1) používání vteřin místo sekund. Drobnost, říká si spousta lidí, ale drobnost to není. Pokřivuje to vnímání. Stejně jako bych řekl, že jsem se zvážil a měřím 84 litrů.
Sekunda (značená s, ale někdy též nesprávně označovaná jako sec, sek apod.) je základní jednotka času v soustavě SI. Mimo oblast vědy a techniky bývá užíváno synonymum vteřina.
100% souhlas. To co se děje nemá obdoby. Odešel jsem od nich před rokem k šedivce a vůbec toho nelituji, ale takovýto "revoluční" postup jsem nečekal. No, není se co divit, když Telefónica je ze Španělska a to jak víme je v absolutní p....i s penězma a proto tlačí na maximalizaci zisku všude po světě aby záplatovali jejich systém...
Jo jo, v roce 2001 jsem utekl k (tehdy) Oskarovi od nenažraného (tehdy) Eurotelu. Dneska stojí všichni 3 opové za vyliž kapsu, nemít zaměstnanecký tarif od ženy z práce, tak si snad pořídím předplacenku a to jen kvůli datům, na přístup k mailu, synchro kalendáře a kontaktů a občas přečtení novin by mi stačil i ten ubohý FUP 150 MB.
Co mě ale nejvíc krká je obecně systém mobilních opů, kabelovek, UPC Direct, a podobných – ceníkovou cenu má jen neznalý nebo líný a zbytek se handluje jak na arabském tržišti.
Firemní tarify ale nemůžeš srovnávat s občanskými. Resp. můžeš, ale je to na nic. Když se podívám na naši firmu o pár zaměstnancích, tak ceny jsou oproti občanským desetinové: 0,40 Kč/min do VDF, 0,60 Kč/min jinam, paušály 1 Kč / měsíc, volání na firemní čísla zdarma, data 3 GB / 219 Kč (vše bez DPH).
Naprosto souhlasím! Zároveň se není čemu divit. Vodafone "dospěl". Byl tu jako poslední a musel získat (rozuměj "přebrat") zákazníky, aby byl životaschopný. To se mu podařilo, nyní jsou síly na trhu poměrně vyrovnány a hurá jde se ždímat pěkně po česku... Z prvního místa sesadili zákazníky nově akcionáři a ikdyž jsem Vodafonu dělal několik let pěknou reklamu a natahal k němu plno svých známých, teď tak nějak doufám, že konkurence toho využije a nakonec se ukáže, že Vodafone trochu víc přestřelil.
Tohle jsou "revolučně" nejhůře vnímané nové tarify co znám. Pozitivní ohlas minimální. Neznám běžného uživatele, který by polepšil. Možná nějaký teenager když si počká na minimálně 50% slevu, tak se pak může uSMSkovat k smrti.
Jinak:
- volání drahé
- data málo
Jsem zvědavý na reakce "lidu", jak budou reagovat na nabídku "volných vteřin". Podle mě je nabídka matoucí a tím pádem i trochu odpudivá!
Je to jedna z nejKLAMAVÉJŠÍCH nabídek vůbec!!
1) používání vteřin místo sekund. Drobnost, říká si spousta lidí, ale drobnost to není. Pokřivuje to vnímání. Stejně jako bych řekl, že jsem se zvážil a měřím 84 litrů.
2) Uvádění nezvyklých jednotek. Tisíce sekund ... hmm. Směrnice na ochranu spotřebitelů praví, že je nutné uvádět cenu za měrnou jednotku. Jistě, sekunda je běžně používanou jednotkou, ale nikoli standardně používanou veřejností. Národ začne "férově" učit násobit a dělit 60!
3) neměřitelné služby. Kolik stojí "SMS neomezeně"? Až mi to někdo JASNĚ a PŘEHLEDNĚ sdělí má u mě roksové lízátko za desetikorunu. (Navíc nejspíš neomezeně nebudou, dozvíme se v obchodních podmínkách)
4) opěvovaná nabídka pro minoritu. Mezinárodní hovory. Osobně jsem volal asi 2x kvůli aktivaci Xbox Live někam do Států před 4 lety ... Navíc dneska volání přes VoIP: Čína...0,40Kč, USA...0,30Kč, Belgie...0,50 na mobily: Slovensko...2-3Kč, Polsko...2Kč apod.
Naopak třeba chorvatský mobil v nabídce Vodafonu není protože je cena nad 6Kč.
5) diskriminační datová nabídka.
Je evidentní, že data jsou budoucnost. Nakonec se budou prodávat JEN DATA a bude na uživateli, jak s nimi naloží. Internet, volání, IM, SMS ... už aby to bylo!
Z ceníku je vidět manipulace opačným směrem. Aktivní uživatel dat totiž komunikuje mnoha jinými způsoby a nepotřebuje hromady "volných vteřin" a neomezené SMS. Objem datových programů je navíc POLOVIČNÍ.
Odcizení.
12 let využívám služby Vodafone/Oskar. Celou tu dobu jsem je, jako miliony jiných, docela rád podporoval. Ale nyní je to jiné. Nemám touhu mluvit o Vodafone jako o MÉM operátorovi. Nastalo odcizení. Nyní je mi úplně jedno, v jaké "stáji" bude moje číslo. Firemní účet o několika číslech jsem doslova zdecimoval, útraty 3-4000Kč/měs jsem převedl jinam (do korporátních VPN) a tím i výrazně zredukoval. Výhody účtování 1+1 užívám v kancelářích už měsíce a s cenou volání na české mobily něco málo přes 1,-Kč
Takže nezbývá než handlovat o každou korunu. Šokující ceny nabídek dávají nebývalý prostor pro 50-80% slevy. Stejně jako neveřejné nabídky VPN skupin, bude podpultový prodej standard. Dneska není není doba být hrdým "nositelem" kufříku a volat z Eurotelu se 150 volnými minutami za 2 830 Kč (tarif z r.1995). Kdo se neozve zaplatí nejvyšší cenu. To je smutný.
Ostatně, jaký jsme ovčí národ snadno poznáme podle Vodafone reklam. Když bude Vodafone hodně chtít, tak i sekundy budou nakonec vteřiny a národ tomu pod klamavým tlakem uvěří. To je nejsmutnější ...