Vlákno názorů k článku Mobito zklamalo očekávání, o jeho převzetí teď usiluje Česká spořitelna od bubla - kreditka resp banking v mobilu jsou neprekonatelne a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 9. 2013 7:18

    bubla (neregistrovaný)

    kreditka resp banking v mobilu jsou neprekonatelne a cokoliv noveho ma cestu velmi trnitou...i NFC nebude kdovi jaky vodvar kvuli nutnosti spravneho founu a vymeny SIM karty...lide jsou pohodlni a bezkontaktni kreditku ti banka da i kdyz mas nokii bez nfc za 6 stovek.

  • 19. 9. 2013 13:47

    009 (neregistrovaný)

    Už léta čekám na alternativu k platbě kartou z mobilu a pořád nic. Když přišlo mobito a dozvěděl jsem se že se člověk musí nějak registrovat či co, tak jsem usoudil, že to je na h... a víc se o to nezajímal (a zajímat bych se začal snad jen v případě, že by nabrali opravdě hodně uživatelů, což se jim nepovedlo). Takže ještě jednou a už po několikáté: přijďte někdo s něčím, kde se nemusím registrovat a co je snadnější, než zadávání všech údajů platební karty, pak máte šanci. A propos NFC apod.: kdyby šlo platit mobilem i po internetu a to např. jedním odsouhlasením, jo, to by byla jiná! :-)

  • 19. 9. 2013 14:42

    Jirka (neregistrovaný)

    a jak byste si jako predstavoval platebni system bez registrace? co jsou nekteri jedinci schopni vyplodit za moudra...

  • 19. 9. 2013 14:54

    Radek O. (neregistrovaný)

    Zaplatím mobilem a operátor mi to přičte k paušálu s jednouduchým ověřením a potvrzením přes mobil. Operátor mi nastaví buď maximální limit na platbu, případně si ji nastavím sám. Nemusím mít žádné extra registrace, peněženky apod. Ostatně takto to fungovalo (možná ještě funguje) u Nokia Store ještě před rokem, kdy jsem si koupil aplikaci a navýšil se mi účet u operátora.
    Takže bych u obchodníka zadal číslo, na to by mi přišlo nějako potvrzení, opsal bych kód, přidal nějaký PIN co mám v hlavě a platba je hotová a k paušálu by se mi připočetla daná suma.
    Ale možná je za tímto nějaká komplikace, která nutí vytvářit diskomfortní platební systémy.

  • 19. 9. 2013 17:25

    x (neregistrovaný)

    Vzdyt to funguje ... jen je komplikace v tom, ze operator si z takovy platby sebere 30+%. Sak zaplatit SMSkou umi prece kazdy, co myslite, jaky by byl problem, aby ste si fotakem vyfotil trebas QRko nebo cokoli jinyho ... a ona se ta SMS poslala. Technicky trivialni. Vcetne toho limitu ...

    Jinak u obchodnika muzete zaplatit klido prevodem, jenze to se nelibi obchodnikum, protoze nase slavne banky neumi delat prevody online ... neni problem uplne stejne vyfotit, potvrdit pinem a je zaplaceno. Jenze obchodnik nema jak by platbu overil driv nez druhy den. A ani by nebylo treba prevodu, stacilo by, kdyby banky zprovoznily nejaky system okamzite zasilanych aviz => obchodnik by obratem na ucte videl avizo o prichozi platbe.

    Problem je, ze i tohle by nejakou dobu trvalo => naprosto nepouzitelny nekde ve fronte u kasy.

  • 19. 9. 2013 23:22

    9 (neregistrovaný)

    Neodpovídám teď Jirkovi, ten nemá dostatek fantazie, i když odhodlání hodnotit ostatní má (asi jako 80% nudných a zbytečných diskutérů na internetu). Ano sms apod., ale tam je právě problém s tou marží. ... ... Nicméně, abych tu neuvažoval zbytečně o jiných věcech jako jak někam uložit číslo platební karty nebo prostě platby přes operátory, které by se vyúčtovaly v měsíční platbě (proto asi není stále připravená legislativa)... Uvědomil jsem jsem si, že už to, pravda, vlastně je. ČS (a jak jí nemám rád, tak v tomhle je "oceňuji") přeci umožňuje ukládat číslo platební karty, takže se vypisovat nemusí... No, ale druhá věc je ovšem bezpečnost. Uložit číslo platební karty se osobně neodvažuji ani doma, natož na mobilu (ostatním to ovšem nevymlouvám). ... No každopádně moc nechápu, proč mobito šlo, stejně jako karty a přes operátory to nejde (sms, 30% atd.). Asi bankovní lobby či co...

  • 20. 9. 2013 11:32

    9 (neregistrovaný)

    Update: nepředpokládám, že kvůli stáří tohoto článku toto ještě bude někdo číst, nicméně... Dozvěděl jsem se, že u GPWebpay existuje způsob, jak číslo karty uložit, aby už příště zákazník nemusel číslo zadávat. A je uloženo na server a iniciuje se to v eshopu (na detaily zde není prostor). Takže tímto je pro mě celý problém uzavřený a služby jako Mobito aj. jsou od tohoto okamžiku zbytečné (...). PS: nehodnotím zpoplatnění za platby, pouze technickou stránku věci.

  • 20. 9. 2013 9:18

    Radek O. (neregistrovaný)

    Vidíte, SMS zprávy mne nenapadly. Dalo by se to navíc zautomatizovat tím načtením QR kódů apod. Co se týká plateb, není důvod, aby to nefungovalo v podstatě online stejně jako sytém platebních karet. Obchodníkovi by mohlo přijít potvrzení o transakci ze strany provozovatele, aniž by měl peníze na účtu, což se děje i u platební karty, kdy mu systém jen sdělí, že je vše v pořádku a časově to není o nic delší. Poplatky za tuto službu jsou již jiná kapitola. Nicméně i systém co jsem popisoval výše by nebyl nijak komplikovaný a přitom by nenutil ke složitostem, k vytváření nějakých peněženek apod.
    Prostě možností, jak vytvořit komfortnější mobilní platební systém zde je. O něco bezpečnější, než jen platba SMSkou a přitom řádově lepší, než to, co je v nabídce nyní.

  • 20. 9. 2013 9:11

    Jirka (neregistrovaný)

    vyborne, tak jsme se dostali k placeni SMSkami :-D
    tohle fakt myslite vazne? a nebude nakonec jednodussi, rychlejsi a bezpecnejsi pouzit tu kartu?

  • 20. 9. 2013 5:04

    Tomik (neregistrovaný)

    Nevím, jestli je to Spořka, nebo KB, ale jedna z nich vydává samolepky, které mají stejnou funkcionalitu, jako bezkontaktní platební karta. Pokud si tuto samolepku nalepíte na jakýkoliv mobil, tak máte pořešeno a nemusíte podstupovat harakiri s podivnými aplikacemi a studovat ceníky, kolik vlastně zaplatím nějakému Pepovi z hornídolní provizi...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).