Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Michal Horák (MusicJet): hudbu budeme muset možná dotovat i z daní od thr - Paradoxem je, že už to začínají chápat i...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 4. 2012 20:26

    thr

    Paradoxem je, že už to začínají chápat i vydavatelství - třeba supraphononline.cz je vyloženě slušně fungující služba, kde lidi nakupují docela dost a zájem roste. Zrovna tak se spousta českých titulů (tam to není jen Supraphon) prodává v iTunes Store, přirozeně i to funguje. Takže ono to jde, ne že ne!

    Největší šaškárna v CZ jsou právě různé "společné projekty", často s účastí OSA a podobných živlů jako bylo i-legalně a nyní musicjet, u nich je propadák celkem zaručen...

  • 6. 4. 2012 20:53

    x (neregistrovaný)

    Copak to neni zjevne? Stejne jako autor knih nepotrebuje vydavatele na to, aby na web hodil text/pdf/epub/...

    Tak hudebnik nepotrebuje vydavatele na to, aby na web nahodil zaznam svy muziky ... to zvladne i dement (doslova).

    A tohle oni proste nemuzou nikdy pripustit, protoze by tim i pripustili, ze je vlastne uz minimalne 10let nikdo nepotrebuje.


    Tady ocekavam pindy o milionech za studia.


    Udelat zaznam dneska zvladne naprosto kazdej doma v obejvaku, stejne 99% produkce ma kvalitu naprosto stejnou. A az (pokud) uspeje, tak si mozna bude moct dovolit zaplatit nekoho, kdo to bude delat za nej.

    A uploadnout to nasledne trebas na uloz.to je okazka par vterin. Ze za to autod nic nedostane? Ale dostane, pokud to bude dobry, tak marketingovou propagaci v hodnote milionu.

  • 6. 4. 2012 18:10

    bez přezdívky

    Hudební vydavatelství zřejmě doufají, že zvrátí technický pokrok a lidi si zase začnou kupovat CDčka. Snad jim včas dojde, že doba i technologie jsou už jinde a to znamená, že i oni se musí přizpůsobit, jinak vyhynou jako dinosauři.

    Proč prostě nevydávají hudbu digitálně s menšími náklady a následně i nižší prodejní cenou, která bude pro trh akceptovatelná? Skoro bych si tipnul, že za výrobu a distribuci nosičů (např. CD) se dají maskovat jejich "vysoké" náklady na výrobu.

    Takové iTunes zřejmě docela dobře vydělává, tak v čem je problém, aby hudební vydavatelství najela na stejný/podobný model?

  • 9. 4. 2012 12:09

    x (neregistrovaný)

    Mno vidite a prozmenu ja a se mnou 99% ostatnich odmita platit za neco, co je nekvalitni a nanic. Ja tady nebrecim ze je muj produkt neprodejny, to celaj prave vydavatele (a je jedno ceho).

  • 7. 4. 2012 12:48

    _pepak (neregistrovaný)

    Už několikrát vám tu autoři poukazovali, že vydavatele mají ne proto, že by to jinak nešlo, ale proto, že je pro ně výhodnější použít vydavatele než si to všechno řešit sám. Že na jednu stranu je to něco stojí (menší podíl z tržeb, větší cena odradí část nakupujících atd.), ale na druhou stranu taky něco získávají (odbornou a jazykovou korekturu, například, nebo nějakou tu reklamu, každopádně se nemusí starat o to, jak "uploadnout knihu na web" apod.), a v konečném součtu jsou s vydavatelem v plusu.

    Já jako uživatel taky říkám, že radši zaplatím něco navíc vydavateli, abych dostal lepší produkt (třeba to, že nebudu číst o tom, jak zločinec zasunul do revolveru nový zásobník). Můžete mít klidně pocit, že pro vás tohle neplatí a "99% produkce ma kvalitu naprosto stejnou", ale za sebe říkám, že já ten pocit nemám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).