Má historka se sice netýká přímo spamu, ale v jistém ohledu také vypovídá o úrovni emailové komunikace ve firmách.
Kdysi mi přišel email z jedné Olomoucké cestovní kanceláře, kterou jsem předtím neznal a do které jsem nikdy žádný email neposílal (ostatně si nepamatují, že bych kdy psal do jakékoliv cestovní kanceláře email):
"Prosím napište svou žádost česky, cestovní kancelář ***** nekomunikuje se svými zákazníky v angličtině."
Email neobsahoval původní text, na který odpovídal, ale předpokládám, že se s největší pravděpodobností jednalo o junk-mail vygenerovaný asi nějakým virem a odeslaný s mou odchozí adresou od někoho, kdo má mou adresu ve svých kontaktech.
Ať už to ovšem bylo tak nebo jinak, ta odpověď má vlastní úroveň absurdity v tom, že žádá domělého anglicky mluvícího pisatele v češtině, aby napřístě psal česky ;)