Vlákno názorů k článku Nechte si udělat web, stát vám přidá 50.000 Kč! od Ondřej Fryc - V článku chybí jedna zásadní informace, která sice...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 1. 2001 10:25

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    V článku chybí jedna zásadní informace, která sice není napsána přímo v programu MARKETING ale až v "průvodci programem". Ta je, že záměr, na který je žádána dotace, musí mít proexportní charakter. Navíc, žádosti se schvalují individuálně a musíte k tomu doložit spoustu dokumentů. Např. musíte být firma. Musíte doložit výkaz Z/Z a rozvahu za loňský rok (resp. 99), musíte mít "prohlášení bezdlužnosti", musíte mít aktuální výpis z OR, všechno potvrzené od notáře...

    No a potom, když PROKÁŽETE, že Váš web pomůže exportu české ekonomiky, můžete pár korun dostat. 60% nemáte vůbec slíbeno, to je maximální hranice. Navíc v programu je jenom pár miliónů a když si vezmete, že hlavní částky půjdou na podporu výstavních stánků českých firem na veletrzích...

    Ondřej Fryc
  • 25. 1. 2001 10:48

    Mojzis Stupka (neregistrovaný)
    No, mám dojem, že ve druhém odstavci toho článku se o exportu mluví.
    Dokládání dokumentů - dokad se tu bude podvádět, budou všichni chtít milión dokumentů, než Vám něco dají ...
    A navíc se zdá, že když se jednou zaregistrujete u czechtrade, tak už Vás pak mají za své.
    Dosavadní zkušenosti - zatím příznivé:
    přečet sem si článek, zašel na stránky (nenechal se zmást tím, že se mluví o projektu a hledal pod finančími zdroji), zavolal na telefon (první číslo je fax, druhé pořád obsazené, ale za čas jsem se provolal), podiskutoval s příjemnou slečnou.
    Ta mi zašle dotazníky a formuláře a až je odevzdám, tak si dává tři týdny na odpověď.
    Jejich činnost pak má dvě fáze : 1) zjistit jestli daná firma má vůbec právo se zúčastnit, 2) před komisí zhodnotit konkrétní návrh činnosti. Komise zasedá každé úterý.

    To zní zatím celkem dobře, ne ? (ozvu se až jestli nezemřu pod návalem dotazníků v zítřejší poště - naskakujou mi z nich pupínky :-).
  • 25. 1. 2001 14:12

    Dadule (neregistrovaný)
    ad absurdum: za cca 83 000,- web i s grafickým návrhem neuděláte...

    A v objemu služeb a rosahu nabídek, které by velké exportní firmy prezentovali na webu, je příspěvek na vytvoření webu v nejisté výši 50 000,- směšnou almužnou. Zvláště, když je nutné absolvovat výše uvedené administrativní kroky. Vyplatí se to vůbec tohle všechno pro nejistý výsledek protrpět?
    DP

  • 25. 1. 2001 14:25

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Za cca 83 000,- web i s grafickým návrhem neuděláte.

    Musím se přiznat, že jen zírám. Doufám, že si to nepřečtou naši webdesigneři, a nezvednou nám taxy o jednu nulu. :-)

  • 26. 1. 2001 11:41

    Dadule (neregistrovaný)
    Trochu vytržené z konextu, ale budiž...

    Tak jen trochu počtů...

    Budeme vycházet z ceny 83 000 Kč. Grafický návrh na průměrně rozsáhlý a náročný web u dobrého - průměrného grafika (nemám na mysli interní zdroje!) - 20 000 - 25 000 Kč.

    Zbývá v lepším případě 63 000 Kč na práci programátorů, to máte při sazbě 800Kč na hodinu (což u programátora je fakt průměrná-podprůměrná cena) 78,75 hodin práce. Pokud uvažujeme na měsíc 167 pracovních hodin, tak to vystačí cca 10 dní práce jednoho programátora!

    A to samozřejmě většinou klientovi nabízíte komplexní řešení - tj. vývoj struktury, podoby a informačního obsahu webu.

    Nevím tedy, co je na mém příspěvku tak k zírání.

    DP

  • 26. 1. 2001 12:06

    Dadule (neregistrovaný)
    Výše uvedené samozřejmě platí jen v tom případě, že chce profesionálně provedený, vypadající a fungující web. Pokud ne, stačí vám nějaká firma typu "Práce všeho druhu - samo domo".

    A ještě něco: jestli jsem správně pochopila pravidla, tak 50 000Kč je 60% za každou jazykovou verzi - 4jazykové verze (maximálně 200 000Kč). Web vytvořený za cca 330 000Kč už může být opravdu velmi dobrý.

    Pak ale záleží jen na vás, kde si web necháte dělat :-)

    DP

  • 26. 1. 2001 12:22

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Obávám se, že pravidla jste pochopila špatně. Je to maximálně 50.000,-.

    Mimochodem. Rád bych podpořil Dalibora. Přijde mi to, že se tu každý snaží urvat na státu co může, nějak "zašmoulit" proexportní záměr, nějak "zašmoulit" fakturu od kamaráda web-designera. CzechTrade vám stejně ten web zhodnotí a věřte mi, že mají odborníky na to aby řekli "takovýhle humus a faktura na 80.000,-? to není možné a nic nepřispějeme." Stejně tak nemůžete použít web vytvořený jindy než v roce 2001. Jakékoli "šmoulení" je posuzováno jako trestný čin, proboha, tak mějte rozum!

    Pokud máte skutečný proexportní záměr, stát vám s tím pomůže více než jenom 50 tis. V programu je spousta možností - propagace v zahraničí apod. Ale bez pořádného podnikatelského záměru je to k ničemu. Jenom budete zaměstnávat úředníky odmítáním nesmyslných žádostí. A ty úředníky platíme z daní my všichni.

    Ondřej Fryc
  • 28. 1. 2001 1:11

    kolarik (neregistrovaný)
    dost dobre bych si nedokozal predstavit nekoho kdo by chtel 83tisic za tento druh prezentace a byl by uspesni v konkurencnim boji...

    i kdyz, ano znam par povedenych firem, co na zaklade dvou tri znamych referenci maji tak neuveritelne ceny, ze to az hezke neni.

    ale musim malicko sumarizovat :
    20 - 25tis za graficky NAVRH ??
    63 tis za 10dni prace programatora ??

    graficky navrh nezabere prumernemu grafikovi vice nez par hodin

    a programovani? nevim kdo by co programoval deset dni na tomto druhu webu.... deset dni netrva pomalu ani naprogramovani informacniho serveru (nepocitam ladeni)

    dost dobre nechapu tuto diskuzi, jelikoz exportni prezentace, nebo marketingove, nebo jakekoli se za onech 50tisic daji udelat i dve, pokud si vyberete Studio, ktere dela kvalitne za normalni ceny....


  • 29. 1. 2001 15:22

    Dadule (neregistrovaný)
    dost dobre bych si nedokozal predstavit nekoho kdo by chtel 83tisic za tento druh prezentace a byl by uspesni v konkurencnim boji...

    Tady se trochu dostáváme od původního obsahu článku, ale mám pocit, že každé dílo, tedy i vytvoření webové presentace, je velmi individuální. Proto se domnívám, že žádné průměrování vám nedokáže přesně stanovit, jaká by měla být cena za tu kterou presentaci. Pořád je to jen průměr. Pokaždé je tedy třeba uvažovat rozsah, náročnost, záběr, funknčnost (atd...) toho kterého webu. Pak vám může stačit 1000 nebo taky nestačit 1 000 000. Jako když si koupíte v bazaru trabant, ojetou škodovku, v autosalonu nový seat nebo nejnovější model volva. Taky pořád budete mít auto - více méně pojízdné, více méně komfortní, funkční, reprezentativní atp.

    A pokud vám někdo hodlá za určitých podmínek sponzorovat koupi onoho auta, proč ne.
    DP

  • 28. 2. 2001 2:01

    vr.......... (neregistrovaný)
    A máš hodně zákazníků ? :-)) Mám dojem, že kdybych s takovou cenou za web přišel do firmy tak mě ani přes bránu nepustí :-))
  • 27. 1. 2001 18:58

    Martin Suchy (neregistrovaný)
    HMMM souhlasim s kolegou Antosem. Navic je to o vladni podpore tem, kteri maji jasny zamer vyvazet. Neni to tedy o tom, ze protoze na to "davaji penize" tak si to teda udelam. Proto je tam ta spoulucast nejmene 40%.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).