VoIP taky ale nemá být plnohodnotná náhrada. V přírodě samozřejmě VoIP (přes 3G) nikomu nedoporučím. Ale v kanceláři z něj (pomocí stolních telefonů) volat jde s téměř stejným komfortem, jako z mobilu.
Z pohledu distribuce provolaných minut pak většina spadne do VoIPů a menšina (na cestách) do mobilního volání.
Samozřejmě, pokud rádi a dlouho telefonujete během jízd autem, VoIP Vám nepomůže :-)
Callback! Jako kdysi v době předraženého Telecomu a levných volacích karet.
Prozvoníš speciální číslo, ono ti to zavolá zpět, zadáš číslo volaného a voláš. Pokud máš chytrý mobil, existují aplikace, které to udělají za tebe, takže jen vybereš jméno z telefonního seznamu.
Od 15. září bude tohle z mobilu na mobil stát kolem 1,50 Kč s DPH s vteřinovou tarifikací!
Pokud chce někdo významně ušetřit, má možnost. Ostatní "furianti" ať v klidu platí těch svých 6 Kč za minutu!
ČD sleva... Pro člověka, který provolá do cca 450 Kč, není výhodnější nabídka - a pokud provola vic?
Já osobně hodně využívám Whatsapp - no uz vidim jak se manzelka s tchyni vykecava pres Whatsapp - a mimochodem kdyz udajne mas "cca 75% slevy na mobilech + neomezené volání mezi sebou", mas to zapotrebi? :)
Protože ze zákona jakákoli akce nebo i nabídka jenom pro určitou oblast nebo jen pro určité klienty, musí být v kompletním ceníku - a ze ktereho prosim? Staci cislo a paragraf, dekuji.
Mimochodem v kterem ceniku tedy najdu to tve "cca 75% slevy na mobilech + neomezené volání mezi sebou" ? Musi to prece byt nekde zverejnene "ze zakona", ne?
u O2 může aktivovat hned ze startu NEON M, L, L+, XL, XXL s 50% a bez rámcovky - jiste, s dvouletym upisem. V dnesni dobe super napad.
Já jsem například od O2 vytáhnul tarif přes retence:
2000 volných (a převoditelných!!) minut kamkoli + 250 SMS za 300 Kč. - a tato nabidka je zverejnena kde? Staci odkaz, dekuji :)
Ne, 8 Mbit/s, což je maximální rychlost linky. Nic jiného tu bohužel stejně není a vlastní WiFi spoj dělat nebudu, protože se pravděpodobně brzo budu stěhovat.
Ta cena je základní při aktivaci ne JEDNOM čísle bez žádné historie zákazníka. Když si pak zavoláte na retence, dá se to stlačit.
Pokud nevyužíváte k argumentaci akční časové nabídky, tak toho vybpjujete s cenou asi tolik jako armáda beze zbraní.
Kdyby byl mobilní trh skutečně tržní, to by se nám líbilo. Když bude "arabský" - smluvní, bude fuj.
"Vyřeště to někdo za mne, státe, ČTÚ, kdokoli, mne uráží si to vyjednávat sám a dokonce hledat jiné cesty."
Už v prvním příspěvku jsem psal, že to už zaznělo. Ty dvě cesty které uvádíš jsou správné, je hloupost je zesměšňovat. A lze jít i dál.
Hledat lepší nabídku i kvůli malé úspoře, která má smysl. Nad tím spousta lidí mávne rukou. Mezi koncáky to zatím nefrčí, ale třeba přijde doba, kdy změna opa bude tak trochu sport, no a potom se to zlepší. Ve firmách je to běžné a podle toho to vypadá.
Promiň, že ten příklad bude zase bankovní, ale 50-100 Kč/měs za vedení účtu nejsou kdovíjaké peníze, přesto to stálo za to desítkámtisíců lidí, aby banku změnili. A lowcost bank je teď jak máku.
Promyslet, zda musím konzumovat služby v takové míře.
Tak především je dobrá cesta jít vždy za nejnižší nabídkou!
Například ČD sleva: http://mobilovinky.blog.mobilmania.cz/2011/06/vodafone-a-cd-75-sleva-na-tarif/
Už to existuje tak dlouho a stále to lidi nevyužívají, když by mohli. Pro člověka, který provolá do cca 450 Kč, není výhodnější nabídka.
Jinak dobré je i šetřit tak, že si dám například Internet v mobilu se slevou a komunikuji přes zprávy posílané přes Internet - způsobů je hodně, ať už je to IM, aplikace jako Whatsapp, Viber nebo třeba jenom zprávy přes sociální sítě nebo e-maily.
Já osobně hodně využívám Whatsapp a to mi ušetří nejen hodně zpráv, ale také hodně hovorů - protože místo krátkých hovorů ohledně toho kde a kdy se s kým potkám atd., jenom pošlu zprávu.
Další úspora třeba je, když někdo v rodině podniká, tak aby si celá rodina dala telefony pod jeho IČO na jednu fakturu - tím získají potřebnou útratu, různé firemní výhody, levné volání v rámci "firmy". Taky pak lépe ukecají dobré ceny.
A každé 2-3 měsíce pověřit nejlépe děti, aby si četly kompletní ceníky v PDF všech operátorů a hledaly tam různé nejvýhodnější nabídky - pak volat na retence a žádat slevy :-). Aspoň se učí něco do života a navíc dělají něco skutečně odpovědného...
Protože ze zákona jakákoli akce nebo i nabídka jenom pro určitou oblast nebo jen pro určité klienty, musí být v kompletním ceníku. Většinou jsou tam akce, které nikde jinde nemáte šanci zjistit...
Já jsem těmito postupy získal cca 75% slevy na mobilech + neomezené volání mezi sebou a dokonce i 75% slevu na ADSL.
Například, kdo si čte kompletní ceníky operátorů tak ví, že si u O2 může aktivovat hned ze startu NEON M, L, L+, XL, XXL s 50% a bez rámcovky :-).
Takže například, kdo hodně volá (např. podnikatel) tak takový NEON XL (neomezené volání do O2 a na všechny pevné v ČR + 600 minut do TM a VF) za 1000 Kč. To je hodně dobré :-).
A když se ještě pak budete chvilku dohadovat, tak to dají klidně i za pár stovek...
Já jsem například od O2 vytáhnul tarif přes retence:
2000 volných (a převoditelných!!) minut kamkoli + 250 SMS za 300 Kč.
A připojení přes ADSL v ceně 750 Kč jenom za 200 Kč s DPH.
Takže ty možnosti tady jsou - "voják se stará, voják má" :-). Stálo to jenom pár e-mailů a telefonátů. Nic složitého :-)
Bankovnictví jsem uvedl, jen jako příklad, který před pár lety taky vypadal, jako zabetonovaný a nezvratitelný stav. Někteří si to dokonce myslí dodnes. A banku si tedy taky nezaloží každý.
Ale uvědomuji si, že určitý počet lidí, kteří platí víc než musí je potřeba. Z lidí jako jsem já a moje rodina by operátoři nepřežili a konec koců banky taky ne.
Takže nehledejme proč to nepůjde, proč je ten či onen příklad nepřesný, ale jak na to.
Banky jsou trošku jiný, ale i tak hezký případ.
Počet mobilních operátorů je omezen šířkou pásma. A na virtuály potřebujete aktivní zásah ČTÚ. Banku si tu může založit defacto kdokoliv, kdo má dostatečný kapitál.
Ale i přes několik "ultra levných" bank stále zůstává u těch velkých majorita. A ti díky poplatkům umožňují odvádět matkám hodně slušné dividendy.
Mladší lidi se budou snažit hledat alternativy a vyjednávat s operátorem. Pro starší je to ale celé problém a často nemají sílu se s tím zabývat a jsou obl*ováni reklamami a dalším vymýváním mozků.
Ale ano. Je cítit, že se to mění. Pomalu.
Konkurenční tlak může vzniknout pouze přelivem nespokojených, žádná jiná cesta není. Jste-li nespokojeni hledejte jiné cesty jak komunikovat. Už to tu i zaznělo.
Myslím, že nejsme národ ovcí, ale spíš někteří z nás jsou pyšní furianti. Oni prostě nepůjdou za lepší nabídkou, aby si o nich někdo něco nemyslel. Nechají se manipulovat pojmy jako např. socka, atp.
Takové zřejmě jiné národy nejsou a bez okolků hlasují nohama masově.
Takže hlavu vzhůru, rozhodnout se kolik za to chci měsíčně dát a najít cestu, která k cíli vede.
V bankovnictví už se to podařilo, tam opravdu nemusíte, pokud nechcete, platit téměř nic. A přitom výchozí pozice byla ještě před pár lety stejná.
Žádné ČTÚ, nebo něco podobného nebylo třeba.