Hlavní navigace

Nad milion diváků se o víkendu dostalo jen TýTý, SuperStar byla až za ČT 1 a Primou

29. 4. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Pěvecká show na Nově skončila až třetí u dospělého publika, naopak u diváků od 15 do 54 let v neděli zvítězila. Výrazně bodovala Nova Cinema.

Reprízovaný původní detektivní příběh Vražda kočky domácí s Janem Kanyzou v roli detektiva udržel v neděli večer i po skončení cyklu Nevinné lži vítězství ČT 1 nad všemi ostatními televizemi. Byť zdaleka nedosáhl na hranici jednoho milionu diváků, s průměrným počtem 854 tisíc dospělých šlo o nejsledovanější nezpravodajský pořad nedělního večera. V podílu na publiku dosáhnul 20,70 procenta. O sto tisíc diváků méně, konkrétně 749 tisíc lidí, sledovalo ve stejnou dobu soutěž Máme rádi Češko na Primě family. Ta dosáhla podílu 18,94 procenta.

K TÉMATU: Evropská liga UEFA ve čtvrtek přilákala diváky k ČT Sport, Fanda zůstal téměř bez zájmu

Přímý přenos pěvecké soutěže SuperStar na Nově se musel od 20:20 hod. spokojit až s třetí příčkou, což se ale vztahuje jen na dospělé publikum. Z něj SuperStar sledovalo v průměru 663 tisíc diváků, což stačilo na podíl 20,56 procenta. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let ale bylo pořadí hlavních večerních pořadů úplně jiné. Zvítězila SuperStar s podílem 26,33 procenta, následovaná soutěží Máme rádi Česko s podílem 18,51 procenta a detektivkou Vražda kočky domácí, která z této cílové skupiny zaujala jen 14,53 procenta publika.

ČTĚTE TAKÉ: Neobyčejné životy na ČT 1 ve středu propadly, zaujala však Liga mistrů na ČT Sport

Nad průměr se v neděli večer dostala Nova Cinema hlavním filmem Loupež po italsku, který si od 20 hodin nenechalo ujít 415 tisíc dospělých diváků (10,39 procenta publika; v cílové skupině diváků od 15 do 54 let to bylo dokonce 13,38 procenta). Výrazně se dařilo i ČT Sport s podvečerním přenosem zápasu Českých hokejových her mezi Českem a Ruskem. Od 17:30 jej sledovalo 284 tisíc dospělých diváků (8,38 procenta publika; u maldších diváků od 15 do 54 let to bylo 11,44 procenta). Seriál Útvar pro zvláštní oběti VI zaujal na TV Barrandov od 22 hodin nadprůměrných 280 tisíc dospělých diváků, což odpovídalo 10,49 procentům publika.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za neděli 28. dubna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 18,38 18,45 14,45 13,57
ČT 2 4,01 3,39 3,33 2,70
ČT Sport 4,29 5,14 5,40 6,90
ČT 24 3,93 2,20 2,14 1,70
Nova 18,25 21,93 20,72 23,62
Nova Cinema 7,63 7,74 9,82 9,83
Fanda 1,06 0,84 1,18 0,86
Smíchov 0,85 0,77 1,22 1,19
Telka 0,96 0,93 0,92 0,81
Prima family 16,24 17,46 14,71 16,00
Prima Cool 3,79 4,33 5,70 6,45
Prima love 2,11 2,65 2,74 3,75
Prima Zoom 2,24 1,62 2,67 1,90
TV Barrandov 5,55 4,78 4,58 3,51
Atmedia 1,79 1,13 2,36 1,18
ostatní TV 8,91 6,63 8,06 6,03
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za neděli 28. dubna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 30,61 29,19 25,32 24,87
Nova Group 28,75 32,21 33,86 36,32
Prima Group 24,38 26,07 25,82 28,10

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Sobotnímu večeru kralovalo udělování televizních cen TýTý 2012, které živě přenášela od 20 hodin ČT 1. Rozdávání zakřivených zrcadel si nenechalo ujít 1,228 milionu dospělých diváků, což představovalo 33,93 procenta publika. Souběžně vysílané pořady na jiných televizích nedosáhly ani poloviny tohoto počtu diváků. Nejlépe se dařilo filmu Únos vlaku 123 na hlavním kanálu Novy, který od 20:20 hod. vidělo 574 tisíc dospělých diváků (15,93 procenta publika). U mladších diváků od 15 do 54 let ale byly výkony TýTý a filmu na Nově vyrovnané, byť těsně vyhrálo TýTý (podíl 22,65 procenta oproti 22,15 procentům).

Hlavní kanál Novy si ale diváky prvního večerního filmu udržel i u druhého – Odstřelovače od 22:20 hod. vidělo průměrně 550 tisíc dospělých diváků, což v dané chvíli představovalo nadprůměrný podíl 30,10 procenta a u mladšího publika dokonce 32,96 procenta. Od 20 hodin proti TýTý výrazně bodovala Nova Cinema, která zařadila českou komedii Zdeňka Trošky Slunce, seno, jahody. Vidělo ji v průměru 537 tisíc dospělých diváků, což bylo 14,85 procenta publika, ale u diváků od 15 do 54 let podíl vzrostl dokonce až na 20,83 procenta a téměř se vyrovnal hlavnímu kanálu Novy i ČT 1.

O poznání menší zájem byl o historický velkofilm Bathory, který po předávání cen TýTý od 22 hodin nabídla ČT 1. V konkurenci Odstřelovače na Nově zaujal průměrných 384 tisíc dospělých diváků, což stačilo na podíl 19,01 procenta (pro Jedničku však lehce nadprůměrný). Prima family se při posledním vysílání talk show Polívka na víně v původním sobotním časovém slotu od 20:15 hod. propadla na vůbec nejhorší výsledek od uvedení tohoto pořadu do vysílání: 175 tisíc dospělých diváků a podíl 4,82 procenta. ČT Sport naopak bodovala odpoledním přenosem hokejového zápasu Česko – Švédsko, který od 13:30 hod. vidělo 184 tisíc dospělých diváků (14,77 procenta publika).

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za sobotu 27. dubna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 21,15 27,18 15,67 19,30
ČT 2 5,54 4,76 5,17 5,51
ČT Sport 3,78 0,97 4,22 1,45
ČT 24 3,52 2,13 2,16 1,59
Nova 19,73 22,21 22,57 26,03
Nova Cinema 7,16 9,77 9,43 13,69
Fanda 1,04 1,38 1,23 1,77
Smíchov 0,88 0,93 1,15 1,37
Telka 1,07 0,93 0,80 0,46
Prima family 10,88 8,68 10,77 7,78
Prima Cool 3,89 4,27 5,17 5,73
Prima love 2,25 2,43 2,07 1,79
Prima Zoom 1,94 1,25 2,00 1,17
TV Barrandov 4,85 3,58 3,50 1,84
Atmedia 2,54 1,56 4,00 2,30
ostatní TV 9,79 7,96 10,08 8,20
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za sobotu 27. dubna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 33,99 35,05 27,22 27,86
Nova Group 29,88 35,22 35,18 43,33
Prima Group 18,96 16,62 20,02 16,47

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Sledovanost pátečních večerních pořadů negativně ovlivnilo hezké letní počasí a začínající víkend. V porovnání s předchozími pátky od televizní obrazovky utekla zřejmě až pětina diváků, takže žádný z pořadů po 20. hodině nedosáhl hranice milionu diváků. I dlouhodobě nejsledovanější seriál Vyprávěj na ČT 1 zaujal od 20 hodin 898 tisíc dospělých, což představovalo 27,79 procenta publika. Sledovanější však byla pozdější talk show Všechnopárty, kterou Jednička vysílala od 21:20 hod. Nenechalo si ji ujít 938 tisíc dospělých diváků (28,71 procenta publika), zatímco 13. komnata, která jí předcházela, oslovila 717 tisíc dospělých (21,35 procenta publika).

Druhým nejsledovanějším pořadem po 20. hodině byl film Bláznovo zlato na hlavním kanálu Novy. Nenechalo si ho ujít 524 tisíc dospělých diváků, což představovalo 16,11 procenta publika (a 21,73 procenta v cílové skupině diváků od 15 do 54 let, ani to však nestačilo ve stejné skupině na souběžně vysílaný seriál Vyprávěj). Julie Lescautová na Primě family zaujala ve stejnou dobu 410 tisíc dospělých diváků (12,38 procenta publika), zatímco Pán prstenů: Návrat krále na Nově Cinema oslovil 352 tisíc dospělých (12,22 procenta publika, u mladších od 15 do 54 let dokonce 20,67 procenta).

MMF24

Primě family se v pozdním pátečním večeru tradičně dařilo s Show Jana Krause, kterou si od 22:10 hod. nenechalo ujít 639 tisíc dospělých diváků (podíl 24,97 procenta), nad průměr se dostal i přenos fotbalové Gambrinus ligy na Fandovi, který od 20 hodin upřednostnilo 134 tisíc dospělých diváků. To odpovídalo 4,13 procentům publika (v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let byl podíl 4,55 procenta).

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za pátek 26. dubna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 18,25 22,80 13,00 17,03
ČT 2 3,70 4,06 3,71 3,75
ČT Sport 0,71 0,44 0,83 0,52
ČT 24 4,70 3,31 2,87 2,51
Nova 23,17 23,48 26,98 26,28
Nova Cinema 6,79 8,90 11,23 15,78
Fanda 1,78 2,90 2,15 3,37
Smíchov 1,00 0,89 1,54 1,35
Telka 0,78 0,84 0,67 0,67
Prima family 16,48 15,12 11,82 9,94
Prima Cool 3,55 3,11 5,19 4,23
Prima love 1,76 0,80 2,31 1,15
Prima Zoom 2,10 1,81 2,16 1,65
TV Barrandov 4,36 4,50 4,63 5,64
Atmedia 1,78 1,07 2,66 1,59
ostatní TV 9,10 5,96 8,24 4,54
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za pátek 26. dubna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 27,36 30,61 20,40 23,81
Nova Group 33,52 37,01 42,58 47,45
Prima Group 23,89 20,84 21,49 16,97

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).