Veleúspěšná americká on-line půjčovna Netflix v posledních letech přechází od svého původního obchodního modelu zasílání neomezeného počtu DVD s filmy poštou za měsíční předplatné ke streamování videa na vyžádání do počítačů, tabletů, mobilů a televizí. Ve Spojených státech je tak populární, že podle některých odhadů tvoří až čtvrtinu provozu v tamních datových sítích.
Podle serveru TechCrunch vstoupí Netflix do konce letošního roku na dánský, finský, norský a švédský trh. Netflix zahájil zahraniční expanzi na podzim 2010, když začal nabízet své služby v sousední Kanadě. V roce 2011 následovala Latinská Amerika a na začátku letošního roku vstoupil Netflix na britský a irský trh.
Ve druhém čtvrtletí přidal Netflix 600 tisíc zahraničních zákazníků. Celkově tak eviduje Netflix mimo území Spojených států celkem 3,6 milionů předplatitelů. V Británii a Irsku získala služba od svého spuštění více než milion platících uživatelů.
Úspěšný je Netflix i v Kanadě, kde ho využívá už deset procent domácností. Naopak v Latinské Americe, kde za deset měsíců získal milion předplatitelů, se Netflix potýká s problémy, které souvisejí s pomalým internetovým připojením a malou penetrací zařízení.
Zdroj: TechCrunch