Nevlastní, CBS vlastní CBC Corporation, takže je v podstatě samostatná (na rozdíl od konkurence, NBC vlastní Comcast, ABC Disney a Fox vlastní News Corporation).
Time Warner vlastní skrze Warner Bros. polovinu The CW (druhou má právě CBS), vlastní Turnerovu TNT (kanály TNT, TBS, TCM, HLN či CNN) a samozřejmě HBO a vše s ním spojené.
Největším paradoxem ale je, že na Markízu by se koukat dalo (nechytím), na Novu se příliš koukat nedá. Navíc, pokud jsem si všiml, Markíza vyrábí i svoji Partičku podle střihu Primy. Celkem paradox pro CME, řekl bych.
Každopádně, když se člověk podívá, i u Markízy se také vlastní tvorba poněkud splácla, ale ne tak, jako u Novy. Alespoň mi se to tak jeví, ale nechť každý porovná sám:
U kvality stačí pohled na zprávy a je jasno.
S úsporami mi je to jasné. Markíza, myslím, ztráty už měla. Nova se do nich propadla čerstvě po svém šachu s cenami reklamy.
Nevím, ale myslím, že ani ta slovenská Partička nemusela být špatná, byť nebyla hvězdou cen, ale je pravda, že jsem ji neviděl. Herců tam ale údajně měli více.
Pokud jde o slovenskou Partičku, nikde jsem nezachytil, že by ji plánovali předělat. Asi to teď kvůli finančním těžkostem odloží. Nebylo by divu.
Možná před pár lety, ale teď? 3 Novácké kanály (Fanda, Telka, Smíchov) mají aspoň jeden den v týdnu štěstí a překonají v součtu ve sledovanosti Novu Cinema. V týdenním výhledu se jim to ale nedaří (stále). Navíc Cinema měla před jejich spuštěním výhled na získání 7 % podílu na trhu, zatím zůstává u těch stabilních 4-5,5 %. Jak vidno, byly to právě tyto 3 stanice, které Cinemě podtrhly židli.
Člověku se až chce říct: "Méně (dobrého) je někdy více (než plno braku)".
A k té Markíze. Slovensko je specifický trh. Někde na DZ už to zde zaznělo, že údajně desetina lidí kouká na české televize, desetina na Maďary, desetina na satelitní stanice. Sice to platí jen přibližně, ale pro představu, zde jsou data sledovanosti ze Slovenska za včerejší den přímo od smluvního vyhotovitele:
Jinými slovy, Pavle, se nehádáme o to, jestli je přibližně pro 20 % Slováků zajímavá jiná než slovenská televize. Vedete zde se mnou spor o to, jestli je těchto 20 % děleno na 10 + 10 a nebo 5 + 15 eventuálně 3 + 15. V tomto případě, byť nepřesnost na své straně připouštím, mi toto přijde jako drobnost.
Tedy připouštíte, že pro slovenské televize je zde určitá specifičnost slovenského trhu to jest, že je stabilně "ignoruje" 16 - 20 % populace, tedy 1/5 až 1/6 trhu.
Podstata mého příspěvku vedla směrem k tomu, že když sledovanost Markízy pronásobíme 1 + 0,16 (až 0,2) a tak "dovážíme" rozdíl trhové pozice ČR-SR, tak se skutečně můžeme dostat až na čísla Novy jako skupiny nebo dokonce nad ně.
Však se podívejte na odkaz znovu a schválně si to přenásobte:
http://www.pmt.sk/default.aspx
a pak to porovnejte se včerejšími výsledky:
Vezměte skupinu 15+ celý den, Slováci sice mají 12+ celý den, ale i tak jako porovnání to podle mě stačí a je zajímavé.
Mě ta jejich nikdy moc nebavila. Kromě dabingu Mrazíka to je takové neslané nemastné. Oproti té naší málo akční a "ulítlé". Ostatně Češi preferují naši, Slováci jejich, ale samozřejmě se najdou i výjimky. Ale všeobecně je naše považována za lepší, protože na Slovensku vůbec nemají tradice typu Geňa a Seznamka nebo to, že se spoustu her v důsledku vtípků herců úplně změnilo od Danglových prototypů.
Víc jak 23% má kdejaká komerční televize v Evropě, v zemích, kde je konkurence slabá, mají i dvakrát tolik. Nova rozhodně není žádnej lídr u nás a natož v Evropě. Lídr je ten, kdo je neohrozitelný, Nova v prime timu vítězí jen v úterý a čtvrtky, pondělí a středy patří Primě, pátek a sobota ČT a neděle Primě nebo ČT.