Vlákno názorů k článku Na Atlasu bude vyhledávat Centrum, Sklik bude do léta i pro kontext od Marek Prokop - Kontrolní otázka: Kolik stojí jedna imprese banneru při...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 5. 2008 15:00

    Marek Prokop
    Kontrolní otázka: Kolik stojí jedna imprese banneru při vcelku obvyklé ceníkové ceně 200 Kč za tisíc impresí?

    Ale teď vážně. Jednak jsou kampaně, které se na minimální cenu za klik (okolo těch 20 haléřů) opravdu optimalizují. Obvykle jde o slova s minimální či nulovou konkurencí, která však přesto mají pro některé projekty určitou hodnotu, a protože se jedná o neobchodní (někdy dokonce neziskové) weby, je minimální cena za návštěvníka zásadní.

    Častější ale je, že máte v kampani normálního, bežně konkurenčního projektu kombinaci různě drahých slov. Ta nejlevnější -- za nominální minimum systému -- přitom mohou dělat třeba i polovinu získaných kliků. Pak samozřejmě sakramentsky záleží na tom, zda dosažitelné minimum činí 20 haléřů, 50 haléřů, nebo třeba korunu.

    Reálně získanou hodnotu návštěvníka bych do toho netahal. Ta je při obvyklých konverzních poměrech v drtivé většině nulová.
  • 7. 5. 2008 14:34

    anonymní
    Co to je 20 haleru? Vzdyt tato hodnota byla uz davno zrusena a minimalni platebni castka je prece 50 hal.
    Je to brutalni alibismus rikat, ze se nekde da neco poridit za 20 haleru za klik.

    Pokud nekdo optimalizuje kampan na 20 haleru za klik tak se to snad neda ani komentovat. Jak muze nekdo chtit zaplatit za zakaznika nebo navstevnika 20 haleru?? Neni to hruby nepomer mezi cenou a ziskanou hodnoutou.
  • 7. 5. 2008 10:29

    Marek Prokop
    AdWords nejsou jediný systém, ve kterém lze dosáhnout cenu pod 20 haléřů za klik. Pokud budeme uvažovat cenu bez DPH (většina inzerentů jsou plátci DPH), pak činí minimální cena v Skliku necelých 17 haléřů za klik. Zároveň se dá na tuto cenu v Skliku dostat v podstatě bezpracně, kdežto dostat se na cenu pod 20 haléřů za klik v AdWords dá hodně práce a je to spíše výjimečné.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).