Názory k článku Microsoft snížil ceny Windows Vista na čínském trhu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 8. 2007 9:47

    Radek Hulán (neregistrovaný)
    Debile, i člověkovi s tvým nízkým IQ by mělo být jasné, že *cenu určuje trh*. A trh v Číně je něco jiného než trh v USA či EU. Samozřejmě, že celkové prodeje musí pokrýt náklady na výrobu (zanedbatelné), podporu (významné) a vývoj (nejvýznamnější).

    Nicméně, i tak je lepší prodávat v Číně Windows Vista za 400 - 500 Kč, než za 0 Kč (=ukradená), protože to krát miliarda je extrémní příjem. Provozní zisk na prodeji Windows Vista za 500 Kč bude kolem 490 Kč. Pokud by cena byla 2000 Kč, většina lidí si je ukradne, a provozní zisk bude 0 Kč (protože se nic nebude kupovat ani vyrábět).

    Trh US a EU snese vyšší cenu, a proto se ze Windows Vista Home Premium OEM prodávají za 2500 Kč. Je to cena přiměřená, kdokoliv má možnost koupit si OS X, stáhnout zdarma Linux či FreeBSD. Přesto to lidé nedělají, Vista za 2500 Kč pro ně nabízí vyšší hodnotu.
  • 7. 8. 2007 12:25

    viktor (neregistrovaný)
    a fakt sa Vista tak dobre predava? doteraz som si myslel,ze to s jej predajom nieje velmi ruzove...
  • 7. 8. 2007 14:41

    anonymní
    A opet cenzura zustala bez povsimnuti, to reagujete jen na to na co umite odpovedet, nebo se do reakce na ni neda zakomponovat chvala windows?
  • 7. 8. 2007 17:30

    Seti (neregistrovaný)
    OMG, co to je za bláboly, že trh v Číně je něco jiného, než trh v USA či EU? Ani v jednom z těchto regionů není trh zdaleka ideální, ale zase se tak neliší, jak si namlouváš. To, že u náš jsou ceny Vista větší, než v USA či Číně by ti mohlo naznačit, že tvoje "*cenu určuje trh*" je nesmysl. Kdyby trh - a lidé všeobecně - byl ideální, Microsoft by neměl šanci.
  • 7. 8. 2007 17:40

    Mgr. Zadek Ulhán (neregistrovaný)
    Omlouvám se všem za své výblitky. Po třičtvrtě hodiny dlouhé onanii mi zmodrala prostata a protože jsem byl tou onanií tak zaujat, nevšiml jsem si, že mi slunce pálí do vyplešatělé hlavy. Trochu jsem se přehrál a nezaregistroval jsem, že nepíšu placený článek na svůj blog, ale do diskuze na Lupě.
    Vlastně co bych se omlouval, pokud nejste stádo pitomých pičmulínků, přišli jste na to už dávno sami, že.
  • 6. 8. 2007 16:10

    Radek Hulán (neregistrovaný)
    "microsoft dotuje cenu windows pro komunistickou cinu" - to těžko. Vyrobit jedno DVD s Vista může stát tak 50 centů, i kdyby je Microsoft prodával za $10, bude na tom mít zisk..

    Čínská vláda si zvolila Windows, protože jsou lepší, přestože za ně MUSÍ zaplatit, a za Linux ne. Jasnější už to být nemůže...
  • 8. 8. 2007 8:23

    anonymní
    Milý eee, přestože se čtenáře snažíš vehementně přesvědčit o pravdivostvi svého tvrzení, nedaří se ti to.
    Čtenáři s IQ >80 je jasné, že:
    1.) výrobní cenu windows může těžko kdokoli doložit. Tvůj požadavek je nesmysl a trvání na tom svědčí o tom, že se prostě chceš hádat.
    2.) co se týče cenzury - číňané nesmí při blogování prostřednictvím MS služby používat určitá slova. NO A CO? Co to má společného s kvalitami/nekvalitami/cenou Windows? Myslíš si, že v USA, "vzoru demokracie", neexistují "zakázaná slova". Zkus si v USA napsat blog se slovy jako "atentát", "džihád", ap. Zkus to a máš velkou šanci strávit pár měsíců nebo let v oranžovém oblečku na Kubě... Jestli je někde na světě tvrdá diktarura, tak právě v USA, které své diktátorské praktiky skrývají za "boj s terorismem", přestože je všeobecně známo, že dvojčata nespadla díky nárazu letadel, ale byly prachsprostě odstřeleny.... (např. http://911.yweb.sk)
    3.) Ukaž mi prosím jediný výrobek (např. v ČR), kde cenu určuje trh.To jsou rádoby ekonomická pravidla a poučky páně Klause. Proč by si výrobce nemohl určit rozdílnou cenu svého výrobku v různých regionech prodeje? Tvrdíš snad, že stejné máslo "vysočina 250g" stojí stejně v "Horní-Dolní" a v Shopping centru na Zličíně? Proč Škodovka, "naše" firma s největšími prodejí v ČR prodává u nás stejná auta znatelně dráže než např. v Dánsku? Konkurence? Těžko.
    4.) tedy zlý MS podporuje v Číně komunismus. Zlý MS prodal číně OS za lepší cenu. A co by se stalo, kdyby neprodal? Čína by nasadila "hodný" linux, který by měla "zadarmo" a co by se stalo? Čína by si celkem bez problému zavedla vlastní certifikované distro, které by pravděpodobně omezovalo a cenzurovalo uživatele mnohem víc, než blogovací služba MS (pozor, nikoli windows). A v čem je rozdíl? eee by neměl o čem blábolit, případně by blábolil jinank....
  • 10. 8. 2007 8:17

    anonymní
    eee, clovece, vy jste snad spadl z marsu. Na jednu stranu se tady ohanite trznim hospodarsvim, konkurencnim bojem a na druhou stranu tady vybjelete takovou kravovinu o tom, ze MS jako komercni firma by z "vyssich mravnich principu" nemel dodavat svuj produkt komunisticke cine.... Tak ja nevim. Pokud je mi znamo (z dostupnych medialnich zprav), MS se UTKAL ve vyberovem rizeni s cinskym dodavatelem OSS. A vyhral. No a co? Ze se jako cizi komercni subjekt podridi vlade jedne z nejmocnejch zemi sveta? No a co? Vy byste na jejich miste udelal totez a jeste Maovi okopaval zahradku :o) Jde o kseft. A kdyby nedodal MS, dodal by cinsky dodavatel OSS a musel by stejne skakat, jak si vlada piskne. Mimochodem, snizeni ceny produktu je naprosto normalni obchodni praktika. Kolik jste absolvoval vyberovych rizeni? Myslim, ze o tom nemate ani paru....
    Co se tyce cenzurovanych slov, o tom nema smysl mluvit - nevim, co o tom vite, ale v Cine proste je JINA kultura, jina mentalita, jine mysleni, jina tabu. Slova, kterymi se muze hemzit blog v Cine se ale nesmi pouzit treba v USA. A naopak. Dokonce si myslim, ze v USA je to horsi protoze tam cenzura oficialne "neni", nemate tedy moznost zjistit jaka slova nesmite pouzivat. O to vetsi nebezpeci vam hrozi, ze skoncite, jak jsem psal uz minule, na Kube. Spiclovani souseda sousedem je v USA mnohem horsi, nez v "diktaturach" typu Cina.
    Podivejte se, jak dopada americka "demokracie" v afganistanu, v iraku a jinde, kam se slavna USA snazi protlacit "svoji demokracii" s umyslem bud si vycvicit armadu (afg), nebo ziskat zdroje ropy (Irak).....
  • 5. 3. 2008 17:38

    xkovi (neregistrovaný)
    Za tu chybu se opravdu stydim, to jsem se uklepl a opravdu se mi to nestava casto, ale jsem jen clovek. Kazdopadne vzhledem k tomu, ze zbytek prispevku je dobre jak pravopisne, tak syntax (carky mezi vetami atd..), mohl byste si tu 5. tridu ZS odpustit, je hloupy argument, namisto abyste vecne reagoval.
    Napiste konkretne, co povazujete jako blabol - docela pochybuju, ze studujete ekonomii, jinak byste to blabolem nenazyval.
    Kazdopadne nevim, kde jste vzal, ze obahuju kradeni? Ci? Jestli podle vas MS krade, pak jste opravdu hodne vedle a o nikom jinem tu nepisu.
    A uz vubec me nehazejte s rADo do jednoho pytle, ten clovek se mi prici svymi nazory na zivot a urazeni jinych, co nemaji STEJNY nazor, ale co se tyce MS a jeho politiky obchodovani na svetovem trhu, tak za tim si stojim.
    Pokud tedy dal chcete argumentovat, pokuste se vecne a ne slabossky poukazovat na pravopisnou chybu (kterou jsem sice udelal a osobne me mrzi, ale rozhodne to nema vliv na argumentaci, kterou pouzivam).
    P.S. Jinak jste se skoro trefil, jsem v 5. tride, ale ne ZS, ale 5. rocnik VŠE v Praze ;-)
  • 15. 8. 2007 0:47

    xkovi (neregistrovaný)
    Nahodou jsem zabrousil na tento clanek a v diskuzi se nestacim divit, kolik ekonomickych polopravd a demagogii jsem si tady precetl...a bohuzel na obou stranach, tedy na hulanovcich, tak jeho protivnicich...
    Panove a damy, kdo z vas tu skutecne studuje ekonomii? Soude dle diskuze asi nikdo, ze? Nerikam, ze jsem vseved, ale jako student 5. rocniku VSE v Praze, momentalne pilne studujici na statnici z ekonomie v zari, si dovolim poopravit nekolik zdejsich dezinformaci.
    1. Pokud firma dava ruzne ceny ruznym subjektum na trhu, nejedna se o nic jineho, nez o pokus maximalizovat zisk a neni na tom nic spatneho, ani monopolistickeho (myslite si, ze studentske slevy jsou proto, ze by vas firmy mely rady? pche, oni proste jen vedi, ze kdyz to dospelemu daji za 500 a studentovy za 350, vydelaji vice jak kdyz to vsem daji za 450, prosta kalkulace a snaha se co nejvice priblizit poptavkovym krivkam jednotlivych skupin spotrebitelu)
    2. Monopol Microsoftu jako selhani trhu? Opet je zrejme, ze zde nikdo z vas ekonomii ve skutecnosti moc nerozumi a drzi se laickych vyroku neznalych novinaru a socialistu. Na fungujicim trhu (a to svetovy trh s OS je) nikdy nemuze vzniknout dlouhodoby monopol, pokud to nebude v zajmu spotrebitelu. MS si drzi monopol diky nam, spotrebitelum, kdyby nenabizel relativne kvalitni SW v porovnani s konkurenci, nikdy by si tento post neziskal a nedrzel...svoji pozici ziskal naprosto korektne a at zkopiroval myslenku kohokoli (to jen pro ty, co by zacali vytahovat to, jak Gates vykradl to a to z toho a toho systemu...), tuto moznost meli a maji vsichni a MS ji dokazal nejlepe zuzitkovat a premenit na penize...

    Co je na tom spatneho?MS je proste jen dukaz prosperujiciho podnikani, kdy diky vychazeni vstric poptavce spotrebitelu si udrzuje staly podil na trhu...verte, ze kdyby MS jen trochu polevil, z toho sveho zisku, ktery samozrejme laka jak med vosy, by si rychle nekdo ukousl svuj dil...kdyby byl MS povazovan jako selhani trhu, protoze je to monopol atd..., proc by investoval takove miliardy do vyvoje?

    Ja nejsem zadny MS agent, co skrze vychvalovani teto firmy bude chtit ziskavat jeho produkty zadarmo atd...ja ho jen beru jako kteroukoli jinou firmu, ktera diky vlastnimu chtici zisku prinasi dobre veci nam vsem spotrebitelum (viz Adam Smith pro zasvecene)..a verte, ze jeho monopol, at se vam to libi nebo ne, je a vzdy bude jen dokud to my - spotrebitele - budeme tolerovat...a pokud se bavime o prumerne inteligentnich lidech, pak je asi jasne, ze MS neni zas tak zly, kdyz jej kazdej pouziva, ackoli linux ci mac os nabizi podobne sluzby...

    Ano, je pravda, ze MS ze sve pozice dost tezi, ze vetsina vyrobcu SW spis primarne bude vyvijet SW pro win platformu, ale ty firmy se opet chovaji trzne, vidi, ze lidi maji (a i chteji mit) win a tudiz vyssiho zisku dosahnou podporou win...vse je to jen kolobeh a krasna ukazka, jak funguje trh a jak muze firma dosahnout zisku, kdyz se snazi vyuzivat trzni potencial a prizpusobuje sve kapacity trzni poptavce...nic vic, nic min...MS neni jediny, kdo se tak chova...mame tu automobilky, dalsi velke vyrobce SW...ale ze spousty z vas tu bohuzel hovori hluboka neznalost ekonomicke teorie a pravdepodobne i zbytecna zavist schopnosti dosahnout zisku jistych firem, nejen MS :-(
  • 6. 8. 2007 23:04

    Roj
    Rikej si tomu jak chces, ale to, ze Microsoft ZVYHODNUJE komunisty proti kapitalistum je evidentni fakt, ktery je zrejmy vsem lidem s IQ>80.
    Coz asi neni tvuj pripad.
    Nastesti to neni ani nas problem.
  • 6. 8. 2007 15:23

    eee (neregistrovaný)
    Hulane, jsi uplne mimo, asi proto, ze jsi microsofti poskok, ktery na svem webu lidem lze o tom, jak jsou visty uzasne a cenzuruje vyhrady a nesouhlasne nazory.

    Protoze microsoft dotuje cenu windows pro komunistickou cinu, znevyhodnuje zapadni firmy vuci cinskym, ktere ted budou mit nizsi naklady na it. Tim posiluje cinske hospodrstvi a tim padem i cinsky totalitni komunisticky rezim. Kdo pouziva windows, dava microsoftu prostredky na podporu komunismu.

    Aby to nebylo malo, tak microsoft se podili na cenzure internetu ve prospech cinske komunisticke vlady. http://www.blisty.cz/art/23774.html

    Linux je svobodny a s totalitnim komunismem nema nic spolecneho. Ale tomu, jako mizerny patlal php skriptu (ktery si stezuje na to, ze v php se opravuji chyby a tobe pak prestava fungovat kod) nemuzes rozumet. K tomu je treba mit aspon prumernou inteligenci.
  • 7. 8. 2007 8:31

    eee (neregistrovaný)
    Hulane, i zaku zakladni skoly by melo byt jasne, ze do vyrobnich nakladu nelze zapocitat pouze vrobu media. Jestli jsou vyrobni naklady windows skutecne pod 200 Kc a Microsoft je zde prodava s mnohem vic nez 1000% prirazkou, tak se jedna o lichvarsky zisk a je to jasny dukaz selhani trzni ekonomiky = monopolu microsoftu. Monopol se pozna tak, ze cenu zbozi neurcuje trh, ale vyrobce. V pripade monopolu je potreba zavest regulaci. Jsi si opravdu jisty, ze vyrobni naklady windows nedosahuji ani 200 Kc? Muzes sve tvrzeni dolozit, nebo tu bohapuste lzes? Btw, nejak jsi prehledl tu cenzuru, kterou microsoft provadi ve prospech cinske komunisticke vlady. Pri takovych spinavych obchodech neni divu, ze cinsti komousi daji microsoftu prednost. Vrana k vrane seda. A proto, kdo pouziva windows, podporuje komunismus.
  • 7. 8. 2007 17:17

    Bilbo (neregistrovaný)
    Dost tech prodeju je spolu s novym notebookem, kdy jsou k tomu Visty pribaleny a notebook nelze nez nich koupit. Bez takovychhle prodeju by to s tou Vistou asi tak ruzove nebylo ...

    A Vista ma sice furu novych peknych featurek, ale ma i nevyhody:

    * Nekompatibilita se spoustou starsich aplikaci.
    * Velke neroky na pamet (nove PC maji pameti dost, ale majit ele slabsich stroju radsi zustanou o 98cek, 2000, XP ... nebo co tam zrovna maj)
    * Featury na "ochranu premioveho obsahu" ktere zpusobuji nekdy vysoke zatizeni procesoru, nestabilitu a dalsi problemy.
  • 7. 8. 2007 17:24

    Seti (neregistrovaný)
    Normálně do diskuzí nepíšu, ale tady mi to už fakt nedá. V jednom máš pravdu, ANO, Vista jsou lepší, ovšem lepší pro čínskou vládu z výše uvedených důvodů. Nikoliv lepší pro uživatele. Namlouvat si, že si je průměrný číňan koupí, byť za "pouhých" 66 dolarů, je naivismus téměř brutální. Ale to, jak tak občas diskuze sleduju, u tebe nepřekvapí :)
  • 7. 8. 2007 17:41

    eee (neregistrovaný)
    Hulane, zatim jsi tu nizkou inteligenci projevil pouze ty. Ale protoze o tobe kazdy vi, ze jsi extremne namysleny clovek s extremne nizkou inteligenci, odpustim ti tvuj trapny pokus o urazku. Za prve me nekdo jako ty nemuze urazit, za druhe me to utvrzuje v tom, ze jsem tal do ziveho a ze mam pravdu.

    Konstatuji, ze jsi se opet nevyjadril k podpore cenzury microsoftem ve prospech komunistickeho rezimu v cine. Dale konstatuji, ze jsi nedolozil, ze vyrobni cena windows je pod 200 Kc, jak jsi tvrdil, ulpiva na tobe tedy stale podezreni ze lzi. Dale jsi se nevyjadril ani k nazoru, ze microsoft nizkymi naklady na IT zvyhodnuje cinske komunisticke hospodarstvi na ukor hospodarstvi ostatnich zemi, vcetne demokratickych. Predpokladam tedy, ze s tim souhlasis.

    A ted k ekonomii.

    Nevim jestli dokazes pochopit zaklady ekonomie, asi ne, ale stejne ti to zkusim vysvetlit. V trzni ekonomice (a je otazkou, nakolik je ekonomika v Cine trzni) by cenu mel zarucovat trh. Mel, zaruceno to ale neni. Je pro to potreba splnit nejake podminky. Jednou ze zakladnich podminek je funkcni konkurence.

    Idealne bude trzni ekonomika fungovat (tedy i stanovovat ceny) pouze v pripade idealni konkurence. Idealni konkurence dosahneme jen tehdy, kdyz budeme mit nekonecny pocet konkurentu a dokonale informovane spotrebitele s moznosti svobodneho vyberu, kteri se bezchybne rozhoduji. Idealu pochopitelne neni mozno prakticky dosahnout, nicmene k dosazeni primerene funkcni konkurence je zapotrebi nekolika konkurentu a celkove dobre informovanych uzivatelu (zde opet poukazuji na tve vymyvani mozku lidem ohledne windows ve prospech microsoftu na tvem blogu, kde v diskuzi cenzurujes informace, ktere uvadi na pravou miru tve zavadejici informace) s moznosti svobodneho vyberu.

    V pripade fungovani trzni ekonomiky neni mozne, aby vyrobce naklady a zisk na sve zakazniky rozprostrel nerovnomerne a nektere vyrazne zvyhodnil proti jinym. Protoze presne k tomuto doslo, da se soudit, ze mechanismus trzniho hospodarstvi selhal. Na vine bude pravdepodobne zneuzivani monopolniho postaveni microsoftu na poli operacnich systemu a prislusne urady by mely chovani microsoftu prozkoumat a ucinit napravna opatreni. Jestlize se zaklada na pravde tve tvrzeni, ze Microsoft prodava sve zbozi s vic nez 1000% prirazkou, pak to opet ukazuje na selhani trzniho hospodarstvi s vysokou pravdepodobnosti z duvodu zneuzivani monopolu microsoftu.

    Jestlize se snazis naznacit, ze microsoft v cine maximalizuje zisk, pak s tim souhlasim. Ale to neznamena, ze je to spravne. Zisk budu rovnez maximalizovat, kdyz budu hitlerovi prodavat plynove pece nebo al-kaide vybusniny. Ve vsech pripadech se jedna o nemravne kseftovani. Krome toho tak microsoft motivuje k piratstvi, protoze vsem rika, podivejte se, kdyz budete krast, snizime vam cenu zbozi. Timto pak utrpi cely prumysl.
  • 7. 8. 2007 17:53

    Mgr. Zadek Ulhán (neregistrovaný)
    Jestli se mi blbečci budete vysmívat, že jsem tak pitomej, že ani na magisterskej titul nemám, budu muset vytáhnout trumfy jako svoje quadcore PC nebo Corvettu, kde jezdím 300 a dcera... pardon, přítelkyně mi při tom 0)_(*#$+ pusť mě _$@#(*@)(*$ nestrkej do tý klávesnice @_)(@%@ pozor, to vpravo je enter $@#(_
  • 8. 8. 2007 23:58

    Joey (neregistrovaný)
    Přijde mi minimálně zajímavé, že člověk na jednu stranu kolem sebe hází na kdekoho tituly debil a podobně a přitom podává trestní oznámení za urážky (http://blog.kompost.cz/2007/04/omluva-mgr-radku-hulnovi.html).

    Nejsem odborník, ale zavání to psychickou poruchou.
  • 9. 8. 2007 14:05

    AWR (neregistrovaný)
    Tak a dost už, prosím. Tímto jste defitivně profláknul, že o tom, jak se určuje cena produktu nevíte absolutně lautr nic, tak se ve Vašem zájmu už prosím dál neztrapňujte. Držte se raději svého kopyta, tady jste ve španělské vesnici.
  • 11. 8. 2007 20:11

    Petr Svacina (neregistrovaný)
    Ano, presne jako v Cine a predtim v Indonesii ...
    V indonesii bylo 99 prcent piratstvi, vladni organizace mela tehdy Windows za 1 dolar .. :-) "Legalizacni cena"

    To Zadek Ulhan: Super predstaveni !!!! :-)
  • 28. 10. 2007 16:09

    pleva (neregistrovaný)
    Pokud napíšete studentovy, pak předpokládám, že jste v 5.třídě ZŠ s rozšířenou výukou ekonomie....
    To, co jste napsal, je blábol (zvlášť druhá část). Pokud píšete, že krást mohou všichni, pak doufám, že tu ZŠ nedoděláte a budete nadále rADovým poradcem, kde co obšlehnout a vydávat za svoje :-(
  • 8. 8. 2007 10:32

    Seti (neregistrovaný)
    Milý anonyme, kupodivu mě eee nepřesvedčil, protože toto není třeba. Čtenář s IQ > 80 to vidí asi takto:
    1) pokud někdo - pan "magistr" Hulán - řekne, že výrobní cena něčeho je xxx peněz, tak buďto to může doložit, nebo blábolí nesmysly
    2) dost záleží, o jaká slova se jedná... zeptej se sám sebe, zda je v pořádku např. potírat propagaci nacismu
    3) takových výrobků je nepočítaně; tvůj příklad s Horní-Dolní a Zličínem je špatný, porovnej různé prodejce ve stejné lokalitě a ano, třeba ceny v Hypernově či Tescu jsou stejné jak v Opavě, tak v Praze
    4) kdyby Čína nasadila linux, měli by Číňané samozřejmě možnost volby jiných dister, takto to dopadne stejně jako u nás: ve školách, na úřadech... všude Microsoft, pokud se chceš s nějakým úřadem či firmou domluvit, v mnoha případech nezbyde nic jiného, než si zakoupit minimálně Win+Office
  • 8. 8. 2007 21:22

    eee (neregistrovaný)
    Posouzeni verohodnosti meho tvrzeni necham na kazdem ctenari.

    1) Nechci dolozit vyrobni cenu windows z niceho nic. Chci dolozit (pravdepodobne lzive) tvrzeni meho oponenta, ze naklady na vyrobu windows jsou pod 200 Kc. To neni znamka, ze se chci hadat, ale ze chci seriozni diskusi, ve ktere si diskutujici bohapuste nevymysli fakta.

    2) Nejsou to nejaka slova, jsou to slova jako demokracie. Krom toho microsoft rusi na pozadani komunisticke totalitni vlady pro ni nezadouci blogy. To je zjevna podpora totaliniho komunismu. Je to nemravne, je to podpora nasili, je to absolutni hnus a spinavy kseft. Microsoft pro penize zradi vsechno, i vlastni stranu, svobodu a demokracii, ze ktere vzesel. Je to bezcharakterni jednani a ptat se, no a co je na tom spatne muze jen stejne bezcharakterni jedinec, ktery ma misto oci $$ a prachy jsou pro nej nejvetsi svatost a modla. Vsem ostetnim by melo byt jasne, co je na tom spatne. Kdo pouziva windows, podporuje komunismus.

    3) To je prakticky kazdy s neregulovanou cenou. Ve funkcni trzni ekonomice si nikdo nemuze prihodit vic jak 1000% marzi.

    4) Pletes dohromady dve veci. Cenzura blogu poukazuje na dalsi bezcharakterni chovani microsoftu (vyrobce windows, pokud nevis), je to doklad, ze podpora totality a komunismu microsoftem je bezna. Ze prodavani windows za zvyhodnenou cenu neni jedina podpora komunistickeho rezimu. A co by se stalo, kdyby microsoft nepodporoval komunismus? Hodne lidem by se zvetsila sance na lepsi zitrek. Ostatne, nasi disidenti byli za totalitniho rezimu zapadem podporovani. Jak by jim asi bylo, kdyby zapadni firmy napomahaly jejich utlacovani. Dovedes si predstavit, jak je pro nesvobdne lidi podpora dulezita? To co dela microsoft je spinavost nejhorsiho radu.
  • 6. 8. 2007 13:25

    Radek Hulán (neregistrovaný)
    Právě naopak. Nic není lepší ukázkou (nefunkčního) komunismu než Linux. Žádné záruky, žádná zodpovědnost, ve finále jsou TCO vyšší než u Windows, přestože je licence dostupná zdarma.

    Windows = kapitalismus. Linux = nefunkční komunismus ;)
  • 9. 8. 2007 10:33

    Radek Hulán (neregistrovaný)
    "Nechci dolozit vyrobni cenu windows z niceho nic. Chci dolozit (pravdepodobne lzive) tvrzeni meho oponenta, ze naklady na vyrobu windows jsou pod 200 Kc." -- víš, za kolik se prodává prázdné DVD? Za 8 Kč i s DPH. Výrobní cena může být 1 Kč, i s papírovou krabičkou se vejdeš do 10 Kč. To je výrobní cena Windows (nemluvím zde o nákladech na vývoj). Když prodáváš Windows za 500 Kč máš provozní zisk 490 Kč.

    Náklady na vývoj jsou fixní částka, která se zaplatí například po prodeji padesáti miliónů licencí v ceně 500 Kč, nebo po prodeji 5 miliónů licencí v ceně 5.000 Kč. To nevíme, a není to podstatné, fakt je ten, že je lepší v Číně prodávat za 500 Kč než si SW nechat krást za 0 Kč.
  • 6. 8. 2007 14:53

    Bilbo (neregistrovaný)
    A u Windows nejake zaruky nebo zodpovednost je?
    Muzu jit windows reklamovat protoze tam neco blbne?
    Dostanu od MS nahradu, kdyz kvuli chybe ve windows prijdu o data?

    Ne. Windows jsou v tomhle ohledu stejne jako linux - zadne zaruky, zadna zodpovednost. Pokud chci nejake zaruky, musim si nekde zaplatit nejaky nadstandardni servis aby se o ty Windows nekdo staral ... a TCO je zase nekde jinde ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).