Mistrovství světa v biatlonu 2013, které probíhalo minulý týden v Novém Městě na Moravě a Česká televize z něj zajišťovala signál pro Evropskou vysílací unii EBU, se podepsalo na raketovém růstu sledovanosti programu ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku si v porovnáním s předminulým týdnem polepšil nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Podíl ČT Sport vzrostl konkrétně o 0,82 procentního bodu na hodnotu 4,36 procenta, vyplývá z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Naopak největší mezitýdenní pokles vykázal program ČT 2, který si v předminulém týdnu polepšil mimořádným zařazením přenosů tenisového Fed Cupu. Minulý týden ale klesl níž, než je jeho dlouhodobý průměr – pokles o 1,54 procentního bodu znamenal výsledek 3,89 procenta, což je zatím nejméně o začátku letošního roku. Dvojka si ale udržela náskok před čerstvou konkurencí v podobě Primy Zoom, která po prvním startovacím týdnu zaznamenala pokles o 0,54 procentního bodu na hodnotu 3,22 procenta.
K TÉMATU: Kriminálka Anděl v pondělí jako jediná v prime timu nad milionem diváků
Na pozicích první tří nejsledovanějších televizí se nic nezměnilo, lídrem zůstává Nova s celotýdenním podílem 23,26 procenta, následovaná programem ČT 1 s podílem rovných 17 procent a Primou family (15,76 procenta). Nova si oproti předminulému týdnu mírně pohoršila, Jednička stagnovala a hlavní kanál Primy nepatrně stoupnul. Výrazné zlepšení ale zaznamenala Prima Cool, která si polepšila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 3,89 procenta, letos zatím nejvyšší. Nejlepšího výsledku od začátku roku dosáhnul i Fanda (1,29 procenta).

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
Z pohledu tří největších televizních skupin vedla v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na dospělém publiku Česká televize, která oslovila 30,18 procenta diváků u televizních obrazovek. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,53 procentního bodu. Následovala Nova Group se souhrnným podílem 29,29 procenta, která rovněž klesla, ale o trochu méně než ČT (o 0,37 procentního bodu). Prima Group byla třetí s podílem 24,98 procenta, ale jako jediná si polepšila – vykázala růst o 0,33 procentního bodu.
V meziročním srovnání se 7. týdnem 2012 si nejvíce polepšil program ČT Sport, který vykázal nárůst o 0,88 procentního bodu na hodnotu 4,36 procenta (z loňských 3,48 procenta). Naopak největší meziroční pokles zaznamenal hlavní program Novy, který si pohoršil o 2,58 procentního bodu z loňských 25,84 na letošních 23,26 procenta.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 17,00 | – 0,01 | + 0,61 |
ČT 2 | 3,89 | - 1,54 | - 1,21 |
ČT Sport | 4,36 | + 0,82 | + 0,88 |
ČT 24 | 4,93 | + 0,20 | + 0,14 |
Nova | 23,26 | – 0,35 | - 2,58 |
Nova Cinema | 4,10 | – 0,24 | – 1,44 |
Fanda | 1,29 | + 0,16 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,64 | + 0,06 | – nevysílal – |
Prima family | 15,76 | + 0,14 | – 1,65 |
Prima Cool | 3,89 | + 0,73 | + 0,23 |
Prima love | 2,11 | 0 | + 0,15 |
Prima Zoom | 3,22 | – 0,54 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,40 | + 0,35 | – 1,29 |
Atmedia | 1,96 | + 0,09 | + 0,17 |
ostatní TV | 9,19 | + 0,13 | + 0,84 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch