Mrzí mě, že posluchači (a netýká se jen komentářů k článkům na DigiZone) se zabývají výhradně technickou kvalitou příjmu a tu obsahovou kvalitu nezmiňují, patrně ji považují za samozřejmou. Z mého pohledu nemusí být technická kvalita rozhlasového vysílání špičková, pokud je samotný obsah vysílání přínosný. I při PONĚKUD zhoršené kvalitě příjmu je však samozřejmě důležité pokrytí signálem jako takové. Sám jsem kdysi pracoval v jedné soukromé rozhlasové stanici, která z finančních důvodů ukončila vysílání. Z hlediska práce jako takové se vlastně vůbec nemuselo nic změnit. Redaktoři mohli natáčet příspěvky, technici je mohli odbavovat. Jenom signál nebyl šířen, protože vysílací společnost přestala za jeho distribuci platit. Práce ztratila smysl. Na druhé straně existuje dnes mnoho desítek soukromých lokálních rozhlasových stanic, které vysílají prakticky ten samý obsah (výhradně hudební), jen zaměstnávají jiné "mluviče", kteří občas mezi těmi skladbami plácnou nějaký nesmysl. Rozumím tomu, že takové stanice vytvářejí vlastně jen zvukový obal na reklamy, ale nechápu, že takové stanice někoho baví poslouchat.
Možná ale pochopíte, že mnoho "posluchačů" rozhlas někdy skutečně neposlouchá, jen si jim zajišťuje zvukovou kulisu v pozadí jakékoliv jiné činnosti a na to postačuje jen hudební styl, lahodný konkrétnímu uchu. Proto plácání "mluvičů" ani moc nevnímají a proto jim ani moc nevadí.
I když se snaží redakce DigiZone zařazovat i netechnická témata, což je pro ní jistě mnohdy snazší, veřejná diskuze o obsahu vysílání by byla spíše politikum a na to je zde několik zapálených expertů. Jejich názorovým přestřelkám se snažím vyhnout a podle mne je jich zde i tak zbytečně moc.
Ale to já chápu. Od té doby, co se nástupem pana Duhana do vedení stanic Českého rozhlasu začal výrazně kazit obsah programů více stanic Českého rozhlasu, začal jsem víc sledovat soukromé rozhlasové stanice. Oblíbil jsem si takový jeden obal na reklamy, který se jmenuje Kiss98. Chápu jeho smysl a ono mě svým zvukovým proudem neobtěžuje, i když reklamy jsou někdy hodně stupidní a mnohokrát se opakují. Ale to rádio poslouchám s vědomím, že jeho cílem je prodat reklamní čas. Chtěl bych jen podotknout, že můj předchozí povzdech nebyl namířen proti DigiZone. Naopak. Velmi si cením pana Potůčka, že uveřejnil obsáhlé rozhovory s panem Duhanem a jinými zaměstnanci Českého rozhlasu, ze kterých je poznat, o co vedení Českého rozhlasu usiluje. Spíš bych řekl, že chybí čtenáři (posluchači), které by to zajímalo tolik, jako je zajímají technická témata. Například komentáře čtenářů k článku http://www.digizone.cz/clanky/peter-duhan-cesky-rozhlas-dvojka-se-opet-prejmenuje-usilujeme-o-ctvrty-okruh/ rozebírají spíš pokryv stanic Českého rozhlasu vysílači, ale obsah vysílání jim snad připadá tak samozřejmý, že není k němu se třeba vyjadřovat.