Nehledě na to že mnoho fyzikálních jevů není možné za současného stavu vědy a techniky provést jinak než simulací a následnou vizualizací.
Nehledě na to, že simulací a následnou visualizací můžeme vyrobit spoustu zcela nereálných, nesmyslných a nemožných jevů.
Simulace je užitečná pouze tehdy, pokud vidíme do zákonů, které simulaci řídí (nejlépe, když si ji sami naprogramujeme) a ověříme, že se realita chová [v zásadě] stejně. Jinak jsou to akorát pohyblivé obrázky, které nemají např. se zmíněnou fyzikou nic společného. Jelikož žáci na základní škole typicky nejsou schopni ověřit ani to, že se simulace skutečně řídí danými zákony/principy/rovnicemi, je pro ně simulace naprd.
Při tření ebonitové tyče liščím ohonem skutečně žáci nevidí elektrony. A při simulaci snad nějaké elektrony vidí? Vidí leda pohyblivé obrázky, které mohou představovat cokoli, protože se pohybují na základě neznámých pravidel, o kterých nikdo neví, zda mají s chováním elektronů něco společného.