Vlákno názorů k článku Může ještě dnes vzniknout úspěšný server? od David Špinar - Patricku, zmínil jste několik oblastí, ve kterých je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 3. 2003 8:51

    David Špinar (neregistrovaný)
    Patricku, zmínil jste několik oblastí, ve kterých je na českém Internetovém trhu "našlapáno". Ano, kdo by dnes chtěl dělat finanční server, portál či zpravodajství, měl by to hodně těžké. Ale určitě Vy i já bychom dokázali vyjmenovat několik oblastí, které lidi zajímají a kde nefiguruje žádný silný subjekt, který se danému tématu věnuje profesionálně a také z toho i žije. Téměř o všech tématech existují amatérské weby, ale o těch asi tato debata není.
  • 28. 3. 2003 9:20

    Karel (neregistrovaný)
    Já osobně navštěvuji web pivson.cz. Jedná se o specializovanou záležitost, která navíc v téhle republice zajímá snad každého ;-), a navíc je to server pomšrně dobře a často aktualizovaný. To svědčí o tom, že nějaké projekty určitě vznikat mohou.
  • 28. 3. 2003 9:24

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Naopak si myslím, že o amatérských webech to je. Rozdíl mezi amatérským a profi webem je v tom, kolik do toho dávají a dostávají peněz, v ničem více. Amatér píšící o akciích je totéž co MBA píšící o tomtéž - tady je výsledek snadno kontrolovatelný.

    A vidíte - třeba ve financích prostory stále jsou - servery jako ifondy.cz jsou úspěšné a prosazují se, dělají to lidi, co tomu rozumí, dělají to dobře a prodávají to.

    Stejně technika - WiFi, ADSL, case modifikace, přetaktování, to všechno jde mimo hlavní servery (max. sem tam článeček) - a hodně lidí to zajímá. Tohle buďto pokryjí amatéři a z jejich webů se časem něco stane, nebo to nepokryje nikdo.

    Mne třeba osobně mrzí, že v podstatě zmizelo telekomunikační ekonomické zpravodajství, analýzy kde koho kdo - i tam je prostor. Nebrat jen tiskové zprávy, ale hrabat se ve výsledovkách atd. A přitom serverů o mobilech je tu asi deset.
  • 28. 3. 2003 9:36

    David Špinar (neregistrovaný)
    No, z tou Vaší třetí větou mám trochu problém. Je skutečně jedno, jestli o akciích píše amatér, který tomu rozumí, nebo MBA. Ale např. server akcie.cz by rozhodně nemohl fungovat zcela amatérsky. Takový komplexní web předpokládá profesionální zázemí. A o tom to právě je. Ona "komplexnost" je totiž hrozně drahá.

    Zavináče 2002 v oblasti Cestování vyhrál Dobrodruh. Moc podařený amatérský web. Ale dozvím se na něm, kde nejlépe a nejlevněji spát v Oslu? Kolik stojí vlak z Osla do Trondheimu? Jaké jsou limity pro spaní ve volné přírodě v národním parku Jotunheimen? Jaká je průměrná letní teplota v Narviku? Nedozvím. Postrádám tu naprosto profesionální web zaměřený na outdoorové cestování, na kterém bych se všechny tyto informace dozvěděl. A ten rozhodně žádný amatér (ve smyslu amatérského zázemí) udělat nemůže.
  • 28. 3. 2003 10:05

    Ondrej Pokluda (neregistrovaný)
    Zrovna u toho "dobrodružného cestování" si myslím, že tady trh pro profi web není, protože cestovatelé jsou většinou minimálně angličtinu ovládající. Třeba s tím počasím asi těžko někdo může konkurovat http://www.weatherbase.com/, ubytování najdu nejlépe přímo na norských stránkách, ...

    Co čekám od českých cestovatelských webů jsou spíše dojmy než pojmy, protože dojmy jsou se vzrůstající kulturní vzdáleností obtížněji sdělitelné.

    Specileně u toho Norska mi z celého českého webu pomohlo několik zcela amatérských webů vyhledaných googlem, kde autoři popisovali dojmy ze své cesty. Data jsem nalezl velmi přesně v cizině.
  • 28. 3. 2003 10:43

    Michal Ludvig (neregistrovaný)

    Co se tyka vlaku z Osla do Trondheimu: http://www.nsb.no
    (chce to Interrail jizdenku - pak je vsechno za par babek. Obvykle kolem 50 NOK za mistenku).
    Ale kazdy spravny cestovatel prece vi, ze nejpouzitelnejsi Evropske jizdni rady rostou na: http://www.bahn.de :-))

    Spani v Oslu: http://www.vandrerhjem.no/english
    (Oslo ale za vic jak pul dne nestoji - nejlepsi je spat v nocnim vlaku do Trondheimu).

    Prumerna teplota v Narviku: http://www.bbc.co.uk/weather/destination/static/TT004070.shtml
    (muzu rict, ze je tam velice prijemne - doporucuji neomezovat se jen na Narvik, ale projet cele Lofoty. Rozhodne stoji za to tam par dni stravit. Ale neni treba dojet az na konec - vesnicka A je plna turistu, velice draha a nic k videni tam neni - vetsi ostrovy bliz k pevnine jsou mnohem zajimavejsi).

    Jotunheimen & narodni parky vubec: http://www.breitlingweb.de/PAGEBILD/NO_TRIe.HTM
    (ale tam jsem nebyl).

    Myslim, ze dobrodruh.cz tu neni od toho, aby prinasel takovato fakta, ktera si kazdy muze behem par chvil najit na webu, ale aby prinasel zazitky a zkusenosti cestovatelu, ktere nelze vycist z oficialnich turistickych pruvodcu. Argument, ze treba nekdo neumi anglicky neberu - kdyz se chystam na vlastni triko s batohem na zadech do sveta, tak proste anglicky umet musim, jinak nekde potupne zhynu ;-)

  • 28. 3. 2003 11:00

    David Špinar (neregistrovaný)
    Jejdamane, to jsem čekal. :-))

    V Norsku jsem byl a všechny ty informace v podstatě znám a v tuto chvíli nepotřebuji. Ale díky za ně. :-)

    Samozřejmě, že vím, že VŠECHNY informace, po kterých zatoužím a mají nějakou souvislost s cestovaním, někde najdu. Třeba Googlem. Ale já jsem hovořil o systému "VŠE NA JEDNOM MÍSTĚ". O tom tu byla řeč.

    Proč musím navštívit deset webů, abych se dozvěděl, co potřebuji, když můžu jít na jeden, a ještě v češtině?

    Kdyby to totiž stačilo, proč by tedy existovaly finanční servery, když v podstatě všechny informace najdete na webech bank a pojišťoven?
  • 28. 3. 2003 11:15

    Michal Ludvig (neregistrovaný)
    Financni weby napriklad srovnavaji produkty ruznych bank - ale ma cenu srovnavat Norske drahy s Finskymi drahami? Nebo teplotu v Narviku s teplotou v Trondheimu? To by asi na samostatny clanek nevydalo.

    Navic financi weby pokryvaji nepomerne mensi cast sveta, nez by mel pokryvat profesionalni outdoor server (kteryzto by mel pokryvat svet cely).

    Dalsi vec je (i kdyz je to jen moje domenka), ze banky a pojistovny o zmenach ve svych sluzbach vydavaji tiskove zpravy, takze redakce financnich serveru jsou stale v obraze.

    Ale nepredpokladam, ze by Uruguayske drahy byly ochotne posilat nejakemu ceskemu serveru oznameni o kazde zmene v jejich jizdnich radech, takze redaktori tohoto serveru by museli informace aktivne vyhledavat, coz je myslim zasadni rozdil.

    Navic vetsinu informaci, ktere chcete, sezenete pekne pohromade vite kde... http://www.lonelyplanet.com :-)
  • 30. 3. 2003 11:02

    Patrik Chrz (neregistrovaný)
    No bezva, kdyz se tak vyznáš, tak mi třeba poradíš. Jak se co nejefektivněji dostat do Německa? Chci si koupit zahraniční zájezd u německé cestovky a jde mi o to, jak se dostat na letiště a eventuelně i porovnání nákladů.
    Zkoušel jsem to www.bahn.de ale tam se neukazuje cena, navic to vypada, že vlakem je to dost na dlouho.
    Poradíš stránky různých dopravců? Ještě nevím přesně kam, nejspíš do Mnichova ale uvažuji i o jiných letištích.
    Eventuelně přímo na mojí adresu.
  • 28. 3. 2003 13:07

    Martin Frohlich (neregistrovaný)
    Zajimave pohledy do mnoha norskych mest najdete na na http://www.worldlive.cz/webcams/125_norsko.

    A jeste poznamka k tematu: jiz delsi dobu na http://www.worldlive.cz provozujeme server o webkamerach, snazime se o pravidelne aktualizace a nabizime funkce, ktere jinde na ceskem internetu urcite nenajdete. Presto je dost obtizne prosadit se z pozice amaterskeho webu na profesionalni, jde predevsim o propagaci a tu si vetsina "amaterskych" webu nemuze ve vetsi mire dovolit. Je otazkou zda se kvalitni a zajimavy web muze prosadit sam (a to nemyslim jen v pripade naseho serveru :-))
  • 1. 4. 2003 10:56

    Petr Hanisch (neregistrovaný)

    Naprosto s vami souhlasim. Financni servery sleduji uzivatele, pro ktere je toto tema dennim chlebem a proto potrebuji informacni komplexnost, verohodnost a promtnost. Tyto atributy vam zaruci jen a pouze server, nikoliv nadany a pilny amater (ackoliv ekonomicky vzdelan), ktera nema a nemuze mit takove zazemi.

    Informace amaterskeho nadsence muze byt pouze jakymsi spestrenim ci zajimavosti, nemuze vsak nahradit komplexnost informaci renomovenaho serveru. V oboru Ekonomika a finance je to o to markantnejsi, nebot navstevnici techto serveru rozhoduji o investicich, cili jde o realne penize, tezko se pri takove praci budete spolehat na informace amatera.

    Co se tyce novych serveru, ktere by mohly prorazit, tak asi nepujde o zpravodajske servery, kde je trh jiz docela zaplnen kvalitou i kvantitou, ale pujde spise o sluzby. Server poskytujici zajimave, "nove" sluzby ma sanci prezit. Zde vidim moznost uplatneni, protoze sit sluzeb na netu jeste neni zdaleka vycerpana.

  • 28. 3. 2003 14:53

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    K tomu, aby tu mohlo vzniknout reflektované ekonomické zpravodajství z telekomunikací a IT potřebujete tři důležité věci:

    -- zázemí (newsroom se zdroji)
    -- redaktora s rozhledem v oboru
    -- odhodlání

    Tu první položku dneska může splnit Neris, Mafra a Economia (online). O tu druhou položku bych se hodně přel. Je tu několik lidí, kteří rozhled mají, ale nemohou vystupovat v roli nezávislého novináře. A nejhorší je to odhodlání. Dělat magazíny jako je Mobil, Lupa, Živě ... to je strašně pohodlné. Vezmete nějakou informaci, obalíte balastem vlastního subjektivismu a čekáte, co na to řeknou čtenáři.

    ---> Největší problém Mobilu a Mobilmánie (ale klidně to můžete vztáhnout i na Živě, Lupu, Technet, ISDN a další oborové publicistické servery) tkví v nejasné strategii. Mobilmánie i Mobil jsou rozkročeny mezi spotřebitelský a zpravodajský sektor, ale neuspokojují úplně ani jeden z nich. Oba servery píší o tomtéž ze stejného úhlu. A teď když jejich autoři začali rotovat, tak vlastně kolikrát ani není poznat, který z těch serverů čtete. Jsou indiferentní a zaměnitelné.

    ---> Ovšem poptávka po oborovém ekonomickém zpravodajství v ICT existuje. Myslím, že neprozradím nic, čeho byste se sami nedopátrali, když řeknu, že dokonce i ze strany jednoho vydavatele je tu snaha právě oborové ekonomické zpravodajství poskytovat a potýká se jen s personálními potížemi. Ukažte mi někoho, kdo má předpoklady takový projekt vést, já se za něj rád přimluvím.
  • 28. 3. 2003 15:08

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    ...tkví v nejasné strategii. - já si ale naopak myslím, že to je strategie, nabízet informace jak pro profi uživatele, tak pro spotřebitele. Bez toho byste těžko mohl takový zdroj v Čr dělat - skupiny jsou tu tak malé, že profilovat můžete opravdu jen těžko. Pokrývat kompletně jeden ze sektorů je podstatně náročnější, než pokrývat částečtě více oblastí. A většina uživatelů to většinou ocení více.
  • 28. 3. 2003 15:24

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Možná opradu Mobil může stát jako rozkročený obr, ale pokud nebude vědět, která noha je levá a která pravá, stačí, aby do něj někdo lehce strčil...

    Jinými slovy: týž článek, táž rubrika přeci nemůže uspokojit obě cílové skupiny.
  • 28. 3. 2003 15:31

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Proto taky pro každou skupinu dělá jiné články a jiné rubriky. Pro někoho jiného jsou recenze, pro jiného telekonom nebo finanční výsledky operátorů.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).