Ad video - ve zpravodajství je video zajímavé tak možná u nehod, ten kdo po tom lační si spíš počká na večerní zprávy, tam se mu takových záběrů dostane měrou vrchovatou.
No a pak přicházejí do módy videocasty. Pro mě to je utrpení - čtu rychle a za dobu, kdy mi mluvící hlava něco sdělí, bych těch informací z textu vstřebal mnohem víc. Občas zkusím třeba týden živě na zive.cz, ale vydržím nejdýl tak do třetiny.
Souhlasim. A k tomu si jeste pridejte reklamu na zacatku ktera trva nekdy i stejne dlouho jako vlastni zprava. Kdo by se potom divil ze tyhle videa nikdo nechce?
Já na týden živě koukám, občas to je dlouhý a "žvatlají" hovadiny. Ale tuším že je i textový přepiš a podobných pořadů bych uvítal více (aby bylo možné vybírat ty kvalitnější- teď existuje pravda ještě slovneská variace, která je řekl bych o něco horší co se týče zpracování). Reklama tam je tuším textová dole (mají to nevím proč na youtube).
Když vidím ten seznam nejčtenější článků, tak jsem si uvědomil, že:
1. Ani jeden z nich jsem nečetl
2. Pořád mi na všech serverech byly vnucovány jako nejčtenější
To, že jsou nejčtenější je možná způsobeno následujícím mechanismem.
1. Článku o ničem je produkováno více než těch smysluplných
2. Když náhodou na nějaký článek klikne více lidí, je hned na seznamu nejčtenějších a je vnucován ostatním, kteří na něj ze zvědavosti kliknou a zvedají jeho čtennost.
3. A protože je článků o ničem mnohem více, je jen málo pravděpodobné, že se mezi nejčtenější články dostane nějaký smysluplný.
Ať si zpravodajské weby zkusí vypnou to vnucování nejčtenějších článků a podívají se, jak to ovlivní žebříčky.
Ať si zpravodajské weby zkusí vypnou to vnucování nejčtenějších článků a podívají se, jak to ovlivní žebříčky.
Příliš výrazně to pořadí neovlivní, lidé budou stále dávat přednost zábavnímu obsahu před "vážným". To ale není nic nového, ani nejde o výsadu Internetu, jenom je to na něm lépe vidět. Ani v tištěných médiích úplně neplatí premisa Ivo Lukačoviče, že díky předvýběru zpráv na novinové stránce získá informace, které by jinak nehledal - většina lidí i v novinách čte primárně titulky a přeskakují, co je nezajímá.
Jinak důvodů pro vydavatelské upřednostňování lehčího obsahu je víc než jenom statistiky čtenosti, např. (ne)náročnost produkce.
Také mi vadí že to poskrovnu smysluplného obsahu třebas na stream.cz je zahrabáno někde v archivu opravdu důkladně a na úvodní stránce se vnucují (nevím jak to slušně nazvat).
Na české televizi (ivysilani) nebo na docalliancefilms se také velmi těžko hledají kvalitní pořady či filmy mezi balastem, když nevím přesně co konkrétně hledám a jak to mají pojmenováno.
Pokud chcete vytvorit neco kvalitniho a odborneho, tak by mela jit cena za clanek o 100-150% nahoru (z 600 na 1500Kc). Protoze lide si vice vydelaji, kdyz budou nekde delat ve firme nez, aby psali pro Vas.
Ve finale Vam pak pise bud par studentu anebo par nadsencu. Ale ne profici. Hodne se toho kopiruje, takze vsichni maji potom stejny obsah z jedne (cet-ky) CTK [doplnte si libovolny zdroj].
Na to cele samozrejme jako provozovatel portalu/webu musit vydelat. A pri cene reklamy, kterou snizuje treba google, tak nemate moc sanci.
Aby to slapalo, uplne podle predstav, tak by bylo treba mit naklady+zisk nekde okolo 100kKc/mesicne v mem pripade. A to mi nikdo za reklamu mesicne neda.
Do toho bych pripocetl, ze nidko nechce poradne platit a
cesky clovek/firma radeji koupit reklamu od velke firmy, nez od nekoho maleho, byt i levneji. O tom, ze se lide z reklamnich agentur radeji nechaji "motivovat"(ano uplatky a kamaradsoft) bych radeji pomlcel.
Stav neni uplne dobry. Nicmene si nestezuji. Relativne to jede a neni duvod k velkemu pesimismu.
Kazdopadne si rad vyslechnu nazor, jak z toho ven.
Produkovat a odebírat "kvalitní" "amatérský" obsah, který není primárně tvořen pro peníze, ale se zájmu o to se podělit a potřeby komunikace..
To vyžaduje samozřejmě zase nějaké metody odebírání obsahu (RSS, atom) a kvalitní nástroje na třídění.
A výdělek z reklam brát ne jako zdroj obživy ale příjemný bonus.
něco bych si na mobilu i přečetl, ale to bych nesměl vypláznout deset korun jen za načtení titulky (a předražení mobilní opi za to můžou úplně stejně, jako neschopná vydavatelství).
Těžko s autorem nesouhlasit. Kdo má dnes chuť a čas se vším tím haraburdím prohrabávat? Vždyť to nemá ani za mák smyslu. Osobně například TV, to mrtvé médium již nesleduji...zprávy na netu, zaplněné všemožným balastem mě taky přestávají bavit...A nyní se dinosauři probouzejí a hledají cestičky jak podojit "INTERNET"...Zůstávám v klidu, myslím si že lidem kteří žijí ještě v minulém století vezme trošku času než přijdou na skutečně zajímavý a životaschopný model...