Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Neomezená data jsou tady. T-Mobile začne nové tarify prodávat od září od anonym - 1) Nerozumím, proč se v posledních letech klade...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 26. 8. 2019 16:33

    bez přezdívky

    1) Nerozumím, proč se v posledních letech klade takový důraz na data (potud ještě v pořádku), zatímco ceny volání zůstávají (z pohledu operátorů) stranou. Také mě překvapuje, že operátoři většinou přicházejí pouze s nabídkami "více služeb za více peněz", případně "více služeb za stejně peněz", ale už nikoli "méně služeb za méně peněz".

    Příklad: Z článku a infografiky vyplývá, že nejnižší objem dat k paušálu stojí sedminu neomezených dat.
    Proč tedy operátoři stejně tak nenabídnou sedminu minut (z neomezeného volání) za sedminu ceny (neomezeného volání)?

    Měsíc má 43.200 minut. Za to se platí (ceníkově) cca 400 Kč. Nevím, zda někdo dokáže "prokecat" celý měsíc non-stop, minimálně asi někdy spí. Mně by bohatě stačily 3 % uvedených minut. Proč není na trhu např. 1.000 minut za 12 korun? Nebo i kdybychom zůstali u té sedminy, tak za 60 korun. (Jasně, rozumím, některé náklady jsou fixní bez ohledu na dobu volání, ale snad chápete.) Zcela zjednodušeně, proč stejné cenové poměry (základ x neomezeně) jako u dat nefungují i u hovorů?

    2) Pokud si pamatuji, operátoři opakovaně argumentovali, že drahé služby (resp. nezlevňování) jsou způsobeny investicemi do nových sítí atd. Zaprvé, pro volání stačí staré dobré GSM - co se tam parametricky změnilo za posledních 10 let? Jsou "volající" pro operátory oproti "datařům" na druhé koleji? Zadruhé, pokud je to pro operátory ekonomicky nevýhodné, proč do těch sítí investují? Nebo pokud je to pro ně výhodné, co to je za povídačky?

  • 27. 8. 2019 15:03

    grg

    "Měsíc má 43.200 minut. Za to se platí (ceníkově) cca 400 Kč. Nevím, zda někdo dokáže "prokecat" celý měsíc non-stop, minimálně asi někdy spí. Mně by bohatě stačily 3 % uvedených minut. Proč není na trhu např. 1.000 minut za 12 korun? Nebo i kdybychom zůstali u té sedminy, tak za 60 korun. (Jasně, rozumím, některé náklady jsou fixní bez ohledu na dobu volání, ale snad chápete.) Zcela zjednodušeně, proč stejné cenové poměry (základ x neomezeně) jako u dat nefungují i u hovorů?"

    Práve preto, že nikto neprevolá celý mesiac non-stop, môže operátor službu s takýmto teoretickým limitom ponúkať. A preto, že naozaj väčšina nákladov na infraštruktúru je fixná až do prekročenia jej kapacity (a ak sú konkurenti podobne veľkí, poplatky za hovory do iných sietí si navzájom započítajú, takže je to plusmínus nula). Teda "1000 minút za 12 korún" by znamenalo násobne nižšie príjmy pri rovnakých nákladoch...

  • 28. 8. 2019 1:52

    bez přezdívky

    "Teda "1000 minút za 12 korún" by znamenalo násobne nižšie príjmy pri rovnakých nákladoch..."

    Jasně, ale totéž platí i u uživatele, kterému stačí balíček 1,5 GB za 1/7 ceny neomezených dat, protože stejně víc nevyužije. Operátor mu nabídne tohle, protože tuší, že do neomezených dat by takový zákazník nešel - čistě logicky by mohl nabídnout podobnou alternativu i pro volání. Přitom ale (zde příklad od Vodafonu) nejlevnější paušál s volnými minutami = 130 minut + 1 GB za 299. Přijde mi to jako trochu zvláštní cenotvorba (směrem k volajícím). Za méně než dvojnásobnou cenu lze mít neomezené volání, kdy 260 minut (jen přepočet z těch 130, ve vztahu k "ohrožení" příjmů operátora) se dá provolat jako nic...

    Ale jinak, budiž, 12 Kč je málo, ale jak to, že v Polsku lze mít neomezené volání za 85 Kč? Ano, mají 4x víc zákazníků (potenciál většího zisku), ale taky je zapotřebí 4x rozsáhlejší (dle obyvatel i plochy země) infrastruktura. Jak se jim povedlo dostat na cca 1/4 českých ceníkových cen, aniž by měli problém s nižími příjmy?