Hlavní navigace

Nova a Prima nevydělaly na konci reklamy v ČT tolik, kolik chtěly. Jen polovic

8. 6. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Celou polovinu objemu reklamních investic, které loni končily na programech ČT 1 a ČT 24, zadavatelé přestali dávat do televizní reklamy

Bez efektu, který očekávaly, skončila úspěšná snaha dvou největších českých komerčních televizí – Novy a Primy – výrazně omezit reklamu ve vysílání České televize. Z peněz, které do loňského října putovaly na reklamní spoty na programech ČT 1 a ČT 24, totiž na trhu s televizní reklamou zůstala jen polovina. Druhou část reklamních peněz zadavatelé do televizí vůbec nepustili. Na čtvrteční konferenci Digimedia 2012 na Kavčích horách v Praze to připustil generální ředitel FTV Primy Marek Singer a obchodní ředitel Novy Jan Vlček.

K TÉMATU: Nova na konci reklamy v ČT nevydělala, prakticky všechny peníze šly na Primu

WT100

„Nedá se ještě jednoznačně říct, zda nám to pomohlo. Částečně ano, ale zatím jde o první půlrok a bez hlavní podzimní sezóny se to nedá seriózně porovnávat. Část peněz ale zmizela,“ odpověděl Singer na otázku, zda komerční televizím konec reklamy na hlavním programu ČT pomohl k vyšším ziskům. „Víc než polovina peněz z trhu zmizela, protože je klienti prostě neutratili. Dělali jsme si podrobné analýzy po jednotlivých zadavatelích, co s těmi penězi dělali, a došli jsme k tomuto závěru,“ dodal Vlček.

Z peněz, které zadavatelé přesunuli od české televize na komerční stanice, získala nejvíc Prima. Za první čtvrtletí letošního roku meziročně posílila svůj podíl na trhu s televizní reklamou z 22 na 27 procent, zatímco Nova ho snížila z 68 na 66. Vyplývá to ze zprávy o hospodaření mediální skupiny CME, provozovatele televize Nova, za první čtvrtletí letošního roku.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).