Hlavní navigace

Novinky a zlepšení u BillBoardu

25. 4. 2000
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Přestože je BillBoard nejstarším kontinuálně fungujícím systémem výměnné reklamy v českém Internetu, jeho jediný konkurent v této oblasti, Mr.Lin(x), nad ním měl doposud mírně navrch jak co se týče počtu shlédnutých proužků, tak v technologických otázkách. Nyní se však věci poněkud mění.

Podle výsledků březnového auditu TNS (dříve DCCI) držely oba systémy přibližně stejný podíl reklamního koláče, Mr.Lin(x) si však stále udržoval mírné vedení. V současné době se zřejmě věci mají poněkud jinak, konkrétní čísla přinese až dubnový audit. V případě BillBoardu je možné očekávat zajímavý nárůst, za který však vděčí nedávné akci provozovatelů významných serverů, kteří na protest proti prodeji reklamy na jejich stránkách za dumpingové ceny přestali používat služeb Mr.Lin(x)e a přešli právě k BillBoardu. V současné době má podle svých správců BillBoard denní objem protočených proužků nad 3 miliony.

Hlavním úkolem každého výměnného systému je především spolehlivý běh bez výpadků, všechno ostatní je svým způsobem nadstavba. Pokud jde o výpadky, bez poskvrnky není ani jeden ze systémů, zhavarované obrázky namísto proužků občas vídáme na všech stránkách, které je používají. Jak nám přiznal Marek Hájek ze společnosti Internet BillBoard, která nyní tento systém provozuje, v minulosti měl BillBoard určité problémy se zátěží. Po sérii upgradů však v současné době pracuje s rezervou, což se projevilo i při nárazovém zvýšení zátěže po přechodu velkých serverů k BillBoardu, se kterým si poradil až nečekaně hladce; osobně se musím přiznat, že jsem se určitých problémů obával.

Jednou z největších výhod, které Mr.Lin(x) oproti BillBoardu z hlediska členů systému stále má, jsou statistiky. Tato část je u Linxů velmi propracovaná a každý člen tak má možnost si dohledat celou řadu údajů o tom, kde se zobrazoval jeho proužek, jakou měl na jednotlivých serverech úspěšnost a podobně. Něco takového u BillBoardu chybí, navíc i existující statistiky jsou poněkud uživatelsky nepříjemné, takže se v nich těžko orientuje. Podle pana Hájka je však právě tato oblast na jednom z prvních míst jejich itineráře, takže bychom se snad záhy mohli dočkat výrazných zlepšení.

Nejvýznamnější novinku však už má BillBoard za sebou. Všichni členové jistě přijali s potěšením zprávu o tom, že BillBoard opustil svůj historický výměnný poměr 2:1 a přešel na variabilní poměr, konvergující k 1:1 (snižuje se pouze v případě, že je v systému nějaká komerční kampaň, která však samozřejmě nikdy nezaplní celou polovinu prostoru). Výhodnější poměr je podmíněn přechodem na nový kód, který nabízí i další možnosti. V nejbližší době by tak například členové BillBoardu měli mít možnost zadávat vedle klasických obrázkových proužků také HTML bannery, správci BillBoardu přitom slibují, že na rozdíl o Mr.Lin(x)e bude i tato služba zcela zdarma.

BRAND24

Konkurenční boj na poli českých výměnných systémů se stále více odehrává především na obchodním poli: komu se podaří prodat reklamu klientům a jaké servery dokáže získat pro spolupráci (a za jakých podmínek). Kvalitní technologie je však stále základem; teprve na něm je možné stavět další vymoženosti.

Marek Antoš

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).