Tohle spojení v originále ani nikdy nebylo. Vzhledem k tomu, že nejde přesně určit od kdy počítat vývoj nového systému (od nápadu, zadání výběrového řízení, podepsání smlouvy, první analýzy???) se na jednom místě v textu objevuje "více než rok" a na jiném místě v jiné souvislosti "téměř dva roky" což znamená víc než rok a méně než dva roky.
Proč autor tyhle dva různé kusy vytrhl a spojil těžko říct, zřejmě autorská licence...
Pan Hlavenka má "bohužel" velkou pravdu. Chyba se stala již při výběru dodavatele shopů. Z toho pramení vše ostatní. Lidé, kteří dodavatele vybrali Vltavu ovšem také řídili a někteří také stále řídí. Takže je to vlastně špatně komplet. Toto špatné rozhodnutí bohužel není a nebylo ojedinělé. Co mne na článku p. Hlavenky mrzí je, že i přes svoje upozornění, že psa být nechce, ho nakonec bije hlava nehlava, čímž Vltavě moc nepomáhá. Ne každá špatná reklama je reklama.
Budu stručně reagovat na téma výprodeje - dejte zboží určené pro výprodej do dětských domovů. Udělají radost! Ceny, za které se prodávají, tak akorát stejně pokryjí náklady na jejich prodej a prezentaci.
Jen upřesním, že v době, kdy Jura odevzdával klíčky od CP, byla Vltava už hodně dlouho prodána mimo CP. A proč nekopat právě proto, že je to jeho dítě.
Ale ale pánové (pane?). Trochu podceňujete publikum pokud si myslíte, že to anymní plivání v rychlém časovém sledu někdo sežere. Opravdu zde diskutující považujete za imbecily? Netdirectu se daří a to mnoho lidí včetě konkurence vytáčí, chápu vás. Určitě i ND dělá chyby jako každý, no ať hodí šutrem ten kdo je bez viny.
Souhlas, meli obit softcom, byt v jine grafice a neobjevovat objevene. Sofcom je super shop a taky dobre dodavaji a komunikujou i resi servis. Je to muj favorit.
Me nici uspech neurazi, jak jste na to proboha prisel? Spekulace jsem si vyspekuloval, od toho to jsou spekulace ;-) Check the dictionary out! mily Oto von Niku, you'll find out a whole new dimension in your life and suddenly everything will make sense :-D
Nejde tady o mě, ale špiníte práci jiných, se kterými jsem dlouho dělal a musím se jich zeptat. Pane Nejchytřejší: kde jsme měli na Vltavě nabrat v roce 1995 "zkušené lidi", zkušené tvůrce internetových obchodů, když jsme dělali první obchod v republice vůbec?
A vůbec, bývalý kolego... proč mě vykáš, když si řadu let tykáme? Aby nebylo poznat, kdo to píše a co má za sebou?
Pane Hlavenko, vykam vam, protoze jsem vas v zivote nevidel. Mozna jsem trefil v necem hrebicek na hlavicku, ale opravdu to je jen moje spekulace zalozena na mych osobnich zkusenostech z oboru. Mozna spinim praci jinych nepodlozenymi spekulacemi a mozna vy spinite praci jinych svymi nepodlozenymi spekulacemi, bohuzel medialni realita :-)
Nemám za potřebí šířit bludy - jen popisuji moje zkušenosti. Netvrdím ale, že jsem měl takové "štěstí" na výrobky jenom já, že ať jsem hledal, co jsem hledal, byly ceny oproti jakékoliv libovolné konkurenci, co jsem v tu chvíli našel, přemrštěné.
Tak sem se po přečtení tohohle článku na Lupě jal vyzkoušeti fulltextové vyhledávání na Vltavě - první co mě napadlo byla poslední kniha ze Sandmanovské série. Dám tedy hledat Sandman. K mému překvapení to našlo asi dvacet knížek a mezi nimi mou hledanou Báje a Odlesky. Co mě ovšem dorazilo bylo to, že titul se opravdu jmenoval Báje a Odlesky, obal byl již však ze starší knihy(Krajina snů) a popis byl ne na šestý, ale na třetí díl ;-). Inu, kdo umí, ten umí...
Ano, myslím, že zejména kalendář z roku 2001 a Daňový zákoník z roku 98 udělají dětem v dětských domovech radost....
Prosím vás, než něco napíšete, tak se podívejte na ty stránky, které komentujete... Díky.
Zapojuji se do diskuze pozde, ale prece. Sehnat zkusene programatory v roce 1995 bylo urcite obtizne, ale proc se neziskali a na druhe strane ani neudrzeli zkuseni programatori v letech 2005, kdy se Vltava s Cybexem slucovala? To je otazka na vas, vy jste tehdy velel.
Lidi proc nas cechy tam moc urazi neci uspech? Nebo je to normalni vlastnost lidi bez ohledu na narodnost? Proc se na vsech forech roky pomlouva alzac, ale vsichni tam nakupujou? Proc zaryti "odbornici" linuxari roky pomlouvaji microsofty a pritom vsichni jejich soft vyuzivaji a kradou? Proc se zase tady "zasvecene" mluvi o netdirectu? Hm, hrozne blafy. Kdyz uz mluvite o spekulacich pane mmm, proc nereknete, kde jste k nim prisel? Vzdyt pod prezdivkou mmm vas tu stejne nikdo nezna, tak se nebojte. Nebo jste prizdisrac?
V období po jeho vzniku jsem tam nakupoval často, postupem času přestal být atraktivní.
Mimochodem: docela by mne zajímalo, od čeho je u jeho stávajícího systému odvozen údaj o "nejprodávanějším" zboží? Momentálně jsou udávány (prvních šest položek) dva typy akumulátorú Sanyo, USB kabely A/B 1,8 m a 3 m, SD karta Kingston 1 GB a černá náplň Lexmark. Spíše bych řekl, že to jsou naposledy koupené položky nebo možná ty, kterých se chtějí zbavit. Možná jsem naivní, ale pojem "nejprodávanější" ve mě implikuji představu četnosti, třeba počet prodaných jednotek za poslední den-týden-měsíc atd.
Tohle spojení v originále ani nikdy nebylo. Vzhledem k tomu, že nejde přesně určit od kdy počítat vývoj nového systému (od nápadu, zadání výběrového řízení, podepsání smlouvy, první analýzy???) se na jednom místě v textu objevuje "více než rok" a na jiném místě v jiné souvislosti "téměř dva roky" což znamená víc než rok a méně než dva roky.
Proč autor tyhle dva různé kusy vytrhl a spojil těžko říct, zřejmě autorská licence...
K tem "overenym" firmam a realizaci za 3-4 mesice asi tolik, ze to presne podle toho taky vypada. napr Netdirect - behem 6ti mesicu se 6x menil kontaktni clovek, kteremu se znova muselo od zacatu vysvetlovat, co se po nem chce a velice casto s pocitem, ze na druhe strane dratu je negramot (kdyz nekomu poslete select vracejici pozadovanou hodnotu, namalujete na screen kde chcete aby se zobrazovala a on presto nechape co se po nem chce ...).
Ve finale trvala realizace prefabrikovaneho eshopu vice nez rok.
Dobrý den,
jsem v diskusním fóru několikrát přímo adresován, vyjádřím se k jednotlivým věcem souhrnně.
1. Předem bych rád poděkoval GŘ Vltava Stores panu Koždoňovi za korektní a věcnou odpověď, na které si vážím toho, že se nesnaží zakrývat či zamlžovat existující problémy Vltavy.
2. Vláďa Švehla se ptá na prodej neprodejních titulů. K tomu: a) úsilím odběratele je vždy sjednání smluvních podmínek, které umožňují vrátit dodavateli neprodejné zboží výměnou za nové či alespoň jeho část, ovšem v určité lhůtě. Jsem si jistý, že i Vltava tyto možnosti měla, je otázka, zda nebyla lhůta prošvihnuta atd. Obecně internetové obchody nakupují na sklad pouze zboží, které vykazuje určité pohyby, ostatní se objedná až v okamžiku, kdy "je prodáno", kdy jej objedná zákazník. U některých titulů ve výprodeji bych o tom pochyboval.
b) když už se stane, že zboží není prodejné a není možné jej vrátit, jsou možnosti, které jsme používali: I. Nabídnout jej jako prémii k jinému nákupu z daného oboru (tj. podnítím zákazníka k nákupu dražšího, cennějšího zboží), II. Vytvořím různé "akční balíčky", ve kterých je zboží žádané i "nežádané" (toto jsme často dělali v CPressu s nemalým úspěchem). III. Pokud všechno selže, raději odevzdám zboží do sběru, než abych se před zákazníkem ztrapňoval.
3. Šíře sortimentu jsem si vědom, ale ona moc na věci nemění. Jde prostě a jednoduše o větší množství dodavatelů... tohle má každý velký internetový obchod. Napojení na IS je otázkou propojení engine Vltavy s Navision (nevím, jaká je tam nyní verze), což je standardní věc, není z toho potřeba dělat stavbu kosmické lodi.
4. Otázka výběrového řízení. Neviděl jsem zadání, neviděl jsem kritéria a rozhodování. Pouze z třetí ruky (a tedy bez jakékoli záruky) jsem byl informován, že zde již několikrát zmiňovaný dodavatel, který zakázku neobdržel ,nabídl několikrát nižší cenu, než za jakou systém realizoval jiný dodavatel. Ale berte toto prosím jako naprosto nepotvrzenou zprávu z třetí ruky, bylo by nicméně docela vhodné, kdyby se zde k tomu zainteresovaní vyjádřili.
5. "Kopání do dítěte/Pomsta". Jak tu už tuším Holda uvedl, společnost InternetShops a.s. jsme prodali dříve než Computer Press fondu Genesis a zcela jinému majiteli než Computer Press. Jsem rád, že zde mohu uvést, že prodejní proces s fondem Genesis byl naprosto korektní a přátelský, právě tak jako moje veškeré pracovní styky s pracovníky fondu, takže v tomto nemám nejmenší důvod si stěžovat, natožpak si nějak "kopat". Akcie společnosti Vltava Stores nedržím už dva roky - což je určitá doba, po kterou jsem dění ve firmě nijak nekomentoval - ale myslím, že už by mě dnes nikdo nemusel vyčítat to, že se k Vltava Stores vyjadřuji právě tak otevřeně, jak k čemukoli jinému (na www.bloc.cz, odkud je tento článek přebrán).
6. Rád také uvádím, že Vltavě a jejím lidem, mezi kterými mám řadu přátel, nadále fandím, neboť to samozřejmě zůstává "moje dítě", byť je nyní už vyvdané :), a myslím, že konstruktivní kritika - o kterou se snažím - může dobře řízené společnosti pouze pomoci.
Pan Hlavenka vyjmnenoval celou radu skvelych tvurcu, borcu borcovatych, kteri jeden po druhem v siku jako hvezdna pechota nastupovali a hrde bojovali a vysledkem byla kraksna, ktera se rozpadala sama vlastni vahou. To svedci o kvalitach zminenych tymu. Pan Hlavenka jakozto reditel provedl presne to, ze nabiral nezkusene, kteri neco zbastili, neco se naucili, odesli a zalozili si vlastni firmu a jemu zbylo dilo k placi. Dodnes ho to pravdepodobne zere a proto si vyplachuje pachut z vlastnich ust tim ze kritizuje zdanlive stejne rozhodnuti byvaleho managementu Vltavy, ktery jak se muze zdat zopakoval jeho chyby. Proto tomu pan Hlavenka tolik rozumi, kdyz te firme sam zalozil ty pevne zaklady :-) Jednodusi lide hledaji jednoducha vysvetleni, proto se pan Hlavenka na zaklade sve zkusenosti vozi po dodavateli, protoze to je presne to kde selhal on sam a jinak si to vysvetlit neumi. Sebelepsi dodavatel firmu nespasi, pokud je firma sama prohnila a umim si predstavit, ze jestlize v te firme data v DB hnila po leta ve spolupraci s kodem vlastniho shopu, tak to zadny zazracny bata-cvicky shop engine za 3 mesice nevyresi. Rekl bych, ze dodavatel na ne uplne dokonale funkcnosti bude mit svuj dil, ale v mixu dalsich faktoru bych se nedivil, kdyby tyto veci hrali marginalni roli. Konec koncu i autor rika, ze shop ma skvely motor, coz je znakem dobre technicke prace a vazne spise domyslenosti ve vztahu k zakaznikum, coz je spis na business ownerech a e-commerce expertech samotne Vltavy. Spekulace, jestli by to nekdo udelal lip je proste nepodlozena a principielne nespravna, jak je mozne, ze predchozi vedeni nezvolilo x-krat levnejsi reseni od bata-cvicky firem? To byli tak hloupi, nebo jen pan Hlavenka nedohlidne na jadro problemu? Nebo se panu Hlavenkovi hodi do kramu neco jineho, kdyz uz je zainteresovany v Netdirectu? Trocha spekulaci nauskodi ;-) :-D
Vy musite byt nejakej marketingovej manazer nebo teleshoppingovej expert - na takovou demagogii musi byt praxe. Zamichal jste fakta a vytvoril uplne neco jinyho.
Pracoval jsem vedle "vltavaku" leta, tak mam predstavu, co obnaselo udrzovat db vltavy, cybexu a ostatnich specialek programatorsky, logisticky i marketingove (chcete-li cenove, ergonomicke zmeny, vyprodeje, reklamace atd atd). Pravdou je, kterou J.Hlavenka vypichl jen castecne, ze sefprogramatori u shopu (i redakcniho systemu) byli zpravidla na jejich prvnim vetsim projektu a vedouci projektu meli jediny predpoklad pro takovou funkci a to "spravnou" komunikaci s J.Hlavenkou. Vysledkem byl chaoticky vyvoj bez jasne analyzy a zadani a zivelne zasahy do projektu v prubehu vyvoje - zkratka projekt manazeri moc netusili (az na vyjimky) co a jak se vlastne tvori (a ma tvorit) a prubezne procpavali nahodile myslenky a pripominky sefa zpatky na programatory. Vysledkem byly slozite databaze se spatnym navrhem, chybove
kody a minimalni nebo nulova dokumentace. To, ze vltava shopy bezely par let (a pravda, ze leta presluhovaly pri porovnani s konkurenci poslednich 5 let - rebuilt mel byt uz davno) je opravdu uspech, nikoliv vysledek systematicke a koncepcni prace na softwarovem projektu. Na druhou stranu je to taky metoda a nejak to fungovalo.
Pane Hlavenko jak moc jste namočen do projektu Nazeleno.cz? Vaše myšlenka + technická realizace Netdirect + obsazení Kamil Gric a Jan Morkes z bývalého rozpadajícího se Cpressu? Pletu se? Děkuji!
Nj, tak to z toho jeste vyjde celkem levne, nemam sice detailni informace, ale pokud vim, tak realizace zminena vyse stala vice nez 1M (a to je to jak sem psal prefabrikat = maji to +- hotove a jen to solichaji).
To ze shop neni validni a ze administracni rozhrani je IE only ... (ale maluje to pekny grafy, to je tak jediny co to pekne dela).
"po více než dvouletém vývoji, který trval déle než rok, "
to je docela prekvapive zjisteni, ze dvoulety vyvoj nebyl hotovy za mesic! :)))
zajimave, ze v originalni tiskovce uz to neni - tak ted nevim, ktery autor je dusevne chory (a nebo si to po sobe neumi precist)
Realita je takova ze Vltava je zadluzena az po koule, u dodavatelu ma specialni podminky ktere ji umoznuji vubec prezivat a odsunout deadline o nejaky ten pulrok. Zoufali lide delaji zoufale veci a nova verze shopu je pouze kamuflaz...
1)
Toto je dotaz na pana Hlavenku : Jakým způsobem byste řešil prodej skladových titulů, které jsou v drtivé většině výsledkem nákupů na sklad z období, kdy jste firmu řídil, vy? Vltava se konečně rozhodla zbavit věcí, které sklad zatěžují již několik let... Můj oblíbený (jsem bývalým zaměstnancem VS) byl Daňový zákoník z roku 98. Osobně považuji vybrané rozhodnutí za správné. Druhou možností jsou podle mne pouze sběrny surovin....
2)
Bylo by vhodné kromě různorodosti systému zmínit i šíři sortimentu, který všechny obchody ze skupiny VS dohromady nabízí a rovněž napojení na stávající IS, protože právě to byl jeden z důvodů, proč některé ze známých firem, které "programují internetové obchody všech velikostí a druhů jako na běžícím pásu" ve výběrovém řízení pohořely...
Nejsem odborník v oboru ani bývalý/současný/(budoucí? :D) zaměstnanec. Jsem jen uživatel, návštěvník e-shopu Cybex - Cybex jsem dlouhou dobu neznal a nepoužíval, protože jsem ho měl spojený s obchodem Vlatava.cz, kde bylo vždy vše, co jsem sháněl, neskutečně předražené - ale to už je pár let zpátky.
Na Cybex jsem narazil náhou a v té době mě překvapili dvě věci:
1) že mají rozumné ceny a některé věci jsou dokonce nejlevnější z těch, pro mě hlavních, obchodů (Softcom, Alza).
2) že mají NAPROSTO nepřehledný celý obchod.
Cybex měl, co se z pohledu uživatele/zákazníka týče, nejhůře řešený e-shop - takřka ztělesněná nepřehlednost. Proto vyhledávat něco na cybexu bylo pro mě vždy utrpením.
Nedávo jsem zase něco sháněl a jal se zjišťovat cenu i na Cybexu - a co to nevidím - nový design. I říkám si "že by už konečně" a po letmém shlédnutí a několika kliknutích si odpovídám "no tak zase ne, no". Je to sice o málo přehlednější, stále to ale nevypadá jako e-shop. To je tak těžké, vzít si příklad z CzechComputeru, alzasoftu, či Softomu? Mít rozdělenou nabídku po pravé straně, kde je okamžitě vše přístupné a kategorie mít rozdělené do mrtě? Teď jsem třeba sháněl paměti RAM:
Na hlavní stránce to není, po chilve klikání ale na žebříček komponentů na pravé straně narazíte. A když už se proklikám k tomu, že chci DDR2 moduly, tak tam nikde není možnost si nabídku rozdělit podle velikosti modulů! Procházet všechny RAMky, abych si našel tu velikost kterou hledám je děs.
Navíc u neskutečného množství věcí v nabídce ení žádný, ani krátký, popis - prostě vidíte krabici, u níž je nic neříkající název a vy jen tušíte, co to je, bližší info ale musíte hledat u konkurence. Nakonec to končí tak, že zhnusen tímto e-shopem konkurenci sděluji, že "tady" to mají levněji a získávám tak slevu.
Jestli je opravdu celá Vltava ve finančních problémech, tak touto změnou si moc nepomohla a přívalu zákazníků se tak obávat nemusí. Nikdo tu nebude pátrat kde co je, když u konkurence stačí 3 kliknutí. Je mi líto.
Návrh: stopněte vývoj, napadněte platnost smlouvy a celé to předejte k předělání odborníkům. (Pokud tomu tedy nebrání "kamaráčoft").