Kazdej obcan by mel po narozeni dostat jeste jedno zakladni cislo - a to by slouzilo jako zaklad pro cislo telefoni, cislo pojistky, socialni pojisteni, bankovni cisla atd (zakladni cislo + range 001-099 by bylo na bankovni ucty,range 100-199 na telefoni cisla, 200-299 pojistky, atd atd).
Ja tomu selskym rozumem nerozumim. Proc se spojuje prenositelnost cisla a zavazky. Vzdyt to spolu nemusi mit nic spolecneho ani technicky ani administracne. Proste mam zavazek u T-mobile na 24 mesicu, rozhodnu se prevest moje cislo k Oskarovi, T-Mobile to bude muset udelat, ja budu muset dale T-Mobile platit dle dohody nejake minimalni plneni. Prenositelnosti cisla ma umoznit zmenu operatora a to nema nic spolecneho s mymi dobrovolnymi zavazky. Dovedu si i predstavit ze nejakou bonitni firmu pretahne pomoci prenositelnsti konkurence a ta jim i zaplati pripadne pokuty u byvaleho operatora.
Je absolutní kravina, aby lidi měli nějaká čísla přidělená tak, že by z nich pak šlo odvodit číslo účtu nebo telefonní číslo. To už si můžete napsat vaše čísla na čelo.
Jenze ve smlouve s T-Mobile je uvedeno, ze operator poskytuje sluzby na urcitem cisle. Pokud je na tomto cisle prestane poskytovat (= cislo je preneseno), muzete reklamovat a nasledne smlouvu zrusit (pro neplneni ze strany operatora).
Myslím, že zakopaný pes je ve smlouvě na číslo. Pokud mám u operátora smlouvu, že mám to a to číslo a ten a ten tarif a že je to na dobu určitou, pak skutečně se smlouva dostává do divného stavu, když to číslo přenesu k jinému operátorovi. Prostě je potřeba smlouvu uzavírat se zákazníkem jako takovým a né s číslem. To, jaký budu mít ve finále telefoní číslo, a kolikrát je za dobu existence smlouvy změním nebo přenesu by podle mého názoru nemělo mít na vlastní smlouvu vliv.
Nechapu co řešíte, jednou jsem jako zákazník podepsal smlouvu na dobu určitou a za to dostanu od operátora nejaké výhody. Buď podmínky té smlouvy - nemožnost přenositelnosti čísla akceptuji a nebo ne a NEPODEPISUJI!
To pak muzeme všechny smlouvy prohlásit za cár papíru, kdyby každý mohl říci: "Jo, já to podepsal, ale už jsem si to rozmyslel...."
To neni tak jednoduche. Plneni neni protoze zakaznik znemoznil operatorovi plnit podminky smlouvy. Je to jako kdyz si pronajmete ucitele jazyka, on k vam prijde a vy celou dobu telefonujete a on tam hodinu sedi a ceka az si udelate cas. Je to vas problem, nevidim duvod proc zakaznikovi dale nefakturovat sluzby. Mozna je opravdu jediny problem ze by nemela byt ve smlouve teda jasna vazba na cislo.
Az na to ze v tech smlouvach nic to tom ze cislo nelze prenest neni.
Jinak opravdu nevidim zadny problem. Zkratka pokud podepisu nejakou smlouvu s operatorem, jsou jeji soucasti podminky pro jeji ukonceni. A prechod k jinemu operatorovi zajiste ukoncenim smlouvy je, takze opravdu netusim o cem se tu bavime.
ale vzdyt toto se jiz bezne deje, za nasi firmu taky TM drahnou dobu platil ET nase byvale zavazky,zalezi na konkretni situaci
ale prijde mi logicke,ze by si clovek pred prevodem cisla mel vyrovnat sve predchozi zavazky,ale to se zaroven nutne nemusi vztahovat ke konkretnimu cislu
napr. mam zavazek, platim dal TM,ale cislo uz mam u ET,proste budu platit byvalemu OP, prestoze uz u nej nebudu mit zadne cislo, budu mit jen zavazek smlouvy
>Dovedu si i predstavit ze nejakou bonitni firmu pretahne >pomoci prenositelnsti konkurence a ta jim i zaplati >pripadne pokuty u byvaleho operatora.
Asi tak. Přípustné jsou pouze dvě moýnosti:
1. Zaplatím všechny stanovené sankční poplatky za předčasné ukončení smlouvy a nechám si číslo přenést.
2. Počkám na skončení trvání smlouvy a nechám si číslo přenést.
Všechny ostatní varianty jsou nesmyslné..
T-Mobile zavazuje své zíkazníky na určitou dobu, a bude mu to povoleno?
Za to samé dostal Telecom pokutu.
Nezdá se Vám že by T-Mobile měl dostat pokutu také, a všechny závazky na trvání slouvy zrušit?
Nebo se ČTU veřejně omluvit Telecomu a zaplacenou pokutu vrátit i s úroky, a zaplatit ušlý zisk ?
No a co pravo zakaznika vedet za kolik bude volat....
Protoze pokud mam dejme tomu volani v siti Oskar za 1 KC a volani do sotatnich siti za 4 kc pak predpokladam pri volani na 777xxxxxx ze volam za korunu ale kdyz to bude preneseny k T-Mobile pak platim 4 kacky a ani o tom nevim.
Nekde v cizine (tusim, ze to bylo Rakousko) to funguje tak, ze Ti "plechova huba" rekne: "Volate do site ...." a pak se teprve ozve vyzvaneci ton.
Idealni by bylo, kdyby to fungovalo tak, ze je jedno, kam clovek vola a at vola "svemu operatorovi" nebo jinemu nebo i na pevnou linku, stalo by to porad stejne. IMHO je to bohuzel utopie ...
Pak je to ale fakticke selhani soudu, protoze operator moc dobre vedel jake se chysta ekonomicko politicke klima a mel hooodne dlouho na to, aby jeho pravni oddeleni vyprodukovalo nove zneni podminek a smlouvy, ktere odpovidaji novemu pravnimu poradku (smlouvy na dobu urcitou pokud vim bezne uzaviral na 18 pozdeji 24 mesicu)... jenze to by se nekdo nesmel honit za kazdou mrtvou dusickou prostrednictvim jakychkoli praktik a ted kouka jak puk, kdyz se to zadrelo a on by mohl byt za hlupaka... tak to radsi necha zaplatit jine...:-( Podobnych bajek Vam deti odrikaji vice, bohuzel v nasem state slovo bajka bylo povyseno na soucasnost...:-(
E-maily taky nejsou přenositelné mezi poskytovateli a nikoho to nedráždí. Kdo chce zaručeně "přenositelný" email, musí si registrovat doménu.
Čímž bych se inspiroval i u telefonů: proč je vůbec nutné telefony identifikovat ČÍSLY? Mechanické ústředny, od nichž čísla vzešla, tu dávno nejsou, a IP telefonie klepe na dveře. Takže bych čísla z procesu telefonování zcela vymístil a nahradil je vhodným URI schematem.
...Jo, já to podepsal - a co když tohle udělá operátor (viz CDMA Erortelu )? Každá mince má dvě strany. Pokud zákazník najde výhodnější službu, měl by mít možnost jí okamžitě využít, byť i za cenu nějaké kompenzace. Rozhodně bych nesouhlasil s tím, že jako klient jsem povinen za všech okolností setrvávat u nevýhodného produktu. Pokud mají firmy možnost měnit podmínky ,,za běhu", mají mít tuto možnost i jejich klienti! Firmy by tím byly donuceny ke korektnímu jednání i s drobnými klienty.