Vlákno názorů k článku Nákupy v zahraničních e-shopech: Jak je to s clem a DPH a kdy poště zaplatíte 96 Kč navíc od Robert T. - ale který potřebuju prodat dál? Někdo říká, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 11. 2012 23:10

    Robert T. (neregistrovaný)

    ale který potřebuju prodat dál? Někdo říká, že pokud to projde celnicí, tak už není co řešit? Přece není možné lítat s každým balíčkem zpět po celnicích?

  • 17. 11. 2012 0:02

    Drondys (neregistrovaný)

    Odpovědnost za chybu nese obvykle celní deklarant. Odpovědnost za případné nedoměření cla nebo DPH při dovozu zboží nese adresát pouze pokud ji způsobí vlastním jednáním např. uvedením v omyl celního deklaranta, poskytnutím nepravdivých informací nebo zfalšování doložených dokumentů apod.

    Domníváte-li se, že došlo k chybě můžete podat žádost o změnu a případné doměření DPH nebo cla na celní úřad, a to pouhým zasláním žádosti elektronickou cestou bez nutnosti někam chodit s balíkem. K žádosti se přiloží doklady k zásilce (faktura/invoice, doklad o platbě PayPalem nebo bankovním převodem či platební kartou, prohlášení o účelu dovozu a případná významová specifikace položek v zásilce.

    Vzhledem k tomu, že adresát nemá zákonnou povinnost přezkoumávat správnost cleními orgány stanoveného DPH nebo cla tak se na to nikdo moc nehrne a faktem je, že o doměření DPH nebo cla se ozve jen málokdo zatímco o případné vrácení při chybách se ozve mnohem více lidí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).