Samozřejmě není nic černobíle. Někdo na Facebooku umí vydělávat, jiný neumí. Není to ale samotnou platformou, ale především ve zvolené strategii.
Marketéři musí pochopit, že tohle není další kanál, kam firmy sypou své reklamní žvásty, pochopit základní principy jak zaujmout, jak z uživatele udělat konzumenta, jak ho následně zkonvertovat v potenciálního zákazníka a ve finale ve skutečného zákazníka. Kdo to zvládne, tak promění Facebook v nejvýkonnější platformu.
Že Facebook neohlašuje změny? A co taková roadmapa? Vše zásadní je známo s dostatečným předstihem, připraveno API atd.
Jasně, Martin Malý pravděpodobně léta s úspěchem používá Google Adwords a tak očekává, že když si na FB Ads nahodí stejný inzerát, že se bude topit v zisku. Ale takhle to skutečně nefunguje.
Facebook je úžasný i v tom, že dokáže v marketingových agenturách oddělit zrno od plev a více než kde jinde platí: Kdo umí ten umí a kdo neumí ten čumí.
Tak usetrit se asi neco da? Ale to je neco jinyho nez: " pochopit základní principy jak zaujmout, jak z uživatele udělat konzumenta, jak ho následně zkonvertovat v potenciálního zákazníka a ve finale ve skutečného zákazníka. Kdo to zvládne, tak promění Facebook v nejvýkonnější platformu." to jsou proste kecy bez realnyho zakladu
Z blízkého okolí znám dva pěkné příklady - jedním je e-shop Bastard.cz (trička) - 10 tisíc fanoušků, když bylo hranice dosaženo, byla oznámena sleva 30% a nárůst byl 700% oproti běžnému nedělnímu prodeji... Druhý jsou aplikace pro Electronic Arts (CZ+SK+HU) - ale Martin hry přímo zmiňoval jako příklad, kdy to "jde". Podle mě také třeba Mall.cz nefunguje na Facebooku vůbec špatně a viděl bych za tím reálné peníze. Zajímavé případovky ze zahraničí najdete například tady: http://www.facebook-studio.com/
Reálný základ to podle mne má, ale k celému tomu procesu nestačí Facebook. Facebook je jenom jedna z částí multichannel marketingu, který jde k tomu procesu použít.
Typicky: uživatele zaujme nějaká Vaše Facebook app/obsah atd., pak ho zaujme něco natolik, že proklikne na Váš web a máte ho. Pohrajete si s Remarketingem, v nějaké další fázi pak třeba s personalizovaným emailingem atd.
Nevím jaký je běžný nedělní prodej, procenta jsou prostě nic neříkající. V podstatě obecně se dá říci, že sleva 30% zvedne dost zásadně prodeje na to nemusíš mít Facebook.
Na Facebooku inzeruji už dva roky. Začal jsem asi v září 2009. Před vánocemi jsou obecně velký prodeje, ale inzerce se skvěle vyplácela i v lednu a únoru. Cena byla cca dva až čtyři centy za proklik. Poté se reklama začala zdražovat a úspěšnost klesat. Sledoval jsem návratnost a přes léto jsem reklamu vypnul. Zkusil jsem dát reklamu znovu v říjnu, ale úspěšnost byla dost špatná. Reklama si na sebe sice vydělala, ale už to nebylo žádný hurá. Leden a únor byl tragický, takže jsem s reklamou na Facebooku přestal.
S článkem naprosto souhlasím, Facebook rozhodně není strojem na peníze a souhlasím i s dřívějším článkem Kargokultický web http://www.lupa.cz/clanky/kargokulticky-web/ . To přesně vystihuje Facebook a spousta manic street preachers.