Kredit lze využít i na www.kesek.cz za mě spokojenost, kde jsem utratil svých 4500KČ
Ještě možná poznámečka pro stručné doplnění - už dnes jsou tyto popsané problémy velmi řídké, denně proběhne úspěšně skrze QR kódy několik tisíc ePlateb a jakékoliv problémy mají dopad maximálně na rychlost přijetí na straně obchodníka, jsou tedy spíše méně závažné...
Dobrý den,
pokud byste chtěl přijímat Mobito, neplatíte u nás žádný zřizovací poplatek ani měsíční paušál. Odvádí se pouze poplatek z dané transakce. Poplatek je individuální a je předmětem jednání. Pokud se Vám Mobito líbí a jako obchodník byste ho rád akceptoval a přidal se tak k dalším, prosím ozvěte se nám na e-mailovou adresu sales zavináč mopetcz.cz. Rádi se s Vámi potkáme.
Přeji hezký den,
Vendula Vlková, MOPET CZ - poskytovalel Mobita.
Telefónika má zde: http://www.o2.cz/osobni/203289-penezni_sluzby/239036-m_platba.html uveden přehled poskytovatelů na třech stránkách. Z mé vlastní zkušenosti je z větší části nepoužitelný, nepřehledný, zavádějící a ani zdaleka se nepřibližuje podobnému seznamu T-Mobile, odkud se kliknutím na odkaz nechá přímo dostat do e-shopu, zatímco u Telefónicy je pouze seznam společností a nějaké e-mailové adresy na kontaktní osoby. Asi třetinu jsem obvolával s cílem zjistit možnosti platby, ale v naprosté většině případů jsem neuspěl. Například obsahuje ČSOB pojišťovnu a teoreticky možnost uzavřít pojistku. Ve skutečnosti jde však pouze o sjednání cestovního pojištění a to pouze pro společnosti Vodafone a T-Mobile. U O2, přesto že to má ve svém seznamu poskytovatelů, to je nefunkční. Další příklady by mohly následovat.
V podstatě je to tak. Nejedná se o "platbu mobilem" - to by vyúčtování muselo být pak přímo na faktuře nebo se odečíst z kreditu. Je nutné zdlouhavé a zbytečné propojování s bankovním účtem či kartou a platba není rychlejší ani pohodlnější než přes internetové bankovnictví. Případně nabíjet extra kredit pro placení. Pokud je člověk zvyklý platit online už dnes, tak mobito mu nic nepřináší. A pokud není, tak ho mobito nemá jak přesvědčit. Bezpečnější to také není, jestli má údaje eshop nebo "nějaké" mobito je úplně jedno. Takže z hlediska zákazníka, co nakupuje na webu skoro všechno a všude mi Mobito nic nepřináší.
A z hlediska provozovatele eshopu to není nic, co by v eshopu muselo být, stejně většina lidí jede klasicky na dobírku (cca 60%), zbytek buď platí hotově při osobním odběru nebo předem na účet včetně on-line plateb přes PayU. A z plateb předem převažuje klasický převod na účet, čemuž hodně napomáhá nepřehlednost PayU brány.
Je opravdu s podivem, kolik prostředníků se ještě dokáže vecpat a přiživit na procesu nákupu a lidé si neuvědomují, že to "pohodlí" (i když často velmi sporné) si draze zaplatí. Nemyslím teď QR kódy, které vypadají, že opravdu přidávají jen to pohodlí, ale např. zmíněný PayU. Jednal jsem s nimi jako obchodník a chtěli zřizovací poplatek, měsíční paušál a procenta z platby. Protože prodávám zboží, na kterém je asi 10%, tak mi vyšlo, že bych polovinu odevzdal někomu, kdo vlastně neudělá skoro nic a druhá polovina by zbyla na ty, kteří provozují eshop, vše po objednávce fyzicky udělají, platí sklady, lidi, drží záruku... Kdyby chtěli např. jedno procento za to, že zákazník bude mít trochu jednodušší proces platby tak možná, ale za těchto podmínek se opravdu divím, že do toho ti obchodníci jdou. Na QR kódy se podívám, to vypadá smysluplně.
Platba QR kodem je opravdu mila vec. Pokud vsak odeslete penize a nedokonci se vam objednavka, stava se z toho utrpeni.
3 dny stare doporuceni z Alza podpory: První s tímto problémem nejste. Jedná se o to, že mobilní aplikace banky se neumí vrátit zpět, jak jste zvyklí z počítače. Doporučuji tedy objednávky dokončovat pomocí počítače, aby nedocházelo k těmto problémům.
Dobrý den,
velmi nás mrzí, že se v několika málo případech objevují s QR Platbou tyto úvodní problémy, které souvisí s faktem, že celá technologie platebních QR kódů je velmi nová.
Informace od obchodníka zde přitom není zcela přesná - pokusím se situaci dovysvětlit.
Klasická platební tlačítka fungují tak, že po dokončení platby v internetovém bankovnictví dané banky je uživatel přesměrován na stránky obchodníka, resp. na adresu, který si tento obchodník zaregistruje u banky. Tím se ihned obchodník dozví o tom, že platba byla provedena.
Tento mechanismus může teoreticky selhat (např. nepodaří-li se načíst stránku obchodníka). Pro takové případy mají obchodníci záložní řešení v podobě pravidelného stahování přehledů plateb - platba potom proběhne, ale její přijetí trvá déle (dle frekvence stahování). Klasická platební tlačítka jsou dnes již odladěná - proto dochází k minimu těchto problémů.
Na mobilním telefonu je situace jiná. Jelikož do QR kódu není možno URL pro zpětné volání obchodníka efektivně uložit kvůli malé datové kapacitě QR kódu (a k ničemu by to stejně nevedlo - k přesměrování musí ostatně dojít na desktopu, ne v telefonu), funguje celá věc tak, že když uživatel platí na telefonu, prohlížeč na stránce ePlatby periodicky kontroluje stav platby a ve správnou chvíli provede automatické přesměrování. Aby nedocházelo ke zbytečnému zatěžování systému, interval těchto kontrol se prodlužuje a po nějaké době dojde k úplnému přerušení pokusů.
Uživatel tedy musí provést platbu rozumně rychle (do několika minut) a po zaplacení chvíli počkat, než dojde k automatickému přesměrování v prohlížeči (prohlížeč se magicky přesměruje z "fialové stránky" na stránku obchodníka). Při tomto přesměrování je zároveň notifikován obchodník a tím přijme platbu. Jinak je opět - stejně jako u klasického platebního tlačítka - aplikován "záložní" mechanismus přes stažené přehledy, který platbu zpomalí tak, jak jste popsal...
Doufám, že jsem situaci objasnil a že zůstanete placení přes QR kódy věrný. Funkce bude neustále monitorována a věřím, že se nám velmi brzy podaří dostat do stavu, kdy k těmto problémům (které mají dopad na rychlost zpracování, nikoliv na samotné provedení platby) nebude docházet, nebo bude docházet pouze ve zcela minimální míře.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Petr Dvořák