Vlákno názorů k článku Mr.Lin(x) vs. BillBoard pro malé servery od Jiří Hlavenka - Myslím, že autor článku, jinak dobrého, měl jít...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 9. 2001 13:29

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Myslím, že autor článku, jinak dobrého, měl jít ještě o krok dál - takhle ty závěry končí kdesi v polovině úvahy.

    10 000 bannerů má ve výměnném systému (dolní pozice různých těžko prodatelných serverů atd.) komerční cenu cca 200 Kč. Viz http://www.aukce.cz/views/ChildCategory.asp?page=1&id=305&on=193&sort=1
    Dotaz, který si autor klade, tedy měl znít asi takto: mám 200 Kč. Když dám tuto částku do reklamy, kolik nových zákazníků získám? A hned jsem doma... problém není v tom, že by "výměnná reklama nebyla pro malé servery efektivní", ale v tom, že za málo peněz bylo odjakživa málo muziky.

    Několik dalších poznámek. Pokud vám jde jenom o počet kliknutí (neboť tak v článku hodnotíte "efektivnost") kampaně, tak jste samozřejmě měl zvolit zcela jiný banner - provokativní, třeba i částečně "fake". Ten by měl už účinnost okolo pěti procent a mohl by vám přinést, podle těchto počtů okolo 500 návštěvníků měsíčně! To je už pro opravdu malinký server (10 000 stránek měsíčně, tedy 300 denně, odpovídá tomu, že server navštěvuje pravidelně nějakých 100-200 lidí - jen za měsíc tedy lze získat až pětinásobek tohoto počtu! Z nich se ovšem nestanou všichni pravidelnými návštěvíky, to je jasné).

    Pokud byste ale měl na mysli i zvyšování image značky vaší služby, pak si za skutečně legrační "cenu" kupujete deset tisíc "eyeballs". To odpovídá, řekněme, čtvrtstránce reklamy v profesním časopise (s nákladem v několika tisících výtisků): za ni byste zaplatil odhadem 5-10 000 Kč, případně i více. Ještě pořád je to tak "nevýhodné"?

    Ad doporučení, že je lepší "pro vás výhodnější dohodnout vzájemné upozorňování na služby v textu jiného takového serveru, zmínku v článku na serveru s velkou čtenářskou základnou". Ano, to je jistě pravda. Doporučuji zajít za nějakým takovým významným serverem (s návštěvností v miliónech stránek za měsíc) a říci jim: "Mám bezva nápad! Vy dáte na vaši homepage ikonku na moji službu a já na svou homepage zase na tu vaši! Moje návštěvnost je tak sto stránek za den. Tak co, berete?".
  • 4. 9. 2001 15:20

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Děkuji Vám, pane Hlavenko za kontrapunkt :-) zkusím stejně poutavě reagovat:

    Pokud komerční cena výměnné reklamy dosahuje CPT 200 Kč (osobně ji považuju za silně nadhodnocenou vzhledem k přepočtu na cenu za získání jednoho zákazníka je dokonce moýžná dražší než rádio a televize), pak si položím otázku, co za stejnou cenu mohu dostat.

    Aby se mi snadno počítalo, uvažuji 1% odklik banneru, cena za click pak vychází na CPC 20 Kč (to je vcelku srovnatelné s jinými médii). Pokud chci získat pro server 100 nových čtenářů (zjednoduším na 1 odklik = 1 čtenář), musím vydat 2.000 Kč. Za tu cenu/barterem/z kamarádství se domluvím s kamarádem, co má docela navštěvovanej server, že o mně napíše ve svém článku a je to. :-)

    Zmiňování ikonky není fair. Vzájemné upozorňování s podobně zaměřenými, třeba stejně malými weby je většinou výhodnější než nějaká ikonka (poměrně) -- jde o cílené sdělení. Navíc velké servery obvykle nemají o čem moc psát, takže stačí najít pana redaktora, začít se s ním jen tak mimochodem bavit, přivést řeč na téma a při té příležitosti se náhodou zmínit ... na mě to zkouší v jednom kuse kde kdo. :-)
  • 4. 9. 2001 17:05

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Vyrobit banner s CTR kolem 5 procent je daleko vetsi umeni, nez to vypada - v aktualnim zebricku Linxe ma nejuspesnejsi banner za vcera 3,97 %. CTR holt upada a ani trikove bannery uz nejsou to, co byvaly :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).