu jejich chovani kdy u win bude ten rozptyl logicky vetsi.
No, pořád z toho lze vyvodit, že u Linuxáků některé prodejní modely budou fungovat lépe - právě proto, že jsou to early adopters, není to zásluha Linuxu. Ale když musím vyvíjet zvlášť aplikaci pro Win a Linux, měl bych to větší technickou zdatnost Linuxáků brát v úvahu při odhadech tržeb apod.
Kdybyste se dobře podíval, tak byste zjistil, že jsem psal o prvních "dochovaných hudebních dílech" - ty jsou skutečně spojeny s objednávkou církve. Je to samozřejmě i tím, co jste zmínil - tedy neexistencí nějakého notopisu, což nijak nepopírám. Je třeba si ale uvědomit proč vůbec vznikl notopis, jakou úlohu v tom hrála církev (významnou, leč přesně to vysvětlit je záležitost několika stránek textu), a jaký měl vznik notopisu vliv na pozdější utváření evropské hudby (opět velmi významný - k tomu je dobré si přečíst nějaké ty kapitoly z dějin hudby). Prostě ať se vám to líbí nebo nelíbí, církev má v hudebních dějinách vyrytou nesmazatelnou stopu, a ta cca tisíciletá stopa ovlivňuje podobu veškeré současné západní hudby.
Prumerny uzivatel (a je jedno ceho) neumi ani vrazit instalacni placku do mechaniky a namackat next-> next->next ...
Jenze neskutecna vyhoda tucnaka je ta, ze na nem aplikace funguji bez roota a celkem aktivne se (narozdil od widli) brani prave takovym userum a jejich pokusum o smazani "zbytecnych" souboru a podobne.
„Už jednou jsem napsal, že se dle mě pan Horák vyjádřil poněkud neobratně, možná až neohrabaně.“
Tak pan Petr Holý se taky nedopustil až tak velkého hříchu, když pouze pominul, že v reakci na něj někdo odvádí téma od hudebních děl obecně k dochovaným notovým zápisům.
„To, jak jste vyznění celého článku shrnul do dvou vět“
O tom shrnucí vyznění článku do dvou vět nic nevím, to mně nedávejte.
„nicméně kvůli tomu nebudu tvrdit, že pan Horák nemá pravdu, ani když říká, že "tráva je zelená".“
Mezi trvzením, že tráva je zelená a tvrzením, že by bez církve neexistovala muzika, vidím určitý nemalý rozdíl.
Ono je to tak půl na půl, jsou to prostě dvě skupiny které se často dost míjejí. Obě skupiny zhusta trpí utkvělou představou že oni jsou ti kteří firmu posouvají dopředu a ta druhá skupina jim akorát hází klacky pod nohy ... i když to tak třeba není.
IT lidi většinou skutečný business ani tak moc nezajímá, soustředí se na technickou stránku věci. Business analytici zase ignorují technickou stránku věci a řeší problém absurdním způsobem.
ano, a proto se na scene objevuje pan Horak, aby nas vsechny spasil!
Protoze bez nej a osy bychom byli vsichni v pr..
Jedu na vsech 3 platformach zaroven (xp/7,ubuntu i lion), proto je usmevne pozorovat, jak propastne rozdilne jsou filosofie panu Jobse (dej mu panbuh nebe) a Ballmera.
Zatimco urvany a uslintany Ballmer prodava predrazene sracky, kultivovany Jobs za polovicni peniz nabizi imho to nejlepsi, co tu lze sehnat.
No a stejne tak i pan Horak zije v predstave, ze jeho potapejici se barka je tim nejlepsim, co tu lze poridit.
Je mi ho lito.
Pan Horak je vyslovene jenom "majitel" v letech ktery je podle me BFU, protoze jak uz se tady zminilo to s tim linuxem atd. - "co linuxak to zlodej" a "flash player budeme mit ale linux a apple podporovat nebudeme"
dalsi srovnani "my mame skoro vsechno ale youtube ne" to sem se fakt smal nahlas. Spotify sice neznam ale napr. Grooveshark pouzivam uz asi 3 roky
ale myslet si ze si nekdo bude z mobilu pres jeho aplikaci poustet hudbu kdyz mistni operatori nabizi nejdrazsi datove tarify v EU s nejnizsim FUP - to je hodne k smichu
Nelegálně získaná hudba je hudba, která je získána mimo zákonné limity platné v daném státě. U nás mimo jiné je to vytvoření záznamu v průběhu jejich provozování např. na koncertu a obecně vytváření rozmnoženin nezveřejněného díla a další, které najdete v příslušném zákoně.
V případě, že budete v Německu, máte možnost vytvořit kopii pro osobní potřebu, ale pouze pokud k jejímu zhotovení nebyla použita zjevně protiprávně zhotovená nebo veřejně sdělená předloha. Pokud ano, jedná se také o nelegální užití.
to jako myslí vážně, že bez mecenášů si chudáci umělci ani nezaspívají? Oni nemají zisk z koncertů? A pokud jsou opravdu slavní tak z dalších aktivit? Kde vzal ten pocit, že si vydělavájí jen prodejem bezcených kopií? Proč jako by měli??? Prostě doba od nahrávacích válečků pokročila, kvalitiní digitální kopii dnes uděláte bez složitých zařízení jedním kliknutím na tom už prostě nic nevyděláte, pokud chce umělec pokoj v duši ať začne vnímat CD/ MP3 jako reklamní předmět....když bude mít hodně příznivců vydělá i hodně peněz aniž by prodal jedinou skladbu.
K zamyšlení doporučuji tento článek: http://diit.cz/clanek/kterak-kapela-behem-chvilky-prisla-o-sto-tisic-piratskych-fanousku
Je to zvláštní, ale příjde mi, že podobní lidé z nás všech dělají zloděje. Často si vůbec nepokládají otázku, co dovedlo hudební průmysl až sem. Nebyl to technologický pokrok. Ten jen rozbil monopol. Nyní už nedistribuují hudbu hudební nakladatelství ale sami uživatelé. Dá se říci, že mocenská nerovnováha se přesunula z hudebních nakladatelství na obyčejné uživatele. Hudební průmysl nyní jen sklízí plody své vlastní politiky - nadsazené ceny; výběry, kde se dá jedna nová skladba, která není pak nikde jinde k dostání; pomalé distribuční cesty; duplicitně placené autorské poplatky (když rozbiju nosič nebo chci-li ho zmodernizvoat, musím opět platit autorský poplatek, ač jde o stejné duševní vlastnictví). Následkem tohoto pohodlného bytí, o kterém se jiným průmyslovým odvětvím ani nesní, nedokázali včas zareagovat a jen se stali zoufalými ochranáři starých pořádků.
Navíc ne každý, kdo stáhne nelegální obsah způsobí škodu. Když stáhnu píseň, kterou bych si jinak nekoupil, tak jsem nikoho nepoškodil, ale naopak se zvýšilo mé kulturní povědomí. Paradoxně tak zloději jsou jen ti, kteří stáhnou něco, co by si normálně koupili. Já to řeknu asi tak, před lety, kdy stálo CD 600 Kč, jsem si mohl dovolit tak maximálně dvě tři ročně. Takže bez ohledu na to, kolik hudby bych nyní postahoval, jsem způsobil maximální škodu 1200 - 1800 Kč/rok (při těch cenách, co byly tehdy, které byly opravdu na hranici únosnosti). Navíc u nás jako by společnosti vůbec nepočítali s koupěschopností obyvatelstva. Tam, kde lidé mají méně peněz, budou více tíhnout k nelegálnímu stahování.
O penezich je to az v posledni rade.
Primarni je dostupnost. Je to uplne jednoduche. Napr. si nekde prectu, ze dneska mel premieru nejaky uzasny film ... a ja ho chci videt ted hned okamzite. Ne zitra, ne pozitri, natoz za 1/2 roku. Do kina chodit odmitam, neb nehodlam ohluchnout a navic trpet 1+ hodinu pipani SMS, popkorn v kline a kolu za krkem ...
=> google "uzasny film" ... prvni stranka vede na torrenty a dalsi uloziste => click a nez si udelam kafe, muzu se zacit divat. Klido calnu 50Kc (coz je pocitam tak desetinasobek toho, co dostanou tvurci z prodanyho listku v kine), kdyz to bude stejna oneclick akce s vyberem formatu, samo nalezite otagovano, nezkurveno drm ... ale jaksi neni kde.
A ze to funguje, viz amazon. Sice nesplnuje uplne (drm), ale z pohledu BFU jde o oneclick akci => proc by mel hledat totez na netu, resit konverzi ... ??? Vsechny knizky ktery prodavaj lze sosnout gratis, tak proc si je ty lidi kupujou? No prave proto, ze dostanou ten servis - doruceni az pod nos.
MusicJet zdarma s reklamami je pro mě jen další rádio, které si ovšem nepustím v autě. MusicJet za prachy je drahý.
Pro mě to tedy není.
Nebudu komentovat ten blábol o linuxácích, tak snad jen výhrada k té "historické vsuvce" a daním.
Nastudujte si historii pořádně a názory o nutnosti parazitismu na daních si strčte víte kam.
Za sebe pevně doufám, že se vize služby jako ji vidí pan Michal Horák nikdy nenaplní. Proč? Pro to: http://bit.ly/JckABf
Vydavatele filmu, hudby i knih opet zaspali dobu. Nechapu proc se snazi bojovat proti technologickemu pokroku? Nechapu, jak muze nekdo chtit
napriklad za knihu v elektronicke podobe stejne penize jako za papirovou.
Budou se proste muset orientovat na jiny trh, budou muset jit s dobou.
Musi se naucit moznost stahovani na internetu vyuzivat, ne proti nemu
bojovat. To je boj, ktery nelze vyhrat. Prodelavaji na tom vlastni vinou.
Doba, kdy lide kupovali CD, DVD, bluray a pdobne fyzicke placky
bude za chvili nenavratne pryc. Neni mi jasne, jak si nekdo muze naivne
myslet, ze to zvrati. Nechte obsah ke stazeni zdarma a vyuzijte internet
jinak! Mate dost moznosti. Vzdyt je to napriklad neuveritelna reklama
zdarma! Kdo si koupi CD nezname kapely? Nikdo. Kdo si jej stahne?
Spousta lidi a ti pak prijdou na koncert. Vydavatele jsou uplne mimo.
Jako uz po mnohokrate. Hloupost a naivita nad kterou se normalnimu
cloveku zastavuje rozum.
Ještě bych doporučil zeptat se někoho, kdo umí mobilní aplikace, jak se taková věc dělá.
A ještě bych doporučil deisgnéra. Prosím prosím, máme to na iPhonech, iPadech a jiných moderních zařízení a MJ aplikace je šikovný prototyp, ale aplikace to není... Takhle to chlapci nepůjde.
A to nemluvím o ignorování Mac OS...
"Ti, kdo používají Linux, totiž nebudou za hudbu platit ani náhodou'
Jak na tohle prisel? To si mysli, ze nekdo pouziva Linux proto, ze je zadarmo? Prave naopak - uzivatele Linuxu byvaji nadprumerne majetni a jsou schopni a ochotni platit za autorska dila vice, nez uzivatele jinych OS. Dukaz treba zde: http://www.inatux.com/?r=humble-indie-bundle-shows-gnu-linux-gaming-statistics
„Kdybyste se dobře podíval, tak byste zjistil, že jsem psal o prvních "dochovaných hudebních dílech"“
Kdybyste se dobře díval, tak vlákno vzniklo pod nějakým článkem. A tam o dochovaných dílech nic není. A celé tvrzení bylo o tom, že by muzika bez církví, států, OSY a jim podobných neexistuovala.
A to může být buď čistě účelová lež, nebo výplod primitivního fanatika. V tomto případě bych celkem věřil tomu prvnímu, ale ani druhé nemůžu vyloučit. Dotyčného pana Horáka neznám.
„Prostě ať se vám to líbí nebo nelíbí, církev má v hudebních dějinách vyrytou nesmazatelnou stopu, a ta cca tisíciletá stopa ovlivňuje podobu veškeré současné západní hudby.“
Tak tu nesmazatelnou stopu snad v tomto vlákně nikdo nepopírá.
Více o Humble Bundle pro GNU/Linux: http://www.tildehash.com/?article=why-indie-games-need-gnu-linux
"řebíčkovského" typu. Když to nepůjde přisaju se na stát, právě proto vzal do holportu soudruhy z OSY, ti v tom umí chodit.
A poskytovat takovéhle rozhovory pro server, který čte spousta early adopters (o co, že tohle spojení nikdy neslyšel?), stejně jako spousta z nich je na non-Windows platformách, je dobrá sebevražda.
Proc jak na root tak na lupe porad vsichni tupe opakuji ze uzivatele linuxu zaplati vice nez ostatni :D . Vzdyt z humble bundle jasne vyplyva ze windows uzivatele zaplatili vice nez Mac a linux uzivatele dohoromady. Mozna by se linuxaci zde prispivajici mohli podivat na clanek o Apple chovaji se asi stejne jako uzivatele spotifi.
Používám Linux a od člověka, který spolupracuje s OSA si nekoupím ani tkaničky do bot.Jediný, komu jsem ochoten zaplatit za hudbu je ten, kdo není zastupován touto společností a nepřeje si to. Velice mě těší, že MusicJet dal vědět, že je OSA mezi jeho vlastníky, transparentnost mám rád.
Pane Horaku, pouzivam Linux roky. Za hudbu utracim (koncerty, vinyly, mp3) 1-3 tisice mesicne. Mozna by vydavatelstvi mela prestat vydavat normalizacni radobyumelce, pop* a dalsi sracky a docka se od lidi penez. Male labely v CR i po svete celkem v pohode fungujou. Nedik. Sbohem.
Ono nejde ani tak o počet uživatelů ale o třžní podíl který představují. Je samozřejmě obtížné to změřit, jsou na to různé metodiky, ale např. podle http://marketshare.hitslink.com je to okolo 8%.
Každopádně tvrdit že uživatelé Linuxu nebudou chtít za nic platit může akorát někdo po frontální lobotomii. Stejně jako chtít aby si uživatelé kvůli poslechu hudby něco instalovali do počítače ... nevím jestli si toho dotyčný pán nevšiml ale internet je mezinárodní a "tech savvy" uživatelé prostě nemají problém najít si v zahraničí rozumnější služby.
A přiznejme si že Linuxáci většinou s tímhle nemají problém, takže ono to není ani tak že by Linuxáci za nic nechtěli platit, ale jsou schopni si najít nejlepší službu ...
kde je psáno, že by si češi nekoupili hudbu?
Jenže:
- nekoupím muziku, když na každé CD se cpe 2 hity a zbytek plebs
- nekoupím DVD aniž bych nevěděl, co na tom je. Uvedu příklad. Poslední díl erminátora mne opravdu lákal a uvažoval o koupi. Nicméně bylo to opravdu drahé a tak jsem se uchýlil k nasosání a když jsem byl zhruba v polovině sledování ukončil jsem to. Takovou krávovinu ? Ještě že jsem to nekoupil.
- Platím OSE za prázdné DVD a CD již při nákupu
- Platím OSE i za další nákupy
- Dávám peníze umělců a to jsem ještě nic neviděl ani neslyšel.
Nezdá se vám že mám morální právo být pirátem a když je dílo fakt dobré, tak si jej koupím. Ale nezlobte se na mne za ty peníze co se to nabízí - vždyt je to zlodějna větší jak samotné pirátství. Takže Vážení umělci já budu dál nakupovat jen to, co stojí zato ! Je Vám to jasné ?
Už jednou jsem napsal, že se dle mě pan Horák vyjádřil poněkud neobratně, možná až neohrabaně. Přesto si myslím, že vím, co chtěl v pasáži, na kterou jsem reagoval, říci. Je prostě pravda, že v dějinách byly některé typy hudby více podporované institucionálně buď ze strany státu, nebo ze strany církve, to je celkem jedno. Ostatně dnes je tomu podobně, zatím. Kdyby tomu tak nebylo, tak už dávno by neexistovalo třeba národní divadlo, česká filharmonie, nebo muzea. To, jak jste vyznění celého článku shrnul do dvou vět, je silně zjednodušené a tím pádem zákonitě nepřesné a zavádějící (ještě víc než článek sám).
P.S. Nejsem žádným obdivovatelem OSA ani podobných organizací, musicjet nepoužívám a s celkovým vyzněním článku moc nesouhlasím, nicméně kvůli tomu nebudu tvrdit, že pan Horák nemá pravdu, ani když říká, že "tráva je zelená".
Tradiční nešvar podobných českých služeb je velikost archivu (to srovnání s YouTube je vážně dokonale zábavné). Vůbec mi uniká samotné zařazení elektroniky mezi dostupné žánry, a to bohužel bez nadsázky. Kdybyste jako Spotify spolupracovali s Beatport co se elektroniky týče (o ostatních žánrech nemám přehled), mohli jste být jeho českou kopií. Takhle jste jen další polotovar v řadě cílený na uživatele, pro které nepředstavujete vysokou přidanou hodnotu, protože jejich hudby je všude plno, legální i warez.
Upřímně, nevidím důvod si kamkoliv instalovat nějaké další aplikace s funkčností která se s již existujícími aplikacemi vůbec nedá srovnávat.
Jestli to je jenom proto aby se lidi k těm skladbám nedostali tak s tím jděte do háje - jako tradičně jsou na tom piráti líp než platící uživatel protože si to stáhnou někde jako MP3 a můžou si to přehrát kdykoliv a kdekoliv.
jsou typickým příkladem "doomsayingu" . "Nebudete platit MediaJetu výpalné, tak všichni hudebníci zhynou a budete muset běhat poslouchat zpěv drozda do země krále Miroslava" . Nevím čím je s.Horák tento názor schopen podpořit, neboť čísla o růstu hudebního průmyslu hovoří o všem jinem než o tom , jak zchudlí rockeři okusují hlady stromky. Nehledě na filozofickou stránku věci. Sám jsem hudebník a jestli si vzpomínám na začátky naši kapely, tak začali hrát kvůli možnosti opíchat holky, vyluzovat "hudbu" lahodnou naším slechům a strašlivě u toho pařit. Nevzpomínám si, že bysme sestavovali rozpočet kapely a sledovali jeho plnění s tím, že to v červených číslech po půl roce zabalíme. Osobně si myslím, že kromě plejbekových krákoralů ze Sjuprstar, takhle uvažuje každý začínající hudebník.
Nepotřebuji blekotání s. Horáka k tomu, abych viděl neustále rostoucí řadu nových kapel a záplavy nových alb od těch starých.
„A přiznejme si že Linuxáci většinou s tímhle nemají problém, takže ono to není ani tak že by Linuxáci za nic nechtěli platit, ale jsou schopni si najít nejlepší službu ...“
Tak pravda je, že technická zdatnost linuxáků je stále ještě ve velkém nepoměru, ačkoliv už se to ze statistického pohledu zhoršuje (přibývaji ti neznalí).
Takže pokud chce člověk vytvořit službu pro jejíž provoz je potřeba „nachytat co nejvíc blbců“, tak bych to s tím linuxovým marketshare až tak nepřeháněl.
Ale jak říkám postupně se to mění a open source obecně se do mainstreamu přesouvá posledních cca patnást let.
„Ale to spíše ukazuje že to autorovo tvrzení že "linuxáci za hudbu nebudou platit ani náhodou" je demagogie. Většina linuxákou prostě nebude platit za službu která je nablblá a existují lepší služby ...“
Tak zase to musíš chápat tak, že v kontextu služeb, které je autor schopný poskytnout. Jestliže je schopný poskytnout pouze nablblou službu, je logické, že se ve svém omezeném světě spokojí s tvrzením „Linuxáci nebudou za něco platit.“
Bavil jsem se teď s jedním finančním poradcem, který utekl z IT oboru. Říkal, že jeho kolegové poradci obecně tvrdí, že si nechtějí sjednávat schůzky s ajťáky, protože jsou to podle nich debilové a to jejich poradenství nechápou.
Viděl bych v tom docela přímou analogii.
„jako tradičně jsou na tom piráti líp než platící uživatel protože si to stáhnou někde jako MP3 a můžou si to přehrát kdykoliv a kdekoliv.“
Přesně tak. Služby založené na tom, že si člověk zaplatí za horší možnosti než by měl při neoficiálním stažení, podle mě nemají reálnou šanci na přežití z financí uživatelů.
Možná i proto by pán rád čerpal dotace z rozpočtu, protože to je nejlepší způsob jak zaplatit ten nejhorší propadák, viz kauza okolo tojecool.cz.
když se člověk dočte, jací "umělci" jsou si schopni vydělat něčím, co nazvat hudbou jen s množstvím uvozovek vlevo i vpravo, tak bych řekl, že problém je někde jinde
http://hudebnimasakry.blogspot.com/
Už několikrát vám tu autoři poukazovali, že vydavatele mají ne proto, že by to jinak nešlo, ale proto, že je pro ně výhodnější použít vydavatele než si to všechno řešit sám. Že na jednu stranu je to něco stojí (menší podíl z tržeb, větší cena odradí část nakupujících atd.), ale na druhou stranu taky něco získávají (odbornou a jazykovou korekturu, například, nebo nějakou tu reklamu, každopádně se nemusí starat o to, jak "uploadnout knihu na web" apod.), a v konečném součtu jsou s vydavatelem v plusu.
Já jako uživatel taky říkám, že radši zaplatím něco navíc vydavateli, abych dostal lepší produkt (třeba to, že nebudu číst o tom, jak zločinec zasunul do revolveru nový zásobník). Můžete mít klidně pocit, že pro vás tohle neplatí a "99% produkce ma kvalitu naprosto stejnou", ale za sebe říkám, že já ten pocit nemám.
Ale to spíše ukazuje že to autorovo tvrzení že "linuxáci za hudbu nebudou platit ani náhodou" je demagogie. Většina linuxákou prostě nebude platit za službu která je nablblá a existují lepší služby ...
Vyvozovat ze skutečnosti že pro Linuxáky je MusicJet neatraktivní že je pro ně neatraktivní i zbytek podobných služeb (tj. že mají nízký marketshare) je asi jako tvrdit že majitelé aut se zážehovými motory (benzin) jsou zanedbatelnou skupinou protože jejich marketshare na trhu s naftou je 0%.
Android, nic? Televize (napr Samsing) nic? Podil na desktopech vubec nevypovida o celkovym podilu a ten bude (si dovolim tvrdit) kolem 30% minimalne - pri dnesnich vykonech jednochipu a pozadavcich na funcionalitu jednoucelovych krabek je to totiz pro vyrobce vseho mozneho nejjednodussi cesta.
A to ze vi netusite, ze vas telefon nebo treba topinkovac jede na tucnakovi je jen dobre. Svrdci to o tom, ze to (narozdil od widli) funguje jak ma.
Tržní ekonomika by měla fungovat tak, že zákazník řekne, co chce a v jaké kvalitě a pak si vybere nejlevnějšího dodavatele. Situace, kdy mi někdo tvrdí, že musím skákat, jak prodejce píská a být bez sebe blahem, že mu mohu zaplatit nehoráznou cenu za neposlouchatelné MP 3 s DRM je silně nenormální, zejména, když si to, o co mám zájem mohu zcela legálně a bez ochran stáhnout z TV a R vysílání. Takže: nevidím nejmenší důvod, proč bych měl dát byť i jen jedinou korunu za něco, co mohu získat zcela legálně zdarma! A podporovat parazity z OSA a dalších? To bych musel být na hlavu padlý!
>> Autoři a umělci rozhodně okrádáni nejsou, jak tvrdí pan Horák, pokud si někdo myslí, že vydá jedno CDčko a má do smrti vystaráno, tak je okrádán spíše posluchač. Hlavní těžiště zisku umělců by mělo být z živých produkcí a dalších věcí s nimi spojenými.
Nevidím na tom nic špatného - ze dvou důvodů:
1. Pokud má to CD takový úspěch, že jim to nadosmrti vystačí - přejme jim to. V jiných oborech se to taky stává.
2. Nenuťte všem nutnost živit se koncerty, to je nesmysl. Jsou lidé, kteří si na živých koncertech vydělávat nemohou. Např. textaři a skladatelé, jejich díla interpretují jiní. On člověk může totiž mít dost nápadů, které ale není schopen sám "uhrát". On takový skladatel klidně může mít i zdravotní postižení, kvůli kterému třeba vůbec hrát nemůže - podstatné je ale to, že má dobrou fantazii/nápady a umí je zapsat do not.