kdyz na www.nextra.cz si dam overit kdy navyseni bude realizovane na moji pripojce tak vysledek je:
Vážený zákazníku,
rychlost Vaší přípojky bude navýšena v období po 16. 6. 2007. Navýšení rychlosti vyžaduje koncové zařízení, které podporuje technologii ADSL 2+ a přístupový protokol PPPoE. Pro další informace vyberte jednu z následujících variant:............
Ale v podstate mi to je jedno, soucasna rychlost je uplne postacujici.
Nevím zda jsme vyjímka, ale u nás akce zrychlování znamenala zpomalení.
Naše původní rychlost: 4096/512 kb/s
Naše aktuální rychlost: 4100/259 kb/s (hlásí přímo modem)
Zpomalení jsme okamžitě reklamovali, ale O2 zatím mlčí... Nás žel moc nezajímá fantastických 8192 kb/s k nám (které možná jednou budem mít), ale právě těch 512 kb/s od nás (co již nemáme).
Ke zpomalení došlo po té, co nám vyměnili modem "Alcatel Speed Touch Home Ethernet" za "WELL PTI-845" (asi nutnost v rámci změny protokolu). Před výměnou nás předem upozornili, že Inernet od dvou ráno (1.6.2007) nepůjde - no nešel již 7 hodin před ohlášeným termínem... Technik na druhý den se podivoval, že máme fixní IP a že jestli jsme to říkali... Jelikož standardní nastavení WELL PTI-845 je takové, že veřejné IP máte na rozhraní modemu a ne až na počítači, tak jsem se pak půl dne seznamoval s modemem (technik mi samozřejmě pomohl tím, že si mám zavolat na 800...). Celou dobu byly služby na našem serveru nedostupné... Snad se O2 brzo probere...
jen tak mimochodem provozovat jakekoliv sluzby na domacim serveru, jeste navic pripojenem pres adsl od telekomiku je dle meho nazoru cire silenstvi :) tam totiz neni otazka jestli to vypadne, ale kdy to vypadne a kolik dni to potom nepobezi ;)
Myslím že se autor dopustil nepřesnosti... Navýšení rychlosti na PPPoA nebude!! Možná že je to jen jeden z důvodů zpomalení, ale faktem je, že TO2 navyšovat na PPPoA nebude - linku je nutne zmigrovat na PPPoE a teprve poté je možne rychlost navýšit. Předpokladám, že to není pro většinu zakazníku až tak triviální úkon a musí jim při tom někdo asistovat a z toho mi logicky vyplývá zpoždění... Navíc ještě není jisté, že i po přechodu na PPPoE bude kvalita linky natolik dobrá, že k navýšení rychlosti bude moci dojít...
Co hlásí modem, není úplně podstatné, pokud nehlásí míň, než je objednáno. Ten můj tvrdí 8192/1024, ale ve skutečnosti to je 2048/512 - to je u Radiokomunikací. Dříve u přeprodávaného Skynetu to bylo na modemu 4096/512 a ve skutečnosti to bylo 3072/256.
Díky. Máte samozřejmě pravdu. Linky na PPPoA budou nejdřív migrovány na PPPoE a teprve poté teoreticky dojde ke zvýšení rychlosti. Možná to mělo být v článku takto uvedeno, aby čtenář nenabyl dojmu, že se rychlosti navyšují i na protokolu PPPoA.
Každopádně toto v TO2 věděli ještě předtím než migrace vůbec začaly a museli to brát v úvahu při stanovování termínu, kdy bude většina přípojek navýšena.
No před rokem u mě byl technik (odpojování netu, lagy) a říkal, že jsem daleko od ústředny a max. rychlost co můžu mít je 3072 Mbit (měl jsem 2048), takže jsem do O2 napsal, aby mě zrychlili max. 3072 a v odpověď mě přišla reklama. Tak jsem tam zavolal a byl jsem ujištěn, že mě rychlost navýší na max. 3072. A mám rychlost ? 4096 ...
co je toto za clanok?
TO2 uzko spolupracuje s ISP, plan je znamy, postupy a datumy su dobre zname. ak to nevie zakaznik, nema co nadavat na O2 ale na svojho ISP. autor clanku by vsak mal vediet viac.
tento clanok pise same pravdepodobne a nema overene zakladne fakty.
navyse neuvadza par suvislosti, ako ze zmena modulacie vyzaduje zmenu modemu. vyssie rychlosti 6 a 8 M sa malokomu podari dosiahnut.
kritiku by si skor ako proces upgradu zasluzili ine veci - nizky upstream v pomere k upstreamu, kratky termin - len mesiac medzi oznamenim a zacatim procesu, atd.
koncovi zakaznici pockaju. vacsinou nemozu ani poznat, ci maju 2M alebo 4M.
Fakta můžete v tomto případě ověřovat do té míry, do které je ochotna se vyjádřit TO2 případně další alternativní operátoři. Plán je možná známý, ale původní termín počítal s migrací většiny zákazníků do 31.května a to se nestalo. Výjimku měly tvořit pouze přípojky, na kterých nebude možné rychlost navýšit dle migračního schématu.
Pokud Vám chybí některé souvislosti, doporučuji přečíst můj článek z 22.března. Najdete tam zmínku o modemech, rychlostech na upstreamu atd.
No a právě náš modem hlásí 4100/259 kb/s - tedy hlásí méně. Jelikož máme mít rychlost 4096/512 kb/s (a 8192/512 kb/s po navýšení). To že například v současné době je efektivní rychlost po http k nám 310 kB/s (tedy asi 2540 kb/s) je další výsměch O2. Je opravdu neuvěřitelné co může znamenat slovo "zrychlení". Mi co ovládáme doublethink velmi špatně, se s tím špatně srovnáváme.
Mám ADSL od GTS (ještě před akvizicemi) na platformě telekomu, PPPoA, původně 1024/256, nyní 3072/256 a čekám na převod na 6144/384 a podle nějaké aplikace na webu GTS mi to už od dubna tvrdí, že budu migrován až po 16.6. Navíc můj modem nepodporuje ADSL2+ a kupovat nový fakt nehodlám. Tak jsem zvědavý co mi s tím udělají. Tak si říkám, jsetli bych neměl využít současné akce UPC a na ADSL se vykašlat.
Na PPPoA TO2 navyšovat bude pánové, jen to stále odkládá, aby donutil co nejvíce operátorů a svých zákazníků přejít na pro ně výhodnější PPPoE.
Poslední termín přímo od TO2 je že by hromadná migrace PPPoA klientů měla proběhnout kolem 13.června. I v článku je uvedena citace GTS, že čeká na mihraci PPPoA klientů a neříkají nic o tom, že jim to TO2 neudělá.
Na počátku migrace TO2 slibovala, že bude migrovat minimálně 60% linek, v první vlně, po první vlně se začali vymlouvat, že to bylo více než 60% ale jen z PPPoE a že PPPoA bude zmigrována v druhé vlně a po druhé vlně odložili migraci PPPoA na neurčito s tím, že nejsou schopni říci kdy to bude.
Jejich současná informace, že mají zmigrováno více než 90% linek platí čistě pro zákazníky TO2, protože na alternativce kašle z vysoka a regulačním úřadům je to jedno - v článku je zmiňován třeba Volný, který se dostal momentálně sotva na 50%, GTS v článku potvrzuje, že větší část klientů - tedy více než 50% kterou mají na PPPoA teprve na migraci čeká a nejinak je na tom třeba i Tiscali kde TO2 zmigrovala ani ne 30% linek.
Za zmínku také stojí, že si TO2 vyhradila právo na extra opožděný termín migrace pro linky zákaznků kteří mají O2TV.
Když to shrnu, tak je to běžná Telekomí klasika na kterou jsme již zvyklí - TO2 opět diskriminuje ostatsní operátory, využívá nekalé soutěže a ČTU a UHOSu je to jedno. :o)))
Jsem uplne ten samy pripad...mam 2048/256 a mel jsem byt zrachlen na 4096/256 (faktura uz mi na to chodi) jenze jedu porad 2048/256 a to z toho duvodu, ze jsem prý daleko (3120m) a tak mi to "zvednou" na 2048/128...grrr ja jsem tak nas....ej!!! Takze "navyšuji" z 2048/256 na 2048/128...no coment...je to sice krasne ze budu platit min, ale mam extreme a pripojenych vic lidi na siti a s 128kbit se provozovat VoIP či Skype ve vice uzivatelich opravdu nedá!
Při přechodu na 8Mbit si u GTSNovera připravte nervy !!!
květen, volám na infolinku co by stál 8Mbit, máme 4Mbit takže prý je migrace zadarmiko jen musím pořídit nový modem, jasný - kupuji modem a nic, urguji to po 31.5, začlo se něco dít - 1.6. přišel email o zahájení navýšení rychlosti (z 4 Mbit), od 2.6. soboty internet nejede bez žádného upozornění, z infolinky 800990990 žádné vysvětlení krom toho že za to může telefonica a že služba není garantovaná. Prý konfigurace trvá několik dnů. Čekám a ten internet nejde a nejde ... už třetí den. Takhle se chová velký ISP ?
Dobry den musite si v nastaveni prepnout protokol!!!
pak by Vam vse melo ject ok!..samozrejme je chyba spolecnosti, ze Vam toto nesdeli ihned.../pokud jedete na starym...
Procházel jsem účty za telefon za poslední rok a většinou provoláme méně než 60 minut, takže při volání z předplacenky z mobilu by to vyšlo lépe než platit 400 za pevnou, navíc by se dalo pořídit nějaké bezpaušálové VoIP. Takže to asi fakt zruším.
Já jsem se s nimi hádal 5 dní, kdy mě odpojili úplně, dnes mi zapojili udajně rychlost 6 Mb ( jsem od ústředny 300 m ), ale místo původních 3 Mb a slibovaných 6Mb mám pouze základ 2Mb. Tak jsem si zažádal o změnu rychlosti na 2 Mb a tím i změnu ceny z 799,- na 399,- a pokud se jim to podaří, budu spokojenej.
Tak a máme tu "rozuzlení". Pod telefonickým vedením technika jsme provedli měření, které prokázalo, že opravdu od nás nemáme sjednaných 512 kb/s. Technik oznámil, že přímo na ústředně je nastavena rychlost 259 kb/s, takže to je v pořádku.
Na otázku proč je na ústředně nastavena chybná rychlost, reagoval opět oznámením, že tam je 259 kb/s takže to tak má být. Měření ostatně také potvrdilo rychlost odpovídající teoretické hodnotě 259 kb/s - naměřili jsme 221 kb/s...
Tedy O2 se snaží dokázat, že A je opravdu A a když to vyjde tak je nadšené. V nadšení však zapomene se vyjádřit k tomu, že mi jsme již při reklamaci tvrdili, že nám po výměně modemu nastavili A, ale mi máme s nimi sjednáno 2*A...
Takže až u vás zazvoní O2, že vám vymění modem, aby vám mohlo zvýšit 2 krát rychlost, tak již budete vědět co to znamená...
To já využívám PPPoE a zrychlení nedošlo. Takže nevím o čem tady zas kecáte . To je jen výmluva o2. Pravda je v tom, že hodně zákazníků využívá PPPoE a ne PPPoA .
Mám podobnou zkušenost - před "zrychlením" jsem měl 2048/256 a 12GB FUP a po "zrychleni" 2048/128 a 3GB FUP. Ó díky velký O2. Tomu říkám zlepšování služeb zákazníkům. Seru na vás a jdu ke konkurenci!
Jo mám to samý! Mě tak nasrali! Šmejdi. Měl jsem 2048/256 12GB FUP a po zrychleni mam 2048/128 3GB FUP!!! Končím s nima a jdu k Radikomunikacím - na mý lince technicky nejde víc jak 2048 a Radikomunikace mají 2048/512 narozdíl od O2 2048/128. Kix
Pokud máš modem podporující ADSL2+ a jedeš na protokolu.PPPoE tak si toho ani nevšimneš dojde pouze k povolení kohoutků na brasu ale jestli máš špatný modem spojení bude nekvalitní a bude docházet k rozpadům. Určitě doporučuju v tomto přípaaadě modem vyměnit.
Mám to už dva roky, takže jedu na PPPoA, USB modem jsem při potřebě připojení víc kompů měnil, koupil jsem si Alcatel Speedtouch, který je jenom ADSL1, ale jinak je skvělý. Podle specifikace má i ADSL1 zvládat 8/1 Mbit/s, tak ať se dou vycpat že si musím kupovat nový modem, třetí fakt kupovat nehodlám. Zatím jsem od nich nedostal žádné info co a jak. Asi se fakt naštvu a přejdu na to UPC, za 886,5 Kč co platím GTS tam můžu mít 5/1 Mbit/s.
Chápu že u 02 neví pravá ruka co dělá levá. A Technical support moc nespolupracuje s obchodnim atak dále. Ale k možným rozpadům na lince mohlo docházet z důvodů nadkonfigurované linky a zvyšení rychlosti nebo má někdo z vašich sousedů O2tv což může zpusobovat zahlcení linky, a nebo také staré vedení. Doporučuju vyměnit modem za ADSL2+ nebo si požádat o snížení rychlosti a proměření linky.
Každopádně mě zrychlení docela potěšilo a neměl sem po zrychlení (4.4) žádné problémy. a dokonce došlo chybnému nastavení takže mám po vyčerpání FUP stále 128kb/s ale to mi k ničemu není.
Předpokládal jsem, že navýšení rychlosti proběhne bez mé účasti. To byl ovšem velký omyl! Nejprve jsem musel překonfigurovat modem z PPPoA na PPPoE. To byl tzv. první krok slavné migrace. Pak se ukázalo, že můj modem neumí ADSL2+ - takže koupit nový modem!!!!! Teď čekám na druhý krok migrace.... Je to fakt děs-běs!
jenže ADSL a ADSL 2+ je poněkud rozdíl, takže až tam TO2 pustí ADSL 2+ tak se Váš modem nesesynchronizuje a nic nepojede.
Je pravda, že klasické ADSL umí 8Mb v downloadu, ale v TO2 mají spočítáno, že je pro ně lepší nabídnout vyšší rychlosti na ADSL 2+ protože tím konkurenci podrazí nohy u tisícovek klientů, kteří budou potřebovat nové železo, které jim TO2 nabídne zdarma, ale alternativci na nabídku zdarma nebudou mít finanční prostor.
Jsem jeden s těch kterým ještě rychlost ADSL nezvýšily. Mám ADSL od alternativního operátora Tiscali. Zajímalo mě kdy mi konečně ADSL zrychlí tak jsem napsal dotaz přímo k O2, jelikož vlastní síť, tak má zrychlovaní na starosti. Obratem přišla odpověd že nevědí, kdy se mi rychlost navýší protože neznají podmínky Tiscali. Tak jsem napsal dotaz Tiscali a ty odpověděli že to má na starosti O2 a oni do toho nemohou zasahovat.
Kdysi dávno se mi na jedné lince stalo, že po navýšení rychlosti na 4096 se vyskytla značná nestabilita, linka byla neustále restartována atd. - pomohlo až vrácení rychlosti zpět (tehdy ještě Nextra).
Protože při zřizování další linky mi technici O2 řekli, že půjde jen na 2048, tak jsem volal na O2, s tím, že budu klidně platit stejně peněz, ale chci mít jen 2048/256, ale že nechci 2048/128 ani 4096/256, protože mi technici tvrdili, že to nepůjde... Na infolince mi vše slíbili a najednou se dívám, že jsem po převodu jsem nastavený na 4096/256... Reálná rychlost byla ale 2048, bylo to stabilni, takže jsem to neřešil...
Vůbec si nestěžuji, ale velmi mě překvapilo, když mi minulý týden začala linka opravdu reálně fungovat na těch 4096, navíc i funguje...
Na stejné ústředně jen na jiném místě jsem si říkal, že to bude OK, ústředna je co by kamenem dohodil... Po převedení na vyšší rychlost začala linka vykazovat nestabilitu - sice ne to, co jsem předtím zažil, ale několikrát denně se restartovala... Takže jsme volali na O2, jestli by nám při stejné ceně nenechali původní rychlost... Přepojili nás na technika, který to měl "vyřešit" - tento "technik" na telefonu byl ukázkový příklad toho, ať Ti BFU neotravují - nejdříve říkal, že máme zavirovaný počítač, pak říkal, že máme špatně nastavený modem. A když jsme byli pořád neoblomní, tak se teda podíval, zjistil, že se ta linka opravdu resetuje a na žádost, jesli by mohli snížit rychlost linky na původní, nám bylo řečeno: "Co byste chtěli, to lidem vypadá i častěji a nic nechtějí"...