Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Můžete zažalovat SEO agenturu za špatné výsledky? od martin matejka - Jirko já si naopak myslím, ze dokázat seo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 8. 2013 17:57

    martin matejka (neregistrovaný)

    Jirko já si naopak myslím, ze dokázat seo agentuře, ze nedělá práci dobre, je velmi jednoduché. Je tu vždycky objem peněz co klient nasype a na druhé straně je neco, co to (ne)přineslo.

    Pokud má klient alespon trošku rozumné kpi, jako třeba návštěvnost nebo obrat, v případě eshopu (a ne nějaké zhovadile pozice), je to velmi jednoduché.

    A netýká se to jen agentur, ale i freelanceru, aby me zas Pavel nebral za slovo ;-)

  • 7. 8. 2013 21:39

    Jiří Komár (neregistrovaný)

    Martine, souhlasím, že je to jednoduché co se týče pohledu z venčí, ale musíme brát v potaz i smlouvy nebo ujednání, které jsou zaneseny ve smlouvách. Je jasné, že tady to bude handrkování o všechno možné i nemožné. Klienti navíc často uzavírají spolupráci, aniž by nějak více věcem rozuměli. Pak je to věc, která se bude dokazovat hodně špatně. Třeba jen to kpi je pro hodně klientů neznámé slovo :(

  • 7. 8. 2013 22:20

    x (neregistrovaný)

    Jako by ste nevedel, jak se takovy web dela ...

    Prijde sisma, ve fotoshopu namaluje "navrh" ... po 150ti upravach a dohadech ejstli tohle nebo tamto o pixel posunout se to schvali ... a realizator se z toho pak muze doslova posrat. Jak to bude nebo nebude fungovat se prevazne vubec neresi. Resi se, jestli to bude vypadat "jako na tom obrazku" a zadavatel je pak velmi prekvapen, kdyz mu ( po x placenyho hodinach vysvetlovani) koncne dojde, ze vzhled stranky je naprosto irelevantni, protoze se to stejne v kazdem prohlizeci a na kazdem zarizeni bude zobrazova ponekud jinak.

    (zcela osobne sem zazil, ze se mesic resilo, proc v ruznych prohlizecich jsou obrazky o par px ruzne posunuty ...)

    Stejne tak se defakto nikdy neresi, zda jak a kdo bude na web davat ta data, takze se za statisice(nekdy i miliony) vyrobi ohromny web, se spoustu ruznych funkci, stovkami vsemoznych "uzasne dulezitych" poli ... ktera jsou pak navzdy prazdna ... (pamatuju ze si zadavatel vymyslel asi 40 zaskrtitek na tema "konicky" uzivatele, a nechtel si nechat vysvetlit, ze mu to stejne nikdo nikdy nevyplni, coz se presne stalo).

  • 7. 8. 2013 22:28

    x (neregistrovaný)

    Ja chci videt agenturu, ktera podepise smlouvu ve ktere bude naprosto cokoli garantovat.

    Ono vypacit (jakekoli) garance i z firem, ktere delaji zcela prokazatelnou cinnost je obtizne. Kuprikladu sem mel nabidku na prestavbu bytoveho jadra s tim, ze doba realizace je 14 dnu, tak sem po nich chtel at si do smlouvi doplnej penalizaci 1% za kazdy den navic (a klidne bonus 1% za kazdy den o ktery to bude driv). Nechteli...

    A pritom v tomhle pripade je zcela jasne co se ma udelat a do kdy to ma byt hotovo ...

    Takze si dovolim tvrdit, ze 100% smluv na tema seo vypada tak, ze tam sou nejake vseobecne pindy ze dotycny zoptimalizuje web, ale ze za vysledky neruci, prototoze nemuze ovlivnit okolnosti ... xyz

  • 7. 8. 2013 17:41

    Jiří Komár (neregistrovaný)

    Dokázat SEO agentuře, že nedělá to co má nebo že svými kroky stránky potopila je hodně obtížné. Osobně jsem před časem dostal do ruky klienta jedné české top agentury a nestačil jsem se divit, jak z klienta tahali peníze (jméno jinak mají skvělé a všichni z oboru je znají). Výsledkem jejich práce byly vlastně jen tuny papírů, ve kterých kluci a holky popisovali, co by šlo dělat, aniž by na tom začali. Na závěr spolupráce ještě smazali, co šlo, nepředali přístupy a přestali komunikovat. Klienti by měli při uzavírání smluv myslet i na tyto situace a vždy mít někde sepsáno, jak se bude pokračovat, pokud se něco nedaří nebo pokazí.

    Horší kapitola jsou ale vývojáři. Co mám zkušenost, tak redesign je u většiny českých IT firem pokus, který končí pro majitele webu hodně špatně. Tady bych byl asi ještě více opatrný a před redesignem se raději spojil s někým, kdo věcem rozumí a sestaví scénář redesignu a bude vše dozorovat. Nemůže se tak stát, že web po 2 měsících od redesignu propadne o 60% v návštěvnosti.

    Bohužel některým klientům jde jen o cenu a pak se nemůžou divit, že dostanou přesně to, co chtěli :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).