Hlavní navigace

Netflix chce do konce roku expandovat na čtyři skandinávské trhy

15. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Veleúspěšná americká on-line půjčovna Netflix v posledních letech přechází od svého původního obchodního modelu zasílání neomezeného počtu DVD s filmy poštou za měsíční předplatné ke streamování videa na vyžádání do počítačů, tabletů, mobilů a televizí. Ve Spojených státech je tak populární, že podle některých odhadů tvoří až čtvrtinu provozu v tamních datových sítích.

Veleúspěšná americká on-line půjčovna Netflix v posledních letech přechází od svého původního obchodního modelu zasílání neomezeného počtu DVD s filmy poštou za měsíční předplatné ke streamování videa na vyžádání do počítačů, tabletů, mobilů a televizí. Ve Spojených státech je tak populární, že podle některých odhadů tvoří až čtvrtinu provozu v tamních datových sítích.

Podle serveru TechCrunch vstoupí Netflix do konce letošního roku na dánský, finský, norský a švédský trh. Netflix zahájil zahraniční expanzi na podzim 2010, když začal nabízet své služby v sousední Kanadě. V roce 2011 následovala Latinská Amerika a na začátku letošního roku vstoupil Netflix na britský a irský trh. 

Ve druhém čtvrtletí přidal Netflix 600 tisíc zahraničních zákazníků. Celkově tak eviduje Netflix mimo území Spojených států celkem 3,6 milionů předplatitelů. V Británii a Irsku získala služba od svého spuštění více než milion platících uživatelů.

KL21

Úspěšný je Netflix i v Kanadě, kde ho využívá už deset procent domácností. Naopak v Latinské Americe, kde za deset měsíců získal milion předplatitelů, se Netflix potýká s problémy, které souvisejí s pomalým internetovým připojením a malou penetrací zařízení. 

Zdroj: TechCrunch

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.