Vlákno názorů k článku Můžete zažalovat SEO agenturu za špatné výsledky? od Milan Piller - Chapu, ze pivni diskuze moho byt hodne zajimave.

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 8. 2013 13:30

    Lukáš Pítra (neregistrovaný)

    Neznám americké právo, měl jsem ale na toto téma pár pivních diskuzí s českými advokáty o hypotetických i reálně proběhlých sporech v českém prostředí. Co jsem si odnesl je mmj. to, že u SEO je prakticky nemožné nějak rozumně vyčíslit výši případné škody. Vypůjčím si větu Marka Prokopa, že "SEO je hra s pravděpodobností" - ve hře je spousta různých proměnných, které ani prasící agentura nedokáže ovlivnit (vývoj vyhledávače, aktivity konkurence) a je tím pádem složité se dohadovat "co by kdyby". Ze stejného důvodu je obtížné i odhadovat výtěžnost optimistických scénářů, nedejbože poskytovat jakési SEO garance.

    Těžko říct jak v USA, nicméně v ČR je u sporů navíc ještě ten problém, že chybí zkušení kvalifikovaní znalci a povědomí soudců (a vlastně i českého práva) o internetovém marketingu je velmi chabé. Spor je pak nutně spíše než o věcných argumentech z pohledu soudce "pocitovka".

    To nejlepší co klient může udělat je co možná nejpřesněji ve smouvě o spolupráci specifikovat, co má dodavatel dělat a jaké jsou meze, za které by neměl jít (např. právě nejednat v rozporu s pravidly poskytovatele služby, ve které se snažím něčeho dosáhnout, tj. Google).

    Toliko můj laický názor a moudra z druhé ruky :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).