To mají nechat na zákazníkovi, jestli chce plombovat sestavu a mít záruku na ní celou, nebo na jednotlivý komponenty. Mně rozhodně to první nevyhovuje, nikdy nevyhovovalo a nikdy ani vyhovovat nebude, a tudíž jsem od nich taky nikdy nic nekoupil, protože takovou parodii na možnost rozhodnutí zákazníka bojkotuju v takovym shopu obecně.
Pokud jde o Alzu a reklamace, nikdy jsem tam nic reklamovat nepotřeboval, ale třeba tohle hovoří za vše: http://alterego.ondrejvasicek.cz/alza-cz-problematicka-reklamace-slabe-slovo-46. Ale rozhodně je propastnej rozdíl mezi Alzou před lety (vchod naproti tržnici, 3 pokladny, z toho běžící 1 nebo 2 , věčně a věčná fronta...) a teď (přímo v tržnici, možnost si třeba notebooky a televize osahat, zaplacení v platebním automatu, čekání s číslama jako na hlavní poště nebo v bance, po Praze možnost využití bleskovýho kurýra...). Na druhou stranu jeden z dalších velkých mínusů kromě případných reklamací je zcela neprůhledná a tím i pochybná vlastnická struktura a nezveřejňování výročních zpráv, za což ovšem paradoxně nehrozí postih (Kocourkov hadr). O ceny se samozřejmě přetahují s CZC, kde je levnější to, a dražší zase tohle...
Ja mam aktualni cerstvou zkusenost s reklamaci v Alze. Me HTC HD navstivilo behem roku a neco 4x znackovy servis a kdyz se podelalo po pate, mel jsem toho plny zuby a poslal ho do Alzy s pozadavkem odstoupeni od kupni smlouvy. Dokonce jsem k nemu dokoupil nabijecku, aby bylo baleni kompletni, protoze jsem ji nemohl najit.
Asi 3 tydny se nedelo nic. Pak se ozvali, ze jim musim dodat CD a druhou tuzku, coz jsem jim opravdu zapomel prilozit k zasilce..proc to ale trvalo 3 tydny nez se ozvali, nevim. Dovezl jsem jim pozadovane prislusenstvi a nyni uz opet asi mesic cekam jak to dopadne. Bylo mi sdeleno, ze vzhledem k tomu, ze zbozi bylo koupeno na ICO, ridi se vztah obchodnim zakonikem a 30 denni lhuta tak neni zavazna a moznost odstoupeni od smlouvy po 4 zavadach take ne. Tak jsem zvedavy co vymysli..
Dvakrát se mi (asi před dvěma lety) u Mironetu stalo, že jsem uhradil objednávku převodem eBanka - eBanka. Objednávkou se ale začali zabývat až druhý den, zboží, které bylo skladem odeslali, až třetí den. Vysvětlení pracovnice Mironetu: prý jim chodí výpisy z účtu jednou denně. Takže převod pěněz, v který trvá v řádu minut, se díky byrokracii Mironetu protáhl na jeden den.
U Alzy jsem reklamoval jednou nebo dvakrát a pokaždé bez problémů. Zato CZC se dostal díky svému reklamačnímu oddělení na blacklist.
Ale při velikosti všech zmíněných obchodů se asi vždy najde někdo nespokojený.
Poruseni plomby (jakekoli) neni a nemuze byt duvodem k neuznani reklamace (viz obcansky zakonik + zakon ana ochranu spotrebitele a dalsi). Reklamaci lze zamitnou pouze a jedine pokud prodejce !prokaze!, ze si zakaznik zavadu zpusobil sam uzivanim v rozporu s navodem.
Pisete nesmysly. Mironet, ani nikdo jiny, nemuze omezit zaruku nejakou svoji plombou. U Mironetu prijdete "odplombovanim" o nejakej ten jejich priblblej servis zdarma na celou sestavu. O zakonnou zaruku na komponenty pochopitelne neprijdete.
S Mironetem jsem skončil, ještě než jsem se jím začal zabývat, jakmile jsem zjistil, že plombuje desktopy, a není tedy možné bez ztráty záruky si následně sám měnit uvnitř hardware, odstraňovat prach apod. Většina jiných obchodů, včetně CZC nic takovýho nedělá (záruka je na jednotlivý komponenty), takže volba byla jasná - Mironet mám na blacklistu.
reklamace u Alzy v pohodě, teda já nereklamoval u Alzy přímo.. akorát v ostravské pobočce alzy sem si nechal orazítkovat zaručák a pak sem poslal foťák rovnou do autorizovaného servisu v praze.. lepší než přes obchod se zdržovat :-)
Uznávám, že sestavu jsem nepořizoval roky, ale u jednotlivých dílů si na Mironet stěžovat nemohu, hlavně co se reklamací týče. No a někdy je levnější, než třeba Alza (jak je to vůbec nyní s reklamacemi u Alzy? Pořád stejný horor, nebo se to už zlepšilo?).
Jde o to, že Mironet prodává počítače jako sestavy, u kterých poskytuje záruku na PC jako celek. Občas je problém zjistit, která komponenta v PC zlobí (moje poslední zkušenost s desktopem), tak se jim šoupne PC a všechny starosti se nechají na nich. Nevím, jestli tohle třeba u CZC je možné. Má to tu výhodu, že ne každý má po ruce náhradní komponenty a všechny vnitřnosti naráz reklamovat nelze, když některé z nich fungují v pořádku. Jenže které...