Prodej digitální hudby dostává v česku záhy po spuštění iTunes Store dalšího koně. Je jím MusicJet, společný projekt velkých vydavatelů, OSA a Bald Brothers, podporovaný Seznamem a Evropou 2, tedy Lagardere.
A jaké jsou podmínky?
MusicJet Raz, dva je zdarma, v průběhu poslechu se ale zobrazují bannery a hudba je streamovaná, nelze si ji uložit u sebe na počítači. Můžete si ale vytvářet vlastní playlisty. Update: nejenom bannery, ale i zvuková reklama. Tu bude prodávat Evropa 2. Audioreklama zazní jednou za deset, patnáct minut. Internetovou reklamu bude prodávat Seznam.
MusicJet Start stojí 75 Kč s DPH měsíčně a je bez reklam.
MusicJet Naplno je také bez reklam, stojí 149 Kč měsíčně s DPH a podporuje synchronizaci s Android a Symbian telefony. Playlisty jsou dostupné i offline, do konce října bude i podpora Apple iOS.
V zásobě je 1,5 milionů hudebních skladeb.
A pozor: hudba vám nepatří, nekupujte si ji, jen pronajímáte. Skončí vám účet, skončí vám i hudba…
Technologickým dodavatelem je 4Mobile. Hudbu lze přehrávat jen na počítačích s operačním systémem Windows nebo podporovaných mobilech.
Uspěje MusicJet?
Co s tím? Nevypadá to špatně, v roce 2001 by to byla bomba. Teď … s konkurencí tolika různých zdrojů pro hudbu, kterou si uživatelé mohou přizpůsobit sobě a svým náladám i technickým podmínkám… Uvidíme.
Update 15:10 - a web MusicJetu už běží, můžete tedy zkoušet.