Vlákno názorů k článku Může ještě dnes vzniknout úspěšný server? od Patrick Zandl - Ano, to si také myslím. Ostatně i proto...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 3. 2003 20:29

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Ano, to si také myslím. Ostatně i proto jsem si udělal Marigolda a tam si můžu psát cokoliv, myslet si cokoliv, směřovat ho kamkoliv a jakkoliv si experimentovat. I to je logický vývoj, když si všimnete, jak se autoři osamostatňují od webů, kde začínali psát a zakládají si vlastní projektíky a webíky...
  • 29. 3. 2003 20:03

    MedvídekPů (neregistrovaný)
    Zploštění obsahu? Tak v tom došla LUPA.CZ podle všeho hodně daleko. Stále dokola se věnuje témuž, dokonce tak dokonale, že se nové články vpodstatě jeví jako copy a paste odstavců z mnoha článků již vydaných. Člověk potom doslova děkuje za občasné objevení se osamoceného článku na zcela jiné téma, než kopání do Telecomu a probírání ADSL stále pořád dokola.

    Možná nejde ani tolik o zploštění obsahu jako i o únavu materiálu. Mít pořád stejné lidi znamená, že většinou píší pořád o tom samém. Opisování tiskových zpráv, kopírování již vydaných kusů textů, stále stejné pohledy na stejnou věc. Hledat nové lidi a aktivně s nimi pracovat je podle všeho příliš pracné i pro šéfredaktora (ale možná je to také únava materiálu, rozuměj šéfredaktora).
  • 29. 3. 2003 18:21

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ona mcdonaldizace, nebo jak se tomu spíše říká zploštění obsahu, je logický vývoj.

    No, a tim se, kolem dokola, dostavame zpet k nedostatku autoru. Protoze autor pise z nadseni pro konkretni problem a pro penize (pricemz tyto dve slozky hraji v konkretnich pripadech ruzne silnou ulohu). Ve "zplostelem" mediu lze ale pomerne tezko psat nadsene clanky o konkretnim problemu, protoze zplostele medium se typicky venuje zplostelym tematum (a navic stale dokola), nadseni opada a s nim odpadaji i nadseni autori - a zbyvaji autori pisici (predevsim) pro penize. No, to, ze nejaka prace je vykonavana jen (nebo predevsim pro penize) je na te praci, neda se nic delat, vetsinou videt. Nemluve o tom, ze "stalych" autoru nemuzes mit moc, protoze bys je nedokazal zaplatit - a to malo co mas je tak nuceno rano psat o ADSL, v poledne o novem procesoru Intel, odpoledne o personalnich zmenach v Telecomu a pres noc si mozna strihne i clanek o necekanem zvyseni prodeje bananu na trznici v Lipencich. No, a ty clanky podle toho take vypadaji. No, a kvalite clanku se brzy prizpusobi ctenarska obec. Ostatne, pri "zplostovani" obsahu lze jen tezko opravnene ocekavat zkvalitnovani diskusi a jinych forem zpetne reakce od ctenaru. A tak jsou daleko pravdepodobnejsi blabolovite diskuse, hadky a prispevky podobne tomuto memu nez nejaka rozumna diskuse s kvalitni urovni. I to je logicky vyvoj ...

  • 29. 3. 2003 12:46

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Já předně Novinkám nic nevyčítám. Dělají, co slibují. Kdyby slibovali kompletní technické zpravodajství, to bych jim vytýkal.

    Ona mcdonaldizace, nebo jak se tomu spíše říká zploštění obsahu, je logický vývoj. Kdysi jsem tomu věnoval větší materiál na iPortu - hrany se obrušují, médium musí respektovat "mínění" firem atd. Dneska už není tak snadné napsat, že webhostingová firma Kočka je banda zlodějů a šmejdů, protože Kočka má právníky, pan Oppékač se umí ohánět. Navážet se lze do TElecomu, ale to už baví také ne každého, protože to už je přeci jen klišé. Press oddělení fungují - příště na snídani s novináři budou do vás nenápadně rýt, že jste o nich minule napsal, že jim nefunguje GPRS, zatímco ono nefungovalo jen v Praze a to by si přeci seriosní novinář měl všimnout... atd atd...

    Proto takových lidí ubývá. Kupodivu i v Zámoří se jako řešení pro investigativní žurnalistiku chápe v "zúžení kontaktů s firmami" - tedy téměř nulová komunikace s press týmy, nulová návštěvnost oficiálních presentací atd. Jenže to je těžké...
  • 28. 3. 2003 15:49

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Mno stejna McDonaldizace uz probehla v oblasti ISP. Vsichni prodavaji hamburgery a lisi se tim, ze u jednoho stoji 1220 Kc a u druheho 1219 Kc ...

    System se ovsem muze zmenit pouze tim, ze vstoupi externi (nemusi byt zahranicni) subjekt s novou strategii a bude uspesny.

  • 28. 3. 2003 15:46

    Michal Ludvig (neregistrovaný)
    Není nic krásnějšího, než dělat si pro zábavu nějaký projekt, a po třech pěti letech..., kdyz te to prestane bavit, ho prodat :-)
  • 28. 3. 2003 15:45

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Myslím, že na tomhle bychom se shodli.

    Při pohledu na grafy s výsledky návštěvností mě pak jímá ještě jiná hrůza. V online médiích mají šéfredaktoři odpovědnost, ale nemají pravomoci. Zodpovídají za něco, co nemohou ovlivnit (a hlevně za něco, čeho nechtějí dosáhnout). Převedeno do úplného zjednodušení: pokud Lupě roste meziročně návštěvnost o 30 procent, očekává se od ní setrvalý růst i dále.

    Toho lze dosáhnout pouze opakovaným psaním o týchž "tahácích" -- v našem případě ADSL a Google. Jenže majoritní čtenáři nevytváří komunitu, nejsou loyální a necítí spoluzodpovědnost za vývoj "svého" média. Dokladem toho, kudy se Lupa musí ubírat, je zjištění, že snížení počtu článků ze tří na dva denně nesníží (naopak zvýší) návštěvnost.

    Jenže tím ubývá prostor pro komunitu (tedy vlivové čtenáře), protože z prostorových důvodů není kde "pokrývat" její zájmy (nezbývá prostor na zprávy z událostí, jako jsou různé konference a veletrhy, není místo na diskuzní a polemické příspěvky, není prostor pro obecnější reflexe). Pod články se pak rozrůstají offtopicové a flame diskuze, které sice vytočí 80--90 příspěvků oproti dřívějším 40--50, ale kvalitu média nezvyšují.

    Člen komunity potom přijde na titulní stranu, mrkne a vidí: Aha, zase ADSL a vyhledavače, to je nuda -- a odejde. Kam se ztratily málo čtené články s Arénami? Kde jsou Šťourové, Okénka, Technologie, Zahraničí?

    Stejný přístup, který vytýká Patrick Novinkám, by se dal vysledovat i na dalších serverech, a já tady Lupu používám jen proto, že na mě změny v posledním roce jako na skalního čtenáře silně dopadají. Novinky jsou fastfoodem, ale po ulici chodí mnoho lidí, kteří hledají příjemnou restauraci. Jsem snad jediný, komu vadí macdonaldizace české online mediální scény?
  • 28. 3. 2003 15:11

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Martine,
    obavam se, ze "nedostatek autoru" je pouze virtualni zalezitost. Domnivam se, ze vsechna media, ktera jsi zminil, se vykaslala na komunitu a zacala se tvarit, ze dela byznys.

    Abych pouzil srovnani: Na trzisti najdes spoustu nazoru, kdezto v katedrale obvykle jeden silny hlas.

    IMHO stavet to ma smysl bud na komunitni bazi, nebo se silnym organizacnim zazemim.

  • 28. 3. 2003 15:07

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Myslím, že peníze nic neřeší. Zeptejte se v online médiích, koho chcete, každý vám řekne, že se potýká se zásadním nedostatkem autorů. Na Lupě už to dokonce Marek vzdal a stáhnul i inzerát hledající nového stálého redaktora. O tom, že tu chybí externí autoři, kteří by byli schopni průběžně "pokrývat" určité téma, myslím nemusím ani mluvit, protože citlivý čtenář si toho nemůže nevšimnout.

    Právě proto stejně jako Patrick Zandl vidím naději v přirozeně vznikajících médiích. Není nic krásnějšího, než dělat si pro zábavu nějaký projekt, a po třech pěti letech zjistit, že vás uživí a můžete se mu začít věnovat profesionálně.
  • 28. 3. 2003 12:07

    Tomáš Kráčmar (neregistrovaný)
    no já mám koncepci, kulich bude vypadat jinak, fungujeme zatím čtvrtý měsíc a dolaďujeme systém, aby všechno fungovalo k naší spokojenosti a mohli jsme se starat o obsah a ne o technickou stránku věci. až tohle bude, což je snad otázka týdnů, začneme se profilovat. zatím to vypadá tak (a vím, že není úplně fér to říkat), že vydáváme spoustu věcí jenom proto, aby bylo něco vydáno...
  • 28. 3. 2003 11:16

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Kvalitne pisici musi byt zejmena zakladatel a provozvoatel webu, kdyz sam dobre nepise, nepritahne ani par dobrych autoru, natoz penize.

    Koukal jsem na chvili na Kulicha (jedu přes GPRS, takže dost povrchně, je to takové líné) a přijde mi, že je to přesně problém zaměření - mnoho témat, žádné soustředění na jedno a tím i problém toho, že témata nestihnete pokrýt. Navíc na poli, kde už konkurence je a hluboko zakopaná...
  • 28. 3. 2003 8:53

    Tomáš Kráčmar (neregistrovaný)
    ... jenže ono je to těžký. když nemám peníze, neseženu autory, který mi budou psát pravidelně kvalitní články. když nebudu mít pravidelně kvalitní články, nemám co nabídnout. když nemám co nabídnout, nemůžu ani pomýšlet na úspěch. když nebudu mít úspěch, nebudu mít peníze. když nebudu mít peníze, neseženu pořádný autory...

    jak z toho ven? zatím to řeším tak, že se snažím přemlouvat známý. jenže známí nějak docházej a kvalitních pravidelnejch autorů je jako šafránu...

    není to snadný, ale to by bylo aby nebylo (:
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).