Hlavní navigace

Na klienty Citibank opět útočil phishing

16. 3. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Na klienty Citibank opět útočil phishing. Do schránek českých uživatelů koncem týdne putoval podvodný e-mail, jehož potenciální účinnost naštěstí rapidně snižuje fakt, že byl napsaný v angličtině. Ve zprávě se tvrdí, že klientovi byl omezen účet kvůli porušení pravidel pro používání kreditních karet. Samozřejmě nechybí obligátní odkaz na podvodníky nastrčený web, kde je tentokrát klient vyzván k zadání čísla karty a PIN kódu. Podvodný web je mimo jiné opatřen logem Citibank.

Na klienty Citibank opět útočil phishing. Do schránek českých uživatelů koncem týdne putoval podvodný e-mail, jehož potenciální účinnost naštěstí rapidně snižuje fakt, že byl napsaný v angličtině. Ve zprávě se tvrdí, že klientovi byl omezen účet kvůli porušení pravidel pro používání kreditních karet. Samozřejmě nechybí obligátní odkaz na podvodníky nastrčený web, kde je tentokrát klient vyzván k zadání čísla karty a PIN kódu. Podvodný web je mimo jiné opatřen logem Citibank.

Pokud některý náš klient takový e-mail dostal, vůbec by na něj neměl reagovat. Pokud si ale není jistý, nejlepším řešením je kontaktovat přímo naší banku, řekl agentuře Mediafax Pavel Vlček, tiskový mluvčí Citibank. To samozřejmě není nic nového pod sluncem a platí to i pro klienty jiných bank. U Citibank nejde o první útok, ale zatím asi nejznámější phishingová past byla u nás nalíčena na klienty České spořitelny, kde byl podvodný e-mail napsán v nelámané češtině, což je zatím naštěstí výjimečný jev. (Mediafax.cz)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.