Hlavní navigace

NYT: Facebook chystá aplikaci, ve které budou všichni anonymní

8. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Po letech bezzubého vynucování používání skutečných jmen Facebook spustí novou službu, ve které budou lidé používat pseudonymy.

Je to otočka o 180 stupňů. Facebook založil svou existenci na tom, že by všichni uživatelé měli používat svá skutečná jména. Tento záměr se mu samozřejmě zdaleka nedaří naplňovat – účtů se zjevně falešnými jmény najdete na Facebooku obrovské množství. Teď se ale firma vydává zcela opačným směrem.

Podle New York Times (NYT) v nejbližších týdnech přijde s novou samostatnou mobilní aplikací, ve které nebudou muset uživatelé používat své skutečné identity. 

Hlavním účelem aplikace má být podle nejmenovaných zdrojů NYT, aby uživatelé mohli otevřeně debatovat o tématech, se kterými nechtějí spojovat svá jména. Aplikace jim má umožnit používat více pseudonymů.

A to je zatím vše, co se o novince ví. Není jasné, jak – a zda vůbec – bude napojena na Facebook. Nevíme, jaké bude mít funkce – zda půjde jen o jakési diskusní skupiny, nebo i o chat či nějaké sdílení souborů. Jasný zatím není ani její obchodní model – Facebook přitom vydělává právě na tom, že dokáže v reklamě zpeněžit informace, které o svých uživatelích získá.

BRAND24

Jistým vodítkem by mohlo být to, že podle NYT projekt pro Facebook už rok vede Josh Miller, který do firmy přišel při akvizici startupu Branch. Jeho hlavním produktem bylo cosi jako diskusní fóra, ve kterých lidé mohli debatovat na libovolná témata.

Aplikací lákajících na anonymní komunikaci začalo na trhu přibývat zejména v souvislosti s kauzou kolem sledování internetu americkou NSA. Nejznámějším zástupcem této vlny je Snapchat – právě u něj se ale už několikrát ukázalo, že anonymita na internetu je pouhou iluzí.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).