Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Na český trh míří další dva virtuální operátoři od P2010 - Strucne receno, skutecnou "revoluci" jsou stale jen tzv....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2013 10:12

    P2010 (neregistrovaný)

    Strucne receno, skutecnou "revoluci" jsou stale jen tzv. sedi operatori, kteri dokazi nabizet datove tarify za 1/3 ceny bezne nabidky tehoz operatora. A stale se jim to musi vyplatit, kdyz se firmam nabizi tarify zcela bez FUP uz za 150 Kc mesicne.

    Operatori pusti virtualum jen vyprodejove 2G sluzby, u kterych vedi ze zadnou perspektivu uz stejne nemaji. Mozna tak dopadne za pet let 3G, az bude pokryto alespon 10% uzemi LTE a k tomu tarif s FUP 150 MB :-)))

  • 8. 8. 2013 12:03

    Jan (neregistrovaný)

    Diky za reakci - byt pro me zadna novinka. Nabizi se otazka, proc tahle poznamka neni rovnou nekde v tiskove zprave - aspon takove rypnuti do stavajiciho stavu.

  • 8. 8. 2013 13:36

    x (neregistrovaný)

    Moc fajn ... ;D ze budete delat virtuala ... a proto vam uz tejden nefunguje VoIP?

  • 8. 8. 2013 14:02

    Ondřej Bouda (neregistrovaný)

    Osobě očekávám zlepšení nabídek virtuálů za rok, dva - až budoou mít tolik zákazníků, že budou mít sílu vyjednat si lepší podmínky ("když se nechcete domluvit, tak není problém, já můžu hostovat u někoho jiného").

  • 8. 8. 2013 14:24

    h4x0r

    Obávám se, že je to cyklický odkaz. Dokud nebudou mít lepší podmínky, nenaženou víc zákazníků, dokud nenaženou víc zákazníků, nedostanou lepší podmínky. Přítom, jak tu už padlo, je poměrně ostudné, že kdejaká šedivka má podmínky násobně lepší, než co tu "virtuálové" nabízejí.

  • 8. 8. 2013 15:06

    Ondřej Bouda (neregistrovaný)

    To je tím, že šedivky mají pár let (a tedy vyjednávacích koleček) náskok. Většina lidí ale o šedivkách netuší a nechává se odrbávat velkou trojkou - takže virtuálové podle mě mají kde lovit a uloví. Samozřejmě ne všichni - ale troufám si tvrdit, že kdo do roka nezanikne, ten tu nadkritickou masu nabere - a že jich pár bude. A pak už to pojede spirálou: vyjednají si lepší podmínky => výhodnější tarify => víc zákazníků => výhodnější podmínky...

  • 9. 8. 2013 13:57

    ViR

    O virtuály bych se až tak nebál. Ti co mají zkušenosti z TelCo oboru vědí co činí, a ti další zase mají masovou základnu klientů. Jinak to srovnání se "šedivkami" naráží na zásadní fakt, že skupina klientů šedivek, díky neveřejnosti služeb, se chová u některých služeb statisticky jinak, než skupina klientů virtuála, protože ti klienti virtuála jsou výrazně flexibilnější. Nebo-li, u virtuála je výrazně větší nebezpečí, že službu poskytnutou "v neomezeném rozsahu" za paušál (např. volání ve vlastní síti) bude "nadužívat" podstatně větší procento lidí. A to je jeden z důvodů, proč mohou mít "šedivky" některé podmínky lepší.

  • 9. 8. 2013 18:00

    x (neregistrovaný)

    Tak pro zajimavost, doplnim.

    Faynu chiply dle jejich vlastniho webu servery. Zalohy nejsou dusud obnoveny (kdo bude hledat historii hovoru, tak ma smulu). Pri te prilezitosti zmenili (nejspis vsem) hesla pro login telefonu ... a (ted to prijde!) jejich uzasna vymluva je, ze nestihaji obvolavat vsechny zakazniky, aby je o tom poinformovali. Mail je pro ne zjevne neznama technologie.

    Predpokladam ovsem, ze nechcip ani tak HW, jako spis jim ty servery nekdo naboril. V opacnem pripade by totiz nebyl zadny duvod proc menit pristupy. Na jakykoli support se samozrejme neda defakto dovolat (zkouseno opakovane celkem minimalne 2 hodiny).

  • 9. 8. 2013 18:12

    x (neregistrovaný)

    Cely ty plky o naduizvani sluzeb jsou jen vymluvy.

    Presne totez tu bylo (a neni to tak davno) u bezneho pripojeni na net. Bez FUP to pry nikdy nebude ... a kdesi cosi. Samozrejme ze plati, ze pokud omezeny tarif zmeni na neomezeny, tak nastane skok. Jenze ten skok je velmi kratkodoby, a ve finale se zatizeni nijak nezmeni. Lide totiz pouzivaji sluzby tak, jak potrebuji, nikoli tak, jak muzou. Plati zcela vseobecne.

    Takze pokud mi bude z vodovodu sotva kapat a za den mi nakape sklenice, budu samozrejme sluzbu "naduzivat", protoze pokud mi ta voda znicehoz nic potece tak tech sklenic vypiju trebas 10. Ale rozhodne jich nikdy nevypiju 100, a to ani v pripade, ze mi do baraku potece niagara.

    Jediny a nejvetsi problem operatoru s datama je ten, ze se pres to da klidne i telefonovat (pokud to funguje aspon trochu normalne). A proto se snazi sec jim sily staci data prznit, aby se to pouzivat nedalo.

    Dovolim si zaroven tvrdit, ze drtivy vetsine uzivatelu by ke spokojenosti stacilo, kdyby mobilni spojeni melo stabilne 1/4 mega, protoze to uz staci na vetsinu sluzeb (samozrejme nikoli na video, ale na filmy se na telefonu v horni dolni opravdu divat potrebuje malo kdo). Vpohode to ale dostacuje na web (byt to nebude "litat"), staci to na maily, nejake to vzdalene pripojeni ... Pri nejakych 6ti hodinach denne a 30ti dnech to hodi +- 18GB/mesic ... nemam pocit ze by to bylo giganticke mnoztvi dat (a realita samo bude desetinova - proc by nekdo visel na mobilu a neco sosal 6 hodin denne 30 dnu v mesici ... kdyz to na pevny nasosa za hodinu).

  • 9. 8. 2013 19:41

    Petr (neregistrovaný)

    "Lide totiz pouzivaji sluzby tak, jak potrebuji, nikoli tak, jak muzou. Plati zcela vseobecne."

    To sotva. Zkuste zavést třeba benzín za paušální měsíční poplatek, Lidi si pořídí auta s dvojnásobnou spotřebou, totéž se stane v tom případě s vodou - spotřeba pračky a myčky přestane být téma a délka cachtání taky ne.
    Ostatně to je empiricky ověřené. Po masivním zdražení vody na začátku kapitalismu u nás došlo k masivnímu poklesu spotřeby vody.

  • 10. 8. 2013 9:54

    x (neregistrovaný)

    Neporidi ... ta auta nejsou zadarmo ... a jezdit tankovat 2x castejs taky nikoho bavit nebude. Samo, spotreba (celkove) by stoupla, to nepochybne.

    A ten pokles postreby vody = lide neuspokojuji sve potreby nebo je uspokojuji jinak.

    Zjednodusene receno, pokud mam v siti 30% lidi kteri vycerpaji vice nez 50% svyho datovyho limitu, tak tech 30% lidi nejspis potrebuje vic dat. Ti co sou pod 50% vic dat spotrebovavat nebudou ani na neomezenem spojeni, protoze si dovolim tvrdit, ze jejich spotreba neni uz dana tim, ze by setrili a omezovali se.

    BTW: Ve firmach jsou zcela bezne neomezena data (nebo radove 10+GB), ti lide to maji zcela bezne dostupne i pro soukrome potreby ... a nevsim sem si, ze by pres to nekdo sosal hromady dat. A takovych lidi neni vubec malo.

  • 8. 8. 2013 9:28

    Hlavenka (neregistrovaný)

    Dobrý den,
    je zde několik příspěvků (podobné jsou i na jiných diskusních fórech), ve kterých jsou nabídky virtuálních operátorů označovány jako nevýhodné, protože např. nenabízejí neomezené volání nebo levná data.

    Je (domnívám se) jednoduché přijít na to, proč tomu tak je. Jistě ne tím, že by virtuální operátoři nechtěli vytvořit další tarify, o které by na trhu mohl být zájem: například tarif s levnými daty, případně tarify s neomezeným voláním. Virtuální operátoři ale mají k dispozici dané velkoobchodní nabídky od velkých operátorů a z těch musí vycházet - jinými slovy, postupují stejně jako jiní obchodníci, vezmou velkoobchodní cenu a k ní přihodí svou marži, a je zde maloobchodní (koncová) nabídka. Je to mírně zjednodušené, ale princip platí.

    Pokud tedy v nabídkách něco není, znamená to, jak se lze snadno dovtípit, že na toto neexistuje velkoobchodní nabídka, či případně, pokud by virtuální operátoři vytvořili sami takovouto nabídku (např. neomezených tarifů) "na vlastní triko", riskují silný prodělek, jak si lze snadno spočítat.

    (Velcí) mobilní operátoři dali virtuálům prostor pohybovat se pouze v určitém segmentu trhu, který se dá zjednodušeně označit jako "dvousetkorunoví klienti", a do té lukrativnější části trhu nechtějí moc nikoho pouštět. To platí o intenzivním volání (= neomezené paušály) i o moderním využití mobilních sítí - tedy data.

    Spekulaci, zda mobilní operátoři vůbec obchodně "chtějí" virtuály nebo zda pouze formálně splnili podmínku ČTÚ, aby se dostali k dalším frekvencím, už nechám na čtenářích Lupy.

    Nicméně je potřeba ještě dodat toto. Virtuální operátoři i tak dokáží snížit průměrné ceny za volání u nás, a to je pro koncového zákazníka velmi pozitivní. Jak je dobře známo, těžiště volání (průměrná útrata) se pohybuje právě mezi 200-300 Kč, jinými slovy silná většina klientů stejně neprovolá tolik, aby to oprávnilo koupi neomezeného tarifu za 700-800 korun. Volba neomezených tarifů u klientů je často vedená psychologickou úvahou "koupím si to, protože pak budu volat kolik chci". V praxi nicméně člověk volá, kolik potřebuje, a nikolik kolik chce - tedy výrazně méně.

    Je ale pravděpodobné - aspoň já v to věřím - že "není všem dnům konec", že mobilní operátoři časem zpřístupní virtuálům i velkoobchodní nabídky v oblasti neomezených tarifů, jakož i výhodná data.

    Jiří Hlavenka
    Fayn Telecommuniactions s.r.o.
    jednatel

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).