Promiňte, ale to je nesmysl.
To by potom předplacené karty vůbec nemohly fungovat. Nakonec, je to volba operátora, jestli to bude dělat přes smlouvy, faktury a riziko vymáhání,nebo style předplacenky: zaplaceno, telefonuješ, nezaplatil jsi, netelefonuješ.
Na to má ještě míň administrativy, než na firemní smlouvy.
Ano, množstevní slevy atd., to je v pořádku, že to nebude za stejnou cenu. Ale 10x dražší?
Kromě toho firemní síť má ještě VPN a podobné vychytávky, které samozřejmě jako individuální klient nedostanete.
Ten udaj je z osobnich zkusenosti se stovkami osob vyuzivajicich prave takove ceny v ramci firemnich tarifu. A ti lide takto voli presto, ze jsou opakovane upozornovani na to, ze to neni optimalni volba. Drtiva vetsina populace pocitat naopak neumi, coz je opet dokazatelny fakt, jinak by si nemohli brat uvery ktere nedokazi splatit, nadto na zcela nesmyslne vydaje typu "vanocni darky".
Není to ani tak zlodějina, jako spíš výrazný příspěvek do šedé ekonomiky, který silně křiví trh - část zákazníků platí oficiální (viditelné) ceny, část ty vyhandlované (skryté). Je to vlastně nezdaněný benefit zaměstnance, když má ke svému firemnímu číslu ještě 2 a více SIM karet pro rodinné příslušníky. Benefit si zaměstnanec samozřejmě zaslouží, ovšem nepoměr v tarifech posouvá běžného zákazníka do role turisty v Jižní Americe, kde platí násobné ceny proti místním.
Jak koukám, tak třeba T-Mobile neomezené volání+SMS + 4GB dat 800,- Kdybych chtěl 60GB dat zaplatím horentních 2500,- za měsíc.
Jestli jsou problémy pohledávky/vymáhání, tak proč prostě nedají neomezený tarif, kde člověk zaplatí 1200,- za rok předem? Hned budou náklady na pohledávky a vymáhání nula.
Náklady na marketing? Nejlepší marketing jsou dobré služby za dobrou cenu, pak není potřeba nikoho otravovat. Tedy marketing opět nula.
Jaká administrativa? I firemní čísla se musí účtovat každé zvlášť. Pak mi to prostě dají elektronicky do zákaznického portálu.
Ano, můžeme debatovat o tom, že náklady na jednotlivce jsou lehce větší, než v rámci firmy. Ale rozhodně to není řádový rozdíl, jaký je v cenách. Ono se stačí podívat i na virtuální operátory. Se zákazníkem virtuálního operátora má síťový operátor ještě menší náklady, než když je v rámci firmy. Přesto virtuální operátoři nedosáhnou na takové podmínky, jaké má velké množství "firemních" tarifů. To je prostě jasná zlodějina za bílého dne, to nijak neokecáte.
Tak nevím, jestli jsou ty čísla správně. 50/700. Ale to není o volání na zákaznickou linku. To je o hodně o nesplacených pohledávkách, jejich vymáháních, ztrátách s tím spojených a i třeba i o množstevních slevách, penězích ušetřených na reklamu a marketing, lidech pracujících v administrativě. Náklady na jednu firmu s pár sty sim karet jsou prostě někde úplně jinde, než náklady na pár set jednotlivých smluv.
"Apropos, pokud operator vydelava (jako ze vydelava) pri cene 50Kc za neomezeny hovorovy tarif a totez odmita koncovemu zakaznikovi prodat i za desetinasobek, je neco zatracene spatne."
Jistě že je něco zatraceně špatně. A totiž to, že si neuvědomujete (nebo že nechcete připustit) že ten "stejný tarif" kupuje firma a spotřebitel za diametrálně jiných podmínek.
Ten údaj o 95% procentech populace, která bez přemýšlení vyhodí jen tak 200,- Kč je nějak doložitelný?
Jistě takoví lidé jsou.. Ale přece jenom hodně z populace počítat umí. Pokud reálně provolám 100,- a platím si paušál za 300, tak je to u čtyřčlenné rodiny 800 korun měsíčně navíc. Za rok skoro 10 000,- To je už poznat. To nejsou nějaké drobné pod rozlišovací schopnost rodiny s průměrnými příjmy.
Tedy znovu. Odkud je ten údaj o 95% procentech lidí, kterým nevadí přeplácet 200 korun měsíčně? Dá se to nějak ověřit?
Kdyz se zacla prodavat DVD za 30Kc, tak si spousta lidi koupila 20, 30 kousku na jeden nakup, a pak jich klidne 1/2 vyhodila. Pricemz dokud stalo 500+ nekoupili nikdy zadne.
Uplne stejne funguje i Microsoft, "radsi si upiratte nase windows/office/... nez aby ste pouzivali neco jineho". Volna citace prohlaseni jejich nejvyssiho.
A neni to zadna teorie je to opakovane dokazany fakt. Pokud dnes stoji smesna data tisice, tak si je nikdo nekoupi, kdyz budou stat neomezena data 300, koupi si je vsichni. A mohu klidne zcela konkretne, muzete si vybrat mezi tim, zda budete platit 0,5Kc/min vs 300Kc za neomezeny tarif. 95% lidi si zaplati tech 300Kc, i kdyz realne provolaji 100Kc v cene te pocitane varianty. Operator prave vydelal 200Kc za nic.
Nevim jak moc pravdiva jsou tato cisla, ale kdyby se nasi operatori chteli inspirovati u tech zahranicinich, tak by zcela jiste vydelavali mnohem vice. U nas totiz prakticky kazdy funguje tak, ze "pokud existuje jakakoli jina moznost, pouzij prave tu". Takze misto aby vyuzili (nehorazne predrazena) data operatora, radsi pouziji nejblizsi wifi. Pricemz prave v IT kruzich znam nemalo lidi, kteri presli na svych telefonech na predplacenky - z prosteho duvodu, po 90% dne jsou v dosahu nejake wifi, volaji po internetu, a ta predplacenka jim pro pripad nouze a pro prijem hovoru staci.
Apropos, pokud operator vydelava (jako ze vydelava) pri cene 50Kc za neomezeny hovorovy tarif a totez odmita koncovemu zakaznikovi prodat i za desetinasobek, je neco zatracene spatne. Pak se vsichni strasne divi, ze 80% populace ma i soukrome telefony pod firemni smlouvou.
To je ten problém, operátoři a jejich akcionáři se honí za ARPU, EBDITA a podobnými čísly, místo aby používali rozum. Příklady z ostatních zemí ukazují, že lze vydělávat více i při nižších cenách. Myslím si, že paradoxně z důvodu levné výstavby sítí a levného provozu, stačí operátorům prodávat předražené služby málo zákazníkům, aby čísla pro akcionáře vypadala přijatelně bez velké námahy.