Ta druhá věc je ve skutečnosti také ta první věc, sledování chování uživatele znamená, že bude vyhodnocovat některé údaje, které jde zjistit JavaScriptem. Tedy to neznamená žádné nové možnosti sledování.
Tedy by mohl být problém v té první části, že si někdo může vložit do stránky další kód od Google, vedle třeba Google Analytics, knihoven nahrávaných z CDN nebo současné reCAPTCHA. Výhoda JavaScriptu je v tom, že se dá snadno podívat, co vlastně zjišťuje. Navíc pokud se někdo bojí, že o něm bude nějaký JavaScript zjišťovat informace, které poskytnout nechce, má už JavaScript dávno vypnutý.
Takže v možnostech sledování uživatelů to nepřináší vůbec nic nového.
Méně ironie by neškodilo. Tento způsob řešení captchy například vyžaduje zapnutý javascript, a javascriptem se už dá získat docela dost údajů - mimo jiné se tak podstatně snáz vytváří fingerprint prohližeče, což pak v kombinaci s aspoň jedním místem, kam se uživatel přihlásí (např. Gmail) vede na možnost sledovat uživatele napříč všemi weby, kde jsou Googlí captchy použité.
Druhá věc je, že "nová captcha" sleduje chování uživatele i před kliknutím na checkbox, a zatím jsem se nedočetl, jestli ty informace třeba náhodou také neodesílá na server.
1) když budeš mít vypnutý javascript, nabídne se ti jiný ověření
2) to, že tě sleduje před kliknutím, je irelevantní, kdyby google vážně tolik zajímalo, jak hejbeš s myší, tak to hodí do všech scriptů (e.g. adwords, analytics, atd...)
btw: facebook už to dávno dělá - zjišťuje na jakých příspěvcích se zastavuješ myší, když projíždíš fb a podle toho ti pak dohazuje reklamy...
řešení je jednoduchý - vypni javascript