Už se stalo... :-D. Česká republika představuje pro jakýkoli e-shop 0,17% potencionálních zákazníků.
Stačí e-shop spustit na doméně .com a provozovat jej pouze v angličtině a je VYMALOVÁNO. Ovšem pak podnikatel zjistí, že e-shop má zákazníky pouze v zahraničí, bankovní účet, že je pro něj výhodnější taky v zahraničí, nakonec, že i přesunout sídlo podnikání do zahraničí se vyplatilo... Takže si nakonec položí otázku: "Aha a proč tedy JAKO DEBIL stále odesílám z ČR a co tady ještě dělám?"
Nastoupí do nejbližšího letadla a nazdárek...
Já sám podnikám v zahraničí, firmu mám v zahraničí, účty mám v zahraničí a tady dočasně hniju jenom kvůli smrtelné nemoci v rodině.
Tento agresivní názor: "Nelíbí se ti to? Tak běž!" si může dovolit pouze někdo, kdo poskytuje tak výjimečně skvělé podmínky, že ten, komu ho říká nemá jinou možnost než zkousnout agresi a prostě se podřídit.
Ovšem ČR je na chvostu Evropy a rozhodně si to dovolit nemůže :-).
Jenom by mě zajímalo, pane socialisto, co tady pak budete dělat se samými nekvalifikovanými manuály a profesionálními příjemci sociálních dávek, když každému, kdo něco umí nebo dělá řeknete "Pokud se Vám to nelíbí, tak běžtě!" ? :-D
Stát to řekl lékařům a ti šli... Řekl to špičkovým odborníkům z techniky, ekonomiky atd. a ti šli taky (většinou do USA).
Ano, drobní živnostníci jako malinké eshopy, různí kadeřníci, autoopravny atd. hromadně neodchází, ALE jenom díky jazykové bariéře.
Ovšem generace dnešních dětí už jazykovou bariéru mít nebude. Prostě se zvednou a odejdou a kdo z nich tady trvale zůstane, tak jenom proto, že bude tak tupý a neschopný, že by se nikde neuplatnil...
Takže si jenom to "Nelíbí? Běžte!" pár let udržte a bude to v ČR vypadat hůř než v Africe :-D.
Je to jednoduchý. Když má zákazník možnost zboží vrátit, nepřemýšlí tolik nad výběrem. Prostě to objedná s tím, že to případně vrátí. Jenže 14 dní není zas tak dlouhá doba, takže to někdy nestihne nebo mu to nestojí za to. Uvědomte si, že zákazníka to vrácení taky něco stojí. Spousta lidí si objedná něco levného (třeba počítačovou myš za 200,-) a když zjistí, že jim nevyhovuje, nebudou jí za 100,- posílat zpátky, ale prostě koupí jinou.
Pro obchodníka to ekonomicky funguje, pokud příjem z navýšení obratu lehkovážnými nákupy vyváží náklady na filuty, co to zneužijou.
Já jsem si takhle ve Wallmartu koupil asi 5 CD a u jednoho jsem až poslechem zjistil, že nejde o originál, ale nějaký revival. Tak jsem ho za pár dní vrátil a bez řečí ho vyměnili - u nás by měli keců, že jsem si to měl pořádně přečíst na bookletu.
Když vidím v obchodě nějakou rádoby praktickou věc, nevezmu ji s tím, že se poradím se ženou, jestli to potřebujeme. Mezitím na to buď zapomenu, nebo je mi vysvětleno, že je to k ničemu. Kdybych to domů dotáhl, třeba by se to ujalo, nebo bych to nestihl vrátit. A obchodník by vydělal.
Problém, že si někdo udělá z obchodu půjčovnu, jsem už viděl kdysi v seriálu Beverly Hills 90210. Brenda si půjčila extrémně drahé šatičky na party s tím, že je potom půjde vrátit ....
A víte co? Furt to v USA funguje. Zanesete věc do obchodu, klidně viditelně použitou a oni se vám jen klaní a místo nějakého vymýšlení poplatků za "uvedení do původního stavu" vám prostě vrátí všechny peníze.
Stejně tak funguje reklamace elektroniky přes půl světa, ani poštovné nechtějí.
Tak mi to tedy vysvětlete!
Nakonec u nás to funguje taky. Donesu do Lidlu zpátky viditelně použité průmyslové zboží do 30 dnů a bez keců dostanu zpět plnou cenu.
Nechci dělat přehnaně chytrýho...ale pokud si ode mě někdo objedná kartu za 200, já mu k tomu přičtu dopravný a balný 120 a za dopravu dám 120 (aby se to líp počítalo) tak mám od zákazníka 320 - 120 za dopravu = 200. A pokud si to zákazník rozmyslí a bude chtít vrátit zboží, vrátím mu 320 a 120 je nenávratně pryč. Nechápu, jak může někoho napadnout, že je ztráta vlastně nula...a pokud znáte dopravce, kterej za dopravu nepožaduje peníze tak sem s ním. Taky se chci mít tak dobře jako vy ostatní, co nemusí platit za dopravu a jen inkasujou 100% poplatku za dopravu ;)
Chválim !!! Nevěděl jsem jak regovat na ten hloupý a zbytečný nazor, co vůbec nepatří do této diskuze a Vy jste to napsal moc hezky.
I já jsem už několikrát řešil to, jestli se nepřesunout někam za hranice a nepodnikat tam. Ze zdejšího bytí je mi na blití a nespěje to k lepšímu. Možná tu myšlenku ještě po Vašem příspěvku opět opráším...
Při odstoupení od smlouvy je úplně jedno, jestli je doprava v ceně nebo ne.
Situace poštovné hrazené zvlášť:
- zboží 300Kč, poštovné 100Kč
- zákazník platí 400Kč
- ochodník 300Kč v kasičce, 100Kč dává přepravci.
Odstoupení od smlouvy
- zákazník dostane 400Kč co původně platil
- obchodník v kasičce -100Kč (300 co mu zůstalo po platbě přepravci mínus 400 co musí vracet)
situace poštovné zdarma/v ceně:
- Zboží 300Kč, poštovné 0,
- zákazník platí 300Kč
- obchodník 200Kč v kasičce, 100Kč přepravci
Odsoupení od smlouvy
- zákazník dostane 300Kč co původně platil
- obchodník v kasičce -100Kč (200 co mu zůstalo po platbě přepravci mínus 300 co musí vracet)
V obou případech je obchodník v mínusu za poštovné, které musel zaplatit přepravci a je úplně jedno, jestli ho zákazníkovi přeúčtoval nebo ne.
A co chrání e-shopy, aby nefungovaly jako půjčovny???
Protože jestli to chápu správně, tak zákazník si například může koupit drahý foťák, odjede si s ním na dovolenou a napráská tam tisíc fotek, ještě z dovolené pošle e-shopu, že "odstupuje od smlouvy" a celkem tak má 28 dní, kdy může foťák používat a nezaplatí za to ani korunu...
Naopak e-shop má pak zákonem zakázáno tento použitý foťák prodat jako nový, mohou v něm vzniknout různé skryté vady (např. koroze z vodní páry z koupelny, která se projeví až za několik měsíců). A e-shop je tedy okrádán a naopak ještě dělá lidem blbce.
Speciálně sezónní věci jako jsou právě ty foťáky, kamery, plesové šaty a podobné věci dobrým 80% lidem bohatě stačí na těch 28 dnů v roce... I eshop si zaslouží ochranu, aby nedělal půjčovnu!! A speciálně u té elektroniky, kde je marže 1-5%.
Ještě, že jsou alespoň z "vrácení POUŽITÉHO zboží" vyjmuty věci audiovizuálního obsahu (knihy, noviny, CD, DVD, BR a všechen placený obsah on-line). Protože nejspíš i zákonodárcům došlo, že u takového zboží by ho vracelo 99,95% zákazníků a samozřejmě by si hned objednali nový film nebo knihu :-D.
Doporučuji si ještě jednou přečíst konec článku, konkrétně větu:
V návaznosti na judikaturu Soudního dvora EU a v návaznosti na znění směrnice o právech spotřebitelů bylo do nového občanského zákoníku výslovně zařazeno také ustanovení, že spotřebitel má v případě odstoupení od kupní smlouvy nejen právo na vrácení kupní ceny, ale i právo na vrácení nákladů souvisejících s dodáním zboží, jež prodávajícímu uhradil.
A dalsi debil ...
Takze pro debily negramoty a dalsi:
300Kc zbozi
120Kc postovny
soucet je (pro nektere kupodivu) 420Kc
Naklady shopu (opet pro nektere s podivem) jsou 120Kc (beru jen doruceni k zakosovi)
Tudiz zakaznik vrati zbozi = vratim mu 420Kc, ale dostanu zpet zbozi v hodnote ... aha 300Kc => prave sem to zbozi o 120Kc znehodnotil.
Poslu to dalsimu zakosovi = opet dostanu 420Kc, jenze postovny sem uz zaplatil 2x 120 = 240 ... , takze muj prijem je 420 - 240 = (pauza pro premysleni negramotu) ... 180Kc
Jenomže v Americe se moc nevyplácí podvádět. Párkrát ti to možnaá projde a pak tě zašijou, až zčernáš. Na neplatiče a padouchy mají bič v tom, že si kreditní společnosti předávají info, kreditku zablokujou a už ti nikdy nikdo novou nevydá. V Americe jsi bez kreditky poloviční člověk. I nelegálové z Mexika mají kreditku. Když někdo nemá kreditku, tak je poměrně jasné, že někde něco proved a proto mu jí nedali. Když jsem tam loni byl, tak se černoch v Subwayi tvářil divně, proč chci platit hambáč za tři doláče v hotovosti...
E-shop je většinou zprostředkování prodeje. Tím pádem to zboží objednáváte od jinud, tím pádem nemáte možnost uplatnit "smlouvu na dílo." Když třeba prodáváte pneu a můžete objednat atypický rozměr, který se prodává jak šafránu, tak jak na něj uděláte "smlouvu na dílo?" Když to není dílo, jenom je to méně prodávaný sériově prodávaný výrobek?
napsal to blbě. Není to smlouva o dílo, ale zprostředkovatelská smlouva. Dá se to tak udělat a dokonce to tuším předloni pár obchodů zkoušelo, že tak dělali vše (protože pak neřeší záruky atd.), ale to si naběhli u ČOI. Ale kdyby to nějaký obchod zavedl a jasně u některých výrobků napsal, že je nemá skladem, ale že jejich dodání může zprostředkovat a jasně a zřetelně upozornil na dopady takového zprostředkování, tak by to udělat mohl.
Ale v zásadě to moc neřeší problém s nevyzvednutými dobírkami.
Nevim jak presne je to v tom zakone formulovano, ale bavime se obecne o dorucovani do vzdalene lokality => zakaznik si nemuze pro zbozi dojit osobne (respektive, by jej takovy vylet vysel draz, nez postovny). Proto se to osobniho odberu netyce. Jde spis o to, ze by si zakaznik mohl vybrat nejake expresni dorucovani - za odpovidajici priplatek.
Stejne kolem toho budou tak maximale spory. IMO vyhraje nazor ten, ze odstoupenim od smlouvy se smlouva rusi - tedy cela, a je treba vratit veskera plneni.
V evropské směrnici 97/7/ES čl.6 je uvedeno:
"Jedinou platbou, která může být po spotřebiteli požadována, jsou skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží."
Eshop pak při žádosti o vrácení poštovného může aplikovat manipulační poplatek za vrácené zboží, které zpravidla dosáhne výše poštovného. A obchody toho skutečně využívají.
> ale bavime se obecne o dorucovani do vzdalene lokality => zakaznik si nemuze pro zbozi dojit osobne
Kdepak. Bavime se o smlouve uzavirane na dalku. Uzivatel muze nakoupit v e-shopu, zaplatit prevodem a nasledne si zbozi vyzvednout na pobocce a na tuto situaci se zminovany zakon take vztahuje (smlouva byla uzavrena na dalku).
Takže další vychcánek, co si dělá z obchodu půjčovnu? Vracení zboží má sloužit k tomu, aby člověk mohl vrátit zboží, které mu nevyhovuje funkčností, velikostí nebo prostě chybně koupené třeba někým jiným a ne jako půjčovna pro vychcánky. Ne že si něco koupím a už předem kalkuluju s tím, že to po využití jdu vrátit.
Asi tak, je určitý typ lidí, záměrně nepíšu zákazníků, kterým opravdu není třeba se klanět ani v oboru, kde je obrovská konkurence a je lepší je té konkurenci přenechat. Může se stát jednou, že zboží z nějakého důvodů vrátí nebo nepřebere, ale pokud to dělá opakovaně a není z něj žádný zisk, tak o takového zákazníka opravdu nestojím a "náš zákazník náš pán" opravdu neplatí.
A že si někdo stěžuje na pomalé vyřízení objednávky, když to má do 24 hodin na druhém konci republiky doručené, no coment. Přístě ať si jde prudit jinam.
Takže by mne zajímalo, jak to dělají ve zbytku Evropy, kde už dávno platí to, co se tu chystáme, z nechutným zpožděním, teprve zavést. Kdyby na tom vašem fňukání bylo jen 50% pravdy, museli by všichni obchodníci v Evropě už dávno zkrachovat! Jenže ono to bude spíš o tom, že na to doplatí hlavně gauneři, kteří naloží partu důchodců do autobusu,někam je odvezou a pak je pod pohrůžkou: podepiš, nebo půjdeš domů po svých, donutí podepsat nákup předražených šmejdů!
Jenze osobni odber nemusi byt objektivne nejlevnejsi zpusob dopravy ;D.
Mimochodem, kolik zakazniku v CR uplatnuje svoje pravo na uhradu nakladu spojenych s reklamaci = napr dopravu zbozi na pobocku vlastnim autem (judikat soudu)? To by teprve prodejci rvali, kdyby zakaznici skutecne dusledne trvali na svych pravech.
A pokud sme u vraceni zbozi, kolik prodejcu je (v souladu se zakonem) vybaveno na predvadeni zbozi (pri tom osobnim odberu trebas)? Proto i ty markety (tedy kamenici) berou zbozi zpet - neni to sice podle zakona, ale aspon si nikdo nestezuje a kde neni zalobce ...
To je běžný folklór v Česku nedat zákazníkům ani zlomeček kvality a dobrého přístupu, který se dává zákazníkům v zahraničí. Ale zato obchodníci budou ječet, jak raději odejdou za kopečky, protože Češi jako zákazníci to a támhleto.
Doporučuji známým, kteří nakupovali pouze v českých e-shopech, aby si jednou zkusili nakoupit třeba na Amazonu. A pak se jim z většiny českých e-shopů a většiny českých e-shopových podnikatelů „co se na Čechy můžou vykašlat a přesunou se proto za kopečky“ udělá šoufl.
Já budu velmi rád, aby všichni stěžující si e.shopisté se přesunuli za kopečky, přesunuli tam své firmy – a to prosím co nejrychleji a co nejdříve.
Obecný přístup obchodníků k zákazníkům je v Česku hrozný. Jak od cizích firem, tak od českých podnikatelů. Jsou samozřejmě také výjimky a není jich málo.
Stačí mnohdy překročit hranice a člověk kouká na kvalitu i služby od obchodníků a zcela jiný, o řády vyšší, přístup k zákazníkům. Ale e-shopisté v Česku budou řvát, co je to za katastrofu chtít od nich nějaký základní přístup, co je v zahraničí běžný.
Znovu říkám, je mnoho dobrých e-shopů a obchodníků. I v Česku. Ti ale takto neřvou.
Nevidím jediný důvod proč obchodník, který nenabízí podmínky které požadujete zrovna vy se má jít živit k lopatě bez možnosti nabízet služby těm, které ty podmínky nepožadují. Pokud se domníváte, že kdokoliv má povinnost nabízet cokoliv tak jak to považujete vy a že byste na to měl mít nějaký nárok, tak to je samozřejmě hovadina. Pokud se vám podmínky nelíbí, máte jít za obchodníkem, který vám je nabídne a ne si je vynucovat. A pokud žádný takový ochodník nebude, tak budete mít prostě smůlu, nebo se přizpůsobíte.
Ja sem zakaznik => ja sem ten, kdo si vybira sluzbu, ja sem ten, kdo si vybira toho, kdo mi ji poskytne. Pokud se vam nelibi podminky za kterych tu sluzbu vyzaduju, tak se dete zivit k lopate, to bude mozna vyhovovat vic.
Muzete se pokusit zakazniky presvedcit o tom, jak je uzasne zajet si na 100km vylet do vaseho obchodu vykladaneho zlatem, kde dostanou ubytovani na 14 dnu zdarma, aby si mohli v klidu prohlednout 100 hektarovou vystavni plochu, a kde jim ochodni a znali prodavaci budou predvadet cokoli na pozadani.
Pokud se ale rozhodnete, ze to je hovadina a ze je lepsi prodavat po netu, tak holt budete muset chte nechte respektovat pravidla pro prodej na netu.
Mimochodem, zcela cestva zkusenost z ebaye. Cca 15minut po objednavce dorazil od prodejce mail s dotazem na technicke nalezitosti a samo s podekovanim za objednavku (podotykam, ze nikoli automaticky vygenerovany). Po odpovedi obratem (do peti minut) prisla seriova cisla licenci a informace, ze HW bude odeslat nejpozdeji druhy den. Jeste odpoledne pak prislo tracking cislo + dotaz, zda jsou licence OK a funguji. Hw dorazil za neco pres tyden, z toho 3 dny sel z US do CR, zbytek byla cesta z Praglu do Praglu ... Samo postovny bylo v cene (nakup za cca $300, postovny cca dvacka) ... a cena tehoz od ceskeho dodavatele by byla ... ctyrnasobna (a to se nam jeste snazili veset na nos buliky s tim, ze jinde nez u nich to koupit nemuzem ...)
Tudiz nech se cesti prodejci i se svymi eshopy jsou vysrat, rad ozelim prava ceskeho zakona, kdyz mi nekdo nabizi daleko lepsi sluzbu a ... rad, ze mi muze neco prodat.
Běž utratit sám sebe. Kolik se ti do vrací prodaných věcí zpátky bez udání důvodu za měsíc, za rok? Kde sakra je psáno, že balné je cena za obalový materiál? Započítáš si do toho (nebo do ceny) nějakou rezervu na vrácený a nevyzvednutý věci. Když se s rezervou sekneš, tomu se říká riziko podnikání; jinak se drž jednoduchýho pravidla:
- jednou je to náhoda
- podruhé shoda okolností
- potřetí nepřátelská akce
Jak ti někdo vrací zboží (nebo nevyzvedává dobírky) opakovaně, nic mu tímhle způsobem neprodávej - pokud vůbec, tak jedině osobně hezky za hotový. A v shopu nelži zákazníkům, že máš zboží "skladem", když to znamená: "myslím si, že vím, kdo mi to rychle dodá" - fígl objednat u více shopů a nechat si to, co přijde první, je starší než kamenný uhlí. Reálný termíny dodání tyhle exoty slušně odfiltrují...
Jojo, souhlas. Loni jsem jsem shanel drobne nahradni dily k motoru k sekacce (Briggs & Stratton). U nas se se mnou nikdo nebavil - budto nemeli, nebo neprodavali nebo jedine kompletni sestavu (treba karburator s nadrzi za cenu neprilis se lisici od ceny nove sekacky, pruzinka s halerovou hodnotou za 350 Kc). Zkusil jsem to v Anglii, a nebyl problem. Seriozni jednani, mail od ziveho cloveka (ovsem mozna proto, ze tam zakaznika z tak exoticke divociny dosun nemeli) a cena oproti nasi ani ne ctvrtinova.
Na takovýhle ubohý výlevy je jedna odpověď: Bylo by výtečné u nás zavést demokracii švýcarskéhu typu, je to ovšem zcela nemožné, protože nám k tomu chybí ti švýcaři..... a analogicky, bylo by výtečné u nás nabídnout e-shop "západního" typu, ovšem něco tomu jaksi chybí.....a je to kupodivu vyspělý "západní" zíkazník, který nekupuje jen podle ceny ale dokáže ocenit tu kvalitu.........
Ono je to tak. Každý slušný obchodník, slušnému zákazníkovi vyhoví a není na to potřeba žádný zákon. Jsem přesvědčen, že právě to, že v té Americe žádnej takovej zákon nemaj, tak proto to tam tak dobře funguje.
Obchodník se totiž může rozhodnout podle svého a věřím tomu, že kdyby z dané transakce bylo evidentní, že zákazník podvádí, tak by to prostě neuznal. Pokud vidí, že to je tím, že zákazníkovi zboží prostě nevyhovělo, tak to bez řečí vymění.
Ehm ... ze se to nikdy nestane, to bych ani zdaleka netvrdil.
Dovolim si maly priklad. Rekneme takovy zvinostnik, ktery neni platcem dane, a je prevazne dodavatelem fyzickych osob. Pokud by pracoval "pres caru" a musel se stat platcem DPH, tak musi zaroven bud vsem zakaznikum (velmi razantne) zdrazit, nebo prijde o znacnou cast svych prijmu.
Takze pokud by se pres tu caru nedostal nasobne, vyplati se mu proste nepracovat.
A co si to precist cele! Vraci pouze NEJLEVNEJSI POSTOVNE takze pokud si zakaznik tu kartu objedna kuryrem treba za 200,- ma to do hodiny doma ,ale kdyz to do 14dnu vrati obchod mu pak krome ceny zbozi vrati i nejlevnejsi postovne takze treba jen 60,-(pokud ho ma v nabidce) samozrejmne vyzirkove co si zalozili obchod na nekale soutezi a podrazi konurenci tim ze zbozi daji podcenou pac si rabat nahoni na predrazenem postovnem tak ti na tom budou tratit...
presnetak a to nejen ubohych 14 dni, ale vetsinou maji lhutu pro vraceni 2 mesice! A samozrejme ze i v USA si z obchodu delaji lidi pujcovnu jenze tam obchodnici pochopili ze i tak se jimto vyplati protoze spousta zakazniku si to zbozi u nich proste bez obav koupi a tech par co to pak jde vratit jim udela akorat dobrou rekamu protoze neni nic lepsiho pro obchod nez spokojeny zakaznik
Když se již vrací relativně malé peníze za dopravu, kterou nemusel zákazník do žádného obchodu vykonat, měli bychom jako slušní obchodníci vracet peníze za cestu zákazníkům, kteří k nám přijeli osobně pro zboží, ale nakonec si ho neodebrali.
Dobrý by bylo i platit dopravu za cestu zboží zpět na naše sklady.
Kdo ví co jednou bude...
Jo, tak to je správná otázka.. Zákaznák 14 dnů, obchodník také.. A teď: Co když mi pošle zboží vyměněné či ne vše, co si původně koupil? A jak má někdo reagovat na zboží, které bylo poškozeno, či opotřebeno a užít své právo, odečíst si z vrácené částky právě ten rozdíl, o který poklesla hodnota zboží?? Myslím, že jen nějaké podací číslo zásilky nemůže stačit k dostatečnému prokázání, že zboží je vrácené a v jakém stavu či množství..
Tohle je postavené na hlavu. Tady měla být třeba týdenní lhůta až po obdržení zboží...
Pěkně děkuji za spokojeného zákazníka, který vrátí zboží a ještě to naučí ostatní.
Někdy mi připadá, že si "zákazník" neuvědomuje jaké jsou ostatní náklady spojené s vráceným zboží, které bere obchodník na sklad jen na zakázku, které se neprodává běžně.
Víte jaké by měl obchodník náklady na vrácené zboží do dvou měsíců? Mnohokrát se jedná o sezóní zboží, které se Vám bude po vrácení válet na skladě třeba další půl rok.
A na všechno toto, i na peníze vrácené za dopravu musí někde vydělat, takže kdo umí počítat, tomu dojde, že musí mít vyšší marži.
Takže díky vrtošivým, rozmazleným, vyčůraným - "náročným zákazníkům" jsou ceny v obchodech zbytečně vyšší.
Prosím Vás některé zákazníky, přemýšlejte.
a vy si jako myslite ze my poste postovny neplatime? ze nam to jako posle zadarmo ze pisete ze e-shop o nic neprijde? zbozi stoji 500 mne doprava k zakaznikovi 120 na dobirku. - kdyz to chce zpet tak ja mu vratim 620,- co on zaplatil ale mne posta jeste nauctuje tech 120,- takze jsem v minusu... takze o co ze tedy vazeny pane neprijdu?
a to jsou jeste zakaznici co chteji hradit jejich postovne k nam jsou tak drzi ze si o to i napisou .. to je fakt uz vrchol.. si mysli ze jsme snad nejaka pujcovna a ze mame e-shop kvuli tomu ze nemame co na praci.
nastesti vratek je malo aspon tedy u nas tak se to da prezit a dopravu zdarma? u hracek kde je marze 8-10% a mate na hracce za 100 kc - 8 kc ? si jako ja mam dovolit zaplatit postovne aby byl zakaznik spokojeny 80 pri platbe predem a nebo 120 na dobirku? ...
Cesi jsou proste katastrofalni - spotrebitele si mysli, ze jsme vsichni jen vydridusi a podvodnici a ze kdyz neco prodavam za 100 kč , tak to snad nekde koupim za 10 kc a 90 mam vydelek. Omyl aspon tedy v hračkách a bytovém textilu to tak neni.
takže tak.
Martina
Asi jste to nepochpil .... a jako dopravu vám dá někdo zadarmo jako prodejci? Nějak to k zákazníkovi poslat musíte, takže zákazník vám tu dopravu zaplatí ano, vy to ale zaplatíte dopravní službě aby mu zásilku doručila, k tomu ještě zákazníkovi vrátíte dopravu pokud to bude chtít zákazník vrátit a hnedle jste v mínusu o jedno dopravné, pokud vím.
Je to pěkná hloupost, máme eshop, kde prodáváme i menší produkty s nízkou cenou / nízkou marží a jen doufám, že se tato informace mezi lidi příliš nerozšíří (nebo konkurence), aby toho účelově nezneužívali.
EU soud si asi myslí, že internetové obchody jsou mega firmy typu Amazon, nebo vydělávající majlanty a nemají na práci nic jiného, než lidi podvádět. Navíc každý má právo si zvolit, kde bude nakupovat fyzicky, nebo virtuálně a zda-li zboží chce vidět/porhlédnout...
Vidíte to trochu zkresleně. Opravdu superšpičkovému odborníkovi budou dělat pomyšlení všude na světě, ale takových je velmi, velmi málo. Lékaři hrozili ... a nic pár jich odešlo, ale ti by nejspíše odešli i tak. No a těch lehce nadprůměrných nebo průměrných lidí mají všude dost vlastních. Mezi nimi se bude cizinec vždycky prosazovat hůře. Platí to speciálně u oněch lékařů, tam se bez opravdu dobré znalosti jazyka neobejdete a navíc bývají velmi často nastavena pravidla diskriminující cizince, pokud ovšem právě nejsou potřeba. O jazykovém vybavení současných dětí si nedělejte velké iluze, v průměru je to dost hrozné.
Tvoje "logika" je úžasná... zákazník si něco objedná, druhý max třetí den to má doručené a nepřevezme to. Ale obchod neumí dělat eshop. Tenhle myšlenkový pochod bych teda chtěl vysvětlit.
Jo ještě lepší jsou zákazníci, kteří to nepřevezmou a ještě si nechají prodloužit úložní dobu, takže než se vůbec zboží vrátí zpátky, aby se mohlo znovu prodat, tak to trvá měsíc, měsíc a půl kvůli tomu, že zákazník je idiot.
Dobírka je kapitola sama pro sebe, ceny České pošty jsou nehorázné a riziko neodebrání příliš velké. Pouvažoval bych nad jinou alternativou. Kdysi jsem také posílal na dobírku CD, v několika případech došly zákazníkovi střepy, takže teď to řeším přes Skype chat, CD dorazí jako zašifrovaný soubor do 20 minut, po zaplacení převodem na účet pošlu klíč. Náklady nulové, funkčnost 100%.
Prave ze zadny manipulacni poplatek uctovat nelze, a pokud vim, uz i na to existuji nejake ty soudni vyroky. Lze odecist skutecne naklady na to ktere konkretni zbozi, nikoli nejaky pausal.
A pozor, obchodnik musi byt schopen takove naklady dolozit a vyfakturovat. Takze birokracie s tim bude pravdepodobne nakladnejsi + samozrejme nasravani zakazniku.
zjevně nechápete progresívní pásma zdanění.
tvrzení, že při překročení určité hranice dostanete méně peněz díky vyššímu zdanění je nesmysl, a usvědčuje vás že jste v takové situaci nikdy nebyl. ve skutečnosti se vyšší sazbou zdaňuje pouze to, co přeleze do vyšší třídy.
takže pokud například příjem do 100.000/měsíčně je zdaněn 25% a nad to 50% - tak to opravdu neznamená a nikdy se tak nestalo, že z platu 99.000 vám zbyde 75.000, a z platu 101.000 jen 50.500 - - - ve skutečnsti by bylo 100.000 zdaněno 25%, a 50% sazbou jen to přesáhlo do dalšího pásma, tedy ten poslední litr by byl zdaněn na půlku.
že stát vytváří podmínky, za kterých se nevyplatí pracovat, na tom se shodneme. ale není třeba k tomu pindat nesmysly.
Buďte zdráv a vesel!
Já jen narážel na takovou drobnost, že si v tom druhém případě, když odesílá zboží dalšímu zákazníkovi, odečítá znovu již jednou odečtené poštovné.
Můžete mi vysvětlit, proč si myslíte že provozuji eshop a že jsem k tomu snad dokonce nucen? Já chápu, ale u Vás si tím nejsem jistý...
Přesně tak, Tohle zcela iracionáloně zvyšuje náklady e-shopů, které zcela evidentně zaplatí všichni "normální" zákazníci. Že si to utrhne od huby firma, si může myslet jen naivní vohnout.
Já jsem proti takovému hýčkání vohnoutů. Ať mezi sebou spíše bojují jednotlivé e-shopy nabízením různých takovýchle výhod pro zákazníka.
Proč mám takovouhle blbost platit v ceně za pitomý vohnouty, když si umím vybrat a koupit po netu přesně to co chci.
Tak ono celkem nezáleží jestli je to daň, sociální, zdravotní, "solidární příplatek" a podobně, ale záleží na tom KOLIK TO DĚLÁ VE VÝDAJÍCH...
Protože živnostníkům je úplně jedno jestli krachují kvůli tomu nebo onomu poplatku.
Naprostý a úplný bordel je "solidární daň" 7%!!!! Nechápu proč by lidé s vyššími příjmy měli platit vyšší procentuální daně než lidé s malými příjmy. Asi těžko lze považovat za spravedlivé, aby když někdo celý život maká, učí se, jezdí po světě a pak si tedy vydělá, tak aby měl podobné příjmy jako Franta, který celý život jen chlastal, nebyl schopen pochopit ani učivo učňáku a už 30 let zametá špóny na dílně...
Je naprosto spravedlivé, že když někdo maká, věnuje čas, úsilí, peníze a vyvíjí činnost 50x větší než zametač špón, tak že má pak také 50x větší příjem a nikdo by mu jej neměl násilím odebírat!
Navíc to, že existují solidární daně způsobuje jenom to, že se lidem VYPLATÍ NEPRACOVAT, což by nikdy nemělo!!! Například pokud má živnostník příjem 1 250 000 Kč, tak se mu finančně vyplatí pustit jednu zakázku za 50 000 Kč a propustit jednoho zaměstnance, který na ní pracuje. Co to jako je za BORDEL???!!!
Zrovna tak zdanění zaměstnanců od určitých příjmů... Když jsem ještě pracoval jako zaměstnanec pro pobočku nadnárodního koncernu, tak se mi VYPLATILO poslední dny v měsíci si hodit nohy na horu a NIC NEDĚLAT, protože kdybych ještě získal pár tisíc na bonusech, na daních bych už spadnul do nejvyšší skupiny zdaňování a zaplatil bych cca 2x tolik na daních než by byly bonusy.
Takže pak to vypadalo tak, že nikdo nic nedělal, protože kdyby pracoval, tak by měl méně... Takový systém Vám jako připadá normální???!!
V ekonomické krizi je potřeba, aby všichni pracovali na 100% a né ty nejschopnější zavalit daněmi, aby se jim vyplatilo nic nedělat, přičemž ti ostatní nic nedělají sami od sebe a pokud ano, tak jejich výsledky jsou zanedbatelné...
Takže pak logicky, když všichni nic nedělají, tak stát nic nemá... A reaguje na to tak, že vytvoří podmínky v kterých se nevyplatí dělat ani to, co před tím :-D A koloběh se opakuje.
Hele, ty prudce gramotný inteligente, Jestli si u zboží za 300 nenecháváš platit od zákazníka i za "poštovné a balné" a v důsledku toho rozesíláš prkotiny s dopravou zdarma, pak je to jen tvůj problém. Neexistuje žádný zákon, který by tě nutil takovou (píp)... provozovat. Pochop, náklady na dopravu prkotin platí zákazník; a to tak že vždycky.
pokud chcete rikat sp/zp dan pak to nema cenu resit, to pak muzete rikat, ze faktura za plyn na ktere je logo cezu neni za plyn ale za elektriku, protoze cez.
.
dan z prevodu nemovitosti neni "zivnostenska dan" a u toho dph mate pravdu, ovsem nevim zda se takovymu jedinci (neplatce) da rikat zivnostnik kdyz obrat pro platcovstvi presvihne kazda druha osvc co dela po praci nejakej vedlejsak na zivnostak.
No, to my vysvetlete spis vy?
Vsechno je tam v podstate temer zadarmo, vsechno muzu "koupit", pouzit a vratit a jeste se mi budou klanet, zaplatit to můžu kartou k uctu na kterem nic neni (overovani plateb prece taky moc neresi) no a presto to vsechno tak skvele funguje? Inu, zeme neomezenych moznosti...
Znám pohled zákona jak v EU, tak v USA.
Jsou to opravdu dva úplně jiné světy. EU je socialismus, kde je dovoleno vše fyzicky proveditelné a k lidem se zde přistupuje jako ke zvířatům, protože za jejich chování vždy nese zodpovědnost někdo druhý (banka, obchodník atd.). Stejně jako u zvířat nenesou zodpovědnost ona samotná, ale jejich chovatel.
USA je obchodní stát, kde každý nese zodpovědnost sám za sebe a své činy.
Proto je v EU taková byrokracie a "ověřování". Protože platba například neaktivní kartou je zde brána jako věc banky, že to dopustila a ten, kdo si na ni koupil věci je "chudáček".
V USA si klidně můžete nakoupit na neaktivní kartu, platit nekrytým šekem, to je pravda... Ovšem platba neaktivní kartou nebo nekrytým šekem JE FEDERALNI ZLOCIN. Takže nakupte si něco na kartu k účtu, kde nic není a okamžitě je na Vás zatykač platný pro celé USA.
Stejné je to i s jinými úkony. Chcete v ČR něco zapsat do Obchodního rejstříku? Tak si připravte tisíc ověřování, notářský zápis... A kdyby se tam dostal nepravdivý údaj, tak za to může úředník a ten, kdo jej tam vložil dostane maximálně nějaké "ty ty ty..."
V USA prostě přijdete, vyplníte na formulář, že jste ředitelem Apple Inc., Google Inc. atd. a klidně to máte za deset minut zaknihované. Dokonce to stačí i poslat faxem... Ovšem opět je to FEDERALNI ZLOCIN a za něco takového už v životě z kriminálu nevylezete!
Nazvat to můžete jak chcete, ale zákon zní "prodejce vrátí veškeré další náklady spjaté s odesláním zboží" (nebo možná trošku jinak) ale výsledek je pořád stejnej...nazvěte poplatky třeba "poplatek za navštívení e-shopu" ale stejně je všechny musíte vrátit..ať už jde o poplatek za dopravu, za zabalení zboží nebo za napsání věnování na obal...
„pokud obchodník nenabídl, že zboží osobně vyzvedne, může v případě kupních smluv s vrácením plateb počkat do té doby, než zboží obdrží nebo než spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.“
Tak tady vidím trochu problém: jednak je uvedena lhůta vrácení peněz do 14 dnů od odstoupení od smlouvy - a tedy nikoli přímo vrácení zboží(či odeslání), na které má tedy zákazník další 14denní lhůtu. Tudíž obchodník musí vrátit peníze dříve, než-li své zboží dostane zpět? A co když to zboží zákazník pošle zpět poškozené nebo použité, ale obchodník mu mezitím MUSEL vrátit celou částku. Druhak podobně i u toho, když spotřebitel "prokáže, že zboží odeslal zpět", opět aniž by ho obchodník dostal(viděl) - opět pak může zboží dorazit použité nebo poškozené, ale peníze mezitím už odešly...
Člověče, vrať se do základní školy ke slovním úlohám. Sice matematicky sčítat a odčítat čísla umíš, ale ještě určit, která a kam přijdou.
žádná 0 to není.
Vrátíš i poštovné, které sice zaplatil zákazník, ale ty peníze už má přepravce, kterému jsi těch 120 dal za dopravu. Takže jsi v mínusu právě těch 120. A to nepočítám práci spojenou s vyřízením objednávky a vrácením zboží.
To si snad děláte srandu.
Četl jste nějaké studie nebo články o E-shopech v nabídce služeb v České Republice a třeba v Evropě. Jsme asi tak o 10 let dál.
Český zákazník je nejnáročnější v Evropě a služby Českých E-shopů jsou nejdál.
V české republice zákazník požaduje třeba.
1)Dobírka (Nikdy na světě neexistuje) já nakupuji pravidelně v USA,Číně,Norsku atd...
2)Ke každé objednávce posílám až 6 mailů+ SMS a stejně zákazníci píší
že nebyli informováni.( Ve světě dostanu tak dva)
3)Dárkové balení zdarma-Berou to jako samozřejmé(Ve světe není)
Češi jenom nadávají .
JardaN5
Prodejce už nemá žádná práva - má je pouze každý zákazník . i ten naprostro nezodpovědný. Již opět nastává "vláda mrzké lůzy". Tento nový zákoník naprosto likviduje práva majitelů a podnikatelů a dává naprosto neopodstatněně práva lidem nezodpovědným, kteří těchto možností budou samozřejmě zneužívat, protože je to nebude nic stát. Tohle není demokracie, ale totální bordel.
My už tady také jen bydlíme a bereme důchod. Ale utrácíme ho v cizině. Na jedovaté sušenky, zelené maso a shnilé brambory nejsme zvědaví. Je zajímavé, že v civilizovaných zemích, ačkoli tam platí, stran zeleniny např. stejná pravidla, jako u nás, jsou potraviny v obchodech levnější, než u nás a přitom kvalitní. Nedovedu si představit, že bych v samoobsluze v Drážďanech našel v regále prošlé, nebo zkažené maso, což je u nás, (naposled Penny), naprosto běžné.
Zde nejde o to jestli umím nebo neumím dělat obchod. E-shop vedu nejlépe jak lze a nikdy jsem na nikoho vymahače neposílal a ani nebudu. To je pod mojí úroveň. Jde o to tyto až přehnané zákony tolerovat a zatnout zuby.
Ochrana spotřebitele - maximální
ochrana prodejce - žádná
Vy provozujete e-shop?
Je to docela k nasrání když zákazníkovi objednáte zboží na zakázku za několik tisíc korun a on ho pak prostě nepřevezme a zůstane už navždy na skladě. Nic s tím nejde udělat. Nevím jestli jste to někdy zažil...možná jen ze strany spotřebitele.
Je pro zajímavost. Škoda na nevyzvedlých zásilkách za 2011 je 24 000,- a za 2012 zatím odhad 35 000,- (počítáno pouze zbytečně zaplacené poštovné)
No prostě statisticky budete sledovat, kolik se vám toho vrací a jaké s tím máte náklady a ty náklady zakalkulujete do ceny pro zákazníky, kteří to zboží nevrátí. Z ekonomického hlediska toto opatření nemá chránit spotřebitele, ale zvýšit vstupní práh, pro vytvoření obchodu, proto ho taky EU přijala a spoustu dalších opatření. Funguje to tak, že máte-li málo objednávek, do určitého prahu, jste na tom hůře, protože procento vráceného zboží je stejné u malého i velkého obchodu.
"jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží"
Té větě rozumím, ale nechápu proč je v článku dále uvedeno že s tím nijak nesouvisí možnost odběru na prodejně. Protože "nejlevnější způsob dodání" je osobní odběr zboží a v uvedených citacích není uvedeno nic, co by tento způsob vylučovalo. Klient za něj neplatí nic, případně u některých obchodníků jen manipulační poplatek.
Je na zákazníkovi zda si vybere tento nejlevnější způsob dodání zboží nebo si zvolí dražší doručení přímo na svou adresu. Proto nechápu proč v případě kdy prodejce nabízí poslání i osobní odběr není jako nejlevnější varianta právě ten osobní odběr.
Navíc ještě prosím o vysvětlení vrácení peněz v případě dobírky. Doběrečné většinou zvětšuje cenu poštovného, takže teoreticky by zákazník měl dostat vráceno poštovné jako v případě pokud by zboží platil předem (tedy měl levnější poštovné).
Vysvětlím Vám to já. Pokud vyrobíte nějakou věc, tak ji dáte do oběhu třeba za 50 Kč.. V té ceně máte započítané náklady na výrobu - takže třeba 25 Kč a 10 korun si dáte do nečekaných nákladů. Tím pádem máte 15 Kč na tom výrobku a těch 10 Kč pokrývá nečekané výdaje. Sice pak třeba opět proděláte 70 Kč, když to někdo bude vracet a poštovné bude dejme tomu 25 Kč.. ale dalších 10 výrobků Vám nikdo nevrátí a ty Vám zaplatí ušlý zisk na tom jednom vráceném.
Nepřevezlo. Stojí to 200 Korun. Ok. Připočtu k tomu dopravu za 100 (kvůli teda dobrému počítání) a prodám to za 300. Zákazník si zboží prohlídne, zjistí, že se mu nelíbí a pošle mi ho zpět (na jeho náklady). Já mu musím vrátit cenu zboží (200Kč) + dopravu (100) takže 300. Nepočítám do toho čas, poškození apod. ale na dopravě fakt neprodělám, když nejsem hloupý a nedávám jí zadarmo.
Kdybyste se dobře podíval na co reaguju, tak to pochopíte.
Jenomže zákazník zaplatí poštovné, které si obchodník nenechá (leda by zboží doručoval sám), ale ty peníze dá zásilkové společnosti, která si je ale samozřejmě nechá i v případě, že koncový zákazník bude chtít odstoupit od smlouvy a obchodník mu budete muset proplatit i to poštovné. Takže to poštovné bude muset obchodník platit z vlastní kapsy.
Jakožto provozovatele eshopu mě docela zajímá ten výklad termínů pro vrácení penež.
Zákazník - 14 dní na vrácení zboží, stačí mu prokázat, že zboží odeslal
Prodejce - 14 dní na vrácení penež.
Teď otázka, k*rva, kdy si mám asi zboží problédnout, že ho zákazník neponičil?
Když už teda milá EU, nemá co dělat a vymýšlí zbytečné regule a nařízení. Co to tak dotáhnout k dokonalosti, aby tam nevznikaly takovéhle věci. Ten zákon by snad vymyslel lépe student práva jako nějakou domácí práci.
Doplnit do způsobů dopravy např. "Doprava Česká pošta odešleme za rok po objednávce" - cena dopravy 1,-Kč. Nikdo rozumný si tento způsob dopravy nevybere. A i kdyby. Tím pádem je to nejlevnější nabízený způsob dopravy, když teda nikdo zatím nikde nezdůvodnil, proč to nemůže být osobní odběr.
Zase další zákony na ochranu spotřbitele. A kdo bude chránit nás prodejce? Každý kdo provozuje e-shop má problémy s nevyzvednutými dobírkami. Zákazník se pak může jen tlemit do xichtu, že už zboží nechce. Sice mám malý e-shop, ale za rok mě tato mecheche stojí po sečtení zbytečných nákladů tolik jako pěkná dovolená pro dva v Řecku na 14 dnů. Jaký zákon chrání mě? Přicházím kvůli jiným imbecilům o pěníze a nikdo s tím nic nedělá. A dávat na vymáhání někoho kvůli 100 Kč je ztráta času. Hm?
Prodejce netreba chranit, protoze ma obecne lepsi postaveni nez zakaznik. Pokud by to postaveni bylo zjevne rovnocenne, nebylo bny treba chranit ani zakaznika. A to ze si stezujete na zakazniky = v danem oboru je asi malo konkurence. Jinak se totiz odbchodnik pred zakaznikem hluboce ukloni a doufa, ze mu z toho taky neco kapne.
On totiz zakaznik, ktery i neco neprevezme/vrati/... muze byt svym zpusobem spokojeny zakaznik.... a ta dovolena je porad radove min, nez co bezne obchodnik vrazi co nesmyslu jako trebas nejaky blikajici banner.
BTW: Co vim, tak v 90% lidi neprebiraj zbozi, pokud prijde pozde - tedy podvodnik jim tvrdi, ze ma skladem, a pritom to posle az za tejden...
A mimochodem, je to svym zpusobem levnejsi varianta (oboustrane) odstoupeni od smlouvy. Obchodnikovi se vrati nerozbalene zbozi, zakaznik nemusi resit posilani zpet.
Jestli nekoho vytrhnou rocni naklady 25k, asi by mel spis jit hazet lopatou, vydela si vic.
"Stejné je to i s jinými úkony. Chcete v ČR něco zapsat do Obchodního rejstříku? Tak si připravte tisíc ověřování, notářský zápis... A kdyby se tam dostal nepravdivý údaj, tak za to může úředník a ten, kdo jej tam vložil dostane maximálně nějaké "ty ty ty...""
Tak pokud máte o právu USA stejné znalosti jako o právu ČR, tak potěš koště. Vřele doporučuji si nejdříve o zápisech do OR nejprve něco zjistit.