Computer Press realizoval v roce 2000 částku těsně pod 10 mil. Kč v oblasti internetové reklamy přes systém Mr.Lin(x), což je určitě výborný výsledek (je to i splnění, resp. pouze o několik procent nesplnění cíle oficiálně deklarovaného na jaře roku 2000, ten zněl právě na 10 mil.).
Computer Press dodával, dodává a bude i nadále dodávat služby internetové reklamy, a to pomocí špičkového reklamního systému, nabídky velice atraktivních a žádaných serverů českého Internetu a komplexních možností reklamy a marketingu na Internetu (reklama bannerová, textová, mailová atd.).
Stávající obchodní partneři Computer Pressu, ať již provozovatelé serverů, inzerenti nebo jejich zástupci, nejsou tiskovou zprávou Clarku nijak dotčeni - věříme naopak, že jim budeme schopni v krátké budoucnosti nabídnout řešení ještě lepší a komfortnější.
--------
Tolik oficiálně - domnívám se, že řešit mezifiremní vztahy přestřelkou tiskových zpráv je dětinské a nebudeme našeho partnera v tomto následovat. K článku je několik omylů a nepřesností, nejzávažnější je následující: obchodní smlouva mezi oběma partnery přesně definuje vyúčtování, a to se provádí po ukončení kalendářního roku. Už z definice smlouvy jsou tedy informace o tom, že "platby nedosahují očekávané výše a pravidelnosti", zcela mylné. Computer Press obchodní smlouvu přesně plní.
Omlouvám se, že nemohu v současné chvíli poskytnout více informací: jde ale o řešení obchodního vztahu mezi dvěma subjekty a zveřejňování dalších skutečností by mohlo druhou smluvní stranu značně poškodit.
Myslím, že ti obchodní partneři byli především na straně Computer Pressu. Clark jako takový je vývojářská firma a obchod nedělá a v podstatě ani neumí. Spojení s Computer Pressem bylo podle mého názoru pro Linx jako systém velmi přínosné. Nejde o Computer press jako takový, ale Linx potřeboval zázemí, jak finanční, tak i obchodní. A to v tomto partnerovi měl.
Druhá věc je ta, že pokud se dva partneři neumějí dohodnout, tak je to vždy k ničemu. "Nedohoda" byla ale myslím oboustraná.
Jako bývalý autor a korektor pracující pro Computer Press, a také na základě konzultace s dalšími autory, musím bohužel konstatovat, že platby (alespoň autorům) od Computer Pressu opravdu velmi často někde váznou a neprobíhají ve stanovených termínech.
Dokonce se mi stalo, že po takřka 1/2 roce dohadů se ukázalo, že vystavená faktura se ve společnosti Computer Press jaksi "ztratila"...
Taková alespoň byla praxe v minulosti, nevím jak je to nyní.
I když mi jsou podnikatelské aktivity firmy Computer Press sympatické, domnívám se, že tímto zbytečným lajdáctvím (alespoň se domnívám že se nejedná o oficiální politiku firmy:-) tato společnost v konečném důsledku zbytečně požkozuje sama sebe.
Mne taky, i kdyz mne zatim nevyhodili. Jenom nechapu, na co Linxu vubec Cpress byl. To si to nemohou delat sami? Ja si az dosud myslel, ze Linx je ciste Cpressu. Jinak nevim, ale myslim si, ze je zmena k mirne lepsimu.
Ta synergie byla smysluplná, ale nyní budou obě firmy poškozeny. Protože Kuba z Clarku má velmi podobnou podnikatelskou filozofii jako Hlavenka z CP, stálo možná za to to spolu táhnout ještě dál. Přese všechno...
Na co byl? Na prodej reklamy. Drahy davide, zkusils nekdy prodat hodne reklamy? Neni to jednoduche a banda programatoru a grafiku to proste nemuze zvladat.
Slávu si chcete vybudovat na názvu serveru? Vyhodili vás?
Myslím, že je to správné. Jen si všimněte, že když je nějaká aféra, ihned se přidají Ti zklamaní, Ti podcenění a
Ti ukřivdění. A vždy potom lůza vyleze ze svých děr ...
Nelze, než souhlasit. O vyhazování z reklamního systému Mr.Lin(x) však tato debata není. Jak správně píše >ssd<, v případě potíží se ozve vždy ta nespokojená strana.
V podstatě je to ale přirozené. Spokojení jsou spokojení. A nepotřebují přilévat oleje do ohně. Každopádně však v této kauze prozatím postrádám názory právě těch, kteří mají zajem na tom, aly Linx fungoval i nadále. Třeba právě těch spokojených.
Ticho po pěšině, kterému se kolem celé záležitosti poměrně daří, mě ale nabádá k úvaze, že se vlastně asi nic tak moc závažného nestalo.
Stalo se! A vážná věc to je. Pro ty, kteří přeci jen vidí víc pod pokličku, je to časovaná bomba.
Dle meho neskromneho nazoru to jen reklamni siti Mr.Linx uskodi. A to i ted do uplneho rozchodu Cpressu a Linxe... Lide budou zmateni a nebudou vedet, ktery reklamni system je spolehlivy.
I u reklamních systémů u nás platilo (a bude platit) obecné pravidlo, že čím menší firma, tím flexibilnější. Čím větší firma, tím lepší stabilita a důvěra pro velké investory. Co je lepší? Pro každého něco. Clark se teď dle mě musí zase s někým spojit, nebo najmout bandu schopných obchodníků.
Tento reklamní systém má za sebou více než krušnou historii, bohužel většinou vydlážděnou většími nebo menšími nepříjemnostmi. Tento krok pana Kuby rozhodně nepřinese prospěch nikomu. Zejména pak Linxovi samotnému. Computer Press tento rozvod rozhodně přežije a myslím, že se nebude bát internetovou reklamu provozovat dále. Má jednu podstatnou věc a tou je jeho obchodní síla. S jakým systémem, toť otázka, ale jednoduše řešitelná.
Ekonomika kolem Linxe je na pokraji totálního krachu a pan Kuba, jak se zdá, se s úsměvem jemu vlastním na tento krach ani moc nepřipravuje. Snad si ho ani nepřipouští.
Opravdu jsem velmi zvědav, jak se tento nový "porod" povede.
A moc se těším na to, jak bude Clark NetProject postupovat dále. Současně doufám, že se o tom budeme průběžně dozvídat a to z oficiálních zdrojů.
Velmi zaujimavy tah zo strany linxa, neviem ci tento krok ma prispiet k lepsiemu, ked narusi vztahy a vyhody oboch stran.
Zrejme aj na slovensku to bude zaujimave, kde je cela aplikacia regirtrovana na Cpress Slovensko (domena) a takisto spravovana slovenskym cpress-om.
No mne nejdriv vyradili ze systemu (a ani se neobtezovalio mi rict duvod) a pak mne jeste asi pul roku spamovali. Myslim ze jestli se linx polozi tak mu to jenom prospeje ;-)
Já právě naopak, příteli, Mr.Linx považuji za bezkonkurenční u nás. V čem vidím však právě jeho velké rezervy je prodej reklamy pro členy systému Mr.Linx Cash, který měl právě podle článku zřejmě na starosti CP.
Takže pevně doufám, že tyto "rozpory" službu nepoloží.
Hmm, ať se obě firmy třeba zblázní, od jisté doby používám software na filtraci všech těch reklamních pruhů a nesmyslů a načítání stránek je rázem mnohem rychlejší...
aby nevznikaly zbytecne dohady a nedorozumeni, upresnuji, ze ctenar Ivo (ktery ma jako svou stranku uvedeno URL http://www.seznam.cz) v zadnem pripade neni Ivo Lukacovic.