ad 1) Jsem zvenku – když nevím či nenalézám, tak se zeptám ;-)
ad 2) První věta na home page www.indos.cz je „AutoCont On Line nabízí školám i po ukončení projektu Internet do škol komplexní péči o veškerou výpočetní techniku. Bližší informace naleznete v rubrice Pokračování.“
ad 3) Pokud jste za 3-4 hodiny nenašel výše uvedené, tak je to přinejmenším podivné.
ad 4) Není to skutečně vidět.
ad 5) Na www.e-gram.cz/ je vlevo nabídka Výukové materiály, kde je jako druhý odshora článek Dva měsíce provozu nové verze evaluačního webu.
ad 6) Evaluační web skutečně moc přehledný není, protože se tam míchají tři různé druhy materiálů: profesionální výukové aplikace, práce učitelů a výstupy projektů SIPVZ. Vzhledem k tomu, že na trhu mnoho producentů není a školy o nich vesměs vědí a dostávají průběžně nabídku novinek, evaluační web se využívá jen minimálně. Navíc je jeho funkčnost a spolehlivost velmi problematická.
ad 7) Na www.e-gram.cz/ je vlevo nabídka Archiv, tam se dá několik přehledových materiálů nalézt.
ad 8) Všiml jsem si, že školy mohou žádat o nějaké dotace, nezkoumal jsem ale moc přesně, můj názor - je to děsně roztříštěné a tato metodika se hodí jen na odborné předměty, vyučované právě a jen na dané škole, nebo na několika málo z nich. - Existuje dotace na ICT přidělovaná podle počtu žáků, kterou využilo v letošním roce zhruba 92 % ZŠ, 91 % SŠ a 98 % gymnázií. Centrální nákupy v roce 2001-4 se neosvědčily, takže se sáhlo k druhému extrému. Co myslíte tou roztříštěností?
ad 9) Jedna věc je, že se někdy nevyplatí vyvíjet již vyvinuté. Z druhé strany dobře udělaný software se dá dobře prodat po celém světě. Ale doporučuji vyzkoušet lokalizované tituly Edison, Newton 3 nebo Cabri Geometrie.
ad 10) Rozumný by byl grantový systém, ale to co se stalo s prostředky z EU v rezortu školství, je někdy dost děsivé. Vyhodnocení Indoše se zpracovávalo několikrát pro vládu, ale MŠMT se i přes průšvihy chválí a chválí...
ad 11) Vzhledem k reformě školství (Rámcové vzdělávací programy a tvorba Školních vzdělávacích programů) by samozřejmě centrální úložiště výukových objektů i metodik bylo vhodné, první pokus je na www.rvp.cz, ale reforma podporuje především určitou autonomii školy. Pokus o zmanipulované výběrové řízení na tvorbu výukové aplikace na dějepis selhal na počátku roku 2002 a pochybuji, že by se někdo o něco podobného ještě pokusil. Podporu zaslouží tvorba standardizovaných výukových objektů, ale nepodceňoval bych školy jako zákazníky.
Nehledě na to že mnoho fyzikálních jevů není možné za současného stavu vědy a techniky provést jinak než simulací a následnou vizualizací.
Nehledě na to, že simulací a následnou visualizací můžeme vyrobit spoustu zcela nereálných, nesmyslných a nemožných jevů.
Simulace je užitečná pouze tehdy, pokud vidíme do zákonů, které simulaci řídí (nejlépe, když si ji sami naprogramujeme) a ověříme, že se realita chová [v zásadě] stejně. Jinak jsou to akorát pohyblivé obrázky, které nemají např. se zmíněnou fyzikou nic společného. Jelikož žáci na základní škole typicky nejsou schopni ověřit ani to, že se simulace skutečně řídí danými zákony/principy/rovnicemi, je pro ně simulace naprd.
Při tření ebonitové tyče liščím ohonem skutečně žáci nevidí elektrony. A při simulaci snad nějaké elektrony vidí? Vidí leda pohyblivé obrázky, které mohou představovat cokoli, protože se pohybují na základě neznámých pravidel, o kterých nikdo neví, zda mají s chováním elektronů něco společného.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.