Hlavní navigace

Názory k článku Mobilní obsah je už druhá revoluce v řadě, která huntuje česká média

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 6. 11. 2013 12:47

    titanik (neregistrovaný) ---.opera-mini.net

    podivejme se, co nam dnes mobilni media nabizi, z 50ti zpravodajskych serveru se na 48 z nich, v male, ci zadne obmene dozvim to same, tedy v podstate nic, vetsina medii patri lidem, kteri si nepreji, aby se urcite informace dostavaly ve vetsi mire na verejnost a tady tistena media, obdobne jako hudebni ci filmovy prumysl zaspala, misto toho, aby se transformovala zpet do informacnich medii, tak se v zoufale kreci snazi prinaset bulvarni obsah, nicmene jeste maji sanci, se z tech sracek vyhrabat, ale pod taktovkou Bakaly, Babise a ostatnich to nepujde a kvalitniho zpravodajseho obsahu se v mobilnich medii taky jen tak nedockame, proc? protoze nam chybi Novinari i s koulema.

  • 6. 11. 2013 7:58

    ursula (neregistrovaný) ---.dsidata.sk

    Pochvala autorovi.
    A nenasel jsem tady tlacitko flatru, ani velke upozorneni, ze bych mel na nej kliknout .. tak asi tak. To vlastne potvrzuje fakt, ze media jdou do kytek.

  • 6. 11. 2013 8:12

    R. (neregistrovaný) ---.217.broadband6.iol.cz

    Opravdu byly digitalky v modelovych radach a kvalite takove, ze se to dalo nosit na ples ve Vidni? Mechanicke hodinky z 70' obcas vidim. Jsou OK. Obcas vidim ale zrezivele korpusy digi hodinek. Zil jsem v domeni, ze ziskaly trh protoze byly presne, mely funkce a hlavne se nemusely co tri dny natahovat. Nikolivek protoze byly kvalitni.

  • 6. 11. 2013 8:41

    thr

    Ale jo, našly se i slušně dělané typy. Samozřejmě se kvalitnější typy objevovaly spíš v různých sportovních řadách - pamatuji jedny Casia z té doby, které byly naprosto perfektní a nezničitelné ještě 15 let po koupi, pak je dotyčný, který je měl, ztratil, jinak by je možná měl ještě dnes. Ale objevovaly se i luxusnější typy, ty se ale holt do ČSSR před rokem 1989 dostaly jen výjimečně, po revoluci už to v tomto provedení zase vycházelo z módy, tak nás toto zkrátka minulo...

  • 6. 11. 2013 8:46

    thr

    Ještě doplním - výše uvedené jsem myslel na "digitálky", tedy hodinky s číslicovým displejem. V článku se ale píše obecněji o náhradě strojku s "nepokojem" za krystalem řízené a to se záhy objevilo i v ručičkových hodinkách. A ty se v dražším a "reprezentativ­nějším" provedení objevily v té době zcela jistě...

  • 6. 11. 2013 9:04

    TR (neregistrovaný) 37.221.161.---

    A víte, jak se vyráběly ty (kvalitní) Švýcarské hodinky? V ČSSR za pár korun vyrobili zařízení bez značky, odvezlo se to do Švýcarska, tam si na to dali své nálepky, řemínky, zabalili to do krabiček a na světě byl výrobek světové kvality. Mimichodem, dnes se naprosto stejným způsobem vyrábí třeba takové Audi. Nebo se rovnou spekuluje nad tím, kolik % komponentů ještě dovézt z číny, aby výrobek mohl mít nálepku "Vyrobeno v EU" (dle normy).

    Co jsem chtěl říci: nekvalitního šuntu jsou všude mraky, za kvalitu jsem ochoten připlatit "rozumnou částku". Ovšem hodinky za 100 000 Kč a více? Koupíte si noviny o několik řádů dražší, když něco víte o procesu "výroby" a nákladech?

  • 6. 11. 2013 9:09

    Martin V (neregistrovaný) ---.235.broadband6.iol.cz

    Hezky napsaný, ale jinak o ničem.
    Flatr je zrušen, ale třeba to má Zandl na svých stránkách, tak jistě bude rád, když přispějete pod původním článkem.

  • 6. 11. 2013 11:08

    Klasik (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Podstata celého sdělení obsaženého v článku je, že noviny musí být jako ty nové quartzové hodinky, které nahradily ty původní mechanické. Tedy přesnější a zároveň levněji vyráběné, a tedy i s možností být levněji prodávané!!
    Jinak ano, svět zpráv se mění a je potřeba se adaptovat, je ale zjevné, že stávající mediální domy mají výbornou startovací pozici, mají lidi, kteří jsou schopni psát články, mají organizaci, která podporuje práci těch lidí, mají historii a tradici, mají svoje zavedené čtenáře (a inzerenty), mají značky titulů, které čtenáři znají. Nemá cenu vyklízet trh bez boje, příležitosti tu stále jsou.
    Stále mohou noviny znamenat záruku toho, že pokud něco napíší, může tomu čtenář věřit, tj. dělají práci za čtenáře a ověřují informace, které mu předkládají, zároveň však si musí dávat pozor na to, aby toiho nezneužívaly a čtenáře nemanipulovaly. Budování důvěry, to je běh na dlouhou trať, který už tradiční noviny nějakou dobu běží, takže mají náskok před ostatními (pokud se tedy už neuchýlily k psaní neověřených informací). To je důležité si vyjasnit tak, aby táhly za jeden provaz novináři, ti, co jím dělají podporu pro jejich práci i ti, co prodávají výstup.

  • 6. 11. 2013 11:27

    thr

    Jste si úplně jistý, že to "mají lidi, kteří jsou schopni psát články, mají organizaci, která podporuje práci těch lidí…" ještě opravdu platí?

    Co vidím kolem sebe, tak je spíš patrná snaha o škrtání kde to jen jde a lidi, kteří byli schopni opravdu něco napsat a ne jen opsat zprávu agentury, poměrně rychle mizí. Je to docela smutné, ale tohle je opravdu zásadní problém. I na velkém trhu v USA výrazné postavy typu třeba Waltera Cronkitea mizí a jsou nahrazovány "hvězdičkami", na malém čekém trhu je to celkem logicky ještě daleko horší.

  • 6. 11. 2013 12:24

    Cohen (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Já nevím. Článek je to moc hezký, zaujal mě vhled do historie švýcarského hodinářského průmyslu, ale nemůžu si pomoct, mám pocit, že ten příměr hodně kulhá.

    Podle mého názoru vymyslel autor krásné srovnání, které ho nakonec samotného připravilo o nadhled. Potíž se srovnáním vidím v tom, že hodinkám se v podstatě nezměnila forma, ale spíše obsah - aby tu byl příměr vůči novinařině. Došlo k technologické změně, které už nebyli schopni původní výrobci konkurovat a museli se přizpůsobit.

    Naopak u těch médií čtenář nebude chtít něco úplně jiného, stále jde o stejný obsah. Jen forma a rychlost jeho distribuce se mění.

  • 6. 11. 2013 13:07

    Klasik (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Dobrá otázka, jistý si nejsem. Trochu jsem se nechal zlákat strategickou linií článku. Jestli jste někdy analyzoval šachové partie, tak znáte takové to: ve 20. tahu jsem stál jasně na výhru, ale pak jsem udělal to, to a to, takže jsem nakonec byl rád za remízu ... :). Možná, že už jsou vydavatelství v tahu č. 24, ale to přád nevylučuje, že je nutno se i tak podívat na to, co mají na šachovnici a pokud mají pořád třeba o 2 pěšáky víc (V Economii třeba už o královnu přišli, ... vtipkuju, neumím to posoudit, jestli je LT královna) a jinak si stojí oni i soupeř pozičně blbě, tak je zkusit proměnit ve výhodu. Určitě nemohou vynechat ve svých plánech časové hledisko, protože do časové kontroly chybí jen kousek a odtaháno 40 tahů zatím nemají :).
    A pak je tu věc, která je jasná i začátečníkovi, jenom se střelcem bez ostatních figurek už partii určitě nevyhrajete.
    Tak to jsme možná odbočili. Asi to chápeme stejně, bez vlastních zpráv nebo aspoň nějakého unikátního podání zpráv, za kterým asi stále musí být schopní kvalitní lidé, těžko přežije mediální dům. Stejně jako firma, která dobývá celosvětově zdroje, nemůže dlouhodobě fungovat bez samotného dobývání těchto zdrojů.

  • 6. 11. 2013 19:26

    brk (neregistrovaný) 2001:470:6f:----:----:----:----:----

    A opravdu zaběhnuté značky válcuje nová mobilní éra? Ano, když jdu v poledne na oběd, tak u polívky mám ruku volnou a čtu si, co je kde nového. To ale neznamená, že bych tím mobilem nahradil klasické noviny. Dřív jsem prostě civěl do talíře. Navíc na tom mobilu nečtu nic jiného, než to co je na webu, tedy internetovou éru, kterou zaběhnuté značky silou peněz nějak ustály.

    Občas si v posteli přečtu týdeník Dotek, ale velmi zřídka. Nějak si nemůžu zvyknout na jiné ovládání, než je u webového prohlížeče. Pokud je tohle zástupce mobilní éry, tak z mého pohledu bezvýznamný. Nesedí mi.

    Spíš mi připadá, že média válcuje rychlost. Dřív měly noviny uzávěrku nějakou dobru před tiskem a časová tíseň byla v podstatě jen u událostí, které se staly krátce před uzávěrkou. Dnes chtějí být za každou cenu všichni první, nejrychlejší. Tlak na autory je obrovský a permanentní a je to znát.

    Dřív jak se stalo nějaké neštěstí, tak se počty obětí zvyšovaly, podle toho, jak se nalézaly další, či jak umíraly v nemocnicích. Dnes je to naopak. Někdo plácne číslo, jen aby byl první, další to opíšou a jak se postupně ukazuje, že to není tak hrozné, tak lidé začínají "ožívat". Agenturní zprávy se neověřují a bezhlavě přebírají. Pak všude vyjde v podstatě identický text, ale hlavně, že to je rychlé.

  • 6. 11. 2013 20:37

    insider (neregistrovaný) ---.anonymouse.org

    Delal jsem pred lety v Sanome. Print s onlinem bojoval, protoze si print myslel, ze prichazi o praci! :) Krecovite redaktorky ignorujici online media dneska sedi doma u tv a nejstarsi vyd. dum je leta v krachu a nema sanci se zachranit. A jaky byl hlavni duvod? Stara skola se nedokazala prizpusobit dnesni dobe a to myslim jak obchoniky (v sanome slo o smecku arogantnich obchodnic), tak redaktorky, ale i managment. Ono to tak bude ve vsech oborech, kde delsi dobu funguji stejna pravidla a pak prijde vetsi zmena. Ego tehlech senioru jim nedovoli se prizpusobit, jsou lini a jejich zvyk je pro ne zeleznou kosili. v it to tak neni, tam jsou vetsi zmeny klidne kazdy rok, takze to funguje pruzne a kdo chce fungovat, musi se neustale ucit, protoze si uvedomuje, ze jinak o nej za par let nebude zajem.

  • 6. 11. 2013 20:45

    insider (neregistrovaný) ---.anonymouse.org

    "Print s onlinem bojoval" - tim jsem myslel v ramci Sanomy. mozna to zni az neuveritelne, ale kdyz jsem tam byl, tak to bylo docela striktne rozdeleny. dneska uz je to asi sjednocene, ale tim pouze narazim, ze prapuvod tech chyb pochazel ze spatneho pochopeni situace. vlastne asi az po tom prejmenovani na Sanoma Media se tam zacalo neco dit, ale to uz bylo velice pozde.. rest in peace Mona

  • 6. 11. 2013 21:15

    Redmarx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    jasne "mobilni era" rozviji tu "internetovou", takze je to vlastne furt jedna vlna, ktera mela suj nastup s rozvojem internetu a ted se dere zase nahoru s rozvojem mobilu a tabletu.

    uplne v pohode nahradis klasicke noviny tema internetovyma, jen je potreba si ty informace umet sam najit, nikdo ti je nastul nebouchne, to je asi jedinna nevyhoda internetu jako media.

  • 8. 11. 2013 0:32

    Jindra Šaur

    S tím srovnáním mi to trochu připomíná hlášku: "Jirka Babica umí dobře hrát na kytaru, kytaru tu ale nemáme, tak nám zahrál na harmoniku" :-))
    Ale jinak pěkně napsané :-)

  • 23. 11. 2013 4:15

    Occam (neregistrovaný) 80.250.1.---

    Všechny ty řeči o kvalitě, přizpůsobení se realitě a podobně jsou mimo. To, co zdevastovalo mediální scénu, byla nabídka obsahu zdarma. S tím se opravdu špatně soutěží. A o tom Patrik něco ví, protože má na současném stavu skutečně lví podíl.

    Když jsme u těch hodinářských příměrů, odehrálo se to jinak a to takto: Na ulici byla řada krámů, prodávajících hodinky za různé, ale podobné ceny. Pak přišel Patrik a rozhodl se, že udělá krok do budoucnosti a bude zdarma nabízet hodinky Zandl s tím, že bude vydělávat na reklamě, kterou přiloží k hodinkám. "Prodej" hodinek zdarma bude raketově růst, ovládne celý trh a tedy i celý reklamní trh.

    Lidé začali od něj hodinky brát a ostatním krámům se začal propadávat prodej. Jeden z krámů si řekl, že na tom konceptu že nezáleží na výnosech, ale na podílu na trhu možná něco bude, protože až bude podíl, nějak se to monetizuje. A tak odkoupil hodinky Zandl, čímž se Patrik dostal mezi tu velmi úzkou skupinu, která na změně něco vydělala.

    Jenomže lidi si navykli na hodinky zdarma a stále je chtějí zdarma, což je ztrátové. Pokud médium nedělají nadšení amatéři, kteří se živí hlavně něčím jiným, je nutné je zaplatit a ty peníze se někde musí vzít. Jenže běda: Kdokoliv se od nového modelu pokusí ustoupit zpět k placenému zažije brutální propad ve čtenosti. Prosperuje jen pár super exkluzivních hodinářů, kteří si sami dělají ručně své ultra drahé hodinky a prodávají je manažerům, kteří v nich vidí hlavně ekonomický benefit. Ti pak udělují tak zvané motejlkovské rady.

    Problém je ale horší: Masoví zákazníci reklamu bez čtení ignorují a jediný, kdo si ji dovolí ve větším měřítku lidem cpát násilím, je velký bouchač Google. Takže hodináři mají nulové příjmy z hodinek a bídné z reklamy, což je nutí vyházet drahé pracovníky a najít ty nejlevnější, kteří ještě dokážou udržet v ruce šroubovák.

    Majitelé obchodů mají na výběr z několika možností: 1) Dál nabízet hodinky zdarma a snažit se přežít, než nějaký Einstein objeví, jak na tom ničem úspěšně vydělávat, 2) provést radikální řez, aby se dalo přežít z toho mála, co lze na reklamě vydělat, 3) skončit a jít.

    A to je vše, přátelé. Můžeme si povídat o kvalitě strojků, o tak zvaném rozdílu mezi internetovým a mobilním obsahem, což je dnes už de facto totéž a tak dále, nicméně to nemělo žádný vliv na současný stav. Je to jen prostý důsledek příchodu hodinářů zdarma, kteří nastavili příjmovou hladinu pro ostatní tak nízko, že je otázka, kdo to přežije a jakou kvalitu pak ty jeho hodinky budou mít. Bohužel hodinářství Zandl nastavilo očekávání zákazníka tak, že si zákazník myslí, že pro hodináře by měla být pocta, že jeho hodinky zdarma vůbec nosí a že má jakési právo ohrnovat nos nad tím, co zdarma dostává.

    Já naopak konstatuji: Kvalita přesně odpovídá ceně. Za co si zákazník zaplatí, to taky má.

  • 4. 12. 2013 17:07

    Ivan Nový (neregistrovaný) ---.tvtrinec.cz

    média sice fungují pro stádo, ale to neznamená, že je mají tvořit právě stádní typy. A česká média stádní byla. Já jsem třeba tištěné noviny už nečetl 20 let. Proč taky, že. Média mají být prostor hlavně pro reklamu, obsah je to, co lidi k reklamě přitáhne. O nic jiného ani nemá jít.

  • 5. 12. 2013 16:34

    Ivan Nový (neregistrovaný) ---.tvtrinec.cz

    Řešením není ale placený obsah, ale inteligentnější reklama, která na lidi bude působit, aniž by ji četli.

  • 6. 11. 2013 9:38

    Redmarx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Hodinky nenosim, na co taky, kdyz mam u sebe porad mobil a noviny nekupuju, na co taky, kdyz mam u sebe porad mobil.

    Tolik zaroven i k zachrane obou prumyslu, nakonec oneha to hezky rekl Tim Cook, ze pro jeho generaci je normalni, ze rano vstane a "oblekne" si hodinky, kdyz se podiva na mlade, tak ty je na ruce nemaji, hodinky je nezajimaji a pry bude vyzvou jim znovu ukazat cestu k hodinkam. S klasickymi medii (noviny, radio, televize) to bude podobne.

  • 6. 11. 2013 15:56

    regine

    Česká média se zhuntovala sama a výhled je nulový.
    - Pohodlnost
    - Opisování (i s chybami)
    - Sterilita
    - Impotence
    Podívejte se do světa na netu, co všechno mohou novináři (mediátoři) zpracovat. Dyť svět je události vysoce plodný. Sleduji polské, čínské, ruské, brazilské ... (v angličtině) události a proto výše uvedené mohu bodově napsat.
    Ale to by nesměli, pokud jim něco nabídnete v tuzemsku, odpovědět stylem - Zaplaťte a potom možná přijedeme -.
    A když zaplatíte, tak zveřejněný dokument je splácanina, že vlastně ani nevíte, že se pojednává o Vašem doporučení.
    Jen vyjímky potvrzují mainstream-ové pravidlo.

  • 6. 11. 2013 9:07

    Pavel (neregistrovaný) 62.216.147.---

    Myslím, že tenkrát nešlo o hodinky, které se nosí ve Vídni na plese, ale o hodinky pro masy. A jestli si pamatujete, jak tenkrát ty SWATCHky vypadaly, byly to malé displaye v plastu v pastelových barvách, s plastovým řemínkem stejné barvy a určitě se to hodilo na "dýzy", kde tenkrát mladí trávili čas. (Nicméně mě se to nelíbilo tenkrát a nelíbí se mi to ani teď.) Digitálky CASIO byly proti tomu vzor konzervativní elegance.

  • 6. 11. 2013 13:42

    Redmarx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    tak me napada jedna podstatna vec, ktera se na hodinkach a novinach lisi. Zatimco ty levne digitalni hodinky musi ze zakona ukazovat presny cas nejmene 2 roky po zarucni dobu a az potom se mohou rozsypat, tedy jejich aktualnost a doba pouziti je pomerne dlouha, tak vcerejsi noviny jsou dneska stare a leda jdou vyuzit k podpalu. Pokud si uvedomime co za nove technologie mame k dispozici, tak musi byt jasne, ze zatimco hodinky prezit mohou, noviny v tisene podobe ne. Lide chteji informace okamzite a to tistene noviny proste dat nemuzou. A je nesmysl se vymlouvat na to, ze novinari tistenych novin by meli psat lepsi clanky a byt serioznejsi, to mohou udelat i novinari digitalnich deniku a ty tisteni budou stale o krok pozadu. Noviny v tistene podobe proste nebudou, pres to nejede vlak. Soucasne medialni domy si svuj byznys muzou udrzet jedine tak, ze vcas prejdou na digitalni distribuci. Problem nad kterym vydavatele placou je v tom, ze lidi jsou zvykli platit za tistene medium ale za digitalni platit nechteji. Jenomze tady je kazda rada draha. Je totiz evidentni, ze existuje znacny previs nabidky medialniho obsahu nad poptavkou, do toho je cast obsahu zdarma a jeste medialni trh narusuji pirati s jejich piratskym obsahem, ktery ma byt placeny ale pirati ho distribuuji zadarmo. Kdybych mel kazdy den zkonzumovat jen veskery zadarmo obsah, ktery me zajima, tak dam v praci vypoved a jdu na urad prace abych to za ten den zvladl a to jsem se vubec nedostal k placenemu obsahu. Tohle proste dal nejde, to maji novinari smulu, to je jako kdyby se hodinar divil, ze siroko daleko zije 1000 obyvatel, on vyrobi DENNE 8000 hodinek a nikdo je od nej nekupuje.

  • 6. 11. 2013 14:15

    Klasik (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    No, ale mediálnímu domu přece nic nebrání publikovat obsah z printu i na webu, oni přece nejsou nutně zakouslí do papírových novin, vědí, že se bude rozvíjet digitální obsah a rozvíjejí ho, s tím není problém. Problém je s tím, že někdo může mít mít oprávněný pocit, že za obsah nemusí platit a opravdu za nějaký obsah se nemusí platit.
    Jenže stále platí, že není důležité jen to, co někdo říká, ale i kdo to říká. Nelze neustále dokola ověřovat důvěryhodnost zdroje, to stojí čas (a peníze), řešením je důvěřovat sdělením od někoho konkrétního. Malé dítě věřé mamince, větší dítě paní učitelce, pubescent věří kamarádům, dospělý člověk věří rádiu, novinám, televizi, panu prezidentovi, farářovi nebo nějaké jiné morální autoritě. Na tom se stále nic nemění a není důvod vyklízet pozice.

  • 6. 11. 2013 21:11

    Redmarx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    OK, rozumim, dekuju, ale je to nad mou predstavivost, ze by napriklad MF Dnes dokazala rozjet kauzu "zavadne potraviny z agrofetu", nebo ze by byl Babis az takovy vizionar? ;-)

    Spis si myslim, ze o tu duveru postupne prijdou a ty pozice vyklidej.

  • 6. 11. 2013 9:44

    Petr (neregistrovaný) 85.93.116.---

    Wow, tak tohle je ukazka toho, jak ma vypadat novinarina. Az budou mit iHned a dalsi deniky takovouhle uroven, a ne Otakara Schona a jine podobne kutily, tak bude mit smysl za ne platit...

  • 6. 11. 2013 19:52

    Mareš (neregistrovaný) 212.67.80.---

    Když to budeme hnát do důsledku, tak "obsahem" hodinek je informace o aktuálním času a datu. Čili obsah se nemění ani v jednom případě, mění se způsob jeho zpracování a prezentace. Tedy, mění se forma.