Ona to ale slatanina docela je :-)
A pritom je to atraktivni tema, ze ktereho by novinar vytezil celou serii. Historie, rozvod po letadle, satelitni versus pozemni spojeni, porovnani toho, co ktera aerolinka nabizi a za jakou cenu ... Vsechno je na webu a pripadne dalsi informace rady poskytnou aerolinky.
Misto toho - "muj mily blogisku ..."
Budete se divit, ale korektorky obvykle v noci spí :) V onlinu se korektury stejně nedají v principu dělat stejně jako v printu. Texty se často doplňují a mění i po jejich vydání. Ale aspoň mají čtenáři šanci nám ukázat, jak jsme třeba kvůli překlepu totálně nemožní :)
Tak to dopadne, když editor čte článek o půlnoci a korektorka až ráno :) Díky za upozornění, chyby opraveny.
Tak ono technicky se ten ping pres satelit moc pod 1000 ms stlacit neda. Prakticky jsem v lete bezel na satelitu v Cechach, a opravdu se prakticky darilo dosahovat cca 950 ms. Takze by ten satelit jeste mohli vylepsit, ale idealni to asi nebude nikdy. Pokud tedy nekdo nezprovozni prijem Internetu z pozemnich stanic - myslim, ze s tim taky nekdo experimentuje.
My jsme měli Internet v letadle Emirates na trase Dubai - Peking. Prvních 10 MB zdarma, dalších 500 MB za dolar. Žádný zázrak, ale na běžné surfování na webu to stačilo, na mobilu v Opeře mini mi stačilo i jen těch 10 MB na projití pár stránek, dokonce jsem nahrál i nějaké fotky na FB a pokecal s kamarády před Messenger.
Me zkusenosti z A380 (LH454):
ping do 1s, download cca 4Mbit
sluzbu poskytuje T-Mobile http://inflight.telekom.net/
9 Eur za 30 minut (bohuzel nejde "pauznout")
pingtest: http://imgur.com/7NJT6yC
speedted: http://imgur.com/zd1ZSMe
pocitove to bylo normalne pouzitelne
Má pak ještě smysl, aby ty články korektorka četla, když je opraví až poté, co si je přečtou pravidelní čtenáři a oznámí chyby v diskuzi? :-)
Ale je fakt, že to není špatný způsob, jak se dostat do učebnic. Za padesát let už nikdo nebude vědět, o čem Lupa psala, ale studenti žurnalistiky se budou učit, že to byl server, kde článek procházel korekturou osm hodin po jeho vydání :-)))
Pokud nás čtete, víte, že doplněné části textu označujeme a dáváme k nim i čas, kdy jsme článek aktualizovali. Tak jakýpak Orwell?
Mám stejné zkušenosti. Na maily, aktualizaci textů na webu a pro tu srandu nalezení svého letu na Flightradar24 těch 10 MB bohatě dostačuje :-) A $1 za 500 MB ve FL 430 je docela směšná částka, hlavně když Emirates mají v IFE (pardon, i.c.e. :-) stovky filmů a epizod seriálů, takže koukat na video online až tak zapotřebí není.
Tak to mi ukažte, jak pomocí ping či nslookup zjistíte, že jde o zive.cz, nslookup vrátí mfonline.cz.
Mimochodem, na tom serveru hostuje (mimo mnoha dalších) i zeny.cz, také čtyři písmena a první je z.
Takže jaký mělo smysl název domény schovávat? Asi aby nebylo poznat, o jakou jde (ale ano, to rozmazaní je nekvalitní, ono to totiž viditelně končí na e, takže pravděpodobně opravdu půjde o zive.cz, ovšem přijít na to vyžaduje více úsilí než prostý nslookup).
Jestli to tak ser.. tak to necti,kup si blesk v papirove forme a kochej se jak maj vse spravne.
Trochu se nad to povznes.koukam samy nejchytrejsi jaderni fyzik pomalu..chyby sou lidske a nijak mi maly mistake neznevazuje podstatu/pointu clanku..trochu nadhledu v jiz tak.silenem svete..cao
Nemuzu si pomoc, ale vzdycky kdyz ctu United, vybavi se mi https://youtu.be/5YGc4zOqozo
Hustota leteckého provozu je taková, že by to stačilo na nějakou mesh síť podpořenou drony. Ovšem levnější je zpřístupnění filmové databáze uložené na palubě letadla nebo tamtéž uložený snímek internetu z doby odletu zahrnující hlavní média. S palivem by letadlo dotankovalo i informace :-)