Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Nekupujte zajíce v pytli od Pavel Kuric - Zajímavá informace. Ale opravdu si myslíte, že to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 6. 2001 9:02

    Pavel Kuric (neregistrovaný)
    Zajímavá informace. Ale opravdu si myslíte, že to je ta správná cesta? Kam touto otázkou mířím? Krásně to bylo vystiženo větou:

    "Kupříkladu z Vltavy se tak rázem stane půjčovna knih s širokým sortimentem a lidovými cenami."

    Chápu že je potřeba zákazníka chránit například pro případ dodání špatného nebo poškozeného zboží. Ale mít možnost vrátit zboží bez udání důvodů? Vím že třeba v USA to tak funguje, ale tam je asi trochu jiná mentalita lidí, než tady u nás doma. Takže kopím si knihu, do 14 dnů si ji bohatě přečtu (do 3 měsícu si ji přečte celá rodina a pokud možno co nejvíce známých), a pak hůra Internetový obchode, naval peníze zpět! A za týden mě máte jako "(ne)spokojeného" zákazníka zpátky, vždyť knih máte přece dost (teda alespoň zatím, dokud fungujete).
    Takže pokud chcete, aby u nás takovéto obchody zanikly, tak jen vzhůru do toho, teď máte ideální šanci, Vážení zákaznící.
    Tento zákon "na ochranu spotřebitelů" je určitě asi potřeba, ale podle mě mu chybí takové drobnosti, jako přesnější vymezení toho, kdy může zákazník zboží vrátit (zákon jsem nečetl a vycházím jen z toho, co bylo v článku).
    Závěrem chci podotknout, že nejsem majitelem ani zaměstnancem žádného Internetového obchodu!
  • 12. 6. 2001 10:04

    David (neregistrovaný)
    Ve vší úctě: Vltava uvedením zákazníka v omyl (Chybně udaná lhůta pro vrácení zboží.) si sama škodí. Nemyslím si, že by jí cokoliv bránilo v uvádění přesných dat. Změna na webu by měla být otázkou několika okamžiků. Jestliže toto neprovede, ztrácí sama svou hloupostí.

    V článku jsou zmíněny druhy zoží, které je nutno vrátit v neporušeném obalu. I termín tam je.

    Jste zákazník, tak se podle toho chovejte. Vy máte právo na kvalitní zboží za dohodnutou cenu, máte právo na jednání podle zákona. Nelíbí-li se Vám zákon, snažte se o jeho změnu.

    A ještě něco: Zrovna s Vltavou nemám nejlepší zkušenosti. I v testu je uvedeno, že zboží nedodala...
  • 12. 6. 2001 11:01

    Zdeněk Šindelář (neregistrovaný)
    Půjčovna s lidovými cenami? No nevím, ale při pohledu na ceník pošty ... předpokládám že povinnost obchodníka vrátit peníze za zboží neznamená i refundaci poštovného. Navíc pokud si knihu přečte celá rodina a pokud možno co nejvíce známých, tak asi bude možné úspěšně polemizovat o tom, zda se dá považovat za nepoškozenou.
  • 12. 6. 2001 11:49

    m (neregistrovaný)
    aha, mohl byste mi rici, proc tedy v americe nezkrachuji? viz pri mistrovstvi sveta ve fotbale jsou "rozpujcovane" vsechny velkoplosne televize co obchody maji.. za 14 dni se vraci...
  • 12. 6. 2001 13:20

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Zakon refundaci postovneho skutecne nezahrnuje, ale z vysledku testu je nicmene patrne, ze nekteri obchodnici vraci i postovne.
  • 12. 6. 2001 13:39

    blackshock (neregistrovaný)
    myslim, ze pro obchod neni problem sledovat, jak casto zbozi vracite "bez udani duvodu". udelate to 3x a uz vam proste nic neprodaji... (tedy pokud neexistuje nejaky zakon o povinnosti prodat zbozi zakaznikovi, napr. neco jako antidiskriminace)

    navic si myslim, ze je s vracenim zbozi dost prace okolo (znovu to zbozi zabalit, odnest na postu, zaplatit dalsi postovny), ale je mozne, ze to nekoho bude bavit. masove (tak aby to obchody ohrozilo) si ale myslim, ze se to nerozsiri.
  • 12. 6. 2001 17:08

    stani (neregistrovaný)
    V USA je to trochu propracovane....
    napr. za tu dobu co zakaznik zbozi zaplatil a ma ho doma, obchodu bezi v bance z teto sumy procenta....a tim se vlatne kryji ty naklady, ale jeste tam je neco.tohle neposkytuji vsude, ale pouze velke supermarkety...a take se samozrejme muzete dostat na "black list".


    Ale ten zakon u nas, muze vest vzhledem k nasi mentalite ke krachu internetovych obchodu....... jenom to postovne, zpetne vybalovani zbozi, ucetni prace, atd. BUDE obrovsky a financne zatezujici problem.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).