Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Nekupujte zajíce v pytli od Martin Schiefer - Jak jsem tak procital reakce je tu 99%...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 6. 2001 1:10

    Martin Schiefer (neregistrovaný)
    Jak jsem tak procital reakce je tu 99% zapornych reakci (rozumnej od provozovatelu online obchodu), ale dovolil bych si i pohled z druhe strany "barikady". Jelikoz pres net nakupuji velmi casto a siroky sortiment zbozi povazuji se tak za "typicky vzorek" online zakaznika. Moje zkusenosti jsou veskrze dobre a to hlavne u mensich obchodu s drobnym zbozim (upominkove predmety, knihy, cd, cdrom, dvd ...) naopak pri nakupu drazsich veci se problemy vyskytuji mnohem mnohem casteji. Za priklad mohu uvest nedodani manualu a napajeciho kabelu a DO u radio-cd-playeru Panasonic od firmy ATS Mlada Boleslav (http://web.inshop.cz/atsmb/inshop/shop.asp), toto "nedorozumneni" se vsak po cca 5 teklefonatech a 10 dnech vysvetlilo :))), jeste "horsi zkusenost" mam s firmou Obchodni dum Korunka Náchod (www.korunka.cz) kde jsem pred vanoci objednaval darky (fotak a video) potud vse v poradku, ale po vybaleni videa (NVSJ5) jsem zjistil, ze to nebylo plnohodnotne video, ale pouze player s moznosti nahravat takze bez tv tuneru coz na strance s informaci o produktu neni zmineno dodnes! Po zjisteni stavu veci jsem okamzite volal do zminene firmy se zadosti o VYMENU s naslednym doplatkem cca 1500,- za jine video - byl jsem striktne odmitnut se slovy "Nemel jste si to objednavat". Zkusil jsem to tedy jinak, nabidl jsem ze pokud jej vezmou zpet budu chtit vratit pouze 85% puvodni ceny a zbylych 15% bude za jejich "ochotu". Na odpoved jsem cekal 2 dny a znela "NE". Pokud by tento zakon platil jiz pred vanoci usetril bych si spoustu starosti a vyse jmenovany obchod by mel o jednoho staleho zalaznika vice, ovsem s timto pristupem nakupuji jinde a jsem zatim naprosto spokojen.

    Zaverem bych rad rekl panu Pavlu Vcislovi z 123shopu - nehazejte nas zakazniky do stejneho pytle to ze se jiste par "vycuranku" najde (stejne jako vsude jinde na zemi) neznamena, ze budeme ostatni za ne trpet samolibost nekterych radobyobchodniku a online obchody to dozajista nepolozi kdyz na stejnem principu funguji i jinde ve svete! Nesmite videt vsechno hned tak cerne :))) Ja se take nenervuji z toho, ze v kuchyni (hospoda, skolni jidelna - verejne stravovani) musi byt kohoutky u umyvadla naslapne ci na fotobunku a jidlo se nesmi po 3 hodinach od uvareni podavat! Urcite ten chytrej co to vymyslel doma vyhazuje zbytky od obeda, protoze podle zakona nejsou po trech hodinach "jedle" a (chudak) manzelka musi k veceri variz znovu :)))
  • 14. 6. 2001 9:13

    Michal Schwarz (neregistrovaný)
    I když jsem "jen" spotřebitel, a žádný obchod nevlastním a nejspíš ani nikdy vlastnit nebudu :), přesto mám pár připomínek:
    • Zmíněné nedodání napájecího kabelu a dálkového ovládání je problém, který řešil už předchozí zákon, a takováhle reklamace určitě není "vrácení zboží bez udání důvodu".
    • Na web www.korunka.cz jsem se díval, a jestli je tam situace opravdu stále stejná jako při Vaší návštěvě, pak si myslím, že opět rozhodně nešlo o "bezdůvodnou" reklamaci. V popisu u videopřehrávače Panasonic NV-SJ5EU totiž mimo jiné stojí "záznam jedním tlačítkem, záznam a reprodukce v režimu SP/LP", což je zjevně nepravdivá informace, a dodané zboží tudíž neodpovídá popisu. Když si objednám foťák a dostanu místo něj žehličku, taky ji přece můžu vrátit, i když je zcela v pořádku :-)), protože jsem si ji prostě _neobjednal_.

    Takže jsem chtěl jen říct, že Vaše předvánoční problémy tento zákon neřeší (resp. řeší, ale jinak než bych očekával), a že i dříve jste měl v zákoně pro svoje reklamace oporu. To, že teď nemusíte říkat "měl jsem dostat videorekordér a dostal jsem přehrávač", a stači jen říct "tohle nechci, vemte si to zpět" je trochu jiná věc.

  • 14. 6. 2001 13:06

    Martin Schiefer (neregistrovaný)
    Mozna mate pravdu ohledne "kladneho" vyrizeni reklamace ve vyse zminovanych pripadech, ale za jakou cenu? Urgovani, psani doporucenych dopisu, dozadovani se "prava spotrebitele" a v nejhorsim pripade soud. Zakon je nyni v mnohem jasnejsi "vratit zbozi bez udani duvodu" je narok zakaznika a pres to vlak nejede. Jinou otazkou je zda lhuta 14 dni neni prilis dlouha, osobne si myslim, ze by bohate stacila lhuta v rozmezi 3-5 dni "na rozmyslenou" od prebrani zbozi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).