Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku O registracích a kalašnikovech, aneb Krteček a NIC od Jakub Moc - Prosimvas mohli byste uz s tema autama jit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 9. 2004 1:33

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Prosimvas mohli byste uz s tema autama jit do prdele? Diky! :-(

    P.S. Jestli jeste nekdo snad nepochopil, wo co ve clanku go, tak pro ty postizene: o to, ze se lze k zakaznikum chovat slusne.
  • 15. 9. 2004 4:19

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, zrejme jsme kazdy cetli jiny clanek. Ja videl clanek ve kterem nekdo, kdo neudelal ani to nejmensi pro to, aby si pomohl sam, breci na verejnem rameni o tom, jak jsou na nej vsichni zli a nikdo mu nepomuze. Na to nezbyva nez odpovedet - nebul, prestan cekat na to, co kdo da za tebe udela (at uz to pozadujes pod heslem socialniho statu, idealu rovnosti, svornosti i bratrstvi nebo kvuli slusnosti k zakaznikum), zkus jednou vzit svuj zivot do svych rukou a trochu se o sve veci PREDEVSIM starat sam ...

    Mimochodem, je uzasne, jak se nekdo dokaze vyjadrovat stucne a uderne. Prispevek o dvou vetach, z nichz jedna mluvi o prdeli a ta druha o slusnosti je excelentni schopnosti par slovy zachytit veskerou komplexnost sveta ...

  • 15. 9. 2004 11:10

    Jerry (neregistrovaný)
    Jakub Moc má pravdu, příměr s auty je naprosto pitomý, zavádí debatu úplně mimo téma.

    Hulvát Jerry
  • 15. 9. 2004 11:24

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Dane, to je ale z mého pohledu opravdu hlavní problém lidí okolo CZ.NICu a občas i Tvůj. Jedna strana mluví v kategoriích slušnosti, vstřícnosti a zdravého selského rozumu, zatímco druhá strana mluví jen o zákonech, povinnostech a právních pojmech. To jsem CZ.NICu vždy vytýkal, nic se dodnes nezměnilo, a jak jsem si to přeložil, snad nikdo z CZ.NICu v těch kategoriích co "normální" "obyčejní" lidé nejen nechce, ale snad ani neumí uvažovat.

    A to je velká škoda, protože by CZ.NIC mohl mít mnohem lepší pověst než má, a úplně zadarmo. Ale ani to zjevně nikoho z CZ.NICu nepálí.
  • 15. 9. 2004 12:31

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    1. Ano, diky "primeru" s auty tady mame cca 50 % naprosto irelevantnich prispevku mimo misu.

    2. Prevedeno do jine oblasti - napr. mobilni operator take lidem nevysvetluje v technickych terminech, jak funguje BTSka, ale umi jim svuj produkt dostatecne jasne popsat tak, aby lide pochopili, co maji udelat pro to, aby ho mohli pouzivat. Totez by mel ucinit CZ.NIC, ale ten to vubec nezajima.

    Patrne tam neni nikdo, kdo by byl schopen napsat srozumitelnou a slusnou formou nejake upozorneni/vysvetleni a proto chrli (pokud vubec neco) hulvatske emaily, ve kterych z druhe strany cini nesvepravneho idiota a neustale mu vyhrozuje nejakymi sankcemi a zrusenim domeny. Kdyby takovymhle zpusobem budovala image nejaka normalni nemonopolni firma, tak by musela davno zkrachovat.
  • 15. 9. 2004 12:57

    Pepík (neregistrovaný)
    > A to je velká škoda, protože by CZ.NIC mohl mít mnohem
    > lepší pověst než má, a úplně zadarmo. Ale ani to zjevně
    > nikoho z CZ.NICu nepálí.

    A tohle skutečně myslíte vážně? Jako, že CZ.NIC by měl mnohem lepší pověst, kdyby vydával návody pro BFU? CZ.NIC by měl lepší pověst, kdyby byla doména zadarmo. Tomu bych věřil, ale komunikovat jinak pro těch pár troubů, kteří nechali doménu u něj - a o které nestojí? Naopak by mu mlátila velká část komunity o palici, že jeho sdělení nejsou přesná.

    Mimochodem, rozumíte do detailu sdělením od svého mobilního operátora? Berňáku? Sociálky? Banky? Leasingové společnosti? ISP? Soudu? Pokud něčemu nerozumím, tak se zeptám někoho, kdo tomu rozumí.

    Napsat dokument tak, aby mu rozuměly masy, znamená napsat ho nepřesně či z něj vypustit detaily. Prostě není možné psát všechny dokumenty stylem, aby je přečet průměrný čtenář Blesku.
  • 15. 9. 2004 20:08

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Nepatri, nahodou, dodrzovani domluvenych povinosti k zakladnim slusnostem ?

    Jinak ale, mas pravdu. To co jsi CZ.NICu vytykal se skutecne nezmenilo. A ja si nemyslim, ze by melo. Stale si myslim, ze CZ.NIC ma poskytovat lacino MINIMALNI technicky nutne sluzby - ty, ktere nelze poskytovat jinak, nez monopolne. Specialni pece o laicke zakazniky do teto kategorie nepatri a patrit nema. Specialni peci si lze, v soucasne dobe, prikoupit zvlast, mimo, od cele rady firem, zatimco driv sis ke stejnemu ucely mohl vybrat technickeho spravce. Jsem zasadne proti tomu, aby se monopol dale rozsiroval tam, kde to neni nutne. JA si vyberu, kdo se mi o moje domeny bude starat a kdo o me bude pecovat. Nestojim o to, aby to bylo zahrnuto v "povinne cene" zaregistraci (nechces doufam rict, ze specialni pece je "zadarmo").

    Ale to nerikam nic noveho - a dokonce vim, ze s timto nazorem mnozi nesouhlasi, kdyz si mysli, ze "povinna" cena by toho mela obsahovat co nejvic - protoze neni duvod me nechat si vybirat, "kdyz to muze zajistit monopol". Stejne bych si vybral blbe, protoze tomu nerozumim ...

  • 15. 9. 2004 20:28

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Jakych "domluvenych" povinnosti? Napr. novych pravidel vnucenym ze strany CZ.NIC vsem, kteri chteji mit domenu v TLD .cz? To je tedy domluva jako hrom. :-P

    Jinak na tyhle ideologicke pseudoliberalni kydy uz zacinam byt silne alergicky. CZ.NIC si inkasuje tak nehorazne penize, ze by jiste mohl venovat nekolik desitek minut tomu, aby jim rozesilane maily byly psany ve srozumitelnem jazyce a formulovany slusnou formou. A to slovo "lacino", to snad je opravdu jen nejapny pokus o vtip. :-/

  • 15. 9. 2004 21:05

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Slušnost a profesionální kulturu nepovažuji za speciální péči, ale za absolutní minimální základ každého seriózního podnikání. K té kultuře patří i přesný, srozumitelný a stručný písemný projev.

    Oboje je zpravidla zadarmo.
  • 15. 9. 2004 23:58

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Četl jste si všeobecné podmínky svého mobilního operátora nebo své banky? Já to zkoušel. Proti nim je jakýkoli dopis od CZ.NIC vzorem přehlednosti a srozumitelnosti. Přitom jak mobilní operátoři, tak banky, fungují v konkurenčním prostředí a ke krachu mají (až na výjimky) velmi daleko.
  • 16. 9. 2004 1:01

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, obavam se, ze slovo "slusnost" je tu hrube zneuzivano.

    To, ze cizimu sdeleni nerozumim, neznamena, ze je to sdeleni neslusne. Kdyz necemu nerozumim, je slusne se zeptat (a netvarit se, jako ze rozumim). Kdyz se me nekdo zepta, je slusne mu odpovedet. Problem nebyl v tom, ze byl dopis neslusny. Problem byl, ze mu Pixy neporozumel. Jsem si jisty, ze kdyby se Pixy na to, cemu nerozumi, zeptal, dostalo by se mu slusneho a korektniho vysvetleni. Neudelal to, misto toho nam tu verejne place na rameni, ze nerozumi a je ukrivdeny z toho, ze se nikdo nezepta, jestli vsemu rozumi a ze mu nikdo nenabizi vysvetleni, prestoze o nej neprojevil zajem. Vim, ze slusnost je kategorie subjektivni, ale co se me tyce, povazuji jeho chovani za hrube nevhodne. Takto se chovaji male deti. Ty jeste nevedi, ze kdyz neco chci je potreba si o to rict - misto vztekleho dupani a neartikulovaneho kriku. Ale u dospeleho to vypada smesne a nepatricne. A ja v clanku vidim predevsim tohle.

    A proto me rozciluje jak postoj sam, tak obhajoba toho, ze "tak by to melo byt normalne".

  • 16. 9. 2004 2:31

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Vážený, toto je glosa. Tedy žánr spíše lehčí, s nadsázkou upozorňující či komentující nějaký jev, skutečnost či situaci. Já jsem nikdy a nikde neřekl, že jsem tomu dopisu (mimochodem šlo o papírový dopis, nikoli e-mail) vůbec nerozumněl. Doslova píšu, že jakožto poučený laik jsem přibližně pochopil, která bije.

    Ale je mnoho majitelů domén, kteří jsou laiky ani zdaleka ne poučenými a pro ně musí být obsah takového dopisu jakési Veliké Jamalálicha. Takový člověk, který řídí svou firmičku a i když Internetu moc nerozumí, provozuje a platí si tam svou doménu, nemá ani ponětí o čachrech CZ.NIC, netuší nic o nedávném přerozdělení pravomocí, neví nic o existenci nějakých registrátorů ani o povinnosti nějakého si vybrat.

    On si prostě kdysi zřídil vlastní doménu a jakési firmě, která to měla na starosti, za to zaplatil. Ta firma ale mezitím změnila pravidla a aniž by dala zákazníkům pořádně vědět, co se stalo, nebo je dokonce nějak podrobně informovala, pouze jim v krajní kritické chvíli posílá dopis, kde je - pro laiky dost nesrozumitelně - řečeno, že měli provést jakési obchodně technické operace a pokud to neudělají v nejbližších dnech, tak o svůj dosavadní majetek, tedy doménu, bez milosti přijdou. Nemluvě o tom, že dřív bylo i běžné upozornění na to, že končí zaplacené období a zákazník by si měl zaplatit na období další - což už dnes NIC taky nedělá.

    A ve světle toho, kolik peněz si přitom NIC účtuje za svou prakticky nulovou činnost, je pak takový přístup k (někdejším) zákazníků nečestný, nehezký a odporující dobrým mravům. Jistěže NIC nemá _povinnost_ dělat cokoli - ale pokud by svým zákazníkům slušně popsal a vysvětlil, co se děje, proč a co by měli v budoucnu udělat, bylo by to aspoň korektní chování.

    O tom ta glosa byla a je mi velice líto, že jste v ní objevil nějaký jiný obsah.

    P. S.: Obhajoba "toho, jak by to mělo být správně" je podstatou lidského pokroku. Nedivím se, že určité lidi takovéhle snahy rozčilují, ale s tím asi nic nenadělám. Jenže kdyby nikdo netlačil na to, "aby to bylo správně", jdeme všichni do kytek. Bez ohledu na to, jestli se jedná o zásadní princip nebo relativní prkotinu.
  • 16. 9. 2004 7:44

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Mimochodem, když naše banka změnila obchodní podmínky, tak jsme je slušně požádali, jestli nemají nějaký souhrn toho, v čem jsou pro klienty jiné, že nebudeme studovat deset stránek právního textu. A oni nám skutečně takový dobře udělaný rozbor poslali. Zkuste si něco podobného s CZ.NICem :-)
  • 16. 9. 2004 7:51

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Asi už jsem trochu odbočil od od textu glosy, ale třeba, když jsem poslal loni mail všem členům představenstva CZ.NIC, tak mi neodpověděl ani jediný (!). A to bych třeba považoval za elementární slušnost. Stejně tak na maily na helpdesk jsem dostal odpověď jen výjimečně. Na telefonních linkách, pokud se tam člověk vůbec dovolal, zase nebyl nikdo informovaný. Podle mě je touto arogancí ke klientům CZ.NIC prorostlý od hlavy až k patě, a to od začátku, a nikdomu tam to nepřipadá divné, protože nic jiného neznají. Vše se to táhne ještě z dávných dob Eunetu, v roce 1997 jsem to omlouval tím, že pracují pro klienty zadarmo, tak co bych chtěl, ale nyní?
  • 16. 9. 2004 8:36

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Tak to jsem se pobavil. Zeptat se na neco CZ.NIC a pozadat o vysvetleni. To je vyborny vtip. :-))))

    Mily Dane, CZ.NIC zasadne neodpovida prakticky na zadne dotazy. Mozna existuje kasta vyvolenych jedincu, s nimiz komunikuje, kam patris treba ty, ale s normalnimi lidmi emailem nekomunikuje helpdesk ani nikdo jiny. A kdyz ciste nahodou nekde zvedne telefon, tak je rceni "zeptej se dvou pravniku a dostanes tri nazory" jen slabym odvarem toho, co tam dokazou predvadet (viz take prispevek Petra Soucka dole).

    Takze ty nehorazne penize si CZ.NIC uctuje vlastne za co? Za ty neustale odstavky centralniho registru? :-P
  • 16. 9. 2004 9:52

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Pokud jste dopisu Vy rozumel, ale mluvite o jinych, kteri by mu treba nerozumeli, je vsechny me pripominky beze zmeny treba vztahnout na "ty jine" a nikoli na Vas.

    Schopnost se zeptat na to, cemu nerozumim povazuji za naprosto elementarni a argument "on se zeptat neumi" neuznavam at uz se tyka kohokoliv (dospeleho). Jestlize ten, ktery si ridi svoji firmicku vecem nerozumi, mam za automaticke, ze si shani nekoho, kdo tomu rozumi. Tak jako ja, ktery nerozumim autu, ho pravidelne a automaticky vozim do servisu.

    Vadi mi obhajoba toho, ze je "normalni nerozumet" s tim, ze to pro OSTATNI prinasi povinost o takoveho jedince pecovat. Ano, normalni JE nerozumet vsemu. TO ale prinasi povinost ME, nikoli okoli.

    Nevim, jestli je postatou lidskeho pokroku obhajoba "jak to ma byt spravne". Vim ale, ze svet, ktery obhajujete se mi nelibi. Svet, kde nekdo muze nebyt odpovedny za veci, ktere dela a ktere se ho tykaji. Svet, kde o nej povinne pecuje nekdo jiny. Jsem (s dvoudeni nepresnosti) prave o tri roky mladsi. Ale dobu, kdy se o me starali a kdy nekdo jiny mel zakonnou povinnost nejlepe vedet, co potrebuju, jeste pamatuji. A lkani po tom, aby se, v ruznych, vice ci mene zastrenych podobach neco podobneho vracelo za pokrok nepovazuju.

    Necht' se monopol maximalne omezi a nedela naprosto nic, co neni uplne bezpodminecne treba. Vysvetlovani toho, co je to domena, jak to funguje, co znamena ktery pojem a co to vubec cele znamena muze delat kdokoliv a neni duvod, aby to delal monopol. Necht' si kazdy takovou peci sezene v te mire a kvalite, v jake potrebuje. A od toho, od koho si vybere.

    Chapu, ze nutit nekoho, aby mi tutez slusbu poskytoval zadarmo je velmi lakave. Taky by CZ.NIC, za ty prachy, mohl zadarmo poskytovat DNS servery (co na tom, ze zlikviduje ty, kteri je v soucasne dobe poskytuji za penize ?). Prijemne by bylo, kdyby k domenam poskytoval i SMTP a WWW servery - coz je vetsina toho, co laikove s firmickami potrebuji a sami si to vyrobit neumi. Pravda, sice by tim zlikvidoval konkurenci i v dalsim segmentu, ale laikum by to nepochybne pomohlo. Taky konektivitu by mel dodavat - no k cemu je domena bez konektivity ?

    To, co po cem glosa vola je omezeni vyberu jak laiky i pro ty, co laikove nejsou. Misto toho, aby autor chtel dalsi zlevneni, pricemz usetrene penize by drzitele domen mohly bud' usetrit nebo venovat na to, aby si odbornou peci zaplatili, chce rozsireni monopolu o "poskytovani bezplatnych skoleni o domenovem systemu laikum". Chce rozsireni tehoz monopolu, na jehoz nekvalitni sluzby si stezuje. Jestlize podobne zmateny pristup meli i ti, ktery "podstatu lidskeho pokroku", tedy "to co je byt spravne", prosazovali v minulosti, pak se celkem nelze divit, ze je soucasny svet tak slozity a zmateny ...

    Sice jsem neznaboh, ale neco to krestanstvi do sebe ma. I Bohu - a ten je vsevedouci a vsemohouci, bylo nutne, kdyz clovek neco potreboval, alespon naznacit. Teprve socialismus prinesl presvedceni, ze se jedinec o sebe starat nema protoze je to laik, ktery tomu nerozumi a stejne by to udelal spatne a i dkyby si nekoho sehnal, vybral by si spatne a byl by podveden. Chapu, ze nekomu se takovy protekcionismus libi. Lenost a snaha "hodit odpovednost na jineho" je prirozenou soucasti lidske povahy. To ale neznamena, ze me nektere prirozene stranky lidske povahy nerozciluji. Obzvlast kdyz se jimi nekdo chlubi a povysuje je na normu. Pardon - autor ty vlastnosti nema. On jen jak rytir bojuje za ty, co maje vice stesti nez on je maji ...

  • 16. 9. 2004 10:45

    Jerry (neregistrovaný)
    Čímž se nám dialog pěkně zacyklil a nyní se budou reakce pouze prodlužovat ;-) Zatímco výhrady pana Součka a pana Moce nejspíš zůstanou bez odpovědi, přestože výše zmíněné názory v dosti velké míře negují.
    Petrovi Staníčkovi doporučuji zachovat se podle aktuálního tématu Vesjolych kartinek, neboť další diskuse postrádá smyslu...:-/
  • 16. 9. 2004 11:14

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Ach jo.

    K tomu můžu říct asi už jen jediné. Že pevně a upřímně doufám, že na vás NIKDY nenarazím jako váš zákazník. I když věřím, že byste mohl být skvělým odborníkem a lepším než všichni ostatní, já bych přesto rozhodně dal přednost tomu, kdo je možná odborník menší, ale slušnost a vstřícnost nepovažuje za přežitek. Já jsem prostě takovej divnej, s tím asi nic nenaděláte.

    Já jsem možná větší liberál než vy. Ano, každý se musí postarat sám o sebe a nemá nárok chtít cokoli po ostatních. Jenže jakákoli liberálnost končí u dveří každého obchodu. V okamžiku, kdy kdokoli stává mým zákazníkem a já jeho dodavatelem, kterému zákazník platí, musím sklapnout kramfleky; stávám se mu podřízeným, musím ho oprašovat a třískat před ním hlavou o zem. Jinak to totiž nefunguje.
  • 19. 9. 2004 2:30

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Vetsi liberal se pozna podle toho, ze zakazuje existenci obchodu, ktere urcity typ pece neposkytuji. A me jako klientovi zakazuji mit takove obchody v oblibe a narizuje mi takove sluzby odebirat, a kdyz ne odebirat, tak alespon platit (protoze i to oprasovani a triskani hlavou o zem neco stoji a to si kazdy necha zaplatit - dotovat to nebude).

    Ano, ted to konecne chapu. Jen dostatecne regulovana svoboda je ta prava. Divoka svoboda by mohla laikum ublizit. Pricemz to, ktera svoboda je uzitecna a ktera skodliva urcuji centralne velci liberalove ...

  • 19. 9. 2004 2:50

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Jestlize kdokoliv neodpovi na slusny a neobtezujici dotaz, nejedna slusne. To jsem nikdy nerozporoval. O tom ale glosa nebyla a ani vetsina mych prispevku. Ty se tykaly toho, ze pozaduju pro sebe pravo vyberu v maximalni mozne mire, ktere sluzby budu platit a od koho si je necham poskytnout. Autor glosy obhajuje neco jineho - penzum povinnych sluzeb. Protoze jeho glosa nebyla o slusnosti. Dopis, o kterem byla rec, nebyl neslusny. Glosa byla o tom, ze ho nepochopil. Kdyby byla glosa o tom, ze se pokusil si nechat dopis vysvetlit, ale neuspel - byla by to glosa o slusnosti. On to ale nezkusil.

    To, o cem mluvis ty je otazka slusnosti. Ale glosa mluvila o rozsireni poskytovanych sluzeb nekym, kdo ma monopol, ac tytez sluzby muze a ma poskytovat nekdo jiny - registratori. Misto toho, aby byl Pixi rad, ze konkurujici si registratori budou moci o zakaznika bojovat i kvalitou v tomto ohledu, sveril by to monopolu, se kterym navic neni spokojen. Logika teto uvahy mi opravdu unika, tedy, pokud nejde o obycejnou a prirozenou lidskou pohodlnost ...

  • 19. 9. 2004 14:06

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Když půjdu nakupovat do velkoobchodu, nečekám, že bude mít elegantní prostředí, v regálech budou vystavené nablýskané vzorky zboží, u nich budou podrobné popisy, co je to zač a jaké jsou jeho parametry, a když nebudu něčemu rozumět, prodavači rádi a ochotně vysvětlí a poradí. Od toho jsou běžné obchody pro koncové zákazníky. Jsou, pravda, o něco dražší, ale za to nabízejí určité služby navíc.

    CZ.NIC je v současném pojetí velkoobchod, který sice stále ještě de iure prodává i koncovým zákazníkům, ale za několikanásobnou cenu. Tím bohužel odpudil i ty koncové zákazníky, kterým jeho spartánský servis nevadil a možná i vyhovoval. Běžný smrtelník tak "nakupuje" prostřednictvím některého z registrátorů a ti jsou tu od toho, aby vysvětlili a poradili. Podstatné je, že pokud by měl CZ.NIC poskytovat i tento servis navíc, musel by jeho poskytování nutně promítnout do cen. Dan Lukeš tvrdí, že jeho liberální smýšlení je proti tomu, aby tento servis povinně platili všichni, i ti, kdo o něj nestojí. Podle něj by tento servis měli poskytovat koncoví prodejci (registrátoři), aby si ho mohl zaplatit jen ten, kdo o něj má zájem. A já, ač se rozhodně nepovažuji za příliš pravicově smýšlejícího, s ním naprosto souhlasím.

  • 19. 9. 2004 14:56

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Jenže ten problém je v tom, že zákazníci se nikdy nedozvěděli, že došlo k nějaké změně, že jsou nějací registrátoři a že mají používat jejich služby. O to tady jde. Ne každý čte Lupu, odkud se to mohl dozvědět. Mně jako zákazníkovi to NIC nikdy nesdělil - až onou kritizovanou polo-výhružnou upomínkou.
  • 19. 9. 2004 15:16

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    V tom případě bych doporučoval zkontrolovat si kontaktní údaje. Mně totiž takové sdělení (poměrně podrobné) přišlo, bylo to někdy loni na podzim, při zavedení systému více registrátorů.
  • 19. 9. 2004 18:59

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Fajn. Uz jsem se bal, ze opravdu mluvim cinsky. Ale fakt, ze alespon jeden clovek velmi presne pochopil, co se snazim rict me navraci alespon cast znacne posramoceneho sebevedomi vztazeneho k schopnosti se vyjadrovat. Diky!
  • 20. 9. 2004 8:56

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Ahoj Dane,
    tech lidi, kteri Ti rozumi, je trochu vic. Jen nekomu pripada velmi hloupe vysvetlovat Pixymu zcela elementarni veci. Ostatne glosu prectelo pres 1800 lidi a tady jich diskutuje kolem deseti.

    Michal

  • 20. 9. 2004 18:17

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Jen nekomu pripada velmi hloupe vysvetlovat...

    Děkuji Ti, náčelníku, že jsi se mě zastal ... ;-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).